
Δύο χρόνια μετά την τραγωδία στα Τέμπη, κλιμάκιο της Πυροσβεστικής θα μεταβεί στο Κουλούρι την Παρασκευή 7/3 προκειμένου να ερευνήσει την εμπορική αμαξοστοιχία που ενεπλάκη στο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Όπως αποκάλυψε στο Mega ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, αστυνομικός συντάκτης των εφημερίδων "ΤΟ ΒΗΜΑ" και "ΤΑ ΝΕΑ", δεν υπήρξε φωτογράφηση του χώρου της τραγωδίας στα Τέμπη πριν απομακρυνθούν τα συντρίμμια των δύο αμαξοστοιχιών.
Ορισμένες φωτογραφίες διαθέτει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ωστόσο δεν θεωρείται επαρκής φωτογράφηση του χώρου.
Όπως επισημαίνεται, τα συντρίμμια του κυλικείου έχουν εξαφανιστεί, όπως και το κόκπιτ της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας έχει εξαϋλωθεί.

Το βαγόνι του κυλικείου έχει διαλυθεί από τη μεταφορά και τα απομεινάρια του έχουν τεμαχιστεί από προηγούμενες έρευνες στο σημείο, με τα κομμάτια του να είναι πλέον άτακτα πεταμένα σε ένα χωράφι.
Άρα, είναι εξαιρετικά δύσκολο πλέον για τους ειδικούς ερευνητές της Πυροσβεστικής να καταφέρουν να προσδιορίσουν το σημείο της έναρξης της πυρκαγιάς του κυλικείου και να περιγράψουν τον μηχανισμό επέκτασής της. Και φυσικά, ούτε λόγος για δειγματοληψίες και χημικές αναλύσεις, δύο χρόνια μετά. Έχουν χαθεί τα ίχνη προ πολλού.

Η Πυροσβεστική θα εστιάσει στο μπροστινό μέρος του κόκπιτ της εμπορικής αμαξοστοιχίας που έχει διασωθεί, όμως ο αντίστοιχος χώρος πίσω δεν υπάρχει. Μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων, φαίνεται ότι αποκολλήθηκε και μια πιθανή εξήγηση είναι ότι παρασύρθηκε και αργότερα βρέθηκε στο επίκεντρο της φωτιάς, δηλαδή κάτω από το κυλικείο της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Μετά την αποκάλυψη πως τα έλαια σιλικόνης δεν ευθύνονταν για τη φονική έκρηξη, οι πραγματογνώμονες που θα βρεθούν στο σημείο θα κληθούν να αποφανθούν εάν αυτή οφείλεται σε κάτι άλλο που μπορεί να σχετίζεται με το κόκπιτ.
Πάντως, είναι δύσκολο να εντοπιστεί οτιδήποτε λόγω της καταστροφής από την έκρηξη και τη φωτιά.
Παράλληλα, αναμένεται η Διεύθυνση Εγκλημάτων Εμπρησμού θα ζητήσει την αρωγή χημικών και μεταλλουργών για τον εντοπισμό υπολειμμάτων του κόκπιτ.
Σήμερα κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το τι υπήρχε σε αυτό τον χώρο, από τη στιγμή που δεν έχει απομείνει τίποτα. Είναι δυνατόν η φονική έκρηξη να προκλήθηκε από καύσιμη ύλη που υπήρχε στο πίσω κόκπιτ της εμπορικής αμαξοστοιχίας; Πώς μπορεί να αποκλειστεί αυτή η σκέψη που βασανίζει εκτός από συγγενείς θυμάτων και τους ειδικούς;
Τόσο οι πραγματογνώμονες που εργάζονται για τις οικογενειών των θυμάτων όσο και οι επιστήμονες που συνέταξαν το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΣΑΜ συμφωνούν πως την μεγάλη έκρηξη προκάλεσε μια άγνωστη για την ώρα καύσιμη ύλη. Το ποια ήταν αυτή και κυρίως το πού ήταν κρυμμένη, μένει να φανεί.
Αν τα πλάνα της εμπορικής αμαξοστοιχίας αποδειχθούν γνήσια, πού μπορεί να ήταν κρυμμένη η καύσιμη ύλη; Ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train θεωρεί αδύνατον να αποθηκεύτηκαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υγρού στο δεύτερο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
"Ακόμα κι αν η υπόθεση της ανάφλεξης και της δημιουργίας της αρχικής πυρόσφαιρας μπορούσε να γίνει αποδεκτή, το 2ο στάδιο της πυρόσφαιρας είναι πιο δύσκολο να εξηγηθεί με λάδι σιλικόνης ως καύσιμο: η στήλη της φωτιάς παρατηρείται ότι βγαίνει από μια πηγή καυσίμου που καίει ήδη έντονα, προφανώς χωρίς πρόσθετη πηγή θερμότητας και σε θερμοκρασία περιβάλλοντος", αναφέρει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Το drone του Live News είχε καταγράψει εικόνες από το οικόπεδο στο Κουλούρι και λίγες μέρες μετά την εθνική τραγωδία. Δυο χρόνια μετά αυτές θα ελεγχθούν σε αντιπαραβολή με τις αντίστοιχες του σήμερα.


Ειδικό κλιμάκιο της Πυροσβεστικής είχε βρεθεί στον τόπο της τραγωδίας τις πρώτες ώρες μετά το δυστύχημα για να συμμετάσχει στις έρευνες. Ωστόσο, μέλη του κλιμακίου υποστήριξαν σε καταθέσεις τους ότι οι επικεφαλής τους, δεν τους το είχαν επιτρέψει. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που ασκήθηκε δίωξη σε στελέχη της Πυροσβεστικής Λάρισας.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr