
Όσο περνούν οι ημέρες αποκαλύπτονται δεκάδες παραλείψεις και μοιραία λάθη στην τραγωδία στα Τέμπη.
Οπως έγινε γνωστό, λίγο πριν ξεκινήσει η μοιραία αμαξοστοιχία, μία δικλείδα ασφαλείας ήταν να δοθεί στον μηχανοδηγό ή τον βοηθό του, ένα υπόδειγμα όπως το ονομάζουν οι σιδηροδρομικοί στη γλώσσα τους. Λέγεται δελτίο ειδοποιήσεως και μέσα σε αυτό γράφονται οι οδηγίες του σταθμάρχη προς τον μηχανοδηγό.
Το Star σε ρεπορτάζ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων μετέδωσε τι ισχυρίστηκε ο σταθμάρχης Λάρισας τις πρώτες ώρες μετά τη σύλληψή του από τις αρχές.
Τι ρωτήθηκε o σταθμάρχης από τους αστυνομικούς
Ερώτηση: Γιατί δε δώσατε γραπτό υπόδειγμα στον μηχανοδηγό πληροφορώντας τον για τη διπλή γραμμή ανόδου;
Σταθμάρχης: Αμέλειά μου.Υπήρχαν και άλλα τρένα στον σταθμό και έπρεπε να διευθετηθούν πού θα μπουν.
Ερώτηση: Θεωρείτε ότι γνωρίζετε καλά τον πίνακα κυκλοφορίας;
Σταθμάρχης: Με όση επάρκεια μπορούσα να λάβω κατά την εκπαίδευσή μου.
Ερώτηση: Τότε πώς διατεθήκατε σε κανονική υπηρεσία και όχι με κάποιον πιο έμπειρο;
Σταθμάρχης: Αυτό το ερώτημα να απαντηθεί από τη Διοίκηση.
Ερώτηση: Ελέγξατε για να βεβαιωθείτε αν τα κλειδιά της κύριας γραμμής είχαν όντως γυρίσει στην κύρια γραμμή;
Σταθμάρχης: Δεν το θεώρησα σκόπιμο. Εμπιστεύομαι τις ενδείξεις.
Σταθμάρχης: Είμαι συντετριμμένος ψυχολογικά. Επιφυλάσσομαι να ανασύρω στη μνήμη περισσότερες λεπτομέρειες.

Στις φυλακές Λάρισας ο σταθμάρχης - "Μπορεί να γύρισα το κλειδί, αλλά να μην πρόσεξα τις ενδείξεις"
Υπενθυμίζεται πως ο κατηγορούμενος σταθμάρχης βρίσκεται στις φυλακές Λάρισας.
Στη μαραθώνια απολογία του ο σταθμάρχης κλήθηκε να απαντήσει στο βασικό ερώτημα: Γύρισε ή όχι το κλειδί;
"Θυμάμαι να έκανα όλες τις απαραίτητες κινήσεις μηχανικά. Η κονσόλα του κέντρου ελέγχου είχε προβλήματα. Μπορεί να γύρισα το κλειδί, αλλά να μην πρόσεξα τις ενδείξεις. Βρισκόμουν στο πόστο μου και ήμουν σε εγρήγορση λόγω της βλάβης που είχε γίνει στα καλώδια στο Παλαιοφάρσαλο και υπήρχε η αναγκαστική μονοδρόμηση. Θυμάμαι να έκανα ό,τι χρειαζόταν μηχανικά, γι’ αυτό το λόγο, θα ήταν ανέντιμο από πλευράς μου μετά από αυτή την τραγωδία να είμαι κάθετος για τις κινήσεις που έκανα", φέρεται ύμφωνα με το Star να είπε ο σταθμάρχης στην ανακρίτρια.
Ο σταθμάρχης υποστήριξε επίσης ότι τον άφησαν μόνο του ενώ έπρεπε να είναι μαζί του μέχρι τις 23:00 - όπως όριζαν οι βάρδιες - άλλοι δύο σταθμάρχες καθώς ο ίδιος δεν είχε την εμπειρία να διαχειριστεί τα 4 δρομολόγια. Ο τελευταίος σταθμάρχης έφυγε στις 22:30 ενώ έδωσε απαντήσεις και για το αν εγκατέλειψε το πόστο του.
"Ποτέ δεν εγκατέλειψε την θέση του, ο άνθρωπος ήταν εκεί συνεχώς και μέσα σ΄ ένα σατανικό χρονικό διάστημα περίπου 20 λεπτών ήταν επιφορτισμένος με την ασφάλεια όλης της κεντρικής Ελλάδος", είπε ο δικηγόρος του, Στέφανος Παντζαρτζίδης.
Ο σταθμάρχης εκπροσωπείται από τρεις δικηγόρους. Δύο δικηγόρους από τη Λάρισα και από τον καθηγητή Ποινικού Δικαίου Αριστοτέλη Χαραλαμπάκη, ο οποίος αναφέρει σε ανακοίνωσή του μεταξύ άλλων:
"Είναι προφανές ότι η δική του ευθύνη, στο μέτρο που υπάρχει, καλύπτει ένα μικρό μόνο μέρος του όλου φάσματος εγκληματικών ελλείψεων, λαθών και παραλείψεων που συνδέονται με το τραγικό αυτό δυστύχημα. Αυτά όμως θα αναδειχθούν τις επόμενες ημέρες μέσα από τις σχετικές έρευνες".
Η ανακρίτρια έχει διατάξει να γίνουν πραγματογνωμοσύνες τόσο στον πίνακα κυκλοφορίας όσο και στο σημείο που γυρίζουν τα κλειδιά. Επιπλέον περιμένει τις απομαγνητοφωνήσεις από τις συνομιλίες αλλά και το βιντεοληπτικό υλικό από το σταθμαρχείο.
Ο σταθμάρχης θα εποπτεύεται από υπαλλήλους όλο το 24ωρο ώστε να μην κάνει κακό στον εαυτό του.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr