Σε κελί, μαζί με τρεις ηλικιωμένους κρατούμενους, που δεν έχουν διαπράξει σοβαρά εγκλήματα, βρίσκεται ο 59χρονος σταθμάρχης, κατηγορούμενος για την τραγωδία στα Τέμπη μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων.
Σύμφωνα με τα όσα μεταφέρθηκαν στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, ο 59χρονος σταθμάρχης που παραμένει προφυλακισμένος στις φυλακές Λάρισας, αφού εξετάστηκε από ειδικό ψυχολόγο, για να διαπιστωθεί αν αντιμετωπίζει προβλήματα, στη συνέχεια τοποθετήθηκε σε κελί των φυλακών της Λάρισας, το οποίο μοιράζεται με τρεις ηλικιωμένους κρατούμενους.
Από τη διεύθυνση των φυλακών, είχε κριθεί πως πρέπει να τοποθετηθεί σε έναν ήσυχο και ασφαλή χώρο, με ανθρώπους προχωρημένης ηλικίας, που να μην έχουν διαπράξει σοβαρά εγκλήματα, καθώς υπάρχει κίνδυνος να δεχτεί επιθέσεις.
Σύμφωνα πάντα με το ίδιο ρεπορτάζ, ο 59χρονος περνά τις περισσότερες ώρες της ημέρας μόνος, προαυλίζεται κανονικά, είναι ήσυχος και δεν δημιουργεί προβλήματα.
Tο πρώτο επισκεπτήριο που δέχθηκε, ήταν από τη σύζυγό του, η οποία του πήγε ρούχα.

"Δεν με ρώτησε και ο μηχανοδηγός"
Με λεπτομέρειες περιέγραψε στην κατάθεσή του ο σταθμάρχης της Λάρισας, τα όσα έγιναν το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023 ωστόσο αλγεινή εντύπωση προκαλεί η προσπάθειά του να καταλογίσει ευθύνες και στον νεκρό μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Intercity υποστηρίζοντας στην απολογία του ότι "Κι αυτός όμως έπρεπε να με ρωτήσει γιατί τα κλειδιά είναι στη διαγώνιο και όχι στην ευθεία. Έπρεπε να αντιληφθεί ότι κινούνταν στην κάθοδο και να ρωτήσει γιατί συμβαίνει αυτό".
Ο σταθμάρχης ισχυρίστηκε ότι δε θυμάται τι είχε συμβεί και ότι ήταν βέβαιος ότι είχε γυρίσει τα κλειδιά στη σωστή θέση.
"Θεωρώ σίγουρο πως γύρισα το κλειδί γιατί είναι μια μηχανική κίνηση που γίνεται αυτόματα. Έχω όμως κενό μνήμης για το κλειδί. Λόγω του φόρτου εργασίας μου, δυστυχώς δεν θυμάμαι να ξανακοίταξα αργότερα το συγκεκριμένο σημείο του πίνακα" είπε.
Η βλάβη στο Παλαιοφάρσαλο
Όπως είπε, όλα ξεκίνησαν από τη βλάβη στο Παλαιοφάρσαλο. "Η έναρξη της βάρδιάς μου ήταν στις 22:00. Στις 21:15 με 21:20 δέχτηκα τηλεφώνημα από τον συνάδελφό μου, ο οποίος υπηρετούσε στον σταθμό Παλαιοφαρσάλων, ότι είχαν πέσει ηλεκτροφόρα καλώδια στο ρεύμα ανόδου και για τον λόγο αυτό η κυκλοφορία μέχρι τον σταθμό της Λάρισας θα έπρεπε να γίνει σε μονή γραμμή και συγκεκριμένα στη γραμμή καθόδου.
Όταν πήγα στις 21:20 στον σταθμό, στη γραμμή ανόδου ήταν η αμαξοστοιχία 56. Η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία έφυγε στις 21:50 κανονικά για Θεσσαλονίκη από τη γραμμή ανόδου".
Σύμφωνα με το Mega, όσα τρένα έφταναν πλέον στον σταθμό της Λάρισας από το Παλαιοφάρσαλο, έμπαιναν αρχικά ανάποδα στη γραμμή καθόδου και εν συνεχεία ο σταθμάρχης γυρνώντας τα αντίστοιχα κλειδιά, έβαζε τους συρμούς στο ρεύμα ανόδου.
Πέντε λεπτά μετά, στις 21:25 φτάνει στον σταθμό αμαξοστοιχία η οποία έχει βλάβη και όπως ισχυρίζεται στη συνέχεια της κατάθεσής του ο σταθμάρχης, δημιουργούσε πρόβλημα στις ενδείξεις του.
Ακολουθούν και άλλοι συρμοί από και προς τον σταθμό της Λάρισας. Συνολικά επτά από τις 22.00 έως τις 23.00 το βράδυ. Στις 22:25, ο σταθμάρχης μένει μόνος και δέκα λεπτά μετά υποδέχεται άλλον ένα συρμό.
"Στις 22:35 η αμαξοστοιχία 2597, προαστιακός από Θεσσαλονίκη για Λάρισα, κινήθηκε κανονικά προς τον σταθμό της Λάρισας στη γραμμή καθόδου. Για να εισέλθει και να μπει στην γραμμή προαστιακού όπως έπρεπε, γύρισα τα κλειδιά 118 και 117 στη διαγώνιο.
Στη συνέχεια, ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας με ενημέρωσε ότι τα κλειδιά 115 και 116 ήταν σε παρακαμπτήριο. Η ένδειξη που είχα εγώ στον πίνακα για αυτά ήταν ότι τα κλειδιά ήταν στην ευθεία. Τότε του είπα να κάνει πίσω για να διευθετήσω τα κλειδιά", συνέχισε στην απολογία του ο 59χρονος.
Είναι μία ένδειξη στον πίνακα ελέγχου, την οποία ισχυρίζεται ότι είχε διαπιστώσει και την προηγούμενη ημέρα. Ό,τι έκανε λοιπόν, μία ημέρα πριν, το επανέλαβε και αυτήν τη φορά.
"Γύρισα δυο φορές στον πίνακα και τα κλειδιά επανήλθαν σε ευθεία γραμμή και η αμαξοστοιχία μπήκε κανονικά στη γραμμή του προαστιακού. Αφού μπήκε η 2597 στη θέση της, γύρισα στην ευθεία τα κλειδιά 117 και 118 για να ‘ναι έτοιμα για τις αμαξοστοιχίες 62, την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 και την 1564 που αναμενόταν να έρθουν στο σταθμό.
Ο πίνακας μου έδειχνε ότι τα κλειδιά έχουν κλειδώσει και έχουν μπει στην ευθεία, το φως από τις λυχνίες ήταν λευκό. Έδωσα εντολή στον κλειδούχο να πάει στο κλειδί 101 Α και Β και να απασφαλίσει χειροκίνητα τις αρπάγες και να τα γυρίσει στη διαγώνιο".
Και συμπλήρωσε: "Την προηγούμενη μέρα, την 05:00 πρωινή, τα κλειδιά 116 και 115 δεν κλείδωναν και αναβόσβηναν στον πίνακα, προσπάθησα να τα σταθεροποιήσω αλλά δεν τα κατάφερα και έστειλα τον κλειδούχο να το κάνει χειροκίνητα. Μέχρι όμως να φτάσει στο σημείο, δούλεψαν τα κλειδιά από τον πίνακα και τον γύρισα πίσω. Αυτό το συμβάν καταγράφηκε στο βιβλίο παράδοσης - παραλαβής. Όλη την ώρα αυτή, οι λυχνίες είχαν σταθερό λευκό φως.

Όταν το φως της λυχνίας είναι λευκό και δεν πάλλεται αυτό σημαίνει ότι είναι κλειδωμένο το κλειδί, δηλαδή είναι ασφαλισμένο, είτε σε ευθεία είτε σε διαγώνιο και μπορεί να περάσει το τρένο κανονικά. Όταν το φως της λυχνίας είναι λευκό και αναβοσβήνει, σημαίνει ότι το κλειδί δεν έχει ασφαλίσει και πρέπει ο σταθμάρχης να στείλει τον κλειδούχο για να το ασφαλίσει χειροκίνητα. Αν η λυχνία ανάψει κόκκινο σημαίνει βλάβη".
Οι βάρδιες στον σταθμό
Για τις βάρδιες στον μοιραίο σταθμό ο 59χρονος είπε: "Μέχρι τις 25 Ιανουαρίου 2023, σε κάθε βάρδια στον σταθμό Λάρισας, υπηρετούσε ένας σταθμάρχης. Από τις 25 Ιανουαρίου 2023 που προστέθηκαν στην υπηρεσία άλλοι 14 σταθμάρχες, ορίστηκε να υπηρετούν δύο σταθμάρχες στην πρωινή βάρδια, δύο στην απογευματινή και ένας στη βραδινή.
Από τις ώρες 22:00 έως 23:00 που συμπίπτουν η απογευματινή με τη βραδινή βάρδια Κανονικά υπηρετούν τρεις σταθμάρχες. Επικεφαλής είναι πάντοτε ο αρχαιότερος και ανάλογα με τις ανάγκες μοιράζονται τα καθήκοντα. Εκείνο το βράδυ, στις 22:10 με 22:15 ο πρώτος απογευματινός σταθμάρχης αναχώρησε. Λίγο μετά περί την ώρα 22:20 με 22:25 αναχώρησε και ο δεύτερος απογευματινός και έμεινα μόνος μου".
Η μοιραία αμαξοστοιχία

Η διαγώνιος, για μία ακόμη φορά, εξυπηρετούσε ώστε το τρένο από τη γραμμή καθόδου την οποία ακολουθούσε εξαιτίας της βλάβης στο Παλαιοφάρσαλο, να περάσει κανονικά στη γραμμή ανόδου και να φτάσει εντέλει στο σταθμό της Λάρισας.
"Ενημέρωσα τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 62 με τηλεγράφημα με αριθμό νομίζω 45 ότι από γραμμή καθόδου μέσω διαγωνίου εισέρχεται στη γραμμή ανόδου.
Ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας δεν μου έδωσε δικό του αριθμό τηλεγραφήματος, αλλά επανέλαβε αυτά που του είπα και εγώ αντιλήφθηκα ότι είχε κατανοήσει αυτά που του είπα και η αμαξοστοιχία αφίχθη στην γραμμή ανόδου (2η) στο σταθμό στις 23:02 με περίπου 53 λεπτά καθυστέρηση".
Η αμαξοστοιχία 62 βρίσκεται πλέον στον σταθμό της Λάρισας, αποβιβάζοντας και επιβιβάζοντας τους άτυχους ταξιδιώτες. Στις 23:04 αναχωρεί για το ταξίδι στον θάνατο, με μια παραδοχή του σταθμάρχη που σοκάρει.
"Έπρεπε να είχα αναφέρει στον μηχανοδηγό της 62 σε ποια γραμμή θα κινούνταν η αμαξοστοιχία. Λόγω του φόρτου εργασίας εκείνη την ώρα δεν πρόλαβα να του δώσω υπόδειγμα 1001 που θα έγραφα: ‘κυκλοφορείτε σε διπλή γραμμή ανόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων’ και ξέχασα να του το διαβιβάσω και με το ραδιοτηλέφωνο".
Ωστόσο επιχείρησε να ρίξει ευθύνες και στον μηχανοδηγό, λέγοντας: "Κι αυτός όμως έπρεπε να με ρωτήσει γιατί τα κλειδιά είναι στη διαγώνιο και όχι στην ευθεία. Έπρεπε να αντιληφθεί ότι κινούνταν στην κάθοδο και να ρωτήσει γιατί συμβαίνει αυτό".
Η πορεία στον θάνατο

Στη συνέχεια της περιγραφής των γεγονότων, ο σταθμάρχης φαίνεται πως είχε ενδείξεις ότι κάτι συνέβαινε. Ωστόσο, θεωρούσε ότι οι σημάνσεις στον πίνακά του ήταν δικαιολογημένες.
"Στις 23:15 με 23:20 ζητώ από τον κλειδούχο να γυρίσει χειροκίνητα τα κλειδιά 102 και 105 προκειμένου η αμαξοστοιχία από Παλαιοφάρσαλο προς Λάρισα να μπει από τη γραμμή καθόδου στην άνοδο. Ο λόγος που απευθύνθηκα στον κλειδούχο, ήταν ότι δεν μπορούσα να γυρίσω το κλειδί από τον πίνακα λόγω κόκκινου κυκλώματος. Η χαλασμένη αμαξοστοιχία 2594 πατούσε σε μία επαφή και αυτό στον πίνακα ελέγχου φαίνεται ως κόκκινο κύκλωμα.
Μετά με πήρε τηλέφωνο ο ρυθμιστής έλξης από Θεσσαλονίκη και με ενημέρωσε ότι στον πίνακά του στη Θεσσαλονίκη βλέπει κόκκινο κύκλωμα στη Ραψάνη, πράγμα που σημαίνει ότι είχε γίνει διακοπή ρεύματος. Αμέσως μετά κοίταξα το ηλεκτρικό πίνακα για να δω μήπως είχε βλάβη και δεν διαπίστωσα βλάβη πουθενά.
Ταυτόχρονα ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 2598 μου ανέφερε ότι δεν έχει ρεύμα το τρένο. Την ίδια στιγμή με πήρε τηλέφωνο η αστυνομία και με ρώτησε αν έχουμε κάποιο ατύχημα ή εκτροχίαση".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr