Νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως από την υπόθεση του δυστυχήματος των Τεμπών, την ώρα που ο πρωθυπουργός έδινε συνέντευξη στον Alpha και τον Αντώνη Σρόιτερ, διαβεβαιώνοντας τον ελληνικό λαό πως η Δικαιοσύνη θα ρίξει άπλετο φως στα αίτια και τις συνθήκες της τραγωδίες.
Όπως επισημάνθηκε από τον Τάσο Τέλλογλου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1, δύο χρόνια μετά τη μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων, ακόμη δεν έχει κληθεί για να καταθέσει ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ.
Στο πόρισμα Γεραπετρίτη για το δυστύχημα αναφέρεται ότι "Την ημέρα του δυστυχήματος λειτουργούσε στην Αθήνα ο αποκαλούμενος "ρυθμιστής” κυκλοφορίας, ο οποίος δεν είναι κατά κυριολεξία ρυθμιστής, αλλά αποτελεί απλώς κέντρο αναφοράς και καταγραφής κυκλοφορίας.
Ειδικότερα ο "ρυθμιστής” ενημερώθηκε μετά το δυστύχημα ότι υπήρξε διακοπή παροχής ισχύος και ηλεκτροτροφοδοσίας στο σημείο του δυστυχήματος, χωρίς όμως τη δυνατότητα να παρακολουθεί την πορεία των δύο συρμών πριν από το δυστύχημα… Αν λειτουργούσε το δευτεροβάθμιο όργανο όπως μέχρι το 2020… θα έδινε πιθανόν τη δυνατότητα παρακολούθησης των δύο συρμών".
Σύμφωνα με το τεύχος 2623 της ΕΦΚ στις 30 Μαΐου 2022 ορίζεται ότι "Ο ρυθμιστής Κυκλοφορίας έχει αρμοδιότητα να συντονίζει και να ρυθμίζει την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο σύμφωνα με τους κανονισμούς, της κίνησης, της ασφαλείας της κυκλοφορίας, να λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την κυκλοφορία (ατυχήματα, συμβάντα, καθυστερήσεις) και τη χρήση του δικτύου.
-Να παρακολουθεί τη διαχείριση θεμάτων σχετικά με αλλαγές και προβλήματα δρομολογίων και κυκλοφορίας σε συνεργασία με εμπλεκόμενα μέρη".
Όσο δεν υπάρχει σύστημα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και αυτόματης πέδησης είναι αναγκαίο να λειτουργεί η ρύθμιση κυκλοφορίας.
Από ό,τι φαίνεται από το "πόρισμα Γεραπετρίτη", ο ρυθμιστής αντελήφθη τι συνέβη μετά το δυστύχημα, ενώ θα έπρεπε να γνωρίζει άμεσα, λόγω της τηλεδιοίκησης. Σήμερα ακόμα δεν λειτουργεί πλήρως το σύστημα αυτό, όπως δεν λειτουργεί κανένα σύστημα έως το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών, αλλά και στη Θεσσαλία λόγω της κακοκαιρίας Ντάνιελ.
Έχουν αποκατασταθεί οι κάμερες παρακολούθησης μέσα στα τούνελ του Λιανοκλαδίου και των Τεμπών που δεν λειτουργούσαν στο δυστύχημα, ενώ το σύστημα επικοινωνίας GSMR σε αλλά τρένα έχει τοποθετηθεί και σε αλλά όχι.
Σύμφωνα με τον Τάσο Τέλλογλου, από τους υπεύθυνους της κυκλοφορίας εκείνης της βραδιάς ουδείς έχει κληθεί να καταθέσει στην υπόθεση. Πάνω από τον σταθμάρχη και τον επιθεωρητή που τον τοποθέτησε στην βάρδια, υπάρχουν στον ΟΣΕ και στη Hellenic Train αλλά δυο επίπεδα ιεραρχίας ρύθμισης της κυκλοφορίας.
Ο ανακριτής είχε ζητήσει την καταστροφή δειγμάτων αίματος και επιχρισμάτων των 57 θυμάτων

Στο μεταξύ, έγγραφο ντοκουμέντο παρουσίασε το Mega και ο αστυνομικός συντάκτης των "Νέων" και του "Βήματος", Βασίλης Λαμπρόπουλος, το οποίο συντάχθηκε μόλις 40 μέρες μετά το τραγικό δυστύχημα.
Με αυτό το έγγραφο, ο ανακριτής είχε ζητήσει την καταστροφή δειγμάτων αίματος και επιχρισμάτων των 57 θυμάτων της τραγωδίας.
Συγκεκριμένα, στις 10 Απριλίου του 2023 ο ανακριτής έστειλε δύο έγγραφα στην Τροχαία με τα οποία ζητούσε από το νοσοκομείο να καταστραφούν τα φιαλίδια αίματος που έχουν ληφθεί για δείγμα DNA.
Τα συγκεκριμένα δείγματα θα μπορούσαν να κρατηθούν και να γίνουν τοξικολογικές εξετάσεις ώστε να διαπιστωθεί εάν ο θάνατος προήλθε από τα τοξικά αέρια, από τη φωτιά ή από τη σύγκρουση.
Όπως είπε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, σύμφωνα με την αστυνομία, τα δείγματα καταστράφηκαν σε μόλις 40 ημέρες ενώ συνήθως κρατούνται μέχρι και 7-8 μήνες.
Η Ιωάννα Μάνδρου, επικεφαλής του δικαστικού ρεπορτάζ του MEGA, ανέφερε πως σύμφωνα με την πλευρά του ανακριτή πρόκειται για μία τυπική διαδικασία που ακολουθείται πάντα. Μάλιστα, δεν πρόκειται για φιαλίδια αλλά για ελάχιστη ποσότητα βιολογικού υλικού που είχε χρησιμοποιηθεί για την ταυτοποίηση των νεκρών.
Τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία;
Μπορεί η εμπορική αμαξοστοιχία να μην καταγράφηκε από καμία κάμερα του σιδηροδρομικού δικτύου εκείνο το βράδυ, την εντόπισε όμως μια κάμερα ασφαλείας ενός... μίνι μάρκετ στη Λεπτοκαρυά.
Από τα καρέ που δημοσίευσε το Open, φαίνεται πως υπάρχει κάτι σαν φορτίο ανάμεσα στην πλατφόρμα με τις λαμαρίνες και τη δεύτερη μηχανή της αμαξοστοιχίας.
Διακρίνεται ένας όγκος, ένα περίγραμμα, χωρίς να μπορεί να πει κανείς με βεβαιότητα ότι πρόκειται για δοχεία ή μπιτόνια...
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr