
Αμεσα ξεκινάει μεγάλη εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών, για το phishing που εξελίσσεται σε μάστιγα, με συμβουλές για την προστασία τους από τους επιτήδειους απατεώνες.
Με τη μέθοδο του ψαρέματος οι απατεώνες στέλνουν ένα μέιλ και λένε ότι ο λογαριασμός έχει παραβιαστεί και θα πρέπει τα θύματα να ξαναβάλουν τους κωδικούς τους. Τότε αποκτούν πρόσβαση στην τράπεζα των θυμάτων.
"Μου ήρθε 30 του μηνός ένα μέιλ, μπήκα μέσα και έλεγε ότι σε περίπτωση που δεν κάνω αναβάθμιση θα παγώσει ο λογαριασμός μου και δε θα μπορώ να προβώ σε κινήσεις. Μπήκα μες στο λογισμικό, έβαλα τους αριθμούς από το e-banking. Με 3 κινήσεις μου πήραν 916 ευρώ για την ακρίβεια", είπε μιλώντας στον Σκάι θύμα phishing εξηγώντας πως ξεγελάστηκε από τους απατεώνες.
Η Σοφία Λεοντίδου είναι μια άνεργη γυναίκα που είδε και τα τελευταία ευρώ που είχε στην τράπεζα να χάνονται με την μέθοδο του "phising".
"Ήταν τα λεφτά με τα οποία περνάω το μήνα μου, ήταν το επίδομα ανεργίας που παίρνω, με αποτέλεσμα να μη μπορώ να βγάλω το μήνα έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα", είπε χαρακτηριστικά.
Μια άλλη γυναίκα που έπεσε θύμα phishing δήλωσε: "Έλαβα στο κινητό μου ένα ηλεκτρονικό μήνυμα σαν υπηρεσία ασφάλειας της Τράπεζας στην οποία έχω τα χρήματά μου, θεώρησα ότι είναι κάτι το αυτοματοποιημένο, δε σκέφτηκα ότι πιθανότατα έχουν χακαριστεί κάποια βήματα στη διαδικασία του εμβάσματος εντός της Τράπεζας."
Η άτυχη γυναίκα, αφού έβαλε τους κωδικούς της, είδε όλα της τα χρήματα να "κάνουν φτερά".
"Με το που το καταχώρησα άνοιξε ένα νέο παράθυρο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου η Τράπεζα με ενημέρωνε ότι μόλις είχα εκτελέσει μεταφορά ποσού 1500 ευρώ", δήλωσε.
Η δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος και οι τράπεζες ζητούν από τους πολίτες που λαμβάνουν τέτοια ύποπτα μέιλ, να καταγγέλλουν απευθείας το συμβάν και σε καμία περίπτωση να μην καταχωρούν τους κωδικούς των λογαριασμών τους.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr