theToc Magazine
Παρασκευή, 21 Ιουνίου 2019
Magazine
skorpios-ta-partu-pou-egrapsan-istoria

ΣκορπιοΣ: Τα παρτυ που εγραψαν ιστορια της Χριστίνας Κατσαντώνη

Κανείς (Ωνάσης) εδώ δεν τραγουδά

Κανένας δεν χορεύει...

 

Μια φορά κι έναν καιρό, ένας μεγάλος Ελληνας, ένας μεγιστάνας με αμύθητο πλούτο, οραματίστηκε σε μια νησίδα Γης τον παράδεισό του. Το μέρος όπου κολύμπησε, χαλάρωσε, ερωτεύτηκε και διασκέδασε μέχρι πρωίας. Σήμερα, τα φώτα είναι ξανά αναμμένα στο Σκορπιό, τα κότερα φέρνουν και πάλι υψηλούς προσκεκλημένους, βασιλείς και πρίγκιπες. Μόνη διαφορά ότι ανάμεσά τους δεν βρίσκεται πια κανένας Ωνάσης...

Η λαμπερή ιστορία του Σκορπιού ξεκινά το 1963, όταν ο Αριστοτέλης Ωνάσης αγόρασε το νησί αντί του ποσού των 3.000.000 δραχμών. Ο Σκορπιός γι' αυτόν ήταν -απλώς- ο παράδεισός του. Ο τόπος που ερωτεύτηκε με την πρώτη ματιά, το καταφύγιο που ο ίδιος έπλασε φυτεύοντας δέντρα, λουλούδια και λαχανικά, φτιάχνοντας κήπους και περιβόλια, μονοπάτια και μια ταβέρνα πάνω στο κύμα, όπου συνήθιζε να μαγειρεύει ο ίδιος φρέσκα ψάρια και θαλασσινά, να κάθεται σε ένα τραπέζι και να πίνει το ούζο του, αγναντεύοντας τα γαλαζοπράσινα βάθη και σιγοτραγουδώντας αγαπημένα τραγούδια.

Ο Σκορπιός αγοράστηκε από τον Ωνάση, όταν ήταν ακόμα μια πανέμορφη, με σμαραγδένια νερά, αλλά εγκαταλελειμμένη, άνυδρη, με λίγες ελιές, σπιθαμή γης, απέναντι από τη Λευκάδα σε σχήμα σκορπιού. Ο παράδεισος θέλει βλάστηση κι ο Ωνάσης είχε τον τρόπο να φέρει εκατοντάδες φυτά (200 είδη δέντρων), πεύκα και πικροδάφνες, αμυγδαλιές και οπωροφόρα στο νησί, τα οποία πολλές φορές φύτευε ο ίδιος, κάτω από τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο, διηγούμενος ιστορίες από τα παιδικά του χρόνια στους εργάτες.

Ο Ωνάσης μεταμόρφωσε το Σκορπιό, έφτιαξε τη μαρίνα, μια μεγάλη κεντρική βίλα, εξοχικά, την αγαπημένη του ταβέρνα κι ένα μικρό, ταπεινό εκκλησάκι για να προσεύχεται. Η βίλα φιλοξενούσε το πλήρως εξοπλισμένο γραφείο από όπου μπορούσε να διευθύνει την αυτοκρατορία του. Ο τόπος όμως ήταν από τη φύση του αλλά από τις παρεμβάσεις του Ωνάση φτιαγμένος για έρωτα. 'Η θάνατο, που στην οικογένεια Ωνάση φαίνεται πως συμβάδισε...

 

 

Η πρώτη περίοδος ακμής με Κάλλας και Σινάτρα

Αρχικά, το νησί στέγασε τον θυελλώδη έρωτα του Ωνάση με την Κάλλας, που ξεκίνησε λίγο μετά την πρώτη γνωριμία τους το 1957. Τότε που -όπως έχει εξομολογηθεί η Κάλλας- αυτομάτως γεννήθηκε μια φυσική έλξη μεταξύ τους: «Αλλωστε, ήμασταν οι διασημότεροι εν ζωή Ελληνες...». Την εποχή της δενδροφύτευσης του Σκορπιού, ο Ωνάσης τη μοιράστηκε με την Κάλλας. Το νησί στάθηκε το ερωτικό καταφύγιο τους, ο παράδεισος του έρωτά τους -που όμως δεν έμελλε να κρατήσει για πολύ...

 

 

 

Κι αν η απομόνωση σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον ήταν το ένα μέρος των μοναδικών απολαύσεων που προσέφερε ο Σκορπιός, ένα δεύτερο ήταν η μοναδική χλιδή, η πολυτέλεια που μπορούσε να προσφέρει στους κατοίκους και στους επισκέπτες του. Θρυλικά βεβαίως ήταν και τα πάρτυ της εποχής, που συνήθως διοργανώνονταν στη μυθική θαλαμηγό Χριστίνα.

 

 

 

Από τα πάρτυ του Ωνάση τότε είχε περάσει η αφρόκρεμα της αφρόκρεμας, οι μεγαλύτεροι σταρ, πολιτικοί και βασιλείς. Οι εκλεκτές λίστες των καλεσμένων περιλάμβαναν ονόματα όπως αυτά της Μέριλιν Μονρόε, της Ελίζαμπεθ Τέιλορ και του Ρίτσαρντ Μπάρτον, της Γκρέις Κέλι, του πρίγκηπα Ρενιέ και του Ουίνστον Τσόρτσιλ. Η διασκέδαση κρατούσε μέχρι πρωίας, ενώ συχνά στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα της βραδιάς τραγουδούσαν η ίδια η Κάλλας με τον Φρανκ Σινάτρα -σε μοναδικά ντουέτα... their way.

 

 

 

Το παλάτι, τα πάρτυ και οι γυμνές πόζες της Τζάκι

Μια νέα εποχή φύσηξε στον Σκορπιό, όταν η Τζάκι Κένεντι αντικατέστησε την Κάλλας στην καρδιά του Ωνάση και στην θέση της οικοδέσποινας του νησιού. Ωνάσης και Τζάκι -με δαντελένιο νυφικό Valentino- αντάλλαξαν όρκους γαμήλιας πίστης στο εκκλησάκι του Σκορπιού, στις 20 Οκτωβρίου του 1968. Εκείνη τη μέρα ψιχάλιζε, όμως τίποτα δεν πτόησε το κέφι του ζευγαριού και των καλεσμένων του στο λαμπερό γαμήλιο πάρτυ που ακολούθησε πάνω στη θαλαμηγό. Πάρτι που ουσιαστικά εγκαινίασε τη νέα εποχή στην Σκορπιό.

 

Η Τζάκι άλλαξε τη συνολική εικόνα του νησιού, ξεκινώντας από το σπίτι, τη διακόσμηση του οποίου ανέλαβε η ίδια μαζί με τον προσωπικό φίλο της και διάσημο διακοσμητή Μπίλι Μπάλτουιν. Η Τζάκι αγαπούσε την απομόνωση που -σε ένα βαθμό- μπορούσε να προσφέρει το νησί. Της άρεσε να κολυμπά στην πιο απομονωμένη νότια παραλία. Οχι πως εκεί μπορούσε να ξεφύγει από τους παπαράτσι που δια θαλάσσης κατασκόπευαν το νησί για να καταγράψουν ιδιωτικές στιγμές του ζευγαριού. Κάπως έτσι βγήκαν και οι φωτογραφίες της γυμνής στην παραλία Τζάκι, που είχαν κάνει το γύρο του κόσμου και είχαν προκαλέσει τη... φιλοσοφημένη αντίδραση του Ωνάση: «Ο καθένας μας είναι γυμνός μέχρι να βάλει το μαγιό του».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στα θρυλικά πάρτυ της εποχής, οι καλεσμένοι προέρχονταν από μια περιορισμένη κλίκα των... εκλεκτότερων εκλεκτών του κόσμου. Οι προσκλήσεις ήταν απλές, αλλά συνοδεύονταν από κάποιο κομψό, προσεκτικά επιλεγμένο δώρο, ενώ παράλληλα ο Ωνάσης προσέφερε στους καλεσμένους του δωρεάν πολυτελείς πτήσεις μέσω Ολυμπιακής.

 

 

 

 

 

Τα γλέντια στον Σκορπιό εκείνης της εποχής μένουν στην ιστορία. Οι καλεσμένοι φτάνουν στο νησί από θάλασσας και αέρος, κάνουν βόλτες στην περιοχή με μικρά φουσκωτά και τζετ σκι και το βράδυ διασκεδάζουν με φρέσκα ψάρια και θαλασσινά και άλλα εκλεκτά πιάτα της ελληνικής κουζίνας, τα οποία σερβίρονται με χρυσά μαχαιροπίρουνα.

 

 

 

Τα παιδιά του Ωνάση, ο Αλέξανδρος και η Χριστίνα μοιράζονται την ίδια αγάπη του πατέρα για το νησί και τα πάρτι (ασχέτως αν η Χριστίνα δεν τρέφει καθόλου ανάλογα αισθήματα για την Τζάκι). Στις αγαπημένες τους συνήθειες να κολυμπούν στην ανατολική παραλία του νησιού, όπου διοργάνωναν τα δικά τους beach πάρτυ, με τη συμμετοχή γόνων από τις διασημότερες οικογένειες της Ελλάδας και του εξωτερικού. Το νησί γίνεται αγαπημένος προορισμός και για τον γιο της Τζάκι, Τζον Τζον, τον οποίο ο Ωνάσης έχει αναλάβει υπό την προστασία του -χαρακτηριστική είναι σκηνή στην οποία οι παπαράτσι τον καταγράφουν να παίζει μαζί του ντυμένος πειρατής.

Η χρυσή εποχή του Σκορπιού φτάνει απότομα στο τέλος της το 1973. Τα πάρτυ τελειώνουν κι αρχίζουν οι θάνατοι...

 

 

Η εποχή της Χριστίνας και η εγκατάλειψη

Ο θάνατος του Αλέξανδρου στάθηκε ένα πλήγμα, το οποίο ο Ωνάσης δεν κατάφερε να ξεπεράσει. Το νησί ερήμωσε, η μουσική σίγησε. Δύο χρόνια αργότερα ο θάνατος τον βρήκε στο Παρίσι. Η βαρυχειμωνιά είχε πλέον κυριεύσει το Σκορπιό.

Τη δεκαετία του '80, όμως, η δόξα του Σκορπιού, μαζί με τα ιστορικά πάρτι αναβιώνει από τη Χριστίνα. Η Τζάκι δεν πηγαίνει πια στο νησί, η Χριστίνα αποφασίζει να σβήσει κάθε ίχνος της. Φέρνει τον αρχιτέκτονα Κώστα Βουτσά αλλά και τον ζωγράφο Γιάννη Τσαρούχη για να αλλάξουν τη διακόσμηση στη ροζ βίλα ή αλλιώς αποκαλούμενη «βίλα της Τζάκι». Φτιάχνει πισίνες και ανανεώνει τους ξενώνες, προκειμένου να μπορούν φιλοξενήσουν ξανά τα εκλεκτότερα μέλη του διεθνούς τζετ σετ σε λαμπερά πάρτυ, που διαρκούν μέχρι το ξημέρωμα.

 

 

 

 

 

Τα πάρτι της Χριστίνας, αργότερα και μετά του τελευταίου συζύγου της, Τιερί Ρουσέλ, γίνονται όλο και πιο ξέφρενα -οργιώδη όπως αναφέρουν φήμες της εποχής- και φιλοξενούν τους μεγαλύτερους σταρ της εποχής -όπως τον μεγάλο γόη της δεκαετίας και φίλο του Ρουσέλ, Μίκυ Ρουρκ.

 

 

Το 1985 γεννιέται και βαφτίζεται στον Σκορπιό η Αθηνά Ωνάση. Η νυχτερινή ζωή στο νησί ηρεμεί, τα φώτα σβήνουν και πάλι τον Νοέμβριο του 1988, όταν το κορμί της Χριστίνας βρίσκεται άψυχο στην μπανιέρα σπιτιού φίλης της στο Μπουένος Αϊρες.

Τα Χριστούγεννα του '88, ένας τρίτος τάφος ανοίγεται δίπλα σε αυτούς του Αριστοτέλη και του Αλέξανδρου. Οσο κι αν ακόμα ουδείς μπορεί να το πιστέψει, η λαμπερή ιστορία της οικογένειας Ωνάση στο νησί, έχει φτάσει στο τέλος της. Η Αθηνά επιστρέφει στο νησί 10 χρόνια μετά για να αφήσει λίγα λουλούδια στον τάφο της μητέρας της -κι άλλες δυο – τρεις φορές τα επόμενα χρόνια.

Εκτοτε ουδείς Ωνάσης γιόρτασε ξανά στο μικρό Παράδεισο με τα σμαραγδένια νερά και το σχήμα σκορπιού. Το πάρτι της μυθικής ελληνικής οικογένειας τέλειωσε...

 

 


 

 

 

 

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

H ΚΟΑ συναντα τον Σπιλμπεργκ. 15 πραγματα που δεν ξερατε για εκεινον Η πρώτη τη τάξει ορχήστρα της χώρας, θα ερμηνεύσει μελωδίες που επένδυσαν όλες τις στιγμές αγωνίας, έντασης, δακρύων και γέλιου ταινιών του Σπίλμπεργκ
Το Μουσειο ΑκροποληΣ εγινε δεκα χρονων και γιορταζει! Ευχαριστεί τα 14.500.000 επισκέπτες που βρέθηκαν στους χώρους του μέχρι σήμερα και διοργανώνει μια βεντάλια υπέροχων νέων δράσεων
Αγ.Σοφια ΤραπεζουντοΣ: Κραυγη για το βυζαντινο μνημειο του Ποντου Επιστολή στην τουρκική κυβέρνηση από το Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων με το βλέμμα στη διάσωση του μοναδικού βυζαντινού μνημείου του Πόντου.
"The Palace at 4 a.m." στο Αρχαιολογικο Μουσειο Μυκονου Η έκθεση εμπνέεται από τη συλλογή του Μουσείου και δανείζεται τον τίτλο της από το έργο ενός από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της εποχής μας, του Alberto Giacometti
Στη Δηλο του φωτοΣ με τιΣ 29 ανθρωπινεΣ μορφεΣ του Antony Gormley Η σύγχρονη τέχνη συναντά ένα χώρο εμπορίου και πολυπολιτισμικότητας, ένα τόπο ανταλλαγής ιδεών και αγαθών· κέντρο όπου λατρεύονταν διαφορετικές θρησκείες.
Νομισματα που αφηγουνται την ιστορια τηΣ ΕλλαδαΣ Την νομισματική τέχνη στην οποία η Ελλάδα έχει μεγάλη παράδοση αναδεικνύουν τα συλλεκτικά κι αναμνηστικά νομίσματα που τυπώνονται κάθε χρόνο από την ΤΤΕ και το ΥΠΟΙΚ
ΜεγαΣ ΑλεξανδροΣ: Η περιπετεια ενοΣ αγαλματοΣ στην Αθηνα Η ιστορία του αγάλματος του μεγάλου Αλεξάνδρου που βρήκε τη θέση του μετά από τρεις και πλέον δεκαετίες και αποκαλύπτεται στους Αθηναίους σήμερα, 19 Απριλίου 2019.
Τζ. Ασανζ: Ο ανθρωποΣ που αλλαξε τη δημοσιογραφια Ο άνθρωπος που άλλαξε τη δημοσιογραφία
Η ιστορια τηΣ αριστουργηματικηΣ ΠαναγιαΣ των Παρισιων Ο εμβληματικός γοτθικός ναός που συνδέθηκε άρρηκτα με την πόλη και την ιστορία της.
Αρχειο Παττακου : Σκοτεινη μνημη στο φωΣ Πολιτικές πρακτικές, ηθικές αξίες και ιδεοληψίες της μετεμφυλιακής εποχής και της χούντας των συνταγματαρχών.

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook