
Νέα ρότα και αυτή τη φορά όχι στις διεθνείς θάλασσες, στις οποίες είναι συνηθισμένη, θέλει να βάλει η Ελληνίδα "καπετάνισσα" Αγγελική Φράγκου, καθώς κατά τη διάρκεια του χθεσινού δείπνου του Economist αναφέρθηκε ουκ ολίγες φορές στους νέους κλάδους που θα πρέπει να επενδύσει η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ελλάδα ώστε να ανεβάσει ταχύτητες και να μη μείνει αρκετά πίσω από τις δύο οικονομικές υπερδυνάμεις που είναι οι ΗΠΑ και η Κίνα.
Η ισχυρή γυναίκα της ναυτιλίας έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την αδράνεια της Ευρώπης, τονίζοντας ότι πρέπει να γίνουν άμεσα επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη και τη ρομποτική.
Επομένως, η κ. Φράγκου βλέπει το μέλλον της Ευρώπης και της Ελλάδας σε αυτούς τους τομείς. Πρέπει να τονιστεί ότι στη χώρα μας η τεχνολογία και πόσο μάλλον οι εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία εξελίσσεται ραγδαία σε όλο τον κόσμο και όπως φάνηκε και από την εμφάνιση της κινεζικής Deepseek, μπορεί όχι απλά να δημιουργήσει κυματάκια αλλά να προκαλέσει ολόκληρο τσουνάμι, δεν είναι αρκετά διαδεδομένη καθώς μόνο το 3,4% εργάζεται σε αυτό τον κλάδο.
Επομένως, με την προτροπή αυτή και ενδεχομένως τις κατάλληλες επενδύσεις η εφοπλίστρια θα μπορούσε να δημιουργήσει τις απαραίτητες συνθήκες ώστε το ΑΙ να διαδοθεί ως επενδυτικός κλάδος στη χώρα μας, η οποία με αυτό τον τρόπο θα αποκτήσει ένα σοβαρό παραγωγικό μοντέλο και δε θα εξαρτάται από τον τουρισμό και τον τομέα των υπηρεσιών.
Δεν είναι, όμως, η τεχνολογία, την οποία θεωρεί σημαντική η κ. Φράγκου, καθώς λόγω των κρίσεων και των γεωπολιτικών εξελίξεων στις γειτονικές χώρες έκανε έκκληση για περισσότερες επενδύσεις στην ευρωπαϊκή άμυνα.
Εξέφρασε, μάλιστα, την απορία της για το αν είδαμε το τελευταίο επεισόδιο της μάχης του Ισραήλ με τη Χαμάς, καθώς η πρόσφατη συνθηκολόγηση μετράει λίγες μόνο ημέρες. Πρόσθεσε, δε, ότι η νέα σχέση μεταξύ του Ισραήλ και το Ιράν δε θα είναι ομαλή, ενώ πλέον δεν υπάρχουν ενδιάμεσοι (proxies) για την εν εξελίξει μεταξύ τους σύγκρουση, γεγονός και το οποίο δεν αποκλείει μία μεγαλύτερης κλίμακας κρίση στη Μέση Ανατολή.
Για την Ερυθρά Θάλασσα και τους Χούθι, επισήμανε, ότι η ναυτιλία έχει πληγεί και αποφεύγεται η αποστολή στόλου καθώς υπάρχει κίνδυνος αρχικά για τη ζωή των πληρωμάτων και στη συνέχεια των πλοίων και των αγαθών.
Από τη Χίο στις ΗΠΑ - Η πρώτη ναυτιλιακή που εισήχθη στη Wall Street
Η Αγγελική Φράγκου διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών, καθώς τα container και τα tanker της ανέρχονται σε 178 και η αξία τους κινείται στα 18 δισ. δολάρια.
Όντας κόρη πλοιοκτήτη και με καταγωγή από τη Χίο, η σιδηρά κυρία της ελληνικής ναυσιπλοΐας βρέθηκε τη δεκαετία του 1980 στις ΗΠΑ και εργάστηκε αρχικά ως χρηματιστηριακή αναλύτρια.
Όμως το ναυτικό της DNA την κάλεσε και το 1990 σε αρκετά νεαρή ηλικία, δηλαδή στα 25 της, αγόρασε το πρώτο της φορτηγό 14.000 τόνων "Fulvia” στο Ρίο ντε Τζανέιρο, έναντι 1,5 εκατομμυρίου δολαρίων.
Από εκεί και έπειτα η πορεία της ήταν μόνο ανοδική ξεκινώντας με την εξαγορά της International Shipping Enterprises. Συνέχισε με την ίδρυση της Maritime Enterprises Management S.A., ενώ το 2004 έγινε η πρώτη επικεφαλής μεγάλης ναυτιλιακής που κατάφερε να μπει στο Χρηματιστήριο των ΗΠΑ και πιο συγκεκριμένα στο δείκτη NASDAQ, συγκεντρώνοντας 196 εκατ. δολάρια.
Το καλοκαίρι του 2005 τάραξε τα νερά του status quo του ελληνικού εφοπλισμού καθώς εξαγόρασε τη ναυτιλιακή Navios, στην οποία έως τότε το πλειοψηφικό πακέτο (σ.σ. 66%) είχε ένα άλλο μεγάλο όνομα της ελληνικής βιομηχανίας, την οικογένεια Δαυίδ που ελέγχει μετοχικά την Coca Cola και τη Frigoglass . Η νέα εταιρεία ονομάστηκε, Navios Maritime Holdings, και έκτοτε η Αγγελική Φράγκου έχει αναλάβει τις θέσεις της Προέδρου και της Διευθύνουσας Συμβούλου.
To 2021 η Αγγελική Φράγκου απέκτησε μέσω της Navios Maritime Partners L.P. τη Navios Maritime Acquisition Corporation που έχει στόλο με δεξαμενόπλοια δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο τη μεγαλύτερη εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία στην αμερικανική χρηματαγορά.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr