
Ένα νέο τολμηρό βήμα που θα φέρει την Aegean στα βάθη της Ασίας κάνει η αεροπορική εταιρεία, καθώς από τις αρχές του 2026 θα προσφέρει απ’ευθείας πτήσεις προς την Ινδία χωρίς ενδιάμεσους σταθμούς, αποκτώντας πρόσβαση σε μία αγορά 1,4 δισ. κατοίκων και ψάχνοντας για συνέργειες με τους ισχυρούς παίκτες της ινδικής αγοράς, όπως οι Indigo και Air India.
Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο επενδυτικό πλάνο της εισηγμένης για 4 δισ. δολάρια έως το 2030 με αναβάθμιση του στόλου των αεροσκαφών της και ο πρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχιος Βασιλάκης, εξήγησε το σκεπτικό πίσω από αυτή την απόφαση.
"Πάντα κοιτούσαμε την Ινδία ως αγορά και για αυτό το λόγο είχαμε παραγγείλει 4 νέα αεροσκάφη τύπου A321NEO Long Range (LR) της Airbus, τα οποία και αναμέναμε εντός του 2026, αλλά ενημερωθήκαμε έγκαιρα από την εταιρεία για καθυστερήσεις με αποτέλεσμα να ψάχνουμε νέα μοντέλα που θα μπορούν να ταξιδέψουν στη χώρα.
Αυτά ήταν τα ακόμα μεγαλύτερα XLR της Airbus και παραγγείλαμε δύο, τα οποία και θα παραλάβουμε στα τέλη του τρέχοντος έτους και θα μπορούν να πραγματοποιήσουν πτήσεις προς το Νέο Δελχί (σ.σ. 5 εβδομαδιαίες πτήσεις) και τη Μουμπάι (3 εβδομαδιαίες πτήσεις) από τον Μάρτιο του 2026".
Τα αεροπλάνα αυτά ξεχωρίζουν καθώς το μοντέλο LR θα μπορεί να πραγματοποιεί πτήσεις διάρκειας έως και 8 ωρών ή 6.200 χλμ, ενώ τα XLR θα μπορούν να ταξιδεύουν έως και 10,5 ώρες ή 8.500 χλμ. Με την κίνηση αυτή η Aegean αναβαθμίζει σημαντικά τις δυνατότητες του στόλου της καθώς μέχρι στιγμής τα A321Neo κάλυπταν αποστάσει 5,5 ωρών και 4.500 χλμ.
Με τη σταδιακή προσθήκη στο στόλο και των αεροσκαφών Α321neo LR από το 2027 και το 2028 θα εξεταστεί και η δυνατότητα πραγματοποίησης περισσότερων, νέων, μακρινών δρομολογίων προς προορισμούς, όπως η Μπάνγκαλορ στην Ινδία, οι Σεϊχέλες, οι Μαλδίβες, το Ναϊρόμπι, το Αλμάτι και το Λάγος διαφοροποιώντας ενδεχομένως εποχικά τις επιλογές για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν επιχειρησιακά.

Που ξεχωρίζουν τα νέα αεροσκάφη-Το σκεπτικό για τις τιμές των εισιτηρίων για Ινδία
Οι δύο αυτές κατηγορίες σκαφών, που εντάσσονται στα 60 συνολικά αεροσκάφη που έχει παραγγείλει η Aegean από την Airbus και έχουν παραλειφθεί μέχρι στιγμής τα 36, εκτός από τις αποστάσεις που θα καλύπτουν θα ξεχωρίζουν και για την ποιότητα των πτήσεων που θα παρέχουν στους επιβάτες.
Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τα Airbus Neo LR θα διαθέτουν 162 θέσεις Economy και 16 θέσεις Business Class, οι οποίες θα είναι με 2+2 καθίσματα οριζόντιας ανάκλησης. Από την άλλη πλευρά τα XLR θα προσφέρουν 114 θέσεις Economy, ενώ 24 θα είναι Business με 1+1 καθίσματα οριζόντιας ανάκλησης. Όπως προκύπτει στα "μεγάλα" μοντέλα που θα καταφτάσουν νωρίτερα στη χώρα μας θα παρέχεται μεγαλύτερη ιδιωτικότητα στις θέσεις Business, ενώ συνολικά θα υπάρχουν αρκετά βελτιωμένες παροχές, όπως:
- Συστήματα ατομικής ψυχαγωγίας με οθόνες ανάλυσης 4Κ
- Μεγαλύτεροι αποθηκευτικοί χώροι
- Δορυφορικό Wi-Fi Internet
Σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων για τα ταξίδια προς την Ινδία ο ισχυρός άντρας της Aegean ανέφερε πως θα κινούνται στα ίδια επίπεδα με τον ανταγωνισμό, αλλά θα έχουν το πλεονέκτημα των απ’ευθείας πτήσεων χωρίς ενδιάμεσες στάσεις.
Πρόσθεσε πως θα υπάρξει ένα διάστημα προσαρμογής της εταιρείας και του προσωπικού στις νέες απαιτήσεις, καθώς η μεγαλύτερη διάρκεια πτήσης που πραγματοποιεί μέχρι στιγμής η Aegean είναι οι 5,5 ώρες και από τον Ιανουάριο αυτές θα διπλασιαστούν.
Για την τιμή της απόκτησης των νέων αυτών αεροσκαφών, ο κ. Βασιλάκης, απάντησε πως το κόστος του κάθε αεροπλάνου ανήλθε περίπου στα 65 εκατ. €.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr