
Την ίδια ώρα που η Αττική "βουλιάζει" τόσο από τον πληθυσμό όσο και από τον αριθμό των νεοσύστατων επιχειρήσεων, υπάρχουν και οι νέοι που τολμούν και κάνουν την είσοδό τους στο επιχειρείν από την επαρχία με εταιρείες, οι οποίες πάνε κόντρα στη μονοθεματικότητα της ελληνικής οικονομίας, η οποία σε μεγάλο βαθμό εστιάζει στο τουρισμό και την εστίαση, και εστιάζουν στην τεχνολογία.
Αυτό πρέπει να είδε και ο Sir Στέλιος Χατζηϊωάννου σε δύο από τις τρεις εταιρείες που βράβευσε μέσω του Stelios Philanthropic Foundation δίνοντας τους μέσω δωρεάς μία ισχυρή οικονομική ένεση συνολικού ύψους 300.000 €.
Για το Γιώργο Παπαδημητρίου, ο οποίος είναι διευθύνων σύμβουλος της Keyvoto με έδρα την Πτολεμαΐδα που πήρε το τρίτο βραβείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας, όλα ξεκίνησαν όταν ήταν 11 χρονών. Όπως ανέφερε ο ίδιος κατά τη διάρκειας της παραλαβής του βραβείου του ήθελε να βρει χρήματα για να αγοράσει μία απομίμηση του ξίφους της Uma Thurman από την ταινία Kill Bill του Κουέντιν Ταραντίνο. Για να βρει τα χρήματα δημιούργησε την πρώτη του εταιρεία που ήταν ένα e-shop εισάγοντας 11 ξίφη. Από αυτά πούλησε τα 10 και κράτησε το ένα για τον εαυτό του χωρίς να ζημιωθεί και πετυχαίνοντας το στόχο του.
Πλέον έχει ιδρύσει την Keyvotto από το 2022 μαζί με την Άσπα Παπαδημητρίου. Η εταιρεία παρέχει ψηφιακές λύσεις για τη διαχείριση των πληροφοριών για προϊόντα λιανικής πώλησης και στο πελατολόγιο της που μετρά 200 εταιρείες εντάσσονται μεγάλα ονόματα, όπως η Nestle και η Procter & Gamble μεταξύ άλλων. Πιο συγκεκριμένα, το λογισμικό της Keyvoto συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά για κάθε ένα προϊόν του λιανεμπορίου (συστατικά, περιγραφή προϊόντος, συσκευασίες, προωθητικές ενέργειες, βάρος κτλ.) και για εκατομμύρια κωδικούς, τυποποιεί την πληροφορία αυτή και την κάνει διαθέσιμη ενιαία - σε προμηθευτές και λιανοπωλητές, ανεξάρτητα από την πλατφόρμα ή το κανάλι πωλήσεων που θα χρησιμοποιήσουν. Όπως ανέφερε, ο κ. Παπαδημητρίου με τα χρήματα αυτά η εταιρεία θα προχωρήσει σε εξαγορά ώστε να αυξήσει το αποτύπωμά της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ενώ θα προχωρήσει και στη δημιουργία του πρώτου AI Agent.
Το δεύτερο βραβείο δόθηκε και αυτό στην επαρχία, δηλαδή στην Do It For me με έδρα το Βόλο και ιδιοκτήτες τον Ελληνοϊταλό Luigi Γουλιανός και ο Ιωσήφ Ρέντα που έχει μεγαλώσει στο Καματερό και έχει καταγωγή από την Ιορδανία. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στο ψηφιακό μάρκετινγκ και έχει δημιουργήσει αλγορίθμους για την απλοποίησή του παρέχοντας τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να υλοποιούν αποδοτικές καμπάνιες διαφήμισης στις πλατφόρμες της Meta (Facebook & Instagram), χωρίς να απαιτείται εξειδικευμένη γνώση μάρκετινγκ ή συνεργασία με εξωτερικούς φορείς. Η εταιρεία ιδρύθηκε πριν το 2019 και έχει παρουσία και στο εξωτερικό με περισσότερους από 300 πελάτες και το επόμενο βήμα είναι ένας AI Agent που θα "τρέχει" διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram.
Ο νικητής των βραβείων ήταν η Renfluence, η οποία έχει την έδρα της στην Αθήνα, αλλά αποτελεί και αυτή ένα νέο εγχείρημα στο κόσμο της τεχνολογίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Ιδρυτής της είναι ο Γιώργος Καραβοκύρης. Η εταιρεία φέρνει σε επαφή ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που θέλουν να διαφημιστούν σε κοινωνικά μέσα με inluencers και η ιδέα ήρθε στον κ. Καραβοκύρη όταν η αδερφή του αναζητούσε τον κατάλληλο influencer για να διαφημίσει το φαρμακείο της. Πλέον η Renfluence είναι μια AI-powered πλατφόρμα influencer marketing που προσφέρει πλήρη SaaS πρόσβαση με προηγμένα εργαλεία, όπως Influencer Discovery, AI Video Analysis, Profile-specific AI Chat, Competitor Analysis, Sentiment Analysis και Media Benchmarks και διατηρεί επαφές με διεθνή brands, καθώς η εταιρεία λειτουργεί και ως marketing agency. Tο επόμενο βήμα είναι η ενίσχυση της εταιρείας με προσλήψεις, η αύξηση του marketing budget και η επέκταση στα Βαλκάνια.
"Βουλιάζει" η Αττική με 63 χιλιάδες νέες επιχειρήσεις από το 2024
Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους, ειδικά όσον αφορά τις εγγραφές νέων επιχειρήσεων, όπως φαίνεται και από τα πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε η ΕΛΣΤΑΤ, με την εικόνα για την επιχειρηματικότητα στην περιφέρεια να μην είναι καλή, ενώ από την άλλη πλευρά ο όγκος των νέων επιχειρήσεων που άνοιξαν από τις αρχές του 2024 έως και το Β' Τρίμηνο του 2025 να εντοπίζεται στην Αττική.
Για το Β’ Τρίμηνο του έτους που διανύουμε στην Αττική δημιουργήθηκαν 13.362 νέες επιχειρήσεις, οι οποίες ξεπερνούν κατά πολύ τη δεύτερη περιοχή, η οποία είναι η Βόρεια Ελλάδα με 8.544 νέες επιχειρήσεις. Σε απόσταση αναπνοής (σ.σ. 8.248 επιχειρήσεις), ακολουθά η Κεντρική Ελλάδα, ενώ τελευταία και καταϊδρωμένα είναι τα νησιά Αιγαίου και η Κρήτη με μόλις 4.726 νέες επιχειρήσεις.
Μπορεί κανείς να κατανοήσει ακόμα καλύτερα την περίπτωση στην Αττική εάν παρατηρήσει τις νέες επιχειρήσεις που έχουν ανοίξει από τις αρχές του 2024 έως και το Β’ Τρίμηνο του 2025. Αυτές ανέρχονται συνολικά στις 63.248, με το μεγαλύτερο αριθμό νέων επιχειρήσεων να ανοίγει στο Α΄ Τρίμηνο και το Β’ Τρίμηνο του 2025 (σ.σ. 14.932 και 13.632 αντίστοιχα).
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr