
Για το ναυπηγικό πρόγραμμα σε eco πλοία τελευταίας γενιάς, τα νέα γραφεία της DryDel Shipping στις ΗΠΑ και την αγορά, μιλάει o Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Κώστας Δελαπόρτας, στο πλαίσιο του αφιερώματος του The TOC για τη ναυτιλία.
'Οπως αναφέρει, το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα της DryDel Shipping ανέρχεται σχεδόν στο 1 δισ. δολάρια, αντανακλά την προσήλωσή στην αποδοτικότητα και στη βιωσιμότητα. Σε αυτό συμβάλει και η επιλογή κορυφαίων ιαπωνικών ναυπηγείων, η οποία εγγυάται αξιοπιστία και μακροχρόνια αξία.
Η εταιρεία υλοποιεί ένα εκτεταμένο ναυπηγικό πρόγραμμα, το οποίο εκτείνεται έως και το 2028 και ναυλώνει πλοία σε μεγάλες και μικρές περιόδους και διαχειρίζεται μεγάλο όγκο φορτίων τρίτων, τα οποία ξεπερνούν τα 6 εκατ. μετρικούς τόννους ανά έτος.
Διαθέτει, δε, και παρουσία παγκοσμίως καθώς λειτουργούν γραφεία της στο Ντουμπάι, τη Σιγκαπούρη και το Σάο Πάολο, ενώ πιο πρόσφατο άνοιξε στο Χιούστον, στις αρχές του 2025. Μάλιστα το Νοέμβριο του 2025 αναμένεται και η παραλαβή ενός νέου πλοίου τύπου Ultramax από το ναυπηγείο Tsuneishi Shipbuilding.
Ο στόλος έχει ήδη αγκαλιάσει τα eco-friendly πλοία. Πώς κρίνετε μέχρι στιγμής την απόφαση αυτή;
Η Drydel έχει χαράξει ξεκάθαρη στρατηγική στον τομέα της πράσινης ναυτιλίας. Ο στόλος μας περιλαμβάνει 12 eco-friendly πλοία ξηρού φορτίου (Kamsarmax, Ultramax και Handysize – 82.000, 64.000 και 40.000 dwt αντίστοιχα), με μέσο όρο ηλικίας μόλις 4 έτη, ενώ 10 ακόμη νεότευκτα βρίσκονται υπό κατασκευή, περιλαμβάνοντας και 2 Capesize πλοία.
Το συνολικό επενδυτικό μας πρόγραμμα, σχεδόν 1 δισ. δολάρια, αντανακλά την προσήλωσή μας στην αποδοτικότητα και στη βιωσιμότητα. Η επιλογή κορυφαίων ιαπωνικών ναυπηγείων εγγυάται αξιοπιστία και μακροχρόνια αξία.
Είμαι απόλυτα ικανοποιημένος με την απόφασή μας να επενδύσουμε σε πλοία συμβατικού καυσίμου, εξοπλισμένα όμως με Tier III ηλεκτρονικές μηχανές και βελτιστοποιημένο σχεδιασμό, που μειώνουν σημαντικά την κατανάλωση και τις εκπομπές.
Τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως η αμμωνία, το υδρογόνο και η μεθανόλη, βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Μόλις υπάρξει μια αξιόπιστη, ευρέως αποδεκτή λύση που εξασφαλίζει απανθρακοποίηση και αποδοτικότητα, είναι βέβαιο πως θα επενδύσω και εκεί.

Αναμένεται να υπάρξει στο κοντινό μέλλον η παράδοση νέων πλοίων; Τι αφορούν;
Όπως προανέφερα, η Drydel Shipping υλοποιεί ένα εκτεταμένο ναυπηγικό πρόγραμμα, το οποίο εκτείνεται έως και το 2028. Πιο συγκεκριμένα, τον Νοέμβριο του 2025 παραλαμβάνουμε ένα νέο πλοίο τύπου Ultramax από το ναυπηγείο Tsuneishi Shipbuilding.
Το 2026 αναμένουμε την παράδοση δύο πλοίων Handysize από τα ναυπηγεία Oshima Shipyard, καθώς και δύο ακόμη πλοία Ultramax, εκ των οποίων το ένα ναυπηγείται στην Tsuneishi Shipbuilding και το άλλο στα ναυπηγεία Shin Kurushima, όλα στην Ιαπωνία.
Το 2027 έχει προγραμματιστεί η παραλαβή ενός Kamsarmax από την Tsuneishi Shipbuilding, ενώ το 2028 θα ενισχυθεί περαιτέρω ο στόλος μας με δύο Capesize πλοία από τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding και δύο ακόμη Ultramax, από την Tsuneishi Shipbuilding και την Imabari Shipbuilding, έκαστο.
Με το πρόγραμμα αυτό, ο στόλος της Drydel Shipping θα καλύπτει πλήρως όλα τα μεγέθη πλοίων ξηρού φορτίου, από τα μικρότερα σε χωρητικότητα έως και τα μεγαλύτερα φορτηγά πλοία, ενισχύοντας τη στρατηγική μας παρουσία σε όλες τις βασικές κατηγορίες.
Έχετε πέντε γραφεία σε όλο τον κόσμο, μιλήστε μας λίγο για αυτά. Τι εικόνα σας δίνουν για τον κλάδο σε παγκόσμια κλίμακα;
Η εταιρεία μας δεν περιορίζεται μόνο στην παραδοσιακή πλοιοκτησία, αλλά δραστηριοποιείται ενεργά και στον τομέα της διαχείρισης πλοίων και φορτίων τρίτων (Operator).
Υπό αυτή την ιδιότητα, η DryDel ναυλώνει πλοία σε μεγάλες και μικρές περιόδους και διαχειρίζεται μεγάλο όγκο φορτίων τρίτων, τα οποία ξεπερνούν τα 6 εκατ. μετρικούς τόννους ανά έτος.
Το πρώτο μας operating γραφείο ιδρύθηκε το 2010 στη Σιγκαπούρη και αποτέλεσε για την εποχή του μια πρωτοποριακή κίνηση, καθώς σηματοδότησε τη στρατηγική μας επέκταση πέρα από την κλασική πλοιοκτησία στην Ελλάδα.
Ακολούθησαν η ίδρυση γραφείου στο Ντουμπάι το 2018, στη συνέχεια στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας το 2024 και τέλος στο Χιούστον των ΗΠΑ στις αρχες του 2025. Μαζί με τα κεντρικά γραφεία στην Αθήνα, έχουμε πλέον παρουσία σε καίρια ναυτιλιακά κέντρα του πλανήτη, καλύπτοντας τοπικά πελάτες στην Ασία, την Ευρώπη, τον Περσικό Κόλπο και τη Λατινική Αμερική.
Η πληροφόρηση που λαμβάνουμε από το δίκτυο των brokers & traders μας είναι καθοριστική για τον προσανατολισμό της εμπορικής στρατηγικής μας. Η παρουσία μας σε διαφορετικά σημεία του κόσμου, μας δίνει σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα και ευελιξία στην κατεύθυνση και λειτουργία του στόλου μας, με αποτέλεσμα την κερδοφορία και την υψηλή ικανοποίηση των πελατών μας διεθνώς.
Η συνολική εικόνα για το παγκόσμιο εμπόριο παραμένει θετική. Αναγνωρίζω ότι οι γεωπολιτικές εξελίξεις, το ενεργειακό ζήτημα και η ταχύτατη στροφή στην τεχνολογία επηρεάζουν σημαντικά τον κλάδο μας. Παρ’ όλα αυτά, παραμένω συγκρατημένα αισιόδοξος πως θα επικρατήσει σταθερότητα, γεγονός που θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για περαιτέρω ανάπτυξη της ποντοπόρου ναυτιλίας.
Ποιο είναι το πιο πρόσφατο γραφείο που ανοίξατε και σε ποιο μέρος του πλανήτη βρίσκεται;
Το πιο πρόσφατο γραφείο μας άνοιξε στο Χιούστον, στις αρχές του 2025. Είναι μια στρατηγική επέκταση μετά από διετή προετοιμασία, με στόχο να ενισχύσουμε την παρουσία μας στη Βόρεια Αμερική και να βρισκόμαστε πιο κοντά σε πελάτες και φορτία της περιοχής. Πάντα πίστευα ότι το Houston είναι μια περιοχή στρατηγικής σημασίας, με έντονη ναυτιλιακή δραστηριότητα.
Μέσα από την DryDel Houston επιδιώκουμε να ενισχύσουμε το brand name της εταιρείας στην Βόρεια Αμερική και να προσεγγίσουμε πιο άμεσα τοπικούς πελάτες και φορτία.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr