
Συνεχίζει να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την περιβαλλοντική επιβάρυνση των κρουαζιερόπλοιων για ακόμα μία χρονιά ο Γερμανικός Οργανισμός Προστασίας της Φύσης και του Περιβάλλοντος (NABU), όπως προκύπτει και από την πρόσφατη έκθεση που βαθμολογεί τις "επιδόσεις" των δώδεκα μεγαλύτερων εταιρειών.
Από αυτές οι δέκα πραγματοποιούν δρομολόγια στη χώρα μας με προορισμούς δημοφιλή νησιά, όπως η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Κρήτη, η Μύκονος, η Πάρος, οι Σπέτσες και η Σαντορίνη και έχουν ως σημεία διέλευσης ή απόπλου τα λιμάνια του Πειραιά, του Βόλου και της Καβάλας.
Οι εταιρείες αυτές έχουν την έδρα τους στην Αμερική, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, την Ελβετία και τη Γαλλία, με τις αποδόσεις τους να κινούνται οριακά άνω του μετρίου για όσες προσπαθούν να χρησιμοποιούν φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα και λύσεις.
Ωστόσο, υπάρχουν και αυτές που φαίνεται ότι δεν κάνουν κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια προς την αντίθετη κατεύθυνση, ενώ δε λείπουν και οι εταιρείες που δεν έδωσαν καν απαντήσεις στα ερωτήματα του γερμανικού παρατηρητηρίου.
Πιο συγκεκριμένα, στις πρώτες θέσεις με βαθμολογία 7,5/15 βρίσκονται οι Havila και Hurtigrute, εναλλάσσοντας τις θέσεις τους από την περσινή κατάταξη. Με βαθμολογία 7/15 ακολουθεί η γαλλική Ponant, ενώ με 6/15 και 5,5/15 ακολουθούν αντίστοιχα οι γερμανικές TUI και AIDA Cruises.
Άλλα ισχυρά Brands, όπως οι MSC, Hapag-Lloyd, Carnival και Marella, ακολουθούν στις επόμενες θέσεις με βαθμολογίες από 5,5/15 έως και 4,5/15 ενώ τη χειρότερη βαθμολογία συγκεντρώνουν οι Norwegian Cruise Line και η Royal Caribbean. Χωρίς βαθμολογία παραμένουν οι Phoenix Reisen kai Viking Ocean Cruises, οι οποίες, όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος δεν απάντησαν στα ερωτήματα του οργανισμού.

Χρονιά - ρεκόρ το 2024 για την κρουαζιέρα - Κολλημένα τα πλοία στα ορυκτά καύσιμα
Παρά το γεγονός ότι το 2024 ήταν μία χρονιά-ρεκόρ για τα ταξίδια με κρουαζιέρα, καθώς αυτό το είδος τουρισμού επελέγη από 35 εκατ. τουρίστες, η στάση των εταιρειών του κλάδου, όσον αφορά τα φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα δεν είναι υποδειγματική.
Στην ετήσια έκθεση επισημαίνεται ότι παρόλο που οι εταιρείες με την καλύτερη βαθμολογία φαίνεται να επιδιώκουν να βελτιώσουν τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των ταξιδιών τους, δε συμβαίνει το ίδιο για όσες βρίσκονται στις χαμηλότερες θέσεις.
Επιπλέον, παρουσιάζεται ως κύριο πρόβλημα η αποκλειστική εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Τονίζεται, δε, πως στρέφονται σε "ψευδό-λύσεις" όπως το ορυκτό LNG ή τα βιοκαύσιμα με αμφισβητήσιμο αποτύπωμα άνθρακα, ενώ χρησιμοποιείται και μαζούτ με μόλις τέσσερις εταιρείες έχουν απαγορεύσει το συγκεκριμένο καύσιμο, το οποίο θεωρείται εξαιρετικά επιβλαβές και τοξικό.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr