Μια διαφορετική ημέρα ξημερώνει για το εμπόριο στην Αττική. Διαφορετική ακόμη και από το Σάββατο που ήταν η πρώτη ημέρα εφαρμογής των "κόκκινων" μέτρων στην πρωτεύουσα. Έχοντας το ΦΕΚ στα χέρια τους οι επιχειρήσεις κλήθηκαν από το βράδυ του Σαββάτου να λάβουν επιχειρηματικές αποφάσεις.
Άρα, σε κάθε κατάστημα, ο καταναλωτής θα έρχεται αντιμέτωπος με κάτι διαφορετικό. Προφανώς οι κανόνες είναι ενιαίοι. Click away για τα πάντα και click με ραντεβού στο κατάστημα, μόνο για παπούτσι, ρούχο, βιβλία και χαρτικά.
Που ξεκινά όμως η διαφοροποίηση; Κατάστημα με ενδύματα ενημερώνει τους καταναλωτές ότι η παραμονή εντός του καταστήματος δεν μπορεί να ξεπερνά τα 60 λεπτά. Δεν υπάρχει τέτοια υποχρέωση από τον νόμο. Είναι κανόνας που βάζει το κατάστημα για να μπορέσει να εξυπηρετήσει όσο το δυνατόν περισσότερους. Κατάστημα με τσάντες μπορεί να λειτουργήσει με click away. Δεν το κάνει γιατί κρίνει ότι αυτό είναι ασύμφορο. Την ίδια απόφαση λαμβάνει και μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές αλυσίδες της χώρας. Όσο για τα πολυκαταστήματα, θα εμφανίζουν όλα τα παραδείγματα μαζί: και αυτόν που λειτουργεί με click away και αυτόν που λειτουργεί με click inside και αυτόν που λειτουργεί και με τα δύο και αυτόν που δεν λειτουργεί καθόλου.
Τι ισχύει για κάθε κατηγορία
1. Κατάστημα έχει ως βασική δραστηριότητα την πώληση προϊόντων τεχνολογίας αλλά πουλάει ταυτόχρονα και είδη βιβλιοχαρτοπωλείου και βιβλία. Ο καταναλωτής θα μπαίνει μέσα στο κατάστημα με προγραμματισμένο ραντεβού για να αγοράζει μόνο βιβλία και είδη χαρτοπωλείου. Δεν θα μπορεί μαζί με το βιβλίο να αγοράσει και έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Για το συγκεκριμένο προϊόν θα πρέπει να κάνει ηλεκτρονικά την αγορά και να λάβει το προϊόν μέσω click away.
2. Κατάστημα ενδυμάτων πουλάει και είδη σπιτιού (διακοσμητικά κλπ). Ο καταναλωτής θα μπαίνει μέσα στο κατάστημα με προγραμματισμένο ραντεβού και θα αγοράζει όλα τα προϊόντα που υπάρχουν εντός του καταστήματος. Δεν θα χρειάζεται δηλαδή click away. Αυτό συμβαίνει διότι η κύρια δραστηριότητα του συγκεκριμένου καταστήματος είναι το ένδυμα. Αντίστοιχα, ένα μαγαζί αθλητικών ενδυμάτων μπορεί να πουλάει και μπάλες, βαράκια κλπ με click inside, ενώ ένα κατάστημα που έχει μόνο αθλητικό εξοπλισμό δεν επιτρέπεται να διαθέτει αυτά τα είδη με click inside.
3. To σούπερμαρκετ πουλάει ρούχα, παπούτσια και ηλεκτρικές συσκευές. Δεν χρειάζεται καν click away ή click inside. Το μόνο προϊόν που δεν μπορεί να αγοράσει κάποιος από τα σούπερμαρκετ είναι τα παιχνίδια. Όλα τα υπόλοιπα θα πωλούνται κανονικά από το ράφι χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.
4. Κατάστημα παιχνιδιών πουλάει και ρούχα. Κανονικά, επιτρέπεται η είσοδος των πελατών μόνο για την αγορά ρούχων ενώ για όλα τα υπόλοιπα είδη απαιτείται click away. Φυσικά είναι στην διακριτική ευχέρεια του ιδιοκτήτη του καταστήματος να μην λειτουργήσει το κατάστημά του, υπολογίζοντας την αναταραχή που θα δημιουργήσει αυτή η διαφοροποίηση. Ήδη τα Jumbo ανήκουν σε αυτή την κατηγορία και από χθες έχουν ανακοινώσει ότι δεν θα λειτουργήσουν ούτε με click away ούτε με click inside. Από την άλλη ο Μουστάκας θα λειτουργήσει αποκλειστικά με click away.
5. Τα εμπορικά κέντρα λειτουργούν και με τους δύο τρόπους. Το καλύτερο που έχει να κάνει ο καταναλωτής είναι να επισκεφτεί την ιστοσελίδα του εμπορικού κέντρου στο οποίο θέλει να μεταβεί καθώς υπάρχουν (στα περισσότερα) αναλυτικές οδηγίες για το ποια μαγαζιά λειτουργούν με click inside και ποια με click away. To εμπορικό κέντρο είναι το σημείο που θα δει ο καταναλωτής όλους τους κανόνες της αγοράς συγκεντρωμένους. Το κοσμηματοπωλείο που θα λειτουργήσει με click away. To κατάστημα ρούχων που θα λειτουργήσει με click inside, το κατάστημα κουζινικών που θα λειτουργήσει με click away, το σούπερ μάρκετ που θα λειτουργήσει κανονικά, το γυμναστήριο που δεν θα λειτουργήσει καθόλου και τον καταστηματάρχη που αν και μπορεί να λειτουργήσει με clickaway δεν θα το κάνει καθόλου προκειμένου να παραμείνει ο υπάλληλος σε αναστολή και τα φώτα κλειστά.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr