Η στρατηγική της κοινωνικής ευθύνης είναι μία από τις πλέον κοινότυπες μεθόδους μάρκετινγκ με απώτερο σκοπό την αύξηση των εταιρικών κερδών και την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του εταιρικού brand ή αντικατοπτρίζει, εν τέλει, την προσφορά μίας επιχείρησης στην κοινωνία; Εκ πρώτης όψεως, η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι δύσκολη.
Ωστόσο, εάν λάβουμε υπόψη το σκοπό ύπαρξης μίας επιχείρησης, την αύξησης δηλαδή των μεγεθών της και τον πολλαπλασιασμό του μερίσματος για τους μετόχους της, γίνεται αντιληπτό ότι η ευρωστία μίας εταιρείας διασφαλίζεται μακροπρόθεσμα μόνο μέσω της επίδειξης κοινωνικής ευθύνης. Κι αυτό επειδή η κοινωνία είναι μέρος του οικοσυστήματος στο οποίο μία εταιρεία δραστηριοποιείται.
Στη δεκαετία της οικονομικής κρίσης, οπότε οι περισσότερες εταιρείες συρρικνώθηκαν προκειμένου να αποφύγουν το λουκέτο, η εταιρική κοινωνική ευθύνη τέθηκε σε δεύτερη μοίρα.
Ωστόσο, οι ολιγάριθμες επιχειρήσεις που διατήρησαν ή τόνωσαν τα προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, απέκτησαν το προβάδισμα όταν η σκιά της πολυετούς ύφεσης εγκατέλειψε την ελληνική οικονομία. Κι αυτό επειδή οι δράσεις για την αύξηση της ευημερίας των εργαζομένων, της προστασίας του περιβάλλοντος και της δημιουργίας ανταποδοτικών οφελών στην κοινωνία δεν είναι απλώς μία ακόμη δράση μάρκετινγκ. Ενισχύουν, απτά, την αξία μίας εταιρείας και αποτελούν προστιθέμενη αξία για το "οικοσύστημα" της.
Την πραγματικότητα αυτή έχουν εμπεδώσει οι διοικήσεις εταιρειών με μακροπρόθεσμο όραμα, οι οποίες εν μέσω πανδημικής κρίσης μεγιστοποίησαν την προσφορά τους στην κοινωνία.
Ενισχύθηκε
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Global Link για την εταιρική υπευθυνότητα στην εποχή του Covid-19, που έλαβε χώρα σε 165 μεσαία και ανώτερα στελέχη, οι περισσότερες εταιρείες διαθέτουν δομημένη στρατηγική ΕΚΕ, ενώ το 79% των συμμετεχόντων είτε διαθέτει σχέδιο ΕΚΕ το οποίο εμπλουτίζεται είτε ήδη είχε ολοκληρωμένο σχέδιο. Επίσης, το 74% των επιχειρήσεων, που συμμετείχαν στην έρευνα, διαθέτουν budget για δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, ενώ μία στις δύο επιχειρήσεις αύξησαν τις σχετικές δαπάνες.
Ωστόσο, το 38% και 12% αυτών τις διατήρησαν σταθερές ή τις μείωσαν.
Το ερώτημα όμως, είναι εάν η κυρίαρχη τάση θέλει την αύξηση του budget των επιχειρήσεων. Η απάντηση είναι καταφατική, καθώς η αύξηση των δαπανών για ΕΚΕ είναι της τάξεως του 21%.
Ποιες είναι οι δράσεις που αναπτύσσουν οι επιχειρήσεις ιδίως μετά την εκδήλωση της πανδημίας; Υλοποιούν προγράμματα στήριξης των εργαζομένων τους, δωρεές και δράσεις με στόχο την υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας και της υγείας, ενώ αύξησαν τις εκπτώσεις προς τους πελάτες τους. Η προσφορά προστατευτικού υλικού σε προσωπικό πρώτης γραμμής, η χορηγία προϊόντων - υπηρεσιών ανήκουν στις δράσεις που σχετίζονται άμεσα με την πανδημία.
Σχετικά με τα οφέλη, οι επιχειρήσεις πιστοποιούν ότι οι δράσεις ΕΚΕ οδηγούν σε υψηλότερη αποδοχή και αξιοπιστία, στη βελτίωση της φήμης, στην ενίσχυση της πιστότητα και την ενσωμάτωση του προσωπικού και στη διαμόρφωση καλύτερου περιβάλλοντος στην εταιρεία.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr