Η αεροπορική εταιρεία British Airways ανακοίνωσε σήμερα ότι θα ακυρώσει εκατοντάδες πτήσεις αυτό το καλοκαίρι καθώς δυσκολεύεται ήδη να συμβαδίσει με την αύξηση της ζήτησης και την έλλειψη προσωπικού.
"Καθώς ο τομέας των αερομεταφορών στο σύνολό του αντιμετωπίζει τη δυσκολότερη περίοδο στην ιστορία του, κατέστη δυστυχώς αναγκαίο να μειώσουμε κι άλλο" τον αριθμό των πτήσεων, ανέφερε η εταιρεία σε μια ανακοίνωση που έστειλε στο Γαλλικό Πρακτορείο. Η British Airways εκτελούσε περίπου 850 πτήσεις ημερησίως πριν από την πανδημία της Covid-19 και είχε ήδη μειώσει κατά 10% τη δραστηριότητά της για την περίοδο Απριλίου-Οκτωβρίου. Με τις νέες ακυρώσεις, οι μειώσεις δρομολογίων θα φτάσουν το 11%.
"Είμαστε σε επαφή με τους πελάτες, για να ζητήσουμε συγγνώμη και να τους προτείνουμε να κάνουν κράτηση (σε άλλη πτήση) ή να τους αποζημιώσουμε πλήρως", διαβεβαίωσε η εταιρεία.
Μετά την άρση των υγειονομικών περιορισμών σε πολλές χώρες και ιδίως στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι αεροπορικές εταιρείες δυσκολεύτηκαν να καλύψουν την απότομη αύξηση της ζήτησης, κυρίως επειδή δεν έχουν επαρκές προσωπικό. Στα βρετανικά αεροδρόμια εκτυλίχθηκαν σκηνές χάους, ιδίως τα Σαββατοκύριακα, με τεράστιες ουρές και εκατοντάδες ακυρωμένες πτήσεις. Εταιρείες και αεροδρόμια απέλυσαν χιλιάδες εργαζομένους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η British Airways είχε καταργήσει τότε περίπου 10.000 θέσεις εργασίας.
Το προσωπικό εδάφους της British Airways στο αεροδρόμιο του Χίθροου τάχθηκε πρόσφατα υπέρ της κήρυξης απεργίας κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών.
Η βρετανική εταιρεία EasyJet, που ακύρωσε επίσης εκατοντάδες πτήσεις τους τελευταίους μήνες, ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι παραιτήθηκε ο επιχειρησιακός διευθυντής της, ο Πίτερ Μπέλιου.
SAS: Ζητάει να τεθεί υπό καθεστώς χρεοκοπίας στις ΗΠΑ
Η σκανδιναβική αεροπορική εταιρεία SAS, η οποία αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα, ανακοίνωσε σήμερα πως τέθηκε υπό καθεστώς χρεοκοπίας στις Ηνωμένες Πολιτείες, στο πλαίσιο μιας τρέχουσας αναδιάρθρωσης, την επομένη της έναρξης μιας επ' αόριστον απεργίας του κύριου συνδικάτου των πιλότων της.
"Οι δραστηριότητες και το σχέδιο πτήσεων της SAS δεν θα επηρεαστούν απ' αυτή τη διαδικασία του κεφαλαίου 11 και η SAS θα συνεχίσει να εξυπηρετεί κανονικά τους πελάτες της" πέραν των αποτελεσμάτων της απεργίας, διαβεβαιώνει σε ανακοίνωσή της η σκανδιναβική εταιρεία, της οποίας κύριοι μέτοχοι είναι τα κράτη της Δανίας και της Σουηδίας.
Στις ΗΠΑ, η προσφυγή στο Κεφάλαιο 11 είναι ένας μηχανισμός, ο οποίος επιτρέπει σε μια επιχείρηση, που δεν καταφέρνει πλέον να αποπληρώσει το χρέος της, να αναδιαρθρωθεί προστατευμένη από τους πιστωτές της, συνεχίζοντας παράλληλα τις τρέχουσες επιχειρήσεις της.
Η SAS λογαριάζει να χρησιμοποιήσει αυτή τη διαδικασία για μια περίοδο "εννέα ως δώδεκα μηνών", δήλωσε ο γενικός διευθυντής της, ο Άνκο φαν ντερ Βερφ, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Η εταιρεία επέλεξε την προστασία στις ΗΠΑ μάλλον, παρά σε άλλες χώρες -όπως η Σουηδία, όπου βρίσκεται η έδρα της- επειδή έτσι διατηρεί την ιδιοκτησία των αεροπλάνων της, εξήγησε.
Με την προσφυγή της στο Κεφάλαιο 11 στις ΗΠΑ, η SAS "έχει στόχο να επιταχύνει το μετασχηματισμό της θέτοντας σε εφαρμογή στοιχεία κλειδιά" του υφιστάμενου σχεδίου εξοικονόμησης SAS Forward, σύμφωνα με την εταιρεία.
"Οφείλουμε απλώς να κάνουμε πολλά περισσότερα και να προχωρήσουμε πολύ ταχύτερα", τόνισε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας Κάρστεν Ντίλινγκ, υπεραμυνόμενος μιας απόφασης "που ελήφθη έπειτα από ώριμη σκέψη".