
Η Σ Ε Π A . E . ( Σ τ α θ μ ό ς Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Μονοπρόσωπη Α.Ε.) είναι από τα λίγα container terminals που διαθέτουν δικό τους Τεχνικό Τμήμα, το οποίο έχει τη νευραλγική ευθύνη της συντήρησης και επισκευής όλων των μηχανημάτων των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ. Αυτό δημιουργεί βασικό πλεονέκτημα ανταγωνισμού του Πειραιά σε σχέση με τα υπόλοιπα λιμάνια, μειώνοντας σημαντικά την ώρα αναμονής σε περίπτωση έκτακτων βλαβών σε μόλις ελάχιστα λεπτά και με δεδομένη την αδιάκοπη και εύρυθμη λειτουργία 24/7 τον χρόνο.
Από το 2009 ο Ανδρέας Γκαμπλέτσας, διευθυντής του Τεχνικού Τμήματος της PCT, έχει δει το λιμάνι του Πειραιά να μετεξελίσσεται ραγδαία.
"Εντάχθηκα στην εταιρεία το 2009 ως υπεύθυνος βαρδιών τότε, στο Τεχνικό Τμήμα του λιμανιού. Το 2011 ανέλαβα υποδιευθυντής του τμήματος, ενώ από το 2016 έως και σήμερα έχω αναλάβει τη θέση του διευθυντή. Μαζί με τον οργανισμό λοιπόν εξελίχθηκα και εγώ
προσωπικά και επαγγελματικά, ενώ, εάν αναλογιστεί κανείς πόσα άλματα έχουν συμβεί μέσα στα χρόνια αυτά, θα αντιληφθεί και το εύρος ανάπτυξης του έργου αυτού. Ακόμα και σαν εικόνα το λιμάνι έχει αλλάξει. Εάν κάποιος το παρατηρήσει από μακριά, και έχει την ανάμνηση του από το 2010, πολλά έχουν αλλάξει. Τότε τα εμπορευματοκιβώτια μπορούσαν να στοιβαχθούν έως δύο στον αριθμό σε ύψος, τώρα τα μηχανήματα που έχουμε προσφέρουν τη δυνατότητα να στοιβάζονται πάνω από τέσσερα εμπορευματοκιβώτια καθ’ ύψος. Όταν ήρθα ο Προβλήτας ΙΙΙ ήταν απλώς θάλασσα.
Πλέον έχουμε 30 γερανογέφυρες από 12 γερανογέφυρες που λειτουργούσαν τότε, 45
ΕRTGs (Electrified Rubber Tired Gantry crane) και 22 νέα RMGs (Rail Mounted
Gantry crane). Αυτήν τη στιγμή ο στόλος των φορτηγών μας ανέρχεται στα 180, σε σχέση με τα 20 που παραλάβαμε. Τα μεγέθη είναι πολλαπλάσια. Κάθε χρόνο παραλαμβάνουμε καινούργιο εξοπλισμό".
Μέσα στον Απρίλιο η ΣΕΠ Α.Ε. υποδέχεται δύο από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς
containers στον κόσμο (μεγαλύτερα των 24.000+ TEUs), τα γνωστά mother vessels των εταιρειών-κολοσσών του κλάδου. Και μπορεί σε πρώτη ανάγνωση αυτή η είδηση να εντυπωσιάζει λόγω των μεγεθών των πλοίων, αλλά είναι ακόμα σημαντικότερο το γεγονός πως είναι πλέον αυτονόητη η υποδοχή και διαχείριση αντίστοιχων πλοίων που έχουν εντάξει στα δρομολόγιά τους τον Πειραιά (πλέον ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά λιμάνια).
Σε απόλυτα μεγέθη, αυτό αντικατοπτρίζεται και στην ετήσια διαχειριστική δυνατότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, η οποία έχει εκτοξευτεί από τα 1,5 εκατομμύρια TEUs σε 6,2 εκατομμύρια TEUs στη διάρκεια της λειτουργίας του.
Όπως εξηγεί ο διευθυντής του Τεχνικού Τμήματος της PCT, Ανδρέας Γκαμπλέτσας, το Τεχνικό Τμήμα "έχει πολλαπλές αρμοδιότητες, με κύριο στόχο τη συνεχή λειτουργία των μηχανημάτων. Η ομάδα μας πρέπει διαρκώς να διασφαλίζει τόσο τις προληπτικές όσο και τις έκτακτες πρότυπες συντηρήσεις των μηχανημάτων και του εξοπλισμού −όπως αυτές ορίζονται από τις προδιαγραφές του κατασκευαστή− χωρίς να διαταράσσει την επιχειρησιακή λειτουργία των εγκαταστάσεων.
Στις εγκαταστάσεις μας, τα πάντα αποτελούν μέρος μιας αλυσίδας. Τα μηχανήματα που πλέον υπάρχουν στο λιμάνι είναι πάρα πολλά και το καθένα αποτελεί μια ξεχωριστή μονάδα προς διαχείριση ως προς τις ανάγκες που υπάρχουν για τη σωστή συντήρηση και επισκευή του. Σε απόλυτο συντονισμό με τα αρμόδια τμήματα, οργανώνονται όλες οι επιχειρήσεις σε σύντομους χρόνους, με βασικό γνώμονα την ασφάλεια. Είναι χαρακτηριστικό πως πολλές συντηρήσεις γίνονται νωρίτερα από τις υποδείξεις του κατασκευαστή, ενώ παράλληλα δεν γίνεται ποτέ κανένας συμβιβασμός σε θέματα ασφάλειας και συνέχειας επιχειρησιακής λειτουργίας. Αντίστοιχη είναι η λογική μας και στην προμήθεια αναγκαίων υλικών, όπως, π.χ., τα συρματόσχοινα, λάστιχα κ.ά., όπου και σε αυτόν τον τομέα της επιχείρησης επιλέγονται υλικά ύψιστων προδιαγραφών, βελτιωμένων αποδόσεων σε σχέση με τον κύκλο ζωής των προϊόντων, και άρα υψηλού κόστους. Επιλέγουμε τον εξοπλισμό μας με τα παραπάνω κριτήρια γιατί η ασφάλεια αποτελεί θεμελιώδη στόχο της λειτουργίας μας".
Το Τεχνικό Τμήμα αποτελεί ένα από τα πιο ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονέκτημα του Πειραιά σε σχέση με τα άλλα μεγάλα λιμάνια. "Ένας από τους πλέον βασικούς παράγοντες που καθορίζει τις υπηρεσίες που προσφέρει ένα λιμάνι στον πελάτη του είναι επιχειρησιακή ετοιμότητα του στόλου μηχανημάτων που διαθέτει. Φυσικά, έχουμε και εξωτερικούς συνεργάτες, πολύ αξιόλογες ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις, ωστόσο για τις κύριες εργασίες χρησιμοποιούμε δικό μας προσωπικό, ώστε στην 24ωρη δεδομένη λειτουργία μας ο χρόνος να μη μας πιέζει και να μπορούμε να εκμεταλλευτούμε την κάθε συνθήκη προς όφελός μας και προς όφελός των πελατών μας. Αυτή είναι η μεγάλη μας διαφορά συγκριτικά με πολλά άλλα λιμάνια", περιγράφει ο κ. Γκαμπλέτσας.
Τα έργα αναβάθμισης υποδομών και υπηρεσιών
1. Απομακρυσμένος χειρισμός Γερανογεφυρών από το κέντρο ελέγχου
■ ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ φορτοεκφόρτωσης με τη χρήση τεχνολογίας LIDAR. Ο απομακρυσμένος χειρισμός
εξασφαλίζει την ίδια παραγωγικότητα με τον χειροκίνητο, διαμορφώνοντας ένα ασφαλέστερο και πιο άνετο περιβάλλον εργασίας για τους χειριστές
2. Επιχειρησιακές πληροφορίες και μεγέθη
■ 2.850 ΜΕΤΡΑ ΑΠΟΒΑΘΡΑΣ για εξυπηρέτηση των μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς κοντέινερ με έως και 8 Γερανογέφυρες ταυτόχρονα.
■ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΙΙ για αύξηση δυναμικότητας λιμένα και βελτίωση ποιότητας στοίβαξης.
■ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΣΤΟΛΟΥ φορτη-
γών με ηλεκτροκίνητα
3 Υποδομές και εφαρμογές πληροφορικής στην υπηρεσία του λιμανιού
■ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Ι∆ΙΩΤΙΚΟΥ 4G+ (Advance) δικτύου καλύπτοντας όλους τους προβλήτες για την απρόσκοπτη, συνεχή και ασφαλή διασύνδεση του συνόλου του εξοπλισμού.
■ ΤΟ LTE ∆ΙΚΤΥΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
πληθώρας εφαρμογών για τη συγχρονισμένη λειτουργία, την ενημέρωση και επόπτευση των εργασιών στο λιμάνι.
■ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗ των υπηρεσιών και εφαρμογών προς τους εργαζόμενους και τους πελάτες συμμετέχοντας σε ερευνητικά ευρωπαϊκά προγράμματα, σε συνεργασία με εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr