
Η Κατερίνα, εργαζόμενη σε κάποια εταιρεία στη Φραγκοκκλησιάς ερχόμενη από το Αιγάλεω με τα μέσα μεταφοράς, κάθε μέρα, στο σακίδιο της πλάτης της κουβαλά 1.5 λίτρο νερό και τροφή για τα αδέσποτα ζώα.
Η κυρία Αναστασία, συνταξιούχος πια, εργαζόμενη πριν χρόνια σε επιχείρηση που στεγάζεται στην περιοχή, κάθε βράδυ με το λεωφορείο φθάνει από το βαθύ κέντρο της Αθήνας στο Μαρούσι για να ταΐσει τις γάτες "της" φορτωμένη με τροφές. Ο καιρός και τα προβλήματα υγείας δεν την έκαμψαν ούτε μια ημέρα.
Ο Γιώργος, ο Παναγιώτης, εργαζόμενοι σε άλλη εταιρεία όχι και τόσο φιλική με τα αδέσποτα ταΐζουν και ανησυχούν για τα ζώα που βρίσκουν καταφύγιο στις εγκαταστάσεις της δουλειάς τους.
Η Εύη περπατά με ζωοτροφή στις τσέπες για να 'χει να ταΐσει όταν συναπαντηθεί με όποιο αδεσποτάκι.
Ο Παύλος, οδηγός ταξί, κάθε απόγευμα στα ίδια σημεία, σταματά, ανοίγει το πορτ παγκάζ αναμειγνύει τροφές και κρύβει τα μπολ κάτω από τις φυλωσιές στις "δικές" του αποικίες.

Ολοι αυτοί οι άνθρωποι, είναι ένα μικρό δείγμα αυτών που νοιάζονται και κάνουν πολύ περισσότερα από όσα μπορούν στην πραγματικότητα.
"Παγκόσμιες ημέρες και πράσινα άλογα", λέει άνθρωπος που ξεκίνησε να φροντίζει ένα γατί στο δρόμο και αυτή τη στιγμή σιτίζει καμιά πενηνταριά ψυχές καθημερινά. Αγωνιώντας αν θα είναι όλα εκεί την επόμενη φορά, αν θα χει να δώσει φαγητό στο τέλος της εβδομάδας. Πώς θα πληρώσει αν χρειαστεί να μεταφέρει κάποιο στο κτηνιατρείο. "Φάτο, δεν πλήρωσα τη ΔΕΗ, για να σε ταΐσω", έλεγε βάζοντας φαγητό στη γάτα. Γιατί πώς μπορείς να τους γυρίσεις την πλάτη;

Η "υπόθεση αδέσποτα" έχει πολύ πόνο, κόπο, αγωνία, προσπάθεια. Από τη μια είναι τα ζώα, ανυπεράσπιστα και αθωράκιστα σε όλους τους κινδύνους και τις συνθήκες. Από την άλλη όσοι τα νοιάζονται που για να τα καταφέρουν πέραν του κόστους των τροφών που έχει εκτοξευτεί, αγωνιούν και ανησυχούν.
"Δεν μπορείς να τα σώσεις όλα", είπε κάποτε κτηνίατρος που γράφει - σβήνει χρέη από νοσηλείες, στειρώσεις και έκτακτα περιστατικά από αδεσποτάκια που καλείται να γιατροπορέψει.
"Το τάιζα, έφαγε, πέρασε απέναντι τον δρόμο, το χτύπησε αυτοκίνητο μπροστά στα μάτια μου. Δεν πρόλαβα να κάνω τίποτα", εξηγούσε στην αναμονή του κτηνιατρείου ένας ακόμη άνθρωπος που βοηθά όπως μπορεί αδέσποτα. Μα πώς να τους γυρίσεις την πλάτη, αναρωτήθηκε μονολογώντας.
Σήμερα είναι μια ημέρα αφιερωμένη στα αδέσποτα, όταν ξημερώνει η επόμενη με ίσως περισσότερες αγωνίες.
Η ουσία είναι η ατομική ευθύνη, η παιδεία, η ενσυναίσθηση, η βοήθεια από το κράτος και το νομοθετικό πλαίσιο απέναντι σε κάθε είδους και μορφή κακοποίησης.
Ελπιδοφόρα εξέλιξη, αποτελεί η καθιέρωση της Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας, στις 4 Απριλίου, καθώς όλα ξεκινούν από την παιδεία.
Σήμερα στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, καθώς και στα ομογενειακά σχολεία του εξωτερικού, γινονται μια σειρά από δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων εκπαιδευτικών δράσεων, εκπαιδευτικών επισκέψεων σε χώρους φιλοξενίας και προστασίας αδέσποτων ή άγριων ζώων, σεμιναρίων για την παροχή πρώτων βοηθειών και φροντίδας σε αδέσποτα ζώα, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εκδηλώσεων (π.χ. παραστάσεων, καλλιτεχνικών εκθέσεων).
Προσδοκώμενα αποτελέσματα της συγκεκριμένης ημέρας είναι:
• Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών /-τριών για τη βιοποικιλότητα και τις διάφορες μορφές ζωής, με έμφαση στην ευημερία και στην καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ενσυναίσθησης για κάθε ζωντανό ον.
• Η αναγνώριση και ο σεβασμός των δικαιωμάτων των ζώων από τους/τις μαθητές/-τριες μέσω της ενεργούς προάσπισής τους.
• Η εμπλοκή των μαθητών /-τριών σε δραστηριότητες ανάληψης δράσεων και πρωτοβουλιών φιλοζω
Δράσεις θα γίνουν στα σχολεία για την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας
Ενδεικτικές δράσεις / δραστηριότητες:
Πραγματοποίηση ομιλιών ενημέρωσης και πληροφόρησης της σχολικής κοινότητας με πρόσκληση ειδικών, ατόμων που ασχολούνται με τη φύλαξη άγριων ζώων ή/και ζώων συντροφιάς και εργαζόμενων ή εθελοντών φιλοζωικών σωματείων και οργανώσεων.
Υλοποίηση παιδαγωγικά κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων σχετικών με τη φιλοζωία, στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων.
Παρακολούθηση ταινιών μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ έγκριτων φορέων, που σχετίζονται με τη βιοποικιλότητα, την άγρια ζωή και τη φιλοζωία, παιδαγωγικά κατάλληλων για τις ηλικίες στις οποίες απευθύνονται.
Δημιουργία ψηφιακού υλικού ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης (π.χ. ηλεκτρονικά βιβλία, πολυτροπικά και πολυμεσικά κείμενα και αφίσες) και διάχυσή του μέσω ανάρτησης στο ιστολόγιο της σχολικής μονάδας ή/και δημοσίευσή του στη σχολική εφημερίδα.
Υλοποίηση πρωτοβουλίας / καμπάνιας σχετικά με την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ζώων και τις υποχρεώσεις των ανθρώπων απέναντι σε αυτά.
Επίσκεψη σε καταφύγια ζώων άγριας ζωής και κέντρα περίθαλψης άγριων ζώων για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την ενημέρωση των μαθητών /-τριών για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ζώα.
Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικών με τη βιοποικιλότητα και τη φιλοζωία.
Υλοποίηση δράσεων σίτισης και φροντίδας των αδέσποτων ζώων του οικείου δήμου, π.χ.
τοποθέτηση ταϊστρών, ποτιστρών κ.ά.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr