Ακριβό... σπόρ για υποψήφιους βουλευτές οι εθνικές εκλογές

Ακριβό σπόρ για τους υποψηφίους βουλευτές αποδεικνύονται οι εθνικές εκλογές.

akribo-spor-gia-upopsifious-bouleutes-oi-ethnikes-ekloges
|
SHARE THIS
0
SHARES

Ακριβό σπόρ για τους υποψηφίους βουλευτές αποδεικνύονται οι εθνικές εκλογές. Παρά την οικονομική κρίση, αλλά και τις μειώσεις στην βουλευτική αποζημίωση καθώς και στις αμοιβές που λαμβάνουν οι 300 για τη συμμετοχή τους στις κοινοβουλευτικές επιτροπές την τελευταία δεκαετία, οι υποψήφιοι πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να διεκδικήσουν μια θέση στη νέα Βουλή.

Από το «ταμείο» περνούν όλοι. Από τα πρωτοκλασάτα στελέχη έως εκείνους –ες που επιχειρούν για πρώτη φορά να κατέλθουν στον προεκλογικό στίβο. Για τους τελευταίους τα πράγματα θα είναι βέβαια δυσκολότερα και κυρίως πιο δαπανηρά καθώς δεν διαθέτουν την εμπειρία των πρώτων, αλλά και δεν έχουν ούτε τον «στρατό» των εθελοντών, ούτε τις γνωριμίες, ούτε τις «άκρες».

Αλλά και για την πρώτη κατηγορία η επανεκλογή τους δεν μοιάζει ακριβώς με βόλτα στον κήπο. Και εκείνοι θα χρειαστεί να προβληθούν, να "τραπεζώσουν" και να κεράσουν, να οργώσουν την εκλογική τους περιφέρεια, να δώσουν συνεντεύξεις .

Θα χρειαστούν λοιπόν χρήματα, πολλά χρήματα για αυτό και ορισμένες φορές οι υποψήφιοι ζητούν και την βοήθεια... τραπεζών.

Δεν μας το κρύβει ο βουλευτής επαρχίας με τον οποίο συνομιλήσαμε αφού αν και επανεκλέγεται διαρκώς, εντούτοις κατέφυγε στο τραπεζικό δανεισμό (20.000 ευρώ) για να καλύψει τα έξοδα του.   

Τόσο ο ίδιος όσο και έτεροι υποψήφιοι άλλων νομών αναφέρουν ότι οι πρόσφατες δημοτικές εκλογές ανέβασαν υπέρογκα το κόστος λόγω της καθιέρωσης της απλής αναλογικής. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να λάβουν μέρος πολλοί συνδυασμοί και κατ΄ επέκταση υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι που πλήρωναν σε ορισμένες περιπτώσεις όσα όσα για την προβολή τους. Τα «σπασμένα» τα πληρώνουν τώρα και οι υποψήφιοι βουλευτές.

Στην περίπτωση μάλιστα της περιφέρειας οι υποψήφιοι δεν έχουν πολλές επιλογές προβολής, αφού τα μέσα (εφημερίδες, τηλεοπτικοί σταθμοί, σάιτ, ραδιόφωνα) είναι λίγα. Δημιουργείται έτσι συνωστισμός υποψηφίων που αναγκάζονται να πληρώσουν «χρυσό» για μια συνέντευξη ή καταχώρηση.

Υποψήφιος βουλευτής επαρχίας μας είπε ότι για την προβολή από τα τοπικά μέσα εκείνος που θα εκτεθεί για πρώτη φορά θα κληθεί να καταβάλει περί τις 15.000 ευρώ, αλλά και ο παλιός δεν θα πέσει κάτω από τις 10.000 ευρώ.

Από 1.800 έως 2.000 ευρω κοστίζει επίσης η κεντρική προεκλογική συγκέντρωση του υποψηφίου που γίνεται για τους ετεροδημότες. Λαμβάνει χώρα σε αίθουσα κεντρικού ξενοδοχείου της Αθήνας.

Και τα έξοδα δεν τελειώνουν εδώ, αφού ο υποψήφιος όπως και οι συνεργάτες του σπαταλούν ώρες επί ωρών μιλώντας με ψηφοφόρους τόσο από σταθερά όσο και από κινητά τηλέφωνα, επίσης οργώνουν το νομό από άκρη σε άκρη με το αυτοκίνητο, τυπώνουν και αποστέλλουν φυλλάδια και ψηφοδέλτια.

Η ερώτηση προκύπτει αβίαστα. «Δεν υπερβαίνετε έτσι το πλαφόν που θέτει ο νόμος;» ρωτάμε για να λάβουμε την απάντηση «στο τέλος θα βγει ο λογαριασμός.

Η αλήθεια είναι ότι κανείς μέχρι τώρα δεν έχει εκπέσει του αξιώματος λόγω παραβίασης της σχετικής νομοθεσίας (σ.σ. η ποινή προβλέπεται στην περίπτωση που ο υποψήφιος δαπανήσει το διπλάσιο του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου εκλογικών δαπανών). 

Με βάση την σχετική υπουργική απόφαση του υπηρεσιακού υπουργού Εσωτερικών Αντώνη Ρουπακιώτη ο προσδιορισμός για κάθε εκλογική περιφέρεια του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου εκλογικών δαπανών για κάθε υποψήφιο βουλευτή ορίζεται ως εξής:

Α/Α ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ- ΕΔΡΕΣ- ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ

1 Α΄ Αθηνών (14 έδρες) 70.500 ευρώ

2 Β1΄ Βόρειου Τομέα Αθηνών (15 έδρες) 72.000 ευρώ.

3 Β2΄ Δυτικού Τομέα Αθηνών (11 έδρες) 66.000 ευρώ.

4 Β3΄ Νότιου Τομέα Αθηνών 18 76.500

5 Α΄ Πειραιώς 6 52.500

6 Β΄ Πειραιώς 8 61.500

7 Α΄ Ανατολικής Αττικής 10 64.500

8 Β΄ Δυτικής Αττικής 4 37.500

9 Αιτωλοακαρνανίας 7 60.000

10 Αργολίδος 3 30.000

11 Αρκαδίας 3 30.000

12 Άρτης 3 30.000

13 Αχαΐας 9 63.000

14 Βοιωτίας 3 30.000

15 Γρεβενών 1 15.000

16 Δράμας 3 30.000

17 Δωδεκανήσου 5 52.500

18 Έβρου 4 37.500

19 Ευβοίας 6 52.500

20 Ευρυτανίας 1 15.000

21 Ζακύνθου 1 15.000

22 Ηλείας 5 45.000

23 Ημαθίας 4 37.500

24 Ηρακλείου 8 61.500

25 Θεσπρωτίας 2 22.500

26 Α΄ Θεσσαλονίκης 16 73.500

27 Β΄ Θεσσαλονίκης 9 63.000

28 Νομού Ιωαννίνων 5 45.000

29 Καβάλας 4 37.500

30 Καρδίτσης 4 37.500

31 Καστοριάς 2 22.500

32 Κέρκυρας 3 30.000

33 Κεφαλληνίας 1 15.000

34 Κιλκίς 3 30.000

35 Κοζάνης 5 45.000

36 Κορινθίας 4 37.500

37 Κυκλάδων 4 45.000

38 Λακωνίας 3 30.000

39 Λαρίσης 8 61.500

40 Λασιθίου 2 22.500

41 Λέσβου 3 30.000

42 Λευκάδος 1 15.000

43 Μαγνησίας 6 52.500

44 Μεσσηνίας 5 45.000

45 Ξάνθης 3 30.000

46 Πέλλης 4 37.500

47 Πιερίας 4 37.500

48 Πρεβέζης 2 22.500

49 Ρεθύμνης 2 22.500

50 Ροδόπης 3 30.000

51 Σάμου 1 15.000

52 Σερρών 6 52.500

53 Τρικάλων 4 37.500

54 Φθιώτιδος 5 45.000

55 Φλωρίνης 2 22.500

56 Φωκίδος 1 15.000

57 Χαλκιδικής 3 30.000

58 Χανίων 4 37.500

59 Χίου 2 22.500

Παρά πάντως το «σπάσιμο» της Β εκλογικής περιφέρειας Αθηνών, αλλά και του υπολοίπου Αττικής  οι δαπάνες εξακολουθούν να  είναι μεγάλες.

Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα των κοστολογίων για τους υποψηφίους των προαναφερόμενων εκλογικών περιφερειών:

Έκδοση προεκλογικού υλικού 2.500  - 3.000 ευρώ.

Αποστολή προεκλογικού υλικού 18.000 ευρώ.

Αποστολή ψηφοδελτίων: 3.000 ευρώ

Σχεδιασμός ιστοσελίδας: 1.800 – 2.000 ευρώ.

Ενοικίαση εκλογικού κέντρου: 400 ευρώ μίνιμουμ.

Υποψήφιος βουλευτής μας είπε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν επιστρατευθεί οι διανομείς διαφημιστικού υλικού των σούπερ-μάρκετ οι οποίοι παίρνουν μεροκάματο 20-25 ευρώ. Τέλος, όπως και στην περιφέρεια έτσι και στην πρωτεύουσα ο υποψήφιος δύσκολα γλυτώνει κεράσματα και τραπεζώματα, ενώ και εκείνος καταβάλει πολλά για τις μετακινήσεις του, για καταχωρήσεις σε έντυπα και σάιτ, για τα τηλεφωνήματα του.

 

Φωτογραφία: Ευρωκίνηση 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook