Follow us

Ανδρουλάκης για κυβέρνηση συνεργασίας: Πολιτικό πρόσωπο θα είναι πρωθυπουργός - Θα μετέχουμε μόνο με ισχυρό ποσοστό

Μιλώντας για ενδεχόμενες κυβερνητικές συνεργασίες ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης δήλωσε πως ο πρωθυπουργός πρέπει να είναι πολιτικό πρόσωπο, εμμένοντας στην άρνησή του να αποδεχθεί τον Κυριάκο Μητσοτάκη ή τον Αλέξη Τσίπρα.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Ανδρουλάκης ΕΡΤ

Τα χαρτιά του αναφορικά με τις μετεκλογικές συνεργασίες άνοιξε ο Νίκος Ανδρουλάκης το βράδυ της Τετάρτης.

Μιλώντας στην ΕΡΤ και στον Απόστολο Μαγγηριάδη, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ σκιαγράφησε το πρόσωπο που θα προτείνει ως πρωθυπουργό σε μια κυβέρνηση συνεργασίας που θα προκύψει μετά τις εκλογές, δηλώνοντας ξεκάθαρα πως αυτός πρέπει να είναι πολιτικό πρόσωπο, εμμένοντας στην άρνησή του να αποδεχθεί τον Κυριάκο Μητσοτάκη ή τον Αλέξη Τσίπρα.

Με τον τρόπο αυτό διαψεύδει σενάρια που είχαν δει το φως της δημοσιότητας για πρόσωπα όπως π.χ. ο καθηγητής Νίκος Αλιβιζάτος.

"Η άποψή μου είναι ότι δεν μπορεί να μην είναι πολιτικό πρόσωπο. Εγώ λοιπόν απαντώ σε αυτά τα σενάρια με έναν τρόπο: πολιτικά πρόσωπα, τα οποία θα μπορούν να εκφράσουν το φιλόδοξο αυτό πρόγραμμα", επεσήμανε και κληθείς να διευκρινίσει από πού θα προέρχονται, σημείωσε: "Εξαρτάται από τη δύναμη των κομμάτων. Εδώ λοιπόν μπαίνει η λαϊκή ετυμηγορία. Γι' αυτό ζητώ ένα ισχυρό ΠΑΣΟΚ που θα μπορεί να δώσει στα πρόσωπα των υπουργείων γιατί δεν είναι μόνο ο πρωθυπουργός, είναι και τα κρίσιμα υπουργεία, τα πρόσωπα αυτά να έχουν υψηλή επάρκεια, υψηλή αξιοπιστία, να είναι φορείς της διαφάνειας".

Ξεκαθάρισε πάντως ότι χωρίς ισχυρό διψήφιο ποσοστό δεν πρόκειται να μετέχει σε κυβέρνηση: "Ο ελληνικός λαός, αν δεν έχουμε ισχυρό διψήφιο ποσοστό, δεν μας έχει δώσει την εντολή την οποία ζητώ για να προχωρήσουμε. Εδώ πέρα ο λαός αποφασίζει. Δεν μπορεί ένα κόμμα ο λαός να λέει ότι δεν σε θέλω στην κυβέρνηση και συ να θες να μπεις στη κυβέρνηση με το στανιό".

Όπως είπε χαρακτηριστικά, "τον καταλαβαίνω τον κύριο Μητσοτάκη, αγωνιά, αγωνιά γιατί γνωρίζει ότι πια οι πιθανότητες είναι πολλές να μην είναι πρωθυπουργός. Ξέρετε, θεωρώ ότι θα είναι πολύ θετικό αυτό για τη χώρα, βλέποντας τα πεπραγμένα του κυρίου Μητσοτάκη, όπως πιστεύω ότι θα είναι πολύ θετικό για τη χώρα να μην επιστρέψει ο Τσίπρας. Και να υπάρχει μια κυβέρνηση η οποία θα δίνει πραγματική προοπτική στον ελληνικό λαό".

Ο κ. Ανδρουλάκης επέμεινε στο ότι ο σχηματισμός κυβέρνηση πρέπει να γίνει από την πρώτη Κυριακή και απέκλεισε το ενδεχόμενο συμμετοχής του Γιάνη Βαρουφάκη σε ένα σχήμα συνεργασίας, ενώ δεν απέκλεισε πρόταση συνεργασίας και στα δυο κόμματα, Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Ανδρουλάκης απάντησε και σε ό,τι αφορά τις επιλογές που θα κάνει αναφορικά με τις μετεκλογικές συνεργασίες, λέγοντας πως όποιος μέσα στο ΠΑΣΟΚ διαφωνεί θα έπρεπε να έχει εκφράσει τη διαφωνία του εδώ και πολύ καιρό.

Ο κ. Ανδρουλάκης απαντά και στο γιατί ο ίδιος δεν συναντήθηκε με τον Πρωθυπουργό αφότου εξελέγη Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, δηλώνοντας πως δεν έλαβε ποτέ κάποια θεσμική πρόσκληση.

Ολόκληρη η συνέντευξη του προέδρου του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ Νίκου Ανδρουλάκη στην εκπομπή της ΕΡΤ "Επίλογος" και τον Απόστολο Μαγγηριάδη

Απόστολος Μαγγηριάδης: Κυρίες και κύριοι καλησπέρα σας. Είμαι ο Απόστολος Μαγγηριάδης. Καλώς ήρθατε στον επίλογο. Απόψε βρισκόμαστε στις εγκαταστάσεις στο παλιό Καπνεργοστάσιο, στις εγκαταστάσεις της Βουλής και φιλοξενούμε τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Κινήματος Αλλαγής, τον κύριο Νίκο Ανδρουλάκη. Καλησπέρα κύριε Ανδρουλάκη.

Νίκος Ανδρουλάκης: Καλησπέρα. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την πρόσκληση.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Εγώ ευχαριστώ πάρα πολύ που είστε απόψε στη δημόσια τηλεόραση. Νομίζω ότι είναι πάρα πολλά τα ζητήματα της επικαιρότητας και νομίζω ότι πλέον είμαστε και σε μια άτυπη προεκλογική περίοδο.

Νίκος Ανδρουλάκης: Μακρά προεκλογική περίοδο.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Ακριβώς και χθες ο πρωθυπουργός είπε ότι οι εκλογές είναι τον Μάιο, άρα είμαστε ακριβώς δύο μήνες αν οι εκλογές γίνουν 21 Μαΐου πριν από τις εκλογές. Θέλω να ξεκινήσω την αποψινή συζήτηση με το θέμα της τραγωδίας των Τεμπών. Είμαστε ακριβώς τρεις εβδομάδες μετά την τραγωδία μετά από αυτό το τραγικό δυστύχημα και θέλω να ρωτήσω την άποψή σας για το τι ακριβώς φταίει. Τι ακριβώς συνέβη και τι συμπεράσματα έχετε βγάλει εσείς τρεις εβδομάδες μετά. Ήταν το ανθρώπινο λάθος. Ήταν το ζήτημα ότι τοποθετήθηκε ένας άνθρωπος σε μια θέση που δεν έπρεπε. Υπήρχε τηλεδιοίκηση, δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση. Τι συμπέρασμα έχετε βγάλει εσείς από όλη αυτή την ιστορία;

Νίκος Ανδρουλάκης: Κύριε Μαγγηριάδη. Στην πολιτική πρέπει να υπάρχει γενναιότητα και η γενναιότητα είναι σε δύσκολες συνθήκες όχι μόνο να αναλαμβάνεις στα λόγια το πολιτικό κόστος, αλλά να αναδεικνύεις τις πραγματικές ευθύνες τι συμβαίνει για να αλλάξεις τα κακώς κείμενα και να οδηγήσεις τη χώρα σε μια καλύτερη πορεία μακριά από τις παθογένειες; Όμως το να καταγγέλλεις έτσι γενικότερες παθογένειες, ενώ είσαι κομμάτι των παθογενειών, νομίζω είναι προσβλητικό. Και θέλω να είμαι ξεκάθαρος. Θα μπορούσαμε να αποφύγουμε αυτή την τραγωδία; Όλοι οι ειδικοί λένε ότι αν είχαμε τηλεδιοίκηση όπως άλλα ευρωπαϊκά κράτη κατά 99% θα είχαμε αποφύγει αυτή την τραγωδία. Υπήρχε προσπάθεια της χώρας να αποκτήσει τηλεδιοίκηση; Ναι, έγινε μια σύμβαση, η 717 το 2014 η ανάδοχος εταιρεία έχει συμφωνήσει ότι όποιο εμπόδιο και να υπάρξει σε 2 χρόνια θα παραδώσει το έργο. Το έργο δεν παραδίδεται το 2016 και μάλιστα όταν 41 εκατομμύρια ευρώ δεν είναι ούτε ένα ευρώ από την τσέπη του ελληνικού λαού. Είναι όλα ευρωπαϊκά χρήματα. Μετά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο δεν παίρνει το έργο αυτό από την ανάδοχο εταιρεία, αλλά δίνει και παρατάσεις. Περίπου μαζί με τη Νέα Δημοκρατία έχουν δώσει 7 παρατάσεις στην υλοποίηση του έργου και η Νέα Δημοκρατία προικ οδοτεί τη σύμβαση αυτή με άλλα 14 εκατ Ευρώ περίπου με τη δική της διακυβέρνηση και δεν ολοκληρώνεται ούτε επί της Νέας Δημοκρατίας. Εννέα χρόνια μετά τη σύμβαση η χώρα δεν έχει τηλεδιοίκηση. Και προσέξτε τώρα λέει ο κος Μητσοτάκης που βλέπετε με τον κύριο Τσίπρα υπάρχει μια αντιπαλότητα αν παραδόσαν στο 70 αν ο άλλος έκανε το 78,

Απόστολος Μαγγηριάδης: Ναι, βγήκαν και στη Βουλή οι υπουργοί και είπαν ο καθένας έδωσε τη δική του εκδοχή για το ζήτημα.

Διαβάστε Επίσης

Νίκος Ανδρουλάκης: Ξέρετε, η ευθύνη τους ήταν να παραδώσουν το έργο και όχι να τσακώνονται ποιος έκανε και τι για να μην παραδοθεί αυτό το έργο και να έχουμε αυτή την τραγωδία. Άρα υπάρχει ευθύνη και από τους δύο σε αυτή τη σύμβαση. Τώρα υπάρχει ένα άλλο ζήτημα, το πελατειακό κράτος. Πώς βρέθηκε ένας άνθρωπος που το ηλικιακό όριο μετάταξης είναι τα 48 έτη, 10 χρόνια μεγαλύτερος δηλαδή είναι αυτός που δεν μπορεί να πάρει μετάταξη σε αυτήν τη θέση. Δεν είναι αυτό ένα κομματικό ρουσφέτι; Δεν υπάρχει ένα ζήτημα ότι υπήρχαν καμπανάκια από εγχώριους και ευρωπαϊκούς παράγοντες για την κατάσταση στα τρένα και τώρα λέει ο κ. Μητσοτάκης δεν ήξερα;

Απόστολος Μαγγηριάδης: Βέβαια ζητούσαν 19 θέσεις και πήγαν δύο υποψήφιοι όλοι και όλοι.

Νίκος Ανδρουλάκης: Και έπρεπε να παραβιάσουμε το νόμο; Δηλαδή ο νόμος, όταν έχει ένα ηλικιακό όριο, εμείς πρέπει να παραβιάσουμε το νόμο αυτόν; Πραγματικά επειδή μιλάμε για μια τραγωδία, σοκαριστική είναι ένα εθνικό τραύμα. Οι περισσότεροι συμπολίτες μας που έχασαν τη ζωή τους είναι νέοι άνθρωποι με πολλά όνειρα, με πολλές φιλοδοξίες και δεν κατάφερε το κράτος να διασφαλίσει το ελάχιστο που είναι η ασφάλεια στις μεταφορές. Όχι μόνο δεν έχουμε σύγχρονα τρένα, όχι μόνο δεν έχουμε εκτεταμένο δίκτυο σιδηροδρομικό. Δεν μπορούσαμε να διασφαλίσουμε το ελάχιστο. Και θέλω να σας πω το εξής γιατί γίνεται μια πολύ μεγάλη συζήτηση προσπαθεί ο καθένας να δώσει τη δική του οπτική γωνία. Όποτε γίνει κάτι καλό λένε οι μιντιακοί βραχίονες της Νέας Δημοκρατίας με εντολή Μητσοτάκη. Όταν συμβαίνει κάτι άσχημο τραγικό υποκλοπές, το τραγικό δυστύχημα

Απόστολος Μαγγηριάδης: Πάντως ο πρωθυπουργός ανέλαβε την ευθύνη. Ζήτησε και συγγνώμη.

Νίκος Ανδρουλάκης: Σε δεύτερο χρόνο. Ακόμη και αυτή η συγγνώμη έγινε με επικοινωνιακούς όρους. Αν θυμάστε άλλη δήλωση υπήρχε. Μετά τη δήλωση την πρώτη υπήρχε μια γενική κατακραυγή του ελληνικού λαού που τον οδήγησε σε αυτή τη μισή συγγνώμη, μισή για αυτόν και άλλη μισή για όλους τους υπόλοιπους. Τώρα. Το θέμα είναι ένα Γνώριζαν ή δεν γνώριζαν; Δηλαδή ήξερε το κράτος οι αρμόδιοι, οι γενικοί γραμματείς. Η διοίκηση του ΟΣΕ ήξερε τι συμβαίνει; Και πήγαινε στη Βουλή ο Καραμανλής και έλεγε ότι μη μιλάτε για ασφάλεια στα τρένα, διότι προβοκάρετε με τις μεταφορές αυτές; Θέλω να σας δώσω τέσσερα στοιχεία. Πρώτον, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων 20 και 22 στη μελέτη του λέει ότι Ελλάδα είναι πρώτη σε κίνδυνο σε όλη την Ευρώπη βάσει χιλιομέτρων σιδηροδρομικής γραμμής. Δεύτερος. Δεύτερο στοιχείο μα πήγε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Τρίτο στοιχείο το ανέδειξε βουλευτής του ΠΑΣΟΚ χθες στη Βουλή 4 Οκτωβρίου του 2021 η Ανεξάρτητη Αρχή Διαφάνειας έστειλε στοιχεία στο υπουργείο Μεταφορών και Δημοσίων Έργων που έλεγε για τα προβλήματα και τη διαφθορά που τρέναραν την παράδοση της 717 σύμβασης της τηλεδιοίκησης. Τι έκανε δυο χρόνια περίπου το υπουργείο όταν η ανεξάρτητη αρχή δείχνει το πρόβλημα; Τι έκανε; Έκανε κάτι για να το αντιμετωπίσει; Ξέρετε τι απάντησε ο υπουργός; Δεν γνώριζα. Συνεχώς η απάντηση είναι δεν γνωρίζω και το τελευταίο στοιχείο είναι το πελατειακό. Ακούω τον κύριο Μητσοτάκη να λέει ότι θέλει να διασφαλίσει την αξιοκρατία. Μα εδώ όποιος οργανισμός υπήρχε και εμπλέκεται σε αυτή την τραγωδία έχει κομματικά παιδιά της Νέας Δημοκρατίας. Καμία αξιοκρατία στη στελέχωση των Δημοσίων Διοικήσεων

Απόστολος Μαγγηριάδης: Θα πάμε στο πώς στελεχώνει με θέσεις το κράτος. Θέλω να σας ρωτήσω εσείς γράψατε ένα άρθρο στο Βήμα την Κυριακή και στην ουσία μιλάτε για μία επανα κρατικοποίηση της εταιρίας. Χθες άκουσα τον πρωθυπουργό στη συνέντευξη του στον Alpha να λέει ότι η κυβέρνηση θα επαναδιαπραγματευθεί τη σύμβαση με τους Ιταλούς.

Νίκος Ανδρουλάκης: Αυτό είπε ο κύριος Τσίπρας και ο κύριος Τσίπρας.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Εσείς με ποιό τρόπο θα πάρετε την εταιρία πίσω; Με ποιο; Με ποια νομική και νομική μορφή θα γίνει όλη αυτή η παλινδρόμηση;

Νίκος Ανδρουλάκης: Ο κ. Τσίπρας είπε ακριβώς το ίδιο με τον κ. Μητσοτάκη θα επαναδιαπραγματευτώ αυτά που λέει και με τα μνημόνια. Απλά τα μνημόνια τότε τα είχε υπογράψει στην αρχή άλλος τώρα τη σύμβαση αυτή που θα επαναδιαπραγματευτεί την έχει υπογράψει ο ίδιος και μάλιστα με ένα κόστος, ένα κέρδος του δημοσίου 45 εκατ. Ευρώ, όταν η πρώτη διαπραγμάτευση για τον Αύγουστο ήταν 300 εκατομμύρια ευρώ και μάλιστα έδωσε και 250 εκατ. Ευρώ στους Ιταλούς για τις άγονες γραμμές και 700 εκατομμύρια διαγραφή χρέους. Η Νέα Δημοκρατία προσέξτε, έδωσε, υπογράφει νέα σύμβαση, δηλαδή κάνει μία μακροπρόθεσμη σύμβαση με την ιταλική εταιρεία, με ακόμη χειρότερους όρους εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου το τελευταίο διάστημα. Εγώ τι λέω; Λέω κάτι απλό. Όταν σε ένα ευρωπαϊκό κράτος μια ιδιωτικοποίηση αποτυγχάνει. Τι κάνει το κράτος; Παρακολουθεί την εταιρεία; Η εταιρεία αυτή έλεγε ότι διασφαλίζει την ασφάλεια. Δεν διασφάλισε τίποτα. Μάλιστα ο κύριος Τσίπρας ακούγοντας τις επενδύσεις που θα κάνουν λέει ότι θα φέρει, λέει, το ασημένιο βέλος. Ο κύριος Μητσοτάκης έλεγε πριν από μερικούς μήνες ότι θα εντάξει στο ταμείο ανάκαμψης τρένα υδρογόνου. Αλλά εδώ μιλάμε για μια κοροϊδία απίστευτη. Όταν λοιπόν αποτυγχάνει, ξέρετε πόσους έχει υπολογίσει.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Μια επανακρατικοποίηση ξέρετε τι κόστος έχει; Το έχετε υπολογίσει;

Νίκος Ανδρουλάκης: Όταν αποτυγχάνει λοιπόν μια ιδιωτικοποίηση, τι κάνει; Εγώ δεν μιλώ ότι θα την πάρει το δημόσιο. Είπα το εξής. Μεταβατική αποκρατικοποίηση, ώστε άμεσα να δοθεί σε νέο στρατηγικό επενδυτή. Εγώ δεν μίλησα για μια μόνιμη, μια κρατικοποίηση μόνιμου χαρακτήρα. Μίλησα για ένα μεταβατικό τρόπο ώστε να χουμε κι ένα know how. Όταν αποτυγχάνει μια εταιρεία ιδιωτική που είναι δημόσια εταιρεία μια ιδιωτικοποίηση που ήρθε στην Ελλάδα να φτιάξει τα τρένα. Δεν τα εφτιαξε τα τρένα, δεν συνεργάστηκε σωστά με τον ΟΣΕ δεν λειτούργησε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Εγώ στην πρότασή μου λέω τρία πράγματα. Πρώτον, μεταβατική αποκρατικοποίηση και ουσιαστικά νέα ιδιωτικοποίηση με νέο στρατηγικό επενδυτή που θα γνωρίζει καλύτερα και θα βοηθήσει καλύτερα στο να αποκτήσουμε σιδηροδρομικό δίκτυο και με αξιοποίηση του ταμείου ανάκαμψης. Δεύτερον, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων απέτυχε παταγωδώς. Πρέπει με διεθνή οργανισμό και στα ευρωπαϊκά πρότυπα να συγκροτήσουμε μια αρχή που θα διασφαλίζει τη διαφάνεια και στον τρόπο που γίνονται αυτές οι συμβάσεις και στον τρόπο που λειτουργούν τα τρένα και ο ΟΣΕ. Και ένα τρίτο σημείο έχει να κάνει με τον ίδιο τον ΟΣΕ πρέπει να επενδύσουμε σε ανθρώπινο δυναμικό υψηλού επιπέδου. Υψηλής γνώσης επιμόρφωσης τεχνογνωσίας. Δεν μπορεί σήμερα να λέμε ότι μπήκε κάποιος άνθρωπος από το παράθυρο επί της ουσίας ένα κομματικό ρουσφέτι και δεν αξιολογούμε τον τρόπο, τη διαδικασία που φτάσαμε αυτό το σημείο;

Απόστολος Μαγγηριάδης: Επειδή αυτό που λέτε έχει μεγάλη σημασία και νομίζω ότι είναι και η συζήτηση των ημερών, γιατί όλοι κατανοούν πως εάν τα διλήμματα των εκλογών μπορεί να αφορούσαν την οικονομία, την ακρίβεια πλέον νομίζω ότι ξεκάθαρα μπαίνει μπροστά ένα ζήτημα για το πώς, ποιος θα καταθέσει μια πειστική πρόταση για τον εκσυγχρονισμό του κράτους. Και επειδή μιλήσατε για τις επιλογές προσώπων, θα ήθελα να σας ρωτήσω αν αύριο συμμετείχατε σε ένα κυβερνητικό σχήμα, με ποιον τρόπο θα γίνονταν οι επιλογές αυτών των προσώπων που θα διοικούσαν συγκεκριμένους οργανισμούς μέσα στο κράτος;

Νίκος Ανδρουλάκης: Κύριε Μαγγηριάδη, τα νέα παιδιά που έφυγαν στο εξωτερικό, αυτά που έμειναν εδώ και φωνάζουν ως εδώ και νιώθουν κομμάτι αυτής της τραγωδίας. Μιας χώρας που δίνει χαμηλές ευκαιρίες, λίγες ευκαιρίες στους νεότερους. Που δεν δίνουν, βλέπουν προοπτική, που δεν συναντούν αξιοκρατία και διαφάνεια. Τι ζητούν από εμάς; Έχω ένα χρέος προσωπικά ως νέος άνθρωπος αυτό να το πολεμήσω, να καταφέρω μια άλλη εποχή να έρθει στον τόπο μας, μια εποχή πραγματικής αξιοκρατίας. Εγώ τι λέω και δεν το λέω τώρα το έχω πει πολλά χρόνια. Όλοι οι οργανισμοί να γίνονται με να στελεχώνονται με εξετάσεις ή με διαγωνισμούς, με διεθνή χαρακτήρα, δηλαδή να μπαίνουν κριτήρια τα οποία οδηγούν να έρχονται πολύ δυνατά βιογραφικά Ελλήνων απ όλο τον κόσμο, να υπάρχουν και οικονομικά κίνητρα να τα στελεχώσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε οι άνθρωποι αυτοί να γνωρίζουν τη δουλειά τους. Δεν μπορεί συνεχώς στο Δημόσιο να συναντούμε πρόσωπα είτε κολλητούς του κυρίου Μητσοτάκη, είτε κολλητούς του κυρίου Τσίπρα, είτε κομματικά ρουσφέτια και να μην γνώριζουν

Απόστολος Μαγγηριάδης: Έχετε κάτι στο μυαλό σας σαν το open gov που είχε δημιουργήσει ο κύριος Παπανδρέου;

Νίκος Ανδρουλάκης: Αυτό ήταν ένα πρώτο βήμα όπου ακόμη ο κ. Ζηλιασκόπουλος, που όλοι τον επικαλούνται έτσι βρέθηκε στον τομέα αυτό από το opengov και άλλοι άνθρωποι. Όχι μόνο αυτός. Εγώ μιλώ για μια θεσμική διαδικασία, η οποία θα έχει δύο πυλώνες. Ο πρώτος πυλώνας θα είναι ο διεθνής διαγωνισμός που θα μπορεί να προσελκύσει βιογραφικά ανάλογα των αναγκών που θα έχει ο κάθε οργανισμός και δεύτερον, η θητεία θα είναι μακριά από τον εκλογικό κύκλο. Δηλαδή η θητεία που θα έχουν θα είναι πενταετής, ώστε να μην έχουν το άγχος του εκλογικού κύκλου και της πίεσης της εκάστοτε εξουσίας.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Πάντως ρωτώ για τον τρόπο γιατί την προηγούμενη φορά που το ΠΑΣΟΚ συμμετείχε σε μια κυβέρνηση συνεργασίας, υπήρχε το γνωστό 4-2-1.

Νίκος Ανδρουλάκης: Όπως γνωρίζετε πολύ καλά, δημοσίως και όχι ψιθυριστά είπα και τότε ότι ήταν λάθος μήνυμα και λάθος στρατηγική. Ξέρετε, κυβερνήσεις συνεργασίας στην Ελλάδα δεν έχουν μια μακρά εμπειρία. Έχουμε την εμπειρία μόνο της οικονομικής των οικονομικών δυσκολιών του μνημονίου της, των βημάτων της χρεοκοπίας, ακόμη και αυτά πρέπει να αλλάξουνε. Δηλαδή όταν λέμε κυβέρνηση συνεργασίας πρέπει να είναι προγραμματικού χαρακτήρα να βάζουν μπροστά την αξιοκρατία. Δηλαδή δεν μπορεί να μπαίνει ένας υπουργός στο υπουργείο και να μπαίνει με μια στρατιά μετακλητών. Σήμερα η Νέα Δημοκρατία πρωταθλητής στον διορισμό μετακλητών υπαλλήλων, όταν κατήγγειλε τον ΣΥΡΙΖΑ που κι αυτός ήταν πρωταθλητής συγκριτικά με τις προηγούμενες περιόδους.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Πάντως και οι μετακλητοί είναι κομμάτι της δημόσιας διοίκησης, δεν μπορούν να καταργηθούν οι μετακλητοί θέλω να πω.

Νίκος Ανδρουλάκης: Ο υπουργός πρέπει να μπαίνει στο υπουργείο με ελάχιστους συνεργάτες και όλο το άλλο σύστημα να είναι σε μια συνεχή παρουσία χωρίς να αμφισβητούνται η εσωτερική αξιοκρατία της δημόσιας διοίκησης, τα υπηρεσιακά συμβούλια. Δεν μπορεί τα κόμματα να έχουν ένα μακρύ χέρι στα υπηρεσιακά συμβούλια. Πρέπει να σεβαστούμε τον δημόσιο υπάλληλο. Πρέπει να δώσουμε μπόνους παραγωγικότητας. Πρέπει να κάνουμε αξιολόγηση και αξιοκρατία για να νιώσουν κι αυτοί άνθρωποι προοπτική. Πρέπει να αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερο τη Σχολή Δημόσιας Διοίκησης. Δηλαδή εγώ δεν είμαι εφευρέτης κύριε Μαγγηριάδη. Αυτά που λέω είναι βέλτιστες πρακτικές που συμβαίνουν στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Μιας και μιλάτε για τις βέλτιστες πρακτικές στα άλλα κράτη

Νίκος Ανδρουλάκης: Εγγυητής του δημοσίου συμφέροντος. Όχι κράτος λάφυρο του Τσίπρα, του Μητσοτάκη, της παρέας του καθενός; Όχι. Κράτος εγγυητής του δημοσίου συμφέροντος είναι το κράτος που διασφαλίζει τη διαφάνεια και την αξιοκρατία. Και θεωρώ ότι αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα μετά τις επόμενες εθνικές εκλογές.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Πάντως και το επιτελικό κράτος αν δείτε τη δομή του, στην ουσία υιοθετεί μια βέλτιστη πρακτική ή μια πρακτική που ακολουθείται και στην Ντάουνινγκ Στριτ στο Λονδίνο με το policy unit ή αντίστοιχα στον Λευκό Οίκο. Θέλω να πω εσείς όμως το έχετε κατηγορήσει ως δομή το επιτελικό κράτος.

Νίκος Ανδρουλάκης: Συγγνώμη, εχετε δει κάποιο επιτελικό κράτος της Ευρώπης να είναι ο άνθρωπος που το κινεί ο πρωτανιψιός του πρωθυπουργού;

Απόστολος Μαγγηριάδης: Φαντάζομαι ότι η επιλογή γίνεται προφανώς από τον εκάστοτε αρχηγό της εκτελεστικής εξουσίας.

Νίκος Ανδρουλάκης: Ο Μακρόν όταν μπαίνει στο Προεδρικό Μέγαρο ο γενικός του γραμματέας δεν είναι ούτε του ανδρός, ούτε κάποιος φίλος της συζύγου του. Είναι δημόσιος υπάλληλος. Που ακόμη και όταν φύγει ο Μακρόν θα είναι σε αυτή τη θέση. Το επιτελικό κράτος του κυρίου Μητσοτάκη ήταν μια φούσκα που έσκασε με βίαιο τρόπο και στην υπόθεση των υποκλοπών, όπου εξέθεσε με πρωτόγνωρο τρόπο διεθνώς τη χώρα και με το σκάνδαλο αυτό καθεαυτό και με τη συγκάλυψη, και με τραγικό τρόπο στο ζήτημα των Τεμπών, που η προτεραιότητά τους δεν είναι να αναδείξουν το πραγματικό πρόβλημα και να πούνε συγγνώμη. Διόρισαμε κομματικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας σε όλο αυτό το πλαίσιο που αφορούσε τα τρένα. Αν δείτε όλοι έχουν κομματικά βιογραφικά και ελάχιστη εμπειρία, ενώ έκανα μία εκδήλωση πριν 15 μέρες και καλέσαμε Έλληνες expert οι οποίοι ήταν στα γαλλικά τρένα, είναι στο Βέλγιο, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι σε ελληνικά πανεπιστήμια. Γιατί αυτοί οι άνθρωποι να μην έχουν το τιμόνι αυτών των οργανισμών και το τιμόνι να το έχουν μέσω αξιοκρατίας φίλοι γνωστοί; Προσέξτε τα λέω αυτά κύριε Μαγγηριάδη, γιατί θεωρώ πυρήνα τη σύγκρουση των πολιτικών δυνάμεων στις εθνικές εκλογές το ζήτημα της αξιοκρατίας και το επιτελικό κράτος, που είναι μία παρέα φίλων και γνωστών και συγγενών που παίρνουν το κράτος ως λάφυρο. Στήνουν το σκάνδαλο των υποκλοπών, προσπαθούν να κρύψουν ευθύνες. Μετά μοιράζουν το ταμείο ανάκαμψης σε ολιγάρχες για να έχουν μια καλή μιντιακή αντιμετώπιση. Κατόπιν βλέπουμε σε θέματα που αφορούν τη διεθνή παρουσία της χώρας. Διάβαζα προχθές σε πάρα πολλά sites, τα οποία προφανέστατα είναι διαρροές του Μαξίμου. Γιατί λέει να δει ο Μητσοτάκης ο Γεραπετρίτης ο κ. Βορίδης την Επιτροπή Ελευθεριών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου; Γιατί την είδαν οι Ισπανοί; Ναι, οι Ισπανοί, η ισπανική κυβέρνηση είδε την Επιτροπή Ελευθεριών, είδε την PEGA. Τους συνάντησαν όλους, παρόλο που κι αυτοί έχουν ένα ζήτημα με το ΠΗΓΑΣΟΣ, ένα παράνομο λογισμικό. Εμείς είπαμε όχι κλειστές πόρτες. Αυτά τα κάνει μόνο η Ουγγαρία. Αυτό λοιπόν δεν είναι επιτελικό κράτος.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Επειδή και ο πρωθυπουργός χτες αναφέρθηκε σε αυτό και είπε ότι μπορούμε να το βαφτίσουμε συντονιστικό το να υπάρχει ένα κέντρο το οποίο προσφέρει μια στοχοθεσία προς τους υπουργούς, το να υπάρχει ένα κέντρο στελεχωμένο με δημοσίους υπαλλήλους, οι οποίοι πραγματικά θα ασκούν έναν έλεγχο, δεν νομίζω ότι είναι κάτι το οποίο με το οποίο διαφωνείτε.

Νίκος Ανδρουλάκης: Προσέξτε. Θέλετε να μιλήσουμε για το κράτος; Ευχαρίστως. Είπε ο κύριος Μητσοτάκης σε προηγούμενη συνέντευξή ότι θα αντιμετωπίσει, θέλει να αντιμετωπίσει το βαθύ κράτος. Τι είναι το βαθύ κράτος; Τι είναι το βαθύ κράτος; Μα το βαθύ κράτος είναι ένα σύστημα εξουσίας το οποίο παράγει διαφθορά, αναξιοκρατία, αδιαφάνεια. Είναι ένα πελατειακό κράτος. Ξέρετε, θεωρώ ειρωνεία προς τον ελληνικό λαό να λέει ότι ο Μητσοτάκης μπορεί να το αντιμετωπίσει. Μα ο κύριος Μητσοτάκης είναι το βαθύ κράτος στην Ελλάδα. Ο κος Μητσοτάκης καθημερινά στον καθρέπτη του βλέπει το βαθύ κράτος της Ελλάδος. Ποιος είναι το βαθύ κράτος; Ό, τι αρνητικό έχει συμβεί στο παρελθόν και οδήγησε την Ελλάδα στη χρεοκοπία, το έχει επαναλάβει και ο ίδιος. Δεν πήρε μια πρωτοβουλία για να αντιμετωπίσει το βαθύ κράτος. Το επέκτεινε και το εργαλειοποίησε όπως και ο κύριος Τσίπρας. Προσέξτε και είναι ακόμη μεγαλύτερη ειρωνεία να το λέει ένας άνθρωπος που ο πατέρας του ήταν ένας πρώην πρωθυπουργός. Γνωρίζουμε όλοι την πρακτική των χιλιάδων διορισμών που είχε εκείνη την εποχή, η αδερφή του υπουργός βουλευτής, ο ανιψιός του, ο ένας δήμαρχος, περιφερειάρχης, ο άλλος του ανιψιός γενικός γραμματέας.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Πάντως ψηφίστηκε από τον λαό κύριε Ανδρουλάκη ο κύριος Μητσοτάκης, εξελέγη πάντως πρωθυπουργός με την ψήφο του ελληνικού λαού.

Νίκος Ανδρουλάκης: Δεν το αμφιβητεί αυτό κανείς. Όπως δεν αμφισβητεί και κανείς ότι δεν είναι το βαθύ κράτος. Βαθύ κράτος είναι αυτό ακριβώς και πραγματικά ακούω πολλές φορές καταγγέλλουν, λένε το βαθύ κράτος. Και η οικογενειοκρατία δεν είναι ένα κομμάτι του βαθέος κράτους; Δεν μπορεί να αντιμετωπίσει κάτι το οποίο ουσιαστικά εργαλειοποίησε.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Μιας και μιλάμε για τις μεγάλες αλλαγές στο κράτος.

Νίκος Ανδρουλάκης: Εγώ είμαι έτοιμος να συγκρουστώ με αυτές τις παθογένειες, ξέρετε γιατί; Δεν έχω δεσμεύσεις, δεν έχω καμία δέσμευση και το έχω αποδείξει σε όλη την πολιτική μου πορεία. Το επίδικο λοιπόν είναι ένα άλλο κράτος που πρέπει να οικοδομήσουμε. Έχουμε χρέος για τα παιδιά μας και για το μέλλον της πατρίδας μας.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Επειδή μιλάτε για μεγάλες αλλαγές στο κράτος, θέλω να θυμίσω ότι τα πολλά καλά, τα στοιχεία τα οποία πιστώνονται στο ΠΑΣΟΚ, όπως είναι το ΑΣΕΠ, όπως είναι το ΕΣΥ, όπως είναι η Διαύγεια, το κοινωνικό κράτος, τα έκανε το ΠΑΣΟΚ όταν ήταν όταν είχε μια αυτοδύναμη κυβέρνηση. Και θα ήθελα να σας ρωτήσω αν εσείς θεωρείτε ότι μία κυβέρνηση συνεργασίας μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική απ ότι μια αυτοδύναμη κυβέρνηση.

Νίκος Ανδρουλάκης: Κύριε Μαγγηριάδη, επανερχόμαστε πάλι στο επίδικο του κράτους. Εγώ δεν λέω ότι το ΠΑΣΟΚ δεν έκανε λάθη. Έχουμε ασκήσει αυστηρή αυτοκριτική. Θέλω όμως οι τηλεθεατές σας να σκεφτούν. Αν κάποιο κόμμα έβαλε πέτρα πάνω στην πέτρα για να οικοδομήσει κανόνες διαφάνειας, ποιο κόμμα είναι και ποια κόμματα ήταν εμπόδια; Στήριξαν το ΑΣΕΠ, η Νέα Δημοκρατία με τον ΣΥΡΙΖΑ, τον Συνασπισμό τότε; Μια προσπάθεια που έκανε η κυβέρνησή μας να μπουν κάποιοι κανόνες αξιοκρατίας στις προσλήψεις στη χώρα. Εμείς λοιπόν βάλαμε το πρώτο λιθαράκι αξιοκρατίας. Δεύτερον,

Απόστολος Μαγγηριάδης: Μιλάτε για τον νόμο Πεπονή το 1994. Δεν ξέρω αν ο ΣΥΑΣΠΙΣΜΟΣ ήταν στη Βουλή τότε αν δεν κάνω λάθος.

Νίκος Ανδρουλάκης: Δεύτερο θέμα Ανεξάρτητες αρχές. Ποιος έκανε τις ανεξάρτητες αρχές στα ευρωπαϊκά πρότυπα στην Ελλάδα για να μπορεί να υπάρχει θεσμικό αντίβαρο σε ένα ισχυρό πρωθυπουργικοκεντρικό μοντέλο; Το ΠΑΣΟΚ τα έκανε αυτά. Δεύτερο θέμα, τη Διαύγεια γιατί έγινε η Διαύγεια; Για να μπορεί να ξέρει ο έλληνας φορολογούμενος πού πάνε οι φόροι του. Να μειωθούν οι απευθείας αναθέσεις, να υπάρχει ένα πλαίσιο πραγματικής διαύγειας στη χρήση των δημοσίων κονδυλίων.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Άρα λέτε ότι οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις δεν ήταν προϊόν μεγάλων συναινέσεων.

Νίκος Ανδρουλάκης: Δεν ήτανε γιατί; Γιατί η συντήρηση και η συντηρητική παράταξη και η συντηρητική Αριστερά ήταν πάντα εμπόδιο σε αυτές τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις. Έχουμε μια άλλη αντίληψη για το κράτος. Τίποτα από τις μεγάλες αλλαγές, είτε στην αυτοδιοίκηση είτε στον κεντρικό μηχανισμό για να φέρουμε αυτή την εποχή που όλοι επιζητούμε και όλοι βαυκαλιζόμαστε ότι αγωνιζόμαστε για να τα καταφέρουμε, δεν βοήθησαν η Νέα Δημοκρατία.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Πάντως αυτό είναι και το επιχείρημα του κυρίου Μητσοτάκη, κύριε Ανδρουλάκη, ότι βοηθήστε με, ψηφίστε με για να γίνω αυτοδύναμη κυβέρνηση, διότι μέσω των συνεργασιών δεν πρόκειται να προχωρήσει η χώρα.

Νίκος Ανδρουλάκης: Σας το ξαναλέω, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει το βαθύ κράτος ένας από τους ισχυρότερους εκπροσώπους του στο εγχώριο πολιτικό σύστημα. Δεν μπορεί να αντιμετωπίσει το βαθύ κράτος ένα κόμμα που μπήκε εμπόδιο σε κάθε προσπάθεια να αλλάξει το κράτος στην Ελλάδα. Αυτά μπορεί να τα αντιμετωπίσει μια παράταξη προοδευτική, δημοκρατική, με υψηλή ευαισθησία στις ανεξάρτητες αρχές και στους θεσμούς, στη δημοκρατία και στη δικαιοσύνη.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Είναι σαν να λέτε πάντως ψηφίστε το ΠΑΣΟΚ για να κάνει αυτοδύναμη κυβέρνηση.

Νίκος Ανδρουλάκης; Σκεφτείτε κύριε Μαγγηριάδη τον Κώστα Σημίτη. Τον Βαγγέλη Βενιζέλο, το Γιώργο Παπανδρέου, την αείμνηστη Φώφη Γεννηματά να επιτίθονται λυσσαλέα στις ανεξάρτητες αρχές. Εγώ δε μπορώ να το φανταστώ γιατί δε συνέβη ποτέ και δείτε τι έκαναν αυτό το τελευταίο διάστημα ο κύριος Τσίπρας με το θέμα των τηλεοπτικών αδειών, όποιος από τις αρχές τις ανεξάρτητες έλεγε κάτι άλλο, τον στοχοποιούσε ο κ. Παππάς. Ο κύριος Πολάκης, τώρα με το θέμα των υποκλοπών βγήκανε δύο έντιμοι δικαστές με τεράστια εμπειρία, ο κ. Ράμμος, ο κύριος Μενουδάκος, βγάλανε πάρα πολλά ζητήματα στην επιφάνεια που δείχνουν τι παρακράτος είχε στηθεί επί Νέας Δημοκρατίας. Τεράστια επίθεση προσωπική από τον κύριο Γεωργιάδη και άλλους υπουργούς. Δεν μπορούν αυτά τα κόμματα, δεν πιστεύουν πραγματικά, να το πω πιο απλά στη διάκριση των εξουσιών, δεν έχουν ένα υψηλού επιπέδου θεσμικό σεβασμό ώστε να εγγυηθούν αυτή τη μετάβαση. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η εξουσία, η εργαλειοποίηση των ανεξάρτητων αρχών, των θεσμών, της δικαιοσύνης για να κρατήσουν σφιχτά τις καρέκλες της εξουσίας.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Μιας και όπως είπαμε είμαστε πλέον πολύ κοντά στις εκλογές κύριε Ανδρουλάκη, χθες ο πρωθυπουργός είπε ότι οι πρώτες κάλπες θα μας πουν το ποιος θα κυβερνήσει τη χώρα και ότι οι δεύτερες κάλπες θα μας πουν το πώς. Να ρωτήσω καταρχάς αν συμφωνείτε εσείς με αυτό το σχήμα.

Νίκος Ανδρουλάκης: Οι πρώτες εκλογές θα δείξουν τον δρόμο μιας κυβέρνησης που θα μπει εμπόδιο στην αλαζονεία, στη φαυλότητα και το πελατειακό κράτος. Και στόχος μου είναι να έχουμε ένα ισχυρό ΠΑΣΟΚ, μια ισχυρή δημοκρατική παράταξη με το πρόγραμμα που έχω παρουσιάσει και εδώ στην Αθήνα και στο Ηράκλειο τις προηγούμενες μέρες, να είναι μια νέα εποχή, μια εποχή όπου η ανανέωση δεν θα είναι μία ατάκα ή ένα ηλικιακό χαρακτηριστικό. Θα είναι η ανανέωση του πολιτικού ήθους. Χρειαζόμαστε ένα νέο πολιτικό ήθος και όραμα που οι πολιτικοί να σηκώνουν την ευθύνη. Να έχουμε συνέπεια λόγων και πράξεων. Δεν τραβάει άλλο η ιστορία. Η κρίση εμπιστοσύνης του απλού λαού απέναντι στους πολιτικούς είναι τεράστια. Είναι το μεγαλύτερο θέμα της δημοκρατίας. Αλλά πώς να εμπιστευθεί ο ελληνικός λαός πολιτικούς αμετανόητους, πολιτικούς που πρωταγωνίστησαν στη χρεοκοπία της χώρας από το 04 μέχρι το 09; Και αντί να βάλουν μυαλό και να σέβονται τους δημόσιους πόρους, να προσπαθούν να αξιοποιήσουν το ταμείο ανάκαμψης για να κάνουμε ισχυρές υποδομές. Λέει ο κύριος Μητσοτάκης χτες, λέει ναι, μου δίνεται η δυνατότητα να μπορώ να βάλω και νέα στοιχεία στο ταμείο ανάκαμψης. Ξέρετε από πότε το λέω αυτό; Από πέρυσι. 'Επρεπε να γίνει η τραγωδία των Τεμπών για να πει το απλό ότι όλη η Ευρώπη επενδύει στα τρένα ως το πιο φιλικό μέσο στο περιβάλλον, ως την πιο φτηνή μεταφορά που στηρίζει τον απλό λαό, τον πιο αδύναμο Έλληνα. Και να γίνει αυτή η τραγωδία, για να πούμε το αυτονόητο, ότι δεν μπορεί να γίνει πράσινη μετάβαση, επενδύοντας ή μη επενδύοντας στις σιδηροδρομικές γραμμές και στα τρένα, ότι δεν μπορεί να γίνει μια πράσινη μετάβαση.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Για να επαναφέρω τη συζήτηση στο κομμάτι των συνεργασιών. Επειδή ο πρωθυπουργός είπε κάτι πολύ συγκεκριμένο και αν κανείς κοιτάξει τα αποτελέσματα των μετρήσεων, θα δει ότι με βάση τα ποσοστά των κομμάτων αυτή τη στιγμή ο σχηματισμός κυβέρνησης, εκτός αν μιλήσουμε για τον μεγάλο συνασπισμό, φαίνεται πολύ δύσκολος την πρώτη Κυριακή. Μπορεί να μην αθροίζουν καν 151 έδρες δύο κόμματα, το πρώτο και το τρίτο για παράδειγμα.

Νίκος Ανδρουλάκης: Κύριε Μαγγηριάδη, ο ελληνικός λαός θα αποφασίσει. Αλλά σήμερα εμείς τι πρέπει να του πούμε; τι θέλουμε να κάνουμε; Ο λαός θα αποφασίσει. Δεν θα αποφασίσει κανείς στο παρασκήνιο. Ούτε πολιτικοί, ούτε ολιγάρχες. Ο λαός θα ψηφίσει και εγώ προσωπικά με αίσθημα ευθύνης θα αναλάβω τις πρωτοβουλίες που πρέπει για να έχουμε και σταθερότητα και πρόοδο

Απόστολος Μαγγηριάδης: Από την πρώτη Κυριακή;

Νίκος Ανδρουλάκης: Μόνο από την πρώτη Κυριακή.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Τι σημαίνει αυτό;

Νίκος Ανδρουλάκης: Η πρώτη Κυριακή είναι η ημερομηνία κλειδί για να πετύχουμε όσα λέω. Εάν μας οδηγήσουν σε αστάθεια, τότε δυστυχώς θα αλλάξει το περιβάλλον των πολιτικών αποφάσεων. Δηλαδή; Μα όταν εργαλειοποιείς την αστάθεια, υπονομεύοντας την προοπτική της χώρας, υπονομεύοντας τη σταθερότητα για να εκβιάσεις ή εγώ ή ο Τσίπρας, εγώ δεν θα γίνω μέρος αυτού του παιχνιδιού. Το θεωρώ καταστροφικό. Δηλαδή λέει Τσίπρας, Μητσοτάκης. Εγωιστής είναι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ που λέει ούτε ο ένας, ούτε ο άλλος. Και δεν είναι εγωιστές αυτοί οι δύο που λένε ή εγώ ή αυτός.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Πάντως από αυτά που μου λέτε καταλαβαίνω το εξής ότι αν έρθει η τρίτη ή η δεύτερη οποιαδήποτε διερευνητική εντολή στα χέρια σας, αν δεν αθροίζεται με 151 έδρες μαζί με το πρώτο κόμμα, μπορεί να ζητήσει και από το δεύτερο κόμμα να συμμετάσχει σε μια κυβέρνηση συνεργασίας.

Νίκος Ανδρουλάκης: Κύριε Μαγγηριάδη, θα καλέσω όσους θεωρούν ότι αυτά που λέμε στο πρόγραμμά μας είναι θετικά για την πατρίδα.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Ο κύριος Βαρουφάκης θα μπορούσε να είναι κομμάτι αυτής της συνεργασίας;

Νίκος Ανδρουλάκης: Το πρόγραμμά μας έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά επειδή την έχω ξανακούσει αυτή την ερώτηση. Το πρόγραμμά μας είναι ένα πρόγραμμα του προοδευτικού ρεαλισμού, μιλά συγκεκριμένα. Πρόσωπα τα οποία έπαιζαν με τη δραχμή δεν νομίζω ότι μπορούν να γίνουν κομμάτι ενός σχεδίου μακροπρόθεσμα για τη χώρα.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Πάντως, δυνητικά η μόνη σας κυβερνητική συμμαχία είναι η Νέα Δημοκρατία και ο ΣΥΡΙΖΑ.

Νίκος Ανδρουλάκης: Αυτό θα το επιλέξει ελληνικός λαός. Αφήστε να ψηφίσει ο ελληνικός λαός. Εγώ λέω τι θέλω να κάνω. Το ξέρουμε ποιο είναι το πολιτικό σύστημα. Ζητώ ισχυρή στήριξη του ελληνικού λαού για να πετύχω αυτά που λέω. Δηλαδή θα πάρουμε το ταμείο ανάκαμψης και θα κάνουμε αναγέννηση του Εθνικού Συστήματος Υγείας με δίκτυο Πανελλαδικό Πρωτοβάθμιας Υγείας παντού, κίνητρα σε ειδικότητες που έχουν έλλειμμα στο ΕΣΥ.

Νίκος Ανδρουλάκης: Πραγματική αύξηση του μισθολογικού όλων των υγειονομικών για να μείνουν οι γιατροί μας, για να μείνουν οι υγειονομικοί στην Ελλάδα. Φεύγουνε, σπουδάζουν τα παιδιά και φεύγουν όλα στο εξωτερικό. Πάμε σε μια καταστροφή για την υγεία. Είμαστε 3η πανευρωπαϊκά σε ιδιωτικές δαπάνες υγείας. Φτωχοποιείται ο λαός και αντί να φτιάξουμε ισχυρό κοινωνικό κράτος, το αποδομεί η Νέα Δημοκρατία. Δεύτερον, παιδεία, άκουσα τον κύριο Μητσοτάκη να λέει χθες για το άρθρο 16 πάει προς να συμβολοποιήσει πράγματα. Εδώ προχθές ήμασταν στον Άγιο Νικόλαο και ενημερώθηκα από 100 φοιτητές των τουριστικών σχολών που είναι στον Άγιο Νικόλαο και στη Ρόδο, ότι είναι σε ομηρία, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, χωρίς πάσο, χωρίς να μπορούν να γίνουν κομμάτι στο Έρασμος. Μα είναι δυνατόν να λες ότι θα γίνω βιομηχανία του τουρισμού σε όλη την Ευρώπη,

Απόστολος Μαγγηριάδης: Επειδή ανοίγετε μόνος σας το θέμα της συνταγματικής αναθεώρησης και το άνοιξε χθες ο πρωθυπουργός; Εσείς δεν συμφωνείτε στην αναθεώρηση του άρθρου 16;

Νίκος Ανδρουλάκης: Εγώ συμφωνώ με μία παιδεία ανταγωνιστική. Ας λύσουμε τα σημερινά προβλήματα και ας αφήσουμε τη συμβολαιοποίηση θεμάτων τα οποία μπορεί να τα αντιμετωπίσει και με το σημερινό Σύνταγμα. Δηλαδή, θέλουμε μια ισχυρή δημόσια παιδεία; Να τη φτιάξουμε την ισχυρή δημόσια παιδεία και όχι να λες, όπως λέω εγώ, η ανάπτυξη του μέλλοντος είναι η σύμπραξη μεταποίησης, πρωτογενούς τομέα, τουρισμού, ώστε να δημιουργήσεις συνθήκες εξωστρέφειας και να έχεις εκατομμύρια ταξιδιώτες κάθε χρόνο, όχι καταναλωτές μόνο μερικών εβδομάδων, αλλά πρεσβευτές των προϊόντων μας όλους τους υπόλοιπους μήνες σε όλη την Ευρώπη.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Πάντως από αυτό που απαντήσατε, καταλαβαίνω ότι δεν είστε αντίθετος στην αναθεώρηση του άρθρου 16. Απλά θέλετε να εμπλουτιστεί, να επενδυθεί, να επενδυθούν πόροι στην δημόσια παιδεία.

Νίκος Ανδρουλάκης: Θέλω να σας απαντήσω το εξής. Εγώ εμπόριο την παιδεία στα χέρια ιδιωτών που δίνουν πτυχίο χωρίς αντίκρισμα, θα μπω εμπόδιο. Όμως το να γίνει ένα πανεπιστήμιο ανταγωνιστικό προς το δημόσιο πανεπιστήμιο, αν το δημόσιο πανεπιστήμιο στηριχθεί πραγματικά και όχι να το αφήνουμε στη μοίρα του, όπου θα έχει campus, που θα παράγει έρευνα στα πρότυπα άλλων χωρών, σε αυτό είμαι θετικός, αλλά αυτό. Όχι να νοικιάζουν ορόφους.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Άρα λέτε με πολύ αυστηρά κριτήρια. Είναι σαφές αυτό που λέτε.

Νίκος Ανδρουλάκης: Πολύ αυστηρά κριτήρια και όχι εμπόριο ελπίδας στη νέα γενιά της χώρας. Ξέρετε, κύριε Μαγγηριάδη, πρέπει να υπερισχύσει η λογική για να πάμε μπροστά και όχι στείρες αντιπαραθέσεις. Δείτε τι έκανε η Νέα Δημοκρατία με το θέμα της Παιδείας. Λέει πανεπιστημιακή αστυνομία. Που είναι σήμερα η πανεπιστημιακή αστυνομία; Μια αποτυχία ακόμη του κυρίου Μητσοτάκη. Εγώ τι έλεγα, έλεγα αυτό που συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη. Μπαίνοντας στο πανεπιστήμιο να έχεις μια κάρτα, να μπορείς να ελέγχεις ποιος μπαίνει και ποιος βγαίνει. Να υπάρχουν εταιρείες φύλαξης, στα εργαστήρια να υπάρχουν κάμερες γιατί υπάρχει πολύ ακριβό υλικοτεχνική υποδομή. Γιατί δεν κάνουμε αυτά που κάνουν άλλα κράτη και προσπαθούν εδώ να φτιάξουν μοντέλα; Για ποιο λόγο; Για να διορίσουν 100, 200, 300, 500 και να συνεχίσουν το ίδιο παιχνίδι; Γιατί; Γιατί συμβαίνει αυτό; Είναι αμετανόητοι. Θέλω σήμερα και από την εκπομπή σας ο ελληνικός λαός να πάρει αυτό το μήνυμα. Μιλάμε για ένα αμετανόητο πολιτικό σύστημα που χρεοκόπησε την Ελλάδα και είναι έτοιμο μπροστά στο να ξανακερδίσει την εξουσία, να την ξανά χρεοκοπήσει την Ελλάδα. Δηλαδή, έλεγε χθες ο πρωθυπουργός. Λέει μου έτυχε λέει η πανδημία και τι έκανε στην πανδημία; Πήρες το μήνυμα του τεράστιου προβλήματος της υγείας; Στήριξες το ΕΣΥ πραγματικά; 2% του Ταμείο ανάκαμψης δίνει στο Εθνικό Σύστημα Υγείας όταν οι άλλοι δίνουν 8,11, 10, μιλάω χώρες του Νότου. Λέει πήρα το μήνυμα. Ποιο μήνυμα; Εδώ μιλάμε για ένα στρατό μετακλητών και χιλιάδες απευθείας αναθέσεις.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Κύριε Ανδρουλάκη, επειδή εσείς μιλάτε για πολύ μεγάλες αλλαγές στο κράτος.

Νίκος Ανδρουλάκης: Δεν μπορεί να εργαλειοποιείς την πανδημία και να δίνεις δισεκατομμύρια, εκατομμύρια ευρώ σε επιστρεπτέες προκαταβολές και αυτά να γίνονται, αντί να πηγαίνουν στην πραγματική αγορά, να γίνονται σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, καταθέσεις και ακίνητα. Είναι αυτό σεβασμός στους φόρους του ελληνικού λαού;

Απόστολος Μαγγηριάδης: Με κάποιον τρόπο πάντως έπρεπε να στηριχτεί και η οικονομία κύριε Ανδρουλάκη.

Νίκος Ανδρουλάκης: Να στηριχθεί με κριτήρια. Εγώ δεν λέω, να υπάρχουν επιστρεπτέες προκαταβολές για αυτούς που έχουν πραγματικά ανάγκη. Άλλο σημείο. Είναι δυνατό και θέλω να σας πω ότι αυτό το έχω συζητήσει και με ξένους ηγέτες. Είναι δυνατόν μια χώρα χρεοκοπημένη, μία χώρα που ψάχνει τα ευρωπαϊκά κονδύλια για να φτιάξει υποδομές. Που θέλουμε να μειώσουμε τους συντελεστές τους φορολογικούς στη μισθωτή εργασία για να στηρίξουμε την εργασία των εργαζομένων, την προοπτική των καλών θέσεων εργασίας, να έρχεται ένας πρωθυπουργός και να εξαγγέλλει από τη ΔΕΘ ότι από 800.000 ευρώ μέχρι 4,8 εκατομμύρια μπορεί να υπάρξει μεταβίβαση πλούτου και ακίνητων περιουσιακών στοιχείων της μάνας, του πατέρα, του παππού προς το παιδί του εγγόνι χωρίς φόρο; Μα είναι αυτό πολιτική προτεραιότητα;

Απόστολος Μαγγηριάδης: Εσείς λέτε αν είστε κυβέρνηση αύριο πάντως αυτό θα το καταργήσετε απ ότι καταλαβαίνω.

Νίκος Ανδρουλάκης: Θα μπει πλαφόν από 200 το πολύ με 400.000 για όλους και όχι με 4,8 εκατομμύρια. Θα μιλάμε για τους αδύναμους και τη μεσαία τάξη και όχι για την εγχώρια ολιγαρχία που ο κύριος Μητσοτάκης αντί να φορολογεί δίκαια, τους δίνει και μπόνους να γίνουν ακόμη πλουσιότεροι.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Να σας επαναφέρω λίγο στη συζήτηση που είχαμε προηγουμένως γιατί μιλήσατε για την ανάγκη συναινέσεων. Μιλήσατε για μεγάλες θεσμικές αλλαγές και αντιλαμβάνομαι από αυτά που είπατε ότι για να υπάρξει κυβέρνηση μετά τις εκλογές της πρώτης Κυριακής, μετά τις εκλογές που έρχονται, θα πρέπει να βρείτε πεδία συνεργασίας. Χθες ο Μητσοτάκης είπε ότι ζήτησε δύο φορές να σας συναντήσει για να γνωριστείτε όταν εκλεγήκατε πρόεδρος στο ΠΑΣΟΚ και δύο φορές το αρνηθήκατε, υπονοώντας λέει ο κ. Μητσοτάκης ότι υπό αυτούς τους όρους είναι δύσκολη μια κυβερνητική συνεργασία.

Νίκος Ανδρουλάκης: Αυτά δυστυχώς δείχνουν ότι ο πρωθυπουργός είναι σε μεγάλο αδιέξοδο. Και όταν σε αυτό το επίπεδο μιλάς με αυτά τα ανώριμα επιχειρήματα, δείχνεις την προσωπική σου αγωνία. Το καταλαβαίνω τον κύριο Μητσοτάκη, αγωνιά, αγωνιά γιατί γνωρίζει ότι πια οι πιθανότητες είναι πολλές να μην είναι πρωθυπουργός. Ξέρετε, θεωρώ ότι θα είναι πολύ θετικό αυτό για τη χώρα, βλέποντας τα πεπραγμένα του κυρίου Μητσοτάκη, όπως πιστεύω ότι θα είναι πολύ θετικό για τη χώρα να μην επιστρέψει ο Τσίπρας. Και να υπάρχει μια κυβέρνηση η οποία θα δίνει πραγματική προοπτική στον ελληνικό λαό.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Αυτό το είπατε, κύριε Ανδρουλάκη πάντως για να καταλάβω κάτι γιατί δεν συναντηθήκατε εσείς με τον πρωθυπουργό. Όταν εσείς, όταν εσείς εκλεγήκατε πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, δεν θεωρήσατε ότι είναι φυσιολογικό να τον συναντήσετε και να μιλήσετε για τα μεγάλα και τα βασικά ζητήματα τα οποία αφορούν τον τόπο;

Νίκος Ανδρουλάκης: Θα σας απαντήσω και την απάντησή μου θα την αξιολογήσει ο ελληνικός λαός. Ξέρετε, στην πολιτική χρειάζεται γενναιότητα, σεβασμός στους θεσμούς, στη δικαιοσύνη. Στον ελληνικό λαό πάνω απ όλα. Ξέρετε τι είναι να πιάνανε το στενότερο μου συνεργάτη ότι παίζει ένα παιχνίδι με τις τηλεοπτικές άδειες θέλοντας να μοιράσει κανάλια σε ισχυρούς επιχειρηματίες φιλικούς προς το κόμμα μου; Να τον καταδικάζει 13-0 το ειδικό δικαστήριο κι εγώ αντί να τον βγάζω από το περιβάλλον μου, μακριά, να τον ηρωποιώ και να τον βάζω υποψήφιο στο κόμμα μου;

Απόστολος Μαγγηριάδης: Αυτό αφορά τον κ. Τσίπρα.

Νίκος Ανδρουλάκης: Ξέρετε τι είναι για την διάκριση εξουσιών να γνωρίζει η παγκόσμια κοινότητα, δημοσιογράφοι, είδαμε πρόσφατα στους Νιου Γιορκ Τάιμς, όλα τα διεθνή μέσα, οι Ευρωπαίοι ηγέτες, τι έχει γίνει στην Ελλάδα με τις υποκλοπές, με το παρακράτος της ΕΥΠ και ο πρωθυπουργός να έχει μόνο μια πρόνοια να συγκαλύψει τον ανιψιό του, τον διοικητή που επέλεξε αλλάζοντας το νόμο, τους επιχειρηματίες που έχουν εμπλακεί σε αυτό το πράγμα, να αγωνίζονται οι αρχές να στέλνουν στοιχεία στη δικαιοσύνη και να γνωρίζω πολύ καλά, και το λέω μετά λόγου ευθύνης, ότι η δικαιοσύνη δεν προχωράει με τους ρυθμούς που πρέπει για να περάσουν οι εθνικές εκλογές και σε αυτό έχει ευθύνη και η αστυνομία. Ξέρετε, ο κος Μητσοτάκης σε αυτά πρέπει να απαντήσει, όπως ο κος Τσίπρας και αν η απάντησή του είναι στην κουλτούρα συνεργασιών, ότι μία εβδομάδα μετά που είχα εκλεγεί πρόεδρος με συναντά ενώπιον δεκάδων δημοσιογράφων και μου λέει να τα πούμε οι δυο μας κάποια στιγμή και του απαντώ μπορεί να ήσασταν και εσείς μπροστά, δεν ξέρω, ήταν πολλοί συνάδελφοί σας και του απαντώ ότι θα οργανώσουμε μία συνάντηση με όλους τους πολιτικούς αρχηγούς ώστε να υπάρχει μια συνάντηση γνωριμίας. Επειδή υπήρχε μια κλιμάκωση της πανδημίας το επόμενο διάστημα αυτές οι συναντήσεις με όλους, όχι μόνο με αυτόν, δεν έγιναν. Εγώ δεν είχα καμία θεσμική πρόσκληση. Αν ο κύριος Μητσοτάκης θεωρεί θεσμική πρόσκληση ότι ενώπιον δεκάδων δημοσιογράφων μου λέει να τα πούμε κάποια στιγμή, εγώ αυτό το θεωρώ ότι δεν είναι θεσμικά σοβαρό και να το επικαλείται και να το επικαλείται, να το επικαλείται δημόσια. Δεύτερον, εγώ δεν έχω ξανά κάποια όχληση μετά από αυτό, αλλά θέλω να πω κάτι για να το αξιολογήσουν μετά οι πολίτες. Η δεύτερη φορά που έχω μιλήσει με τον κύριο Μητσοτάκη είναι στο Προεδρικό Μέγαρο. Δεν έχω καμία άλλη συνάντηση. Όπου εγώ γνωρίζω εκ των προτέρων τι έχει συμβεί με το Predator, δεν το έχω δημοσιοποιήσει διότι σέβομαι την Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Αυτή η ημερομηνία είναι μια ημερομηνία, μια επέτειο της θυσίας εκατοντάδων Ελλήνων για να έχουμε δημοκρατία στον τόπο και δεν ήθελα να την αμαυρώσω παίρνοντας τα στοιχεία και πηγαίνοντας τη μέρα πριν την επέτειο,

Απόστολος Μαγγηριάδης: Πόσες μέρες πριν γνωρίζατε πριν δηλαδή, πριν το δημοσιοποιήσετε;

Νίκος Ανδρουλάκης: Δέκα μέρες γνώριζα, δυο μέρες πριν πήρα τα επίσημα στοιχεία, δηλαδή με ενημέρωσαν δια ζώσης τι είχε συμβεί και πήρα τα επίσημα στοιχεία δύο μέρες πριν. Πάω λοιπόν στο Προεδρικό Μέγαρο με το στόχο να πάω την επόμενη ημέρα, νομίζω πήγα ή Δευτέρα ή Τρίτη στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Και στο περιθώριο της παρουσίας μας εκεί, έρχεται ο πρωθυπουργός και μου λέει. "Γιατί δεν στηρίζετε να υπάρξει αλλαγή στην ανεξάρτητη αρχή; Αφού χρειάζονται τρία πέμπτα πρέπει να βοηθήσετε κι εσείς να υπάρξει αυτή η αλλαγή". Και του λέω βιάζεστε πάρα πολύ. Αν βιάζεστε τόσο πολύ, συνεννοηθείτε με τον κύριο Βελόπουλο ή με τον κύριο Τσίπρα. Γιατί το είπα αυτό κύριε Μαγγηριάδη; Γνώριζα πάρα πολύ καλά το σκάνδαλο του Predator. Και μου έκανε μεγάλη εντύπωση γιατί ο κ. Μητσοτάκης ήθελε να αλλάξει τον κ. Μενουδάκο αλλά συγχρόνως, γιατί τελείωνε η θητεία του, έλεγε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι και θα αλλάξει τον κύριο Μενουδάκο αλλά και ότι θα συγχωνεύσει και τις αρχές. Και ρωτώ εγώ κάθε πολίτη, στη θέση μου, γνωρίζοντας τι είχε συμβεί με το Predator, ποια θα ήταν η απάντηση;

Απόστολος Μαγγηριάδης: Πάντως μου κάνει εντύπωση ότι δεν βγήκατε αμέσως γιατί μιλάμε για για μια πάρα πολύ σοβαρή υπόθεση κύριε Ανδρουλάκη, εσείς τώρα μας λέτε ότι το κρατήσατε αυτό;

Νίκος Ανδρουλάκης: Δύο μέρες, δυο μέρες, δυο μέρες από την επίσημη δυνατότητα που μου δώσανε δύο μέρες, δηλαδή πήρα νομίζω Πέμπτη και ήταν το Σαββατοκύριακο η επέτειος της αποκατάστασης Δημοκρατίας. Οι δύο μέρες έκαναν τη διαφορά; Δεν είναι θεσμική συμπεριφορά μου ότι δεν ήθελα να αμαυρώσω την επέτειο αυτή και δεν είναι θεσμική η συμπεριφορά μου να διαφωνώ με τον κύριο Μητσοτάκη να προσπαθεί να αλλάξει τις ανεξάρτητες αρχές; Αν αυτό εννοεί συνεννόηση, συνεννόηση από μένα για να συνεχίσει ένα σύστημα να λειτουργεί με περιφρονητικούς όρους απέναντι στο δημόσιο συμφέρον, δεν υπάρχει. Θα μπω εμπόδιο και όχι συνεργάτης, είτε είναι ο Τσίπρας είτε είναι ο Μητσοτάκης.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Επειδή μιλάτε και για τον κύριο Τσίπρα και για τον κύριο Μητσοτάκη σε όλη τη διάρκεια της συνέντευξης.

Νίκος Ανδρουλάκης: Θέλω να πω λοιπόν σήμερα στον ελληνικό λαό ότι η χθεσινή προσέγγιση του πρωθυπουργού σε σχέση με το ότι ήθελε να συναντηθούμε, υπάρχουν θεσμικοί τρόποι. Και το κόμμα, και με τη δική μου ηγεσία αλλά και παλιότερα, είναι κόμμα ευθύνης. Για πείτε μου,

Απόστολος Μαγγηριάδης: Άρα λοιπόν λέτε ότι δεν λάβατε κάποια επίσημη πρόσκληση;

Νίκος Ανδρουλάκης: Για πείτε μου κύριε Μαγγηριάδη, ποιο κόμμα ψήφισε στην ελληνική Βουλή την ενίσχυση της αποτροπής της χώρας; Ποιο κόμμα της αντιπολίτευσης; Το ΠΑΣΟΚ. Διότι εμείς πάνω απ όλα βάζουμε το εθνικό συμφέρον. Τώρα ψηφίσαμε τις συμφωνίες και με τη Γαλλία. Γιατί πάνω απ όλα βάζουμε το εθνικό μας συμφέρον. Για πείτε μου, κύριε Μαγγηριάδη, ποιο κόμμα στην ελληνική Βουλή στήριξε την προσπάθεια της χώρας απέναντι στην πανδημία; Με κόστος και με ενημέρωση των πολιτών για την ενίσχυση της επιστήμης και όχι της παραφροσύνης; Ήταν το ΠΑΣΟΚ, το ΠΑΣΟΚ και όχι κάποιο άλλο.

Οπότε να με ψέγει εμένα ο κος Μητσοτάκης ότι τη μια εκπροσωπούμε το βαθύ κράτος, ενώ είναι ο κορυφαίος εκπρόσωπος του βαθέως κράτους, ότι την άλλη δεν θέλουμε συνεννόηση, ενώ είμαστε το μόνο κόμμα ευθύνης που σήκωσε τη χρεοκοπία στην πλάτη του, όταν ο κ. Μητσοτάκης απέναντι και στην ίδια του την αδερφή έλεγε ότι έλεγε η Νέα Δημοκρατία για τα Ζάππεια και θα σκίσω τα μνημόνια. Είναι λοιπόν θράσος. Προσέξτε, είναι θράσος από την πλευρά του κυρίου Μητσοτάκη να προσπαθεί να εμφανιστεί ως παράγων σταθερότητας και σεβασμού των θεσμών, ενώ είναι παράγοντας αστάθειας και παράγοντας ευτελισμού των θεσμών, όπως πια λένε όλοι οι ευρωπαϊκοί παράγοντες.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Οι άνθρωποι που μας ακούνε σήμερα έχουν κατανοήσει ότι μετά τις εκλογές θα αναζητήσετε πεδία συνεργασίας με τα κόμματα. Το ερώτημα είναι εσείς έχετε πει όχι Πρωθυπουργός; Μητσοτάκης όχι πρωθυπουργός Τσίπρας. Θέλω να σας ρωτήσω έχετε στο μυαλό σας κάποιο πρόσωπο; Έχετε στο μυαλό σας μια λύση; Προς τα πού δηλαδή θα αναζητήσετε το πρόσωπο πρωθυπουργού για την κυβέρνηση που λέτε ότι χρειάζεται ο τόπος την επόμενη μέρα;

Νίκος Ανδρουλάκης: Για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο πρέπει να προϋπάρχουν δύο προϋποθέσεις. Ο πρώτος είναι να έχουμε ισχυρή δύναμη ώστε να μπορούμε να ανοίξουμε το ζήτημα των προγραμματικών συγκλίσεων. Δηλαδή..

Απόστολος Μαγγηριάδης: ισχυρή δύναμη σημαίνει διψήφιο ποσοστό;

Νίκος Ανδρουλάκης: Ένα ισχυρό διψήφιο ποσοστό. Το έχω πει πολλές φορές. Προσέξτε. Πάμε λοιπόν. Ανοίγει η βεντάλια.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Δηλαδή αν δεν έχετε διψήφιο ποσοστό, αυτό σημαίνει ότι το ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να επιβάλει όρους;

Νίκος Ανδρουλάκης: Ο ελληνικός λαός, αν δεν έχουμε ισχυρό διψήφιο ποσοστό, δεν μας έχει δώσει την εντολή την οποία ζητώ για να προχωρήσουμε σε αυτό το στάδιο.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Άρα δεν θα μπείτε καν στη συζήτηση για δημιουργία κυβέρνησης με ένα μονοψήφιο ποσοστό;

Νίκος Ανδρουλάκης: Εδώ πέρα ο λαός αποφασίζει. Δεν μπορεί ένα κόμμα ο λαός να λέει ότι δεν σε θέλω στην κυβέρνηση και συ να θες να μπεις στη κυβέρνηση με το στανιό. Όπως επίσης όταν ένας λαός ρίχνει σε ποσοστά πολύ το σημερινό κόμμα εξουσίας ή το προηγούμενο, δεν μπορεί να μην παίρνουν το μήνυμα τα πρόσωπα αυτά που οδήγησαν την Ελλάδα. Πρόσεξε, πάμε στο δεύτερο σημείο. Προγραμματικές συγκλίσεις, δηλαδή, εγώ δεν λέω ψέματα. Δε θα πω σεισάχθεια στον ελληνικό λαό. Ο κύριος Τσίπρας έλεγε ψέματα, σεισάχθεια, σκίζω τα μνημόνια. Εγώ λέω την αλήθεια. Τι λέω; Ελάτε να συμφωνήσουμε για τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους. Μόνιμες 120 δόσεις για ΕΦΚΑ και εφορίες. Πλήρη κάλυψη της πρώτης κατοικίας με αντικειμενικά κριτήρια, σύμφωνα με το τι έχει αποπληρώσει ο δανειολήπτης, το κόστος της κατοικίας του. Τρίτο, θεσμικό εμπόδιο στον αφελληνισμό της ελληνικής γης από τους εκβιασμούς των funds, τα funds θα λειτουργήσουν βάσει της λειτουργίας των τραπεζικών διαπραγματεύσεων.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Για να καταλάβω στην περίπτωση που φτάσετε, σας δώσει ισχυρό ποσοστό ο λαός και έχετε ένα ισχυρό διψήφιο ποσοστό. Θα πάτε και θα προτείνετε κάποιον πρωθυπουργό, για παράδειγμα κάποιον πρώην τραπεζίτη, κάποιον άνθρωπο ο οποίος έχει εμπειρία στους ευρωπαϊκούς θεσμούς; Ποιον ακριβώς έχετε εσείς στο μυαλό σας;

Νίκος Ανδρουλάκης: Όμως τον ελληνικό λαό τον ενδιαφέρει περισσότερο η ζωή του, το παιδί του, η οικογένειά του, δεν τον ενδιαφέρει αν ο Δημητριάδης ή ο κος Μητσοτάκης ή η παρέα του Μαξίμου παραμείνουν στη θέση τους.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Το καταλαβαίνω αυτό. Επιτρέψτε μου, ότι ένας πρωθυπουργός πρέπει να έχει και μια πολιτική νομιμοποίηση, κύριε Ανδρουλάκη. Δεν μπορεί να μπει ο Μαγγηριάδης πρωθυπουργός αύριο, πρέπει να είναι ένα πρόσωπο το οποίο έχει πολιτική νομιμοποίηση.

Νίκος Ανδρουλάκης: Θα σας απαντήσω και σε αυτό. Άρα λοιπόν προτεραιότητα είναι η διαχείριση του ιδιωτικού χρέους. Ώστε να μπούμε εμπόδιο στο νόμο που έκανε ο κ. Τσίπρας το 2015 και παρέδωσε τα κόκκινα funds, συγγνώμη, τα κόκκινα δάνεια στα funds, κάνοντας χιλιάδες δανειολήπτες σήμερα να εκβιάζονται και να μη μπορούν να βρουν μια προοπτική δίκαιης λύσης, αξιοκρατικής λύσης. Εγώ δεν λέω να θεωρούν ότι όλοι μπορούν να τους καλύψουμε από κάποιες ρυθμίσεις, αλλά αυτούς που αγωνίστηκαν και δεν άντεξαν με ένα δίκαιο τρόπο, πρέπει να τους δώσουμε μια δεύτερη ευκαιρία αξιοπρέπειας, να σταθούν στα πόδια τους, να παράξουν πλούτο. Δεν θα λειτουργήσει αλλιώς η μικρομεσαία επιχείρηση. Ζήτημα που αφορά τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Ταμείο ανάκαμψης. Τέρμα ο κατακερματισμός του ταμείου ανάκαμψης. Τρεις στρατηγικοί στόχοι: Κοινωνικό κράτος, Υγεία και παιδεία. Είπα προηγουμένως πολλά. Δεύτερον, δίκτυα. Τι εννοώ δίκτυα; Δεν μπορείς να λες ότι η Ελλάδα είναι σε μια κρίσιμη γεωπολιτική θέση, αλλά δεν επενδύω στα δίκτυα μεταφορών και εννοώ το τρένο ή ενεργειακά, και εννοώ την πράσινη μετάβαση που θα ενώνει την Ελλάδα από την Αφρική για το δίκτυο ενέργειας μέχρι την Κεντρική Ευρώπη και με τα δίκτυα τα σιδηροδρομικά με την Κεντρική Ευρώπη, για να αξιοποιήσουμε τα λιμάνια που εμείς τα ιδιωτικοποιήσαμε. Λέει τα ιδιωτικοποιήσανε οι διαδοχικές ελληνικές κτυβερνήσεις...

Απόστολος Μαγγηριάδης: Αυτά που μας λέτε πάντως είναι τα βασικά σημεία της προγραμματικής συμφωνίας που θα προσφέρετε.

Νίκος Ανδρουλάκης: Και τρίτο σημείο του ταμείο ανάκαμψης. Τρίτο σημείο του Ταμείο ανάκαμψης. Είναι ζητήματα που αφορούν τη χρηματοδότηση. Εγώ εδώ έχω τα στοιχεία τα επίσημα. Θέλετε να τα ακούσετε, να τα ακούσει ο ελληνικός λαός; Το ταμείο ανάκαμψης είναι 20 δισ. επιδοτήσεις, 10 δις δάνεια. Μέχρι το τέλος του 2022, 68 εταιρείες πήραν 1,2 δισεκατομμύρια που είναι νέο χρέος αυτό, χαμηλότοκο νέο χρέος είναι

Απόστολος Μαγγηριάδης: Λέτε ότι είναι λίγες εταιρείες, αυτό εννοείτε.

Νίκος Ανδρουλάκης: Με 1,2 επιτόκιο για 11 έτη. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα που γι αυτές έγιναν το ταμείο ανάκαμψης. για να δώσουμε κίνητρα συνεργειών, ψηφιακής σύγκλισης, νέων θέσεων εργασίας, ένα αρχιπέλαγος μικρομεσαίων επιχειρήσεων που κινδυνεύουν να κλείσουν. Τι πήρανε από τις τράπεζες; Τι πήραν από το ταμείο ανάκαμψης; Εδώ λοιπόν μιλάμε για ένα πρόγραμμα που θα θέσω ως προτεραιότητα που θα είναι: μια άλλη εποχή για την πλειοψηφία του ελληνικού λαού, για τις νέες γενιές που βλέπουν τα αδιέξοδα να πολλαπλασιάζονται και οι ισχυροί θα αναγκαστούν να βοηθήσουν σε αυτή την προσπάθεια. Δεν μπορεί να μιλάμε για πράσινη μετάβαση και αντί να έχουμε φωτοβολταϊκά σε στέγες, εκατοντάδες ενεργειακές κοινότητες για κτηνοτρόφους. για αγρότες, για δημοτικές κοινότητες, όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη. Να δίνουμε όλες αυτές τις επενδύσεις μόνο σε πέντε ισχυρούς. Δεν μπορεί αυτό να συνεχιστεί.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Είναι η τρίτη φορά που θα σας επαναφέρω στο ερώτημα που σας έχω κάνει.

Νίκος Ανδρουλάκης: Δεν είμαι από τους πολιτικούς που στέλνουν ερωτήσεις ή που αποφεύγουν ερωτήματα ή που παίρνουν τηλέφωνο και λένε σε ολιγάρχες κακώς ο τάδε δημοσιογράφος έγραψε αυτό και αυτό. Δεν έχω ενοχλήσει ποτέ και κανέναν και απαντάω σε όλα. Πάμε λοιπόν στην απάντηση της ερώτησης που θέλετε. Η άποψή μου είναι ότι δεν μπορεί να μην είναι πολιτικό πρόσωπο. Αυτά που διαβάζω και που διαχέει κυρίως το Μέγαρο Μαξίμου για να ενοχοποιήσει και να φτιάξει σενάρια επιστημονικής φαντασίας του τύπου όπως αυτό του καλοκαιριού, ότι δεν με παρακολουθούσαν και θέλανε να με ελέγχουν για τις εσωκομματικές εκλογές από την αρχή που έβαλα υποψηφιότητα μέχρι όταν εκλέχτηκα πρόεδρος, αλλά γιατί είμαι λέει πράκτορας της Κίνας, της Τουρκίας, της Ρωσίας, όλες αυτές οι ανοησίες που τις είδα να αναπαράγονται και στο θέμα της ασυλίας, της αίτησης που έκανα για ασυλία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, για να καταδικαστεί επιτέλους αυτή η παρακρατική λειτουργία από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Εγώ λοιπόν απαντώ σε αυτά τα σενάρια με έναν τρόπο: πολιτικά πρόσωπα, τα οποία θα μπορούν να εκφράσουν το φιλόδοξο αυτό πρόγραμμα.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Πολιτικά πρόσωπα από ποιους χώρους;

Νίκος Ανδρουλάκης: Εξαρτάται από τη δύναμη των κομμάτων. Εδώ λοιπόν μπαίνει η λαϊκή ετυμηγορία. Γι αυτό ζητώ ένα ισχυρό ΠΑΣΟΚ που θα μπορεί να δώσει στα πρόσωπα των υπουργείων γιατί δεν είναι μόνο ο πρωθυπουργός, είναι και τα κρίσιμα υπουργεία, τα πρόσωπα αυτά να έχουν υψηλή επάρκεια, υψηλή αξιοπιστία, να είναι φορείς της διαφάνειας.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Πάντως τα πολιτικά πρόσωπα, οι πρόεδροι των κομμάτων είναι πολιτικά πρόσωπα. Ένας πρόεδρος κόμματος που έχει πάρει το μεγαλύτερο ποσοστό από τον ελληνικό λαό πως μπορεί να μην είναι πρωθυπουργός κύριε Ανδρουλάκη;

Νίκος Ανδρουλάκης: Αυτό το λέτε εσείς. Εγώ ξέρω σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Στη Γερμανία για παράδειγμα, στο μεγάλο συνασπισμό, δεν στηρίχτηκε η καγκελάριος Μέρκελ από τους χριστιανοδημοκράτες, δεν στηρίζεται ο Όλαφ Σολτς από τους Χριστιανοδημοκράτες;

Νίκος Ανδρουλάκης: Ο Όλαφ Σολτς δεν ήταν 4 χρόνια καγκελάριος με αυτά τα αποτελέσματα.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Ναι, αλλά ήταν προτεινόμενος από το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα κύριε Ανδρουλάκη.

Νίκος Ανδρουλάκης: Θέλω να σας πω ότι ακόμη και σε ευρωπαϊκό επίπεδο συνέβη αυτό που λέω εγώ και όχι αυτό που λέει Η Νέα Δημοκρατία. Σε πάρα πολλά κράτη και σε ευρωπαϊκό επίπεδο άλλοι ήταν πρώτοι, δεν είχαν όμως την πλειοψηφία. Ξέρετε, οι συνεργασίες δεν είναι ποιος θα πάρει μία ψήφο από τον δεύτερο. Είναι ποιος μπορεί να εκφράσει ένα προγραμματικό σχέδιο αλλαγής.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Εσείς στο μυαλό σας έχετε πολιτικά πρόσωπα τα οποία θα μπορούσατε να προτείνετε;

Νίκος Ανδρουλάκης: Μου είπατε για τη Γερμανία και άλλες χώρες. δεν είναι μόνο η Γερμανία, πολλές χώρες που έχουν νόμους που βοηθούν ισχυρές προγραμματικές συμφωνίες. Άκουσα τον κύριο Τσίπρα και έλεγε προχθές "Μα εγώ λέει τόσα χρόνια, τεσσεράμισι χρόνια ήμουν πρωθυπουργός". Θέλω να θυμίσω κάτι στον ελληνικό λαό, γιατί μάλλον το ξεχνάμε. Τα τελευταία είκοσι χρόνια. το ΠΑΣΟΚ είχε τρία χρόνια πρωθυπουργό. Τα τελευταία 20 χρόνια το ΠΑΣΟΚ είχε τρία χρόνια πρωθυπουργό.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Αυτό σημαίνει ότι έχει έρθει η ώρα της επιστροφής πρωθυπουργό από το ΠΑΣΟΚ;

Νίκος Ανδρουλάκης: Δεύτερο θέμα. Ο κύριος Τσίπρας ήταν ο ίδιος τεσσεράμισι χρόνια πρωθυπουργός, τα είδαμε. Είδαμε τι έκανε. Είδαμε τι ήταν η πρώτη φορά αριστερά με τον Καμμένο, τα έζησε ο ελληνικός λαός. Είδαμε και σε επίπεδο φορολογίας και σε επίπεδο οικονομικής ανάπτυξης και σε επίπεδο κατάντιας των θεσμών. Τα είδαμε και σε ψευτο δημοψηφίσματα που γίναμε έκθετοι σε όλο τον κόσμο να γίνονται τα όχι ναι τα ναι και όχι όλα αυτά τα πράγματα. Είδαμε και τον κύριο Μητσοτάκη. Εγώ λοιπόν τι λέω; Δώστε μας δύναμη για να έχουμε ένα πρόγραμμα μιας πραγματικά γενναίας κοινωνικής αλλαγής στον τόπο μας που θα υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον. Και αν έχουμε πραγματικά μια μεγαλύτερη δύναμη να μπορούμε να προτείνουμε και πρόσωπα που θα εκφράζουν αυτή την προγραμματική αλλαγή.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα απαντήσουν και τα άλλα κόμματα και ο ελληνικός λαός.

Νίκος Ανδρουλάκης: Τα υπόλοιπα κόμματα ξέρω πως θα απαντήσουν, τα υπόλοιπα κόμματα θα απαντήσουν βάσει της φιλοδοξίας των αρχηγών τους. Τους καταλαβαίνω. Έχουν αποδείξει με τις πρακτικές τους ότι για να κάτσουν στην καρέκλα του πρωθυπουργού, έκαναν τα πάντα. Τι θα σκίσω τα μνημόνια; Τι κοροϊδίες, τι τώρα όλα αυτά που βλέπουμε, τα πελατειακά, έκαναν τα πάντα. Είναι ικανοί για όλα αρκεί να κάτσουν στην καρέκλα του πρωθυπουργού. Εμείς λοιπόν έχουμε ένα δίλημμα για τις εκλογές αυτές. Το δίλημμα δεν είναι Τσίπρας ή Μητσοτάκης, είναι ή ένα κράτος το οποίο θα είναι εργαλείο λάφυρο στα χέρια τους ή ένα κράτος εγγυητή του δημοσίου συμφέροντος.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Την επομένη των εκλογών θα μπείτε σε μια λογική συζητήσεων. Όταν θα πρέπει να επικυρωθεί η απόφαση αυτή από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ ποιο κομματικό όργανο ή ποιο θα είναι η Κοινοβουλευτική ομάδα, θα είναι το Πολιτικό Συμβούλιο, θα είναι η Κεντρική Επιτροπή; Ποιος θα συναποφασίσει για το τι θα κάνει το ΠΑΣΟΚ μετά τις εκλογές;

Νίκος Ανδρουλάκης: Κύριε Μαγγηριάδη το ΠΑΣΟΚ

Απόστολος Μαγγηριάδης: Γιατί είναι αυστηρά τα συνταγματικά πλαίσια όπως ξέρετε.

Νίκος Ανδρουλάκης: Το ΠΑΣΟΚ θα αποφασίσει πολιτικά. με ήθος και συνέπεια μεταξύ λόγου και πράξεων. Εγώ σε αυτό το χρόνο απέδειξα νομίζω και μπορείτε να το αξιολογήσετε δύο πράγματα. Ό, τι κινούμαι με αρχές και αξιακά, δεν κινούμαι βάσει πολιτικών σκοπιμοτήτων. Και δεύτερον, εκφράζω ένα νέο πολιτικό ήθος. Όταν προέκυψε οτιδήποτε προσέβαλε τον ελληνικό λαό, υπήρξε άμεση διαγραφή. Δεν είμαι εγώ αυτός που θα φορτώσει στον ελληνικό λαό ξανά την περίοδο της μαρμότας, των τρωκτικών, των κομματικών φιδιών. Μιλώ για ένα άλλο κράτος και λέω ότι αυτή η απόφαση θα παρθεί με γνώμονα τη λαϊκή ετυμηγορία του ελληνικού λαού. Έχω ήδη ενημερώσει τα όργανά μας γι αυτά που λέω δημοσίως. Δηλαδή πρώτον, η εντολή. Βλέπουμε πως ψηφίζει ο ελληνικός λαός.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Άρα αυτό σημαίνει αν κάποιος διαφωνεί, ας διαφωνήσει τώρα, αυτό καταλαβαίνω τι λέτε. Αυτό είναι το μήνυμα προς τους βουλευτές σας.

Νίκος Ανδρουλάκης: Όχι, έπρεπε να έχει διαφωνήσει ήδη πολύ καιρό. Και θέλω να σας πω ότι είναι νωπές οι εκλογές του ΠΑΣΟΚ όπου όλα αυτά τα είπα και η πλειοψηφία, η συντριπτική πλειοψηφία, δεν γνωρίζω άλλο πολιτικό αρχηγό να έχει εκλεγεί με τόσο μεγάλη πλειοψηφία, υποστήριξε αυτό, το οποίο το θεωρώ λογικό.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Άρα θεωρείτε πως ότι αποφασίσετε, θα πρέπει η κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματός σας να σας ακολουθήσει.

Νίκος Ανδρουλάκης: Έχουμε όργανα, δεν έχουμε μόνο κοινοβουλευτική ομάδα.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Ισχύει αυτό, αλλά η Κοινοβουλευτική ομάδα, η οποία θα στηρίξει αύριο μια κυβέρνηση ή όχι στη Βουλή.

Νίκος Ανδρουλάκης: Βλέπω ότι επιμένετε και μάλλον επιμένετε διότι υπονοείτε κάτι, να το πείτε ευθέως. Γιατί λέτε συχνά για την κοινοβουλευτική ομάδα.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Εγώ αυτό το οποίο ρωτάω αφορά το εάν όλοι οι βουλευτές, δεν ξέρουμε ποιοι είναι οι βουλευτές που θα εκλέξει το ΠΑΣΟΚ μετά τις εκλογές.

Νίκος Ανδρουλάκης; Έχετε κάνει αυτή την ερώτηση σε άλλο κόμμα;

Απόστολος Μαγγηριάδης: Τι εννοείτε; Είναι σαφές ότι πρέπει και τα υπόλοιπα κόμματα να ερωτηθούν για το τι ακριβώς θα κάνουν την επόμενη μέρα.

Νίκος Ανδρουλάκης: Αυτή τη στιγμή κάνετε ένα ερώτημα το οποίο το συνδέετε με την Κοινοβουλευτική Ομάδα, ενώ μιλώ για το κόμμα. Αφού λοιπόν επιμένετε απαντάω.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Γιατί θα είναι οι βουλευτές αυτοί οι οποίοι θα πρέπει να δώσουν την ψήφο τους υπέρ μιας κυβέρνησης ή όχι.

Νίκος Ανδρουλάκης: Αν ο κ. Μητσοτάκης πέρα από τη μίμηση στις πρακτικές του πατέρα του με τις γνωστές υποκλοπές εκείνης της εποχής, τον μιμηθεί και σε άλλα πράγματα που η μεταπολίτευση οδήγησε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, να είναι σίγουρος ότι θα αποτύχει παταγωδώς, παταγωδώς. Διότι η Ελλάδα είναι στο 2023 και όχι στο 1967.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Εσείς εκλεγήκατε πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ το 2021. Αν θεωρείτε ότι τα αποτέλεσματα των εκλογών και των ευρωεκλογών είναι και για εσάς ένα στοιχείο επιβεβαίωσης ή ένα στοιχείο δυσφορίας από τα μέλη του κόμματος, αν θα κριθείτε και εσείς δηλαδή.

Νίκος Ανδρουλάκης: Τα μέλη του κόμματος αποφάσισαν, τώρα μιλάμε για τον λαό. Όλοι, και το λέω συχνά τι μου λένε; Τι θα προτείνω, τι θα κάνετε; Τελικός κριτής είναι ο λαός. Εγώ φιλοδοξώ ο ελληνικός λαός να αγκαλιάσει αυτή τη νέα προσπάθεια. Ένα ιστορικό κόμμα, ένα παραδοσιακό κόμμα, ένα ακόμα προοδευτικό το οδηγώ σε μια νέα εποχή, με ανανέωση και ένα ριζοσπαστικό λόγο, ο οποίος τι θέλει να κάνει την Ελλάδα; μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα. Εγώ λοιπόν πιστεύω ότι ελληνικός λαός αξίζει να ζει σε μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα, όπου το κράτος θα έχει υποχρεώσεις, ο πολίτης θα έχει δικαιώματα και βέβαια θα μπορούμε να ελέγχουμε. να ελέγχουμε την εκάστοτε εξουσία, να μπορούμε να έχουμε διάκριση των εξουσιών, να έχουμε κράτος δικαίου και να έχουμε εθνική πολιτική που σφυρηλατείται με συναίνεση. Αυτά είναι κυρίαρχα χαρακτηριστικά των πολιτικών συστημάτων της Ευρώπης. Εγώ λοιπόν και ως ευρωβουλευτής και ως αρχηγός ενός προοδευτικού κόμματος της σοσιαλδημοκρατίας υπηρετώ όλες αυτές τις προτεραιότητες και θέλω από τον ελληνικό λαό να μου δώσει τη δυνατότητα αυτές οι προτεραιότητες, να γίνουν μια γενική φιλοσοφία που θα αλλάξουν την Ελλάδα μακροπρόθεσμα. Η Ελλάδα έχει ένα πολύ μορφωμένο λαό. Η Ελλάδα είναι σε μια κρίσιμη γεωπολιτική θέση που έχει τεράστια πλεονεκτήματα. Δεν της αξίζει ένα πολιτικό σύστημα που αντί να βοηθά να πάμε μπροστά, να κάνει ό, τι μπορεί για να οδηγεί συνεχώς τη χώρα πίσω.

Απόστολος Μαγγηριάδης: Κύριε Ανδρουλάκη, σας ευχαριστώ πάρα πολύ που ήσασταν απόψε στη δημόσια τηλεόραση.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

Στη Νέα Ερυθραία για μια από τις ομορφότερες αυλές των βορείων προαστίων

Το all-day στέκι με κοσμοπολίτικο αέρα και ανεμελιά έχει καταφέρει να ξεχωρίσει και συνεχίζει να το κάνει και το φθινόπωρο.

ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ 06 Σεπ 2025 | 12:57

ΔΕΘ: "Ο Άδωνις φωνάζει;" - Η απορία Μητσοτάκη όταν επισκέφθηκε το περίπτερο του υπουργείου Υγείας

Ο κ. Μητσοτάκης αντιλήφθηκε κάποιον να φωνάζει δυνατά από μακριά και χαριτολογώντας είπε: "Ο Άδωνις φωνάζει;".

ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ 06 Σεπ 2025 | 12:16

ΔΕΘ: "Εγώ αν μπω εδώ, δεν θα ξαναβγώ, ε;" - Η ατάκα Μητσοτάκη για το μονοθέσιο της McLaren Formula 1 Team

"Εγώ αν μπω εδώ δεν θα ξαναβγώ, ε;", είπε χιουμοριστικά ο κ. Μητσοτάκης.

06 Σεπ 2025 | 11:46

Μητσοτάκης σε Διοίκηση ΔΕΘ: Σε καμιά άλλη πόλη δεν έχουν δοθεί τόσα κονδύλια όσα στη Θεσσαλονίκη για έργα

Την πρόταση της κυβέρνησης για την ανάπλαση του χώρου της ΔΕΘ παρουσίασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

ΑΙΧΜΗΡΗ 06 Σεπ 2025 | 11:19

Κωνσταντοπούλου για Τσίπρα: Οδήγησε στο θάνατο 104 ανθρώπους στο Μάτι - Ενας τουρίστας που μαζεύει φράγκα

"Είναι ένας πρώην πρωθυπουργός που κατάφερε να είναι ο μοναδικός που παραβίασε την εντολή του δημοψηφίσματος, που κυβέρνηση με μνημόνια ενώ εξελέγη να τα καταργήσει".

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 06 Σεπ 2025 | 10:30

Στα εγκαίνια της 89ης ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης [εικόνες - βίντεο]

Στις 19.30 σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα πραγματοποιήσει την εναρκτήρια ομιλία στα εγκαίνια της 89ης ΔΕΘ.

ΣΕ 2 ΑΞΟΝΕΣ Η ΟΜΙΛΙΑ 06 Σεπ 2025 | 08:15

ΔΕΘ: Ο Μητσοτάκης ανακοινώνει πακέτο 1,7 δισ. ευρώ για 4,5 εκατ. δικαιούχους - "Μεγάλη τομή στη φορολογία"

Τα μέτρα στο καλάθι του Πρωθυπουργού θα αγγίξουν το 1.7 δις ευρώ, βάζοντας ένα ανάχωμα στην ακρίβεια, με την ομπρέλα να καλύπτει περισσότερους από 4.5 εκατ. πολίτες.

ΕΔΩΣΕ ΑΤΑΚΕΣ 05 Σεπ 2025 | 22:25

"Πηγαδάκια" Μητσοτάκη στη ΔΕΘ: Τι είπε για μέτρα ελάφρυνσης, Τσίπρα και Καμμένο

Στα λεγόμενα "πηγαδάκια" μετά την εκδήλωση της Παρασκευής, όπου μίλησε για την Τεχνητή Νοημοσύνη και την Παιδεία, ο πρωθυπουργός έδωσε μερικές ατάκες στους δημοσιογράφους που καλύπτουν την ΔΕΘ

ΠΟΥ ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ ΤΟ ΠΑΚΕΤΟ 05 Σεπ 2025 | 21:44

Το "καλάθι" Μητσοτάκη στη ΔΕΘ: Η μεγάλη φορολογική μεταρρύθμιση και η μείωση ΕΝΦΙΑ σε χωριά και μικρές πόλεις

Φοροελαφρύνσεις για τη μεσαία τάξη, στήριξη της οικογένειας και πρωτοβουλίες για τη στεγαστική κρίση είναι ο βασικός άξονας των εξαγγελιών του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ

"ΚΑΡΦΙ" 05 Σεπ 2025 | 20:35

Πηγές ΠΑΣΟΚ: Κάποτε ο Τσίπρας μιμούνταν τη φωνή του Ανδρέα, τώρα έφτιαξε ομιλία με ατάκες από δελτία Τύπου του κόμματος

Αιχμές για την ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στη Θεσσαλονίκη άφησαν πηγές της Χαριλάου Τρικούπη

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ 05 Σεπ 2025 | 19:31

Κυβερνητικές πηγές για ομιλία Τσίπρα: "Ενώ σε όλη την Ευρώπη "έβρεχε" ανάπτυξη, ο ίδιος κρατούσε ομπρέλα"

"Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Η χώρα πηγαίνει μπροστά", αναφέρουν κυβερνητικές πηγές για την ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στο συνέδριο του Economist

ΠΟΙΟΙ ΠΗΓΑΝ 05 Σεπ 2025 | 19:20

Αλέξης Τσίπρας: Στο πλευρό του η Μπέτυ Μπαζιάνα - Ποιοι βουλευτές έδωσαν το "παρών" στην ομιλία του [βίντεο - εικόνες]

Με ενδιαφέρον αναμενόταν και το ποιοι βουλευτές θα έδιναν το "παρών" στην ομιλία Τσίπρα στο Συνέδριο του Economist

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ SAM ALTMAN 05 Σεπ 2025 | 18:25

Μητσοτάκης: Είμαστε σε θέση να υποστηρίξουμε πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις της τεχνητής νοημοσύνης [βίντεο]

Eκδήλωση για την παρουσίαση της συνεργασίας της Ελληνικής Κυβέρνησης με την OpenAI με θέμα "AI in Schools".

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 05 Σεπ 2025 | 18:12

Γεωργιάδης: Γεννήθηκα δεξιός, δεν θα μπορούσα να είμαι αριστερός - Λάθος η εμπλοκή μου με το βιβλίο του Πλεύρη

Ο Άδωνις Γεωργιάδης χαρακτήρισε τον Κυριάκο Μητσοτάκη "επαγγελματία", ενώ για τον Αλέξη Τσίπρα είπε: "Προσεύχομαι να κάνει κόμμα".

9 ΑΞΟΝΕΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΝΑΤΑΞΗΣ 05 Σεπ 2025 | 18:08

Τσίπρας στο συνέδριο του Economist: Να υπάρξουν αποφάσεις, τώρα, γιατί οδηγούμαστε στα βράχια αν δεν αλλάξουμε ρότα

Ο Αλέξης Τσίπρας πρότεινε, μεταξύ άλλων, ένα Ταμείο για στήριξη των Νέων Γενεών μέσα από μια Πατριωτική Εισφορά στα πολύ υψηλά εισοδήματα.

ΣΤΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 05 Σεπ 2025 | 17:00

"Ξαναχτυπά" ο Τσακαλώτος για τον Τσίπρα: "Με προβληματίζει πολύ όταν μιλάει για δημοκρατικό καπιταλισμό"

"Σε δύσκολες συνθήκες κάναμε αρκετά καλά πράγματα, αλλά κάναμε και πράγματα που δεν είμαι περήφανος" είπε ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, για τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΣΟΚ 05 Σεπ 2025 | 15:49

Κριτική Ανδρουλάκη σε ΝΔ αλλά και Καμμένο: Σοκαριστικό ότι είχαμε υπουργό Εθνικής Άμυνας που είχε σχέσεις με τον υπόκοσμο

Ο Νίκος Ανδρουλάκης επιτέθηκε στην κυβέρνηση και για τους χειρισμούς της σε κρίσιμα ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής, όπως το καλώδιο με την Κύπρο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ 05 Σεπ 2025 | 14:43

Επίθεση Σκέρτσου σε Τσίπρα: Οι πολιτικοί λωτοφάγοι είναι οι πιο επικίνδυνοι των αδιόρθωτων λαοπλάνων πολιτικών

"Όλοι έχουμε δικαίωμα στο λάθος. Αν δεν θέλουμε όμως να επαναληφθεί, πρέπει να συνοδεύεται από αυστηρή, ειλικρινή αυτοκριτική και έμπρακτη μεταμέλεια" σχολιάζει ο κ. Σκέρτσος.

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ 05 Σεπ 2025 | 13:15

Στήριξη Τσουκαλά σε Δούκα: Η κυβέρνηση βάζει εμπόδια στο πρόγραμμά του - Δεν έχουν χωνέψει ότι έχασαν τον Δήμο

"Κάθε δήμαρχος κρίνεται στο τέλος της θητείας του, αρκεί να του επιτραπεί να ολοκληρώσει το έργο του", είπε ο Κώστας Τσουκαλάς.

05 Σεπ 2025 | 12:16

"6 χρόνια ΝΔ: Αποτύχατε!": Συνέντευξη Τύπου του ΠΑΣΟΚ για την ποιότητα της δημοκρατίας και των θεσμών

Η "Μαύρη Βίβλος" της εξαετούς διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, υπό τον γενικό τίτλο: "6 χρόνια Νέα Δημοκρατία| Αποτύχατε. Να η Ελλάδα που παραδίδετε".

ΣΤΟΝ ΣΚΑΙ 05 Σεπ 2025 | 09:32

Αιχμηρός Κασσελάκης για Τσίπρα: Πάνω από το πτώμα μου συμπόρευση, δεν μπλέκω με τον βάλτο - Θα πάει καλά γιατί με αντιγράφει

Ερωτώμενος εάν υπάρχει πιθανότητα συμπόρευσης με τον κ. Τσίπρα, απάντησε "πάνω από το πτώμα μου. Το λέω ξεκάθαρα. Με τον βάλτο εγώ δεν μπλέκω".

ΣΤΟ ΒΕΛΛΙΔΕΙΟ 05 Σεπ 2025 | 08:34

Τι θα πει ο Αλέξης Τσίπρας στην ομιλία του στο συνέδριο του Economist: Κριτική αλλά και όραμα για την Ελλάδα του 2030

Αυστηρή κριτική στην κυβέρνηση για την κατάσταση της οικονομίας και της χώρας αλλά και το όραμα του για την Ελλάδα του 2030 θα αναπτύξει o Αλέξης Τσίπρας στο συνέδριο του Economist.

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ 05 Σεπ 2025 | 07:39

ΔΕΘ: Με τρεις εκπλήξεις οι εξαγγελίες Μητσοτάκη - "Η μεγαλύτερη φορολογική μεταρρύθμιση που έγινε ποτέ"

Όπως τονίζουν κυβερνητικά στελέχη, στη ΔΕΘ "θα εξαγγελθεί η μεγαλύτερη φορολογική μεταρρύθμιση που έγινε ποτέ".

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 04 Σεπ 2025 | 23:47

Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας: "Άνθρακας το νέο αφήγημα της Μαύρης Βίβλου του ΠΑΣΟΚ"

"Το νέο αφήγημα της "μαύρης βίβλου του ΠΑΣΟΚ" αποδείχθηκε άνθρακας και καταρρίπτεται στην πράξη", σημειώνεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση επισημαίνοντας αναλυτικά 11 δράσεις/πολιτικές του υπουργείο

«ΜΑΥΡΗ ΒΙΒΛΟΣ» 04 Σεπ 2025 | 15:56

ΠΑΣΟΚ: Η "Μαύρη Βίβλος" της διακυβέρνησης ΝΔ για την πολιτική προστασία, την κλιματική κρίση και το περιβάλλον

Ο κ. Τσουκαλάς προανήγγειλε ότι το ΠΑΣΟΚ θα καταθέσει ένα ενιαίο σύγχρονο εθνικό σχέδιο Πολιτικής Προστασίας.

ΧΟΡΕΨΕ ΤΗΝ «ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ» 04 Σεπ 2025 | 15:36

Ο Τσουκαλάς χόρεψε ζεϊμπέκικο στα 51 χρόνια του ΠΑΣΟΚ στο Ζάππειο: Τον χειροκροτούσε ο Ανδρουλάκης [βίντεο]

Μετά από παρότρυνση του Νίκου Ανδρουλάκη, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ Κώστας Τσουκαλάς άρχισε να χορεύει ζεϊμπέκικο, μετατρέποντας τον χώρο σε πίστα.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ 04 Σεπ 2025 | 14:53

Σωκράτης Φάμελλος: Ο Μητσοτάκης εξαπάτησε και απέτυχε - Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ολοκληρωμένο πρόγραμμα για μια προοδευτική Ελλάδα

"Χρειαζόμαστε άλλο παραγωγικό μοντέλο και άλλη οικονομική πολιτική που να στηρίζει την κοινωνία και την οικονομία", τόνισε ο Σωκράτης Φάμελλος

ΣΝΟΜΠΑΡΕΙ 04 Σεπ 2025 | 13:08
ΑΙΧΜΕΣ ΔΗΜΟΣΙΩΣ 04 Σεπ 2025 | 10:34

Συντροφικά μαχαιρώματα στα γενέθλια του ΠΑΣΟΚ: Το καρφί Γερουλάνου σε Δούκα και η απάντηση του δημάρχου

Υπενθυμίζεται ότι τόσο ο Π. Γερουλάνος όσο και ο Χ. Δούκας ήταν διεκδικητές της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ το φθινόπωρο του 2024.

ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ 04 Σεπ 2025 | 07:53

Στο 1,7 δισ. ευρώ ανεβαίνει το πακέτο της ΔΕΘ: Οικογένειες με παιδιά και ένστολοι οι μεγάλοι κερδισμένοι

Στα 1,7 δισ. ευρώ πρόκειται να ανέλθει τελικώς το κόστος του "πακέτου" της ΔΕΘ, σπάζοντας το "φράγμα" του 1,5 δισ., όπως αρχικώς είχε σχεδιαστεί με τη μεσαία τάξη.

ΤΙ ΛΕΕΙ ΤΟ ΜΑΞΙΜΟΥ 04 Σεπ 2025 | 07:10

Σκιές στην επανεμφάνιση Τσίπρα από τις συνομιλίες του "συγκυβερνήτη" Καμμένου με τον αρχιμαφιόζο της Κρήτης

"Δώρο" χαρακτηρίζουν κυβερνητικά στελέχη τους σχεδιασμούς του Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος φαίνεται ότι βρίσκεται προ των πυλών της επανόδου του στην πολιτική σκηνή.

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ" 03 Σεπ 2025 | 21:48

Ανδρουλάκης στα 51α γενέθλια του ΠΑΣΟΚ: Ηρθε η ώρα της μεγάλης πολιτικής αλλαγής [εικόνες]

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ παρουσίασε τις προτάσεις του κόμματός του με επίκεντρο το δημογραφικό, κάνοντας λόγο για μείωση του ΕΝΦΙΑ στις οικογένειες με παιδιά, ενώ κάλεσε τους πολίτες να στηρίξουν το κόμμα του για την "πολιτική αλλαγή"

03 Σεπ 2025 | 18:35

LIVE η εκδήλωση στο Ζάππειο για τα 51 χρόνια από την ίδρυση του ΠΑΣΟΚ

Η εκδήλωση θα ξεκινήσει με ομιλία του Τάσου Γιαννίτση, ενώ η ομιλία του Νίκου Ανδρουλάκη είναι προγραμματισμένη για τις 19:30.

ΔΕΘ 03 Σεπ 2025 | 13:41

Bloomberg: Ο Μητσοτάκης προχωρά σε φοροελαφρύνσεις για τη μεσαία τάξη - Παράθυρο για νέα μέτρα και τον Απρίλιο

Tο πρακτορείο σημειώνει ότι η ελληνική κυβέρνηση θα προχωρήσει σε φοροελαφρύνσεις για τη μεσαία τάξη, ενώ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για περισσότερα μέτρα ελάφρυνσης τον Απρίλιο.

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ 03 Σεπ 2025 | 13:08

Μαρινάκης κατά Τσίπρα για τους διαλόγους Καμμένου με τη μαφία της Κρήτης: "Ο ορισμός του rebranding"

"Ο κ. Καμμένος ήταν εταίρος σε κυβέρνηση, κάποιος τον επέλεξε", είπε με νόημα ο κ. Μαρινάκης

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ 03 Σεπ 2025 | 12:35

Απάντηση ΠΑΣΟΚ σε Πιερρακάκη: Τον διαψεύδουν οι αριθμοί και η αμείλικτη πραγματικότητα εκατομμυρίων Ελλήνων

Το ΠΑΣΟΚ απάντησε στον Κυριάκο Πιερρακάκη, ο οποίος προηγουμένως είχε κατηγορήσει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για "άγνοια, σκόπιμη διαστρέβλωση και παραποίηση των αριθμών".

ΣΤΟ ΖΑΠΠΕΙΟ 03 Σεπ 2025 | 08:32

51 χρόνια ΠΑΣΟΚ: Σήμερα η εκδήλωση της 3ης Σεπτέμβρη με συναυλία του Κώστα Μακεδόνα - Απών ο Γ. Παπανδρέου

Στο Ζάππειο θα πραγματοποιηθεί σήμερα Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου η εκδήλωση του ΠΑΣΟΚ για τον εορτασμό των 51 χρόνων από την διακήρυξη της 3ης Σεπτεμβρίου.

Η ΟΜΙΛΙΑ 02 Σεπ 2025 | 20:03

Μητσοτάκης: "Δυνατό Λιμενικό Σώμα σημαίνει δυνατή θαλάσσια άμυνα για όλο το ευρωπαϊκό οικοδόμημα"

Στην εκδήλωση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την παραλαβή και ένταξη πέντε Ταχύπλοων Περιπολικών Σκαφών στο Λιμενικό Σώμα και την Ελληνική Ακτοφυλακή μίλησε ο πρωθυπουργός

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ 02 Σεπ 2025 | 19:01

Το Υπουργείο Ανάπτυξης απαντάει σε πέντε αιτιάσεις του ΠΑΣΟΚ για την ακρίβεια

Το Υπ. Ανάπτυξης απαντά στο ΠΑΣΟΚ επικαλούμενο στοιχεία της Eurostat που δείχνουν χαμηλότερο αθροιστικό πληθωρισμό στην Ελλάδα σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο

ΤΙ ΛΕΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ 02 Σεπ 2025 | 19:01

Νέα επίθεση Τσίπρα στην κυβέρνηση: Μιλάει πάλι για "βαλκανοποίηση" της χώρας [βίντεο]

Ο πρώην πρωθυπουργός δημοσίευσε τμήμα της ομιλίας του στη 2η Διεθνή Διάσκεψη για τη Δημοκρατία και την Κοινωνική Δικαιοσύνη, στο οποίο αναφέρεται σ’ αυτό που ο ίδιος ονόμασε "βαλκανοποίηση" της χώρας

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΟΜΙΛΙΕΣ 02 Σεπ 2025 | 12:42

ΠΑΣΟΚ: Η "Μαύρη Βίβλος" της διακυβέρνησης ΝΔ για το κόστος διαβίωσης - Η ακρίβεια το σημερινό θέμα

Το ΠΑΣΟΚ επιχειρεί να αποδομήσει το αφήγημα της ΝΔ, "μιας κυβέρνησης που έχει αποτύχει σε όλα τα επίπεδα" όπως αναφέρουν.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ 02 Σεπ 2025 | 11:47

89η ΔΕΘ: Στη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός και οι πολιτικοί αρχηγοί – Το πρόγραμμά τους

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα εγκαινιάσει τη λειτουργία της 89ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης το Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου.

ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ 02 Σεπ 2025 | 10:56

Κωνσταντοπούλου για Τσίπρα: Του λείπουν τα φράγκα της εξουσίας - Δεν πιστεύω ότι θα ιδρύσει κόμμα

"Μακάρι να το κάνει, για να φανεί στην ελληνική κοινωνία τι είναι αυτός ο τύπος", είπε η Ζωή Κωνσταντοπούλου για τον Αλέξη Τσίπρα.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ 02 Σεπ 2025 | 10:46

Ανδρουλάκης: Αν θέλουμε πολιτική αλλαγή, πρέπει το ΠΑΣΟΚ να είναι πρώτο κόμμα στις εκλογές

"Στη ΔΕΘ θα παρουσιάσουμε ένα συνολικό πρόγραμμα που μπορεί να βελτιώσει τη ζωή των πολιτών", τόνισε ο Νίκος Ανδρουλάκης.

ΦΟΥΛ ΟΙ "ΜΗΧΑΝΕΣ" 02 Σεπ 2025 | 07:35

ΠΑΣΟΚ: Εβδομάδα "Μαύρης Βίβλου" για τα 6 χρόνια ΝΔ - Κυβερνητικό πρόγραμμα ανακοινώνει ο Ανδρουλάκης στη ΔΕΘ

Σειρά έχει σήμερα το κόστος διαβίωσης όπου Μ. Αποστολάκη, Γ. Νικητιάδης, Π. Χρηστίδης, Φ. Παρασύρης, Ι. Τσίμαρης ξεδιπλώνουν την Μαύρη Βίβλο στο ιδιωτικό χρέος, την ακρίβεια, τα τιμολόγια του ρεύματος, την υγεία.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ 02 Σεπ 2025 | 06:56

Γεραπετρίτης: Θα υπάρξει συνάντηση Μητσοτάκη - Ερντογάν το επόμενο διάστημα και δεν θα είναι "εθιμοτυπική"

Επιβεβαίωσε ότι θα υπάρξει συνάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού και του Τούρκου Προέδρου Ερντογάν, στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη.

ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ 02 Σεπ 2025 | 06:37

Ο Αλέξης Τσίπρας ετοιμάζει την επιστροφή του - Οι πρώτες αψιμαχίες με Μητσοτάκη

Ο χρόνος που επιλέγει να παρέμβει δεν είναι τυχαίος, με την κυβέρνηση να βρίσκεται δημοσκοπικά σε χαμηλό βαρομετρικό και τη συνεχιζόμενη ακρίβεια να της προκαλεί πλήγματα.

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ 01 Σεπ 2025 | 20:35

Σκληρή απάντηση της ΝΔ στο ΠΑΣΟΚ: "Η Μαύρη Βίβλος των ψεμάτων"

Δεν θριαμβολογούμε, όταν οι πολίτες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, τα οποία οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε υλοποιώντας πλήρως το πρόγραμμά μας, αλλά απαντούμε στην καταστροφολογία και στις ισοπεδωτικές λογικές της αξιωματικής αντιπολίτευσης", αναφέρει η ΝΔ

ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΟΜΙΛΗΤΕΣ 01 Σεπ 2025 | 19:06

Συνέντευξη Τύπου ΠΑΣΟΚ: "6 χρόνια ΝΔ - Αποτύχατε - Να η Ελλάδα που παραδίδετε στην ανάπτυξη"

Οι ομιλητές σχολίασαν ότι στο πεδίο της Ανάπτυξης ο τίτλος θα μπορούσε να είναι "μια χαμένη ευκαιρία", καθώς "σπαταλήθηκε ο κόπος του λαού της προηγούμενης δεκαετίας"

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ 650 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ 01 Σεπ 2025 | 17:53

Κυριάκος Μητσοτάκης: Συνάντηση με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών για το πρόγραμμα "Μαριέττα Γιαννάκου"

Μεγάλη αύξηση του προϋπολογισμού του προγράμματος "Μαριέττα Γιαννάκου" για την ανακαίνιση και αναβάθμιση των δημόσιων σχολείων

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ 01 Σεπ 2025 | 15:49

Παύλος Μαρινάκης: Ο Τσίπρας έχει κριθεί και ως πρωθυπουργός και ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης

"Δεν νομίζω ότι η επιτυχία ή η αποτυχία αυτής της κυβέρνησης εξαρτάται από το ποιον θα έχει αντίπαλο", τόνισε ο Παύλος Μαρινάκης

ΞΙΝΟ 01 Σεπ 2025 | 15:04

Ο Χρήστος Χωμενίδης γράφει για τον Αλέξη Τσίπρα και θυμάται τα "χθεσινά γεμιστά" της μαμάς μας

Για το νέο κόμμα Τσίπρα και την επιστροφή του πρώην πρωθυπουργού γράφει στο Capital ο Χρήστος Χωμενίδης

ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ 01 Σεπ 2025 | 13:53

Το κόμμα Τσίπρα, πότε οι ανακοινώσεις, ποια τα στελέχη του- Τι γράφει ο Γιώργος Παπαχρήστος στα Νέα

Ο δημοσιογράφος των Νέων έχει "τσεκάρει" τις πληροφορίες από (πραγματικό) άνθρωπο του πρώην πρωθυπουργού

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 01 Σεπ 2025 | 12:46

ΠΑΣΟΚ: Η "Μαύρη Βίβλος" της διακυβέρνησης ΝΔ για την ανάπτυξη - Live η συνέντευξη Τύπου

Οι αρμόδιοι βουλευτές και τομεαρχες Π. Γερουλάνος, Π. Κουκουλόπουλος, Μ. Χνάρης, Γ. Παλαιοδήμος, Κ. Γάτσιος παρουσιάζουν τα πεπραγμένα της ΝΔ στην ανάπτυξη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ 01 Σεπ 2025 | 11:13
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ 01 Σεπ 2025 | 10:14

Φλωρίδης: "Κίνηση απελπισίας η επιστροφή Τσίπρα, ασυζητητί τον υποστηρίζει η διαπλοκή"

Ο Γιώργος Φλωρίδης χαρακτήρισε ως "μεγάλο δώρο" για τον Κυριάκο Μητσοτάκη την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα.

ΠΟΛΕΜΟΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ 01 Σεπ 2025 | 09:12

Η νέα κόντρα για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια: Πρύτανης ο πρώην Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας

Ο πρώην Γ.Γ. του υπουργείου Παιδείας, Οδυσσέας Ζώρας, εμφανίζεται ως πρύτανης στο University of Keele, το οποίο θα μπορεί να λειτουργεί στην Αθήνα από το νέο διδακτικό έτος.

ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ 01 Σεπ 2025 | 06:41

Η κυβέρνηση αντιμέτωπη με γενικευμένη δυσφορία λόγω ακρίβειας - Νέος σκόπελος το κόμμα Σαμαρά

Η χθεσινή ανάρτηση του πρωθυπουργού για κρατική παρέμβαση, αν δεν περάσει η μείωση των τιμών της χονδρικής στα τιμολόγια των καταναλωτών, δεν ήταν τυχαία.

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 31 Αυγ 2025 | 15:16

Κωστής Χατζηδάκης: Μέτρα για ευάλωτους και τη μεσαία τάξη

Η κυβέρνηση αυτή έχει μειώσει 72 διαφορετικούς φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές κατά 5,4 ποσοστιαίες μονάδες

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ 31 Αυγ 2025 | 14:30

Κώστας Τσουκαλάς: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επέβαλλε ένα τέταρτο μνημόνιο στον κόσμο της εργασίας

"Η κυβέρνηση είναι σε αποδρομή και έχει βουλιάξει στα σκάνδαλα. Επιλέγει τη τοξικότητα, τις προσωπικές επιθέσεις και τον διχασμό", τόνισε ο Κώστας Τσουκαλάς

Η ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ 31 Αυγ 2025 | 10:49

Μητσοτάκης: Θα παρέμβουμε αν δεν πέσουν οι τιμές ενέργειας - Ούτε καταργείται το 8ωρο ούτε καθιερώνεται το 13ωρο

Τι αναφέρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης για την ενεργειακή μετάβαση και τη μείωση τιμών για τους πολίτες, τις εργασιακές ρυθμίσεις που προστατεύουν τους εργαζόμενους, την ενίσχυση της δημόσιας υγείας και της παιδείας

ΤΙ ΘΑ ΕΞΑΓΓΕΙΛΕΙ Ο ΚΥΡ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ 31 Αυγ 2025 | 10:09

"Κλειδώνει" το πακέτο μέτρων της ΔΕΘ: Ελαφρύνσεις στη μεσαία τάξη, ενισχύσεις σε ένστολους και συνταξιούχους και στεγαστικό

Το πακέτο μέτρων θα κυμαίνεται στα επίπεδα του 1,5 δισ. ευρώ και είναι το αποτέλεσμα των επιπλέον εσόδων που φέρνουν στον προϋπολογισμό οι ισχυροί ρυθμοί ανάπτυξης της οικονομίας και η πολιτική περιορισμού της φοροδιαφυγής.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ 30 Αυγ 2025 | 12:34

Άδωνις Γεωργιάδης: Τρία ψέματα και μισή αλήθεια για το ΕΣΥ - Πολιτικά-οικονομικά συμφέροντα επιθυμούν την πτώση Μητσοτάκη

Ο Άδωνις Γεωργιάδης κάνει λόγο για προπαγάνδα σε βάρος του ΕΣΥ από πολιτικά-οικονομικά συμφέροντα, με στόχο να πλήξουν τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΣΟΚ 30 Αυγ 2025 | 11:49

Νίκος Ανδρουλάκης για τα 51 χρόνια ΠΑΣΟΚ: Η πολιτική αλλαγή είναι στο χέρι μας

"Το ΠΑΣΟΚ προσφέρει ελπίδα και διαθέτει σχέδιο για μια Ελλάδα πιο δίκαιη, πιο ισχυρή, πιο ανθρώπινη", τονίζει ο Νίκος Ανδρουλάκης

Ο ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 30 Αυγ 2025 | 08:27

Οι... σιωπηρές νίκες και οι παροχές με μέτρο στη ΔΕΘ - Στο επίκεντρο οικογένεια και δημογραφικό

Χαμόγελα στο υπουργικό συμβούλιο για τις "σιωπηρές νίκες" της κυβέρνησης και αισιοδοξία για αύξηση των ποσοστών στις δημοσκοπήσεις - Ουσιαστικές παρεμβάσεις αλλά με μέτρο, το "μότο" ενόψει ΔΕΘ

ΕΦΕΡΕ ΓΟΥΡΙ ΣΤΗΝ ΕΝΩΣΗ 29 Αυγ 2025 | 17:39

Στο γήπεδο της ΑΕΚ ο "πράσινος" Αλέξης Τσίπρας - Ποια υπόσχεση εκπλήρωσε

Γιατί ο γνωστός για τα Παναθηναϊκά του αισθήματα Αλέξης Τσίπρας, είδε από κοντά τον αγώνα της ΑΕΚ με την Άντερλεχτ για τα πλέι οφ του Conference League

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ 29 Αυγ 2025 | 11:15

Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο: Τέσσερα μη κερδοσκοπικά Πανεπιστήμια θα λειτουργήσουν φέτος στην Ελλάδα

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι φέτος υποδεχόμαστε τα 12 πρώτα Ωνάσεια Γυμνάσια και Λύκεια ως πρότυπες δημόσιες μονάδες, ενώ αναφέρθηκε και στην λειτουργία των πρώτων 4 μη κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων.

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ 29 Αυγ 2025 | 07:23

"Βλέπετε τι γίνεται στη Γαλλία": Το επιχείρημα Μητσοτάκη για πολιτική σταθερότητα και αυτοδυναμία

O Μητσοτάκης δείχνει τη Γαλλία και ζητεί ξανά αυτοδυναμία. Τι θα πει στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός.

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ 28 Αυγ 2025 | 17:49
ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΑΛΑ ΓΑΛΛΙΚΑ 28 Αυγ 2025 | 15:29

Μητσοτάκης από Θεσσαλονίκη: Στη Γαλλία έρχεται λιτότητα, εμείς μειώνουμε φόρους και αυξάνουμε δαπάνες

Το παράδειγμα της Γαλλίας χρησιμοποίησε ο πρωθυπουργός για να τονίσει και την ανάγκη της πολιτικής σταθερότητας

ΟΛΟΜΕΤΩΠΗ ΕΠΙΘΕΣΗ 28 Αυγ 2025 | 14:22

Κωνσταντοπούλου: Το κόμμα του Τσίπρα θα λέγεται "Λαγούμι" - Δεν έχει μιλήσει 2 χρόνια στη Βουλή, κάνει ζωάρα

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου επιτέθηκε και στον Κυριάκο Μητσοτάκη σχετικά με τα σενάρια αλλαγής του εκλογικού νόμου, λέγοντας ότι "φοβάται την αντιπολίτευση".

28 Αυγ 2025 | 10:54

Σύσκεψη Μητσοτάκη με βουλευτές Θεσσαλονίκης της ΝΔ ενόψει ΔΕΘ

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρίσκονται τα θέματα της Θεσσαλονίκης και η προετοιμασία για την επίσκεψη του πρωθυπουργού την επόμενη εβδομάδα για τα εγκαίνια της 89ης ΔΕΘ το Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου.

28 Αυγ 2025 | 06:50

Ο Μητσοτάκης ονειρεύεται αυτοδυναμία και αναβιώνει τον "μπαμπούλα" του Τσίπρα για να μαζέψει τους αναποφάσιστους

Πηγές του Μεγάρου Μαξίμου βλέπουν μία προσπάθεια "ξεπλύματος" του πρώην Πρωθυπουργού, κάνοντας το μαύρο-άσπρο.

ΤΙ ΑΠΑΝΤΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ 27 Αυγ 2025 | 22:54

Μεταναστευτικό νομοσχέδιο: Συντονισμένα πυρά από την αντιπολίτευση στη Βουλή

Οι μεταναστευτικές ροές στην Κρήτη μετά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου παρουσίασαν μείωση κατά 80%, οπότε και ψηφίστηκε η τροπολογία για αναστολή ασύλου, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ 27 Αυγ 2025 | 14:34

Σφοδρή αντιπαράθεση Ανδρουλάκη - Μαρινάκη: "Ψεύτης και συκοφάντης" - "Να αποσύρει τους προσβλητικούς χαρακτηρισμούς"

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατηγόρησε τον Παύλο Μαρινάκη ότι ισχυρίστηκε πως το κόμμα του "συνυπέγραψε κείμενο για εσχάτη προδοσία με τη Ζωή Κωνσταντοπούλου".

ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΑΞΙΜΟΥ 27 Αυγ 2025 | 13:32

Μητσοτάκης για εφαρμογή MyStreet: Θα βάλει τάξη στους δρόμους και στις πλατείες μας

"Όπως ακριβώς έγινε και με το MyCoast, έτσι είμαι σίγουρος ότι και το MyStreet θα βάλει τάξη στους δρόμους και στις πλατείες μας" ανέφερε ο πρωθυπουργός.

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ 27 Αυγ 2025 | 11:32

Μαρινάκης: Οι εκλογές θα γίνουν το 2027 - Δεν αλλάζει ο εκλογικός νόμος

Σε ερώτηση για ενδεχόμενη αλλαγή του εκλογικού νόμου, ο κ. Μαρινάκης τόνισε ότι "έχει απαντήσει ξεκάθαρα ο πρωθυπουργός πολλές φορές".

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑΣΟΚ 27 Αυγ 2025 | 11:22

Μιλένα Αποστολάκη: Τρεις οδυνηρές αλήθειες του φετινού καλοκαιριού - Από τις φωτιές έως το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ

Η Μιλένα Αποστολάκη επιτέθηκε στην κυβέρνηση, μεταξύ άλλων, και για τα ακριβά ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

27 Αυγ 2025 | 07:28

Διαβάζοντας Τσίπρα μαζί με το croissant

Πώς να το κάνουμε, σου δίνει ένα prestige μια συνέντευξη στην Monde. (Επίτηδες βάζω συνέχεια ξένες λέξεις στο κείμενο, αν τυχόν το διαβάσει ο ίδιος, να ταλαιπωρηθεί να τις ψάχνει στο λεξικό. Μια αθώα εκδίκηση, θα μου τη συγχωρέσετε.)

ΠΑΚΕΤΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ 27 Αυγ 2025 | 06:40

ΔΕΘ: "Παροχές στη μεσαία τάξη μέσα στις αντοχές της οικονομίας", λέει η κυβέρνηση - "13ο μισθό και σύνταξη", η αντιπολίτευση

Το συμμάζεμα της οικονομίας και τις δημοσιονομικές της υποχρεώσεις της χώρας βάζει μπροστά στο αφήγημά της η κυβέρνηση.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΚΟΝΤΡΑ 26 Αυγ 2025 | 17:46

Φάμελλος για την επίθεση της κυβέρνησης στον Τσίπρα και τα σενάρια για νέο κόμμα: "Είναι βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ"

"Πρέπει να ομολογήσω ότι η χθεσινή τοποθέτηση του κυβερνητικού εκπροσώπου ήταν ακραία τοξική, όπου έκανε συσχετισμό της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και του Αλέξη Τσίπρα με αποφυλακίσεις και με εγκληματίες", είπε

ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΔΩΝΙ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ 26 Αυγ 2025 | 12:41

Στο Ιπποκράτειο ο Μητσοτάκης: Επιθεώρησε τις εργασίες αναβάθμισης και μίλησε με γιατρούς και ασθενείς

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με ασθενείς και εργαζόμενους του Ιπποκρατείου, ακούγοντας τις ανάγκες τους και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

ΑΙΣΘΗΤΗ ΠΤΩΣΗ 26 Αυγ 2025 | 10:32

Δημοσκόπηση Interview: Απώλειες για τη ΝΔ, δεύτερο το ΠΑΣΟΚ - Πόσοι θεωρούν καταλληλότερο για πρωθυπουργό τον Τσίπρα

Παρά το προβάδισμα, η ΝΔ καταγράφει πτώση στην πρόθεση ψήφου, σε σύγκριση με τη μέτρηση του Ιουνίου. Εδραιώνεται στη δεύτερη θέση το ΠΑΣΟΚ.

ΤΙ ΕΙΠΕ Ο Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ 26 Αυγ 2025 | 10:18

Το πακέτο της ΔΕΘ θα περιλαμβάνει μέτρα στήριξης της οικογένειας - Εμφαση στο δημογραφικό

Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη από τη Θεσσαλονίκη.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ 26 Αυγ 2025 | 09:10

Μπούγας: Πάνω από 17.000 αποφυλακίσεις με τον νόμο Παρασκευόπουλου

Όπως τονίζει, πάνω από 17.000 κρατούμενοι βρέθηκαν εκτός φυλακής κάνοντας χρήση των ευεργετικών διατάξεων, ανάμεσά τους και βαρυποινίτες για ληστείες, κλοπές και ναρκωτικά.

ΦΟΡΟ-ΕΛΑΦΡΥΝΣΕΙΣ 26 Αυγ 2025 | 06:49

"Φρένο" σε υπερβολικές ελπίδες για τη ΔΕΘ βάζει η κυβέρνηση - Μοιράζει 1,5 δις, ούτε ευρώ παραπάνω

Όλα τα κυβερνητικά στελέχη στις εμφανίσεις τους, προέταξαν τη μέριμνα που θα δοθεί στη μεσαία τάξη μέσω των φοροελαφρύνσεων που επίκεινται από τις ανακοινώσεις της ΔΕΘ.

ΠΥΡΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΝΔ 25 Αυγ 2025 | 20:47

Ο Αλέξης Τσίπρας απαντά στην κυβέρνηση: "Επί ημερών μου μειώθηκαν οι ανισότητες"

Η ανάρτηση του Αλέξη Τσίπρα έρχεται μερικές ώρες μετά τη σφοδρή επίθεση που εξαπέλυσε στον πρώην πρωθυπουργό ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης

ΣΚΛΗΡΗ ΓΛΩΣΣΑ 25 Αυγ 2025 | 18:02

Απάντησε ο ΣΥΡΙΖΑ στον Μαρινάκη για το σχόλιο για τον Τσίπρα: "Χυδαίος και τοξικός"

Στην ανακοίνωση αναφέρει: "Η σημερινή τοποθέτηση του κ. Μαρινάκη δίνει νέα διάσταση στον ορισμό του υπερθετικού βαθμού της χυδαιότητας και της τοξικότητας

ΑΙΧΜΗΡΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ 25 Αυγ 2025 | 16:53

Απάντηση ΠΑΣΟΚ σε Μαρινάκη: Αν ψάχνουν πολιτικούς απατεώνες, να κοιτάξουν στον καθρέφτη τους

Το ΠΑΣΟΚ κατηγορεί την κυβέρνηση για αθέτηση δεσμεύσεων σε ασφαλιστικό, φορολογία, ιδιωτικό χρέος και εξωτερική πολιτική

ΤΙ ΑΝΕΦΕΡΕ 25 Αυγ 2025 | 15:30

Επίθεση Μαρινάκη στο ΠΑΣΟΚ για το πρωτογενές πλεόνασμα: "Είτε πιάστηκαν αδιάβαστοι, είτε εξαπατούν συνειδητά"

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κατηγόρησε "το ΠΑΣΟΚ του Νίκου Ανδρουλάκη για πολιτική εξαπάτηση ή πολιτική ασχετοσύνη" σχετικά με ανακοίνωση του κόμματος για το πρωτογενές πλεόνασμα

ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ 25 Αυγ 2025 | 14:47

Μαρινάκης για Τσίπρα: "Στους μόνους που έχει λείψει είναι στους 17.000 βαρυποινίτες, στους βιαστές και τους εμπρηστές"

"Πώς είναι δυνατόν να λείπει σε κάποιον η ενεργός πολιτική τη στιγμή που είναι βουλευτής και δεν έχει κάνει ούτε μια ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής;", αναρωτήθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ 25 Αυγ 2025 | 12:39

Μητσοτάκης από το 3ο Γυμνάσιο Ζωγράφου: Έως τις αρχές Σεπτεμβρίου θα έχουν ανακαινιστεί 431 σχολεία σε όλη τη χώρα

431 σχολεία σε ολόκληρη την επικράτεια θα έχουν ανακαινιστεί μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου, τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το 3ο γυμνάσιο Ζωγράφου

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΕ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ 25 Αυγ 2025 | 11:21

Ο Ανδρουλάκης ζητά με επιστολή αναγνώριση του Κράτους της Παλαιστίνης - "Μικροκομματικά παιχνίδια", λέει ο ΣΥΡΙΖΑ

Ο Νίκος Ανδρουλάκης ζητά παράλληλα την ανάληψη κάθε δυνατής διπλωματικής προσπάθειας για την άμεση έναρξη απευθείας ειρηνευτικών συνομιλιών.

ΟΛΗ Η ΝΔ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 25 Αυγ 2025 | 06:33

Ανακοινώσεις για μόνιμα μέτρα στη ΔΕΘ - Δεν αποκλείεται δεύτερο "πακέτο" παροχών τον Απρίλιο

Πρόθεση της κυβέρνησης είναι οι ανακοινώσεις μόνιμων μέτρων, "ξορκίζοντας" τα επιδόματα, για τα οποία άλλωστε έχει κατηγορηθεί από την αντιπολίτευση.

ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 24 Αυγ 2025 | 23:06

Ανδρουλάκης: Ζητά συνεδρίαση της Βουλής για την αναγνώριση του Παλαιστινιακού κράτους

Την πρωτοβουλία αυτή είχε ανακοινώσει ο Νίκος Ανδρουλάκης στη συνεδρίαση της Ολομέλειας πριν τη διακοπή των εργασιών.

24 Αυγ 2025 | 18:12

Νέα κόντρα κυβέρνησης-ΠΑΣΟΚ: "Πήρατε τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ στο τιμόνι της πολιτικής εξαπάτησης" - "Ξεμείνατε από επιχειρήματα"

Κυβερνητικές πηγές σχολιάζουν ότι το ΠΑΣΟΚ άφησε τρία αναπάντητα ερωτήματα μετά τη (μη) απάντησή του.

ΠΑΣΟΚ 24 Αυγ 2025 | 14:06

Τσουκαλάς: Η κυβέρνηση ανταλλάσσει την οικονομική αιμορραγία των πολιτών με ψίχουλα - "Έχουμε μειώσει 72 φόρους" απαντά ο Μαρινάκης

Ο κ. Τσουκαλάς είπε ότι η υπέρβαση κατά 1,2 δισ. του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα "προήλθε από την φοροεπιδρομή κατά της μεσαίας τάξης και των λαϊκών στρωμάτων".

ΣΤΗΝ ΤΗΝΟ 24 Αυγ 2025 | 11:12

Κυριάκος και Μαρέβα Μητσοτάκη φιλοξένησαν τον πρωθυπουργό του Λουξεμβούργου και τη σύζυγό του [εικόνες]

Τον πρωθυπουργό του Λουξεμβούργου, Λυκ Φρίντεν μαζί με την σύζυγό του υποδέχτηκαν στο σπίτι τους στην Τήνο, ο Κυριάκος και η Μαρέβα Μητσοτάκη.

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ 24 Αυγ 2025 | 10:41

Μητσοτάκης: Υψηλότερο κατά 1,2 δισ. ευρώ το πλεόνασμα -Κάθε διαθέσιμος πόρος θα επιστρέφεται στους πολίτες

"Δεν θα επιτρέψουμε ποτέ ξανά η Ελλάδα να βρεθεί στο περιθώριο" τόνισε ο πρωθυπουργός. Τι αναφέρει για τις πυρκαγιές, την Υγεία, τα σχολεία και το μεταναστευτικό.