
Επικαλούμενος και τις σχετικές πρωθυπουργικές εξαγγελίες τον Φεβρουάριο του 2015 περί πώλησης ενός εκ των τριών κυβερνητικών αεροσκαφών ως παράδειγμα λιτού βίου από την κυβέρνηση του ΣΥΡΖΑ, ο Γιώργος Αμυράς κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή.
Ο βουλευτής του Ποταμιού αναφέρει ότι τρία χρόνια μετά τα τρία αεροσκάφη όχι μόνο παραμένουν στις υπηρεσίες της κυβέρνησης, αλλά χρησιμοποιούνται εντατικά όπως το υπερπολυτελές G-V Gulfstream V για κοντινές διαδρομές ενώ προορίζεται για υπερατλαντικές.
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
ΘΕΜΑ: Τα τρία κυβερνητικά αεροσκάφη της χώρας μας και ο «λιτός» βίος της κυβέρνησης
«Δίνουμε εντολή να πουληθεί αρχικά το ένα από τα τρία κυβερνητικά αεροσκάφη γιατί το παράδειγμα του λιτού βίου πρέπει να ξεκινήσει από εμάς, από την ίδια την Κυβέρνηση…» Αλέξης Τσίπρας, 8 Φεβρουαρίου 2015.
Τρία χρόνια μετά, η κυβέρνηση διατηρεί:
1.το υπερπολυτελές αεροσκάφος G-V Gulfstream V, αγοράστηκε το 2003 για τις ανάγκες της ελληνικής Προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Κόστισε 48 εκατομμύρια δολάρια, διαθέτει 15 θέσεις και σύμφωνα με το ΦΕΚ 2808/Β/5.11.2013, το κόστος πτήσης ανά ώρα ανέρχεται σε 5.537,09 ευρώ. Στις 4 Νοεμβρίου 2016 εγκρίθηκε πρόσθετη δαπάνη ύψους 850.000 ευρώ, για εργασίες επισκευών και συντήρησης.
2.το Embraer 145 των 32 θέσεων, αποκτήθηκε δωρεάν το 1999 μετά το δυστύχημα με το μοιραίο Falcon και το κόστος για κάθε ώρα πτήσης ανέρχεται σε 7.570,15 ευρώ (ΦΕΚ 2808/Β/2013).
3.το αεροσκάφος Embraer Legacy των 13 θέσεων, αποκτήθηκε το 2002 έναντι 27,5 εκατομμυρίων δολαρίων και η κάθε ώρα πτήσης κοστίζει 4.904,08 ευρώ (ο.ό.π.). Προοριζόταν προς πώληση.
Επί τρία χρόνια (2015-2018) η σημερινή κυβέρνηση έκανε χρήση των αεροσκαφών με τις προαναφερθείσες τιμές ανά ώρα πτήσης. Στις 16 Φεβρουαρίου2018 (ΦΕΚ 535/Β/2018) διαφοροποιήθηκαν οι τιμές. Αξίζει να διευκρινιστεί ότι κάθε πτήση εμπεριέχει και άλλα πάγια κόστη, όπως μισθούς πιλότων και προσωπικού υποστήριξης των πτήσεων, φύλλα πορείας κ.λ.π.
Την ευθύνη των πτήσεων VIP, καθώς και τη συντήρηση των τριών αεροσκαφών έχει η Πολεμική Αεροπορία και συγκεκριμένα η 352 Μοίρα Μεταφοράς Υψηλών Προσώπων που αποτελεί Μοίρα Μεταφορών της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και ανήκει στην 112 Πτέρυγα Μάχης.
Πλήθος δημοσιευμάτων υποδεικνύουν κατάχρηση των κυβερνητικών αεροσκαφών, καθώς προτιμάται το υπερπολυτελές G-V Gulfstream V για κοντινές διαδρομές ενώ η χρήση του προορίζεται για υπερατλαντικές πτήσεις. Τα υψηλά κόστη συντήρησης και επισκευής είναι αυτά που αποσιωπώνται κυρίως από την κυβέρνηση η οποία ανακοινώνει μόνο το κόστος καυσίμων.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
1. Προτίθεται ή σχεδιάζει η κυβέρνηση την πώληση κάποιου/κάποιων εκ των τριών αεροσκαφών ή τη διάθεσή του/τους για κοινωνικούς σκοπούς, όπως εκπαίδευση πιλότων, αεροδιακομιδές ασθενών, μοσχευμάτων, κ.λ.π.;
2. Ποια τα σχέδια πτήσεων των τριών κυβερνητικών αεροσκαφών από το 2015 έως σήμερα αναλυτικά;
• Πόσες ώρες πτήσεις έχουν;
• Πόσο κόστισαν στον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη (αναλυτικά το κόστος πτήσης ανά ώρα για το κάθε αεροσκάφος, καύσιμα/λιπαντικά, τέλη προσγειώσεως και σταθμεύσεως, διανυκτέρευση πληρωμάτων και γενικότερα κάθε είδους δαπάνη συνδεόμενη με τη χρήση του αεροσκάφους);
• Ποια στελέχη της κυβέρνησης χρησιμοποίησαν κυβερνητικό αεροσκάφος και για ποια αποστολή; Συνοδεύτηκαν από συγγενικά τους πρόσωπα;
3. Το G-V Gulfstream V προορισμένο για υπερατλαντικές πτήσεις, χρησιμοποιήθηκε για κοντινές αποστάσεις; Αν ναι αιτιολογήστε.
Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Αμυράς, Β’ Αθήνας
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr