Ετσι θα είναι το Νέο Σχολείο: Επιλογή βιβλίων από τους δασκάλους, τέλος η αποστήθιση, αλλά και...αξιολόγηση

Ερωτήσεις και απαντήσεις για το πώς θα είναι το Νέο Αναβαθμισμένο Σχολείο- Παρουσίασε νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM

Το νομοσχέδιο για την Αναβάθμιση του Σχολείου και την Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών παρουσίασε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως. Στις βασικές καινοτομίες του νομοσχεδίου είναι η ελευθερία και η αυτονομία για τα σχολεία. Ετσι προβλέπεται να επιλέγουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί το βιβλίο από το οποίο θέλουν να διδάξουν και τον τρόπο που θα αξιολογήσουν τους μαθητές τους. Δηλαδή θα έχουν τη δυνατότητα για πολλαπλές πηγές μάθησης και θα μπεί τέλος στην αποστήθιση.

Προβλέπεται ακόμα η αξιολόγηση των εκπαιδευτικώην αλλά με καθαρά βελτιωτικό χαρακτήρα. Δηλαδή σε περίπτωση μειωμένων επιδόσεων προβλέπεται επιμόρφωση και όχι τιμωρία. Στις καινοτομίες του νομοσχεδίου και η αναβάθμιση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης, καθώς πλέον για τους κληρικούς θα απαιτείται πτυχίο ΑΕΙ η πτυχίο από τη Σχολή Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών.

Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο

Στις ρυθμίσεις που ενισχύουν "την αυτονομία, ελευθερία, αξιολόγηση, διαφάνεια και λογοδοσία", αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας Επίσης, οι κληρικοί του Δημοσίου θα διορίζονται μόνο με πτυχίο από Σχολή Μαθητείας Κληρικών ή από ΑΕΙ, ενώ θα συνενωθούν οι Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες από τέσσερις σε δυο. Η κ. Κεραμέως ενημέρωσε, επίσης, ότι σήμερα το νομοσχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Οι τέσσερις άξονες πάνω στους οποίους κινείται το νομοσχέδιο είναι οι εξής: Ι. Μεγαλύτεροι βαθμοί αυτονομίας στο σχολείο, ΙΙ. Ενδυνάμωση εκπαιδευτικών – αξιολόγηση, βελτίωση, ΙΙΙ. Δομές εκπαίδευσης – αξιολόγηση στελεχών, ΙV. Εκκλησιαστική εκπαίδευση.

Ετσι θα είναι το Νέο Σχολείο: Επιλογή βιβλίων από τους δασκάλους, τέλος η αποστήθιση, αλλά και...αξιολόγηση

Όπως τόνισε η κυρία Κεραμέως, "η Ελλάδα είναι η χώρα με το χαμηλότερο δείκτη αυτονομίας στην εκπαίδευση μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ, συγκεκριμένα το 80% των αποφάσεων λαμβάνεται σε κεντρικό επίπεδο, έναντι του 35% του μέσου όρου των άλλων χωρών". Τα δεδομένα δείχνουν, προσέθεσε, ότι "όσο περισσότερη η αποκέντρωση, τόσο υψηλότερες οι μαθησιακές επιδόσεις".

Ακολουθούν 17 ερωτήσεις και απαντήσεις για το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, σχετικά με την "αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών".

Διαβάστε αναλυτικά:

1) Ποιες είναι οι πιο σημαντικές ρυθμίσεις του Νομοσχεδίου για την Αναβάθμιση του Σχολείου και την Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών:

Ελευθερία – Αυτονομία σχολείου:

Ελεύθερη επιλογή βιβλίου στα σχολεία (πολλαπλό βιβλίο)

Περνάμε από τη μηχανιστική εκμάθηση στην κριτική ανάλυση και σκέψη

Αυτονομία ως προς τη μορφή των 4μηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης

Απελευθερώνουμε τη δημιουργική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών μας

Ενισχύουμε το ρόλο των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης (ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες, υπεύθυνοι οργάνωσης και συντονισμού μαθητείας στα ΕΝΕΕΓΥΛ)

Επενδύουμε στους εκπαιδευτικούς μας και τους ενισχύουμε

Εγκρίσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συνεργασιών από το ίδιο το σχολείο

Εμπιστευόμαστε τους εκπαιδευτικούς μας – Αποκεντρώνουμε το σύστημα

Ελληνική PISA: Αποτίμηση αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου

Δημιουργούμε ένα νέο, ανεξάρτητο εργαλείο για την αποτύπωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και τη διαρκή του αναβάθμιση

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και στελεχών:

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και έμφαση στην επιμόρφωση

Ενδυναμώνουμε τους εκπαιδευτικούς, με σκοπό τη συνεχή τους βελτίωση

Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των στελεχών εκπαίδευσης

ξιολογούμε την ποιότητα της διοίκησης

Εκκλησιαστική Εκπαίδευση:

Κληρικοί Δημοσίου μόνο με πτυχίο από Σχολή Μαθητείας Κληρικών ή από ΑΕΙ

Αναβαθμίζουμε το επίπεδο εκπαίδευσης των κληρικών

Συνένωση των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών από 4 σε 2

Καλύτερες προοπτικές για τους νέους μας, εξορθολογισμός Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας.

Διαβάστε Επίσης

2) Ποια είναι η βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου;

Στόχος του νομοσχεδίου είναι η δημιουργία ενός ακόμη καλύτερου σχολείου για τα παιδιά μας, που εξασφαλίζει όλα τα απαραίτητα εφόδια για το παρόν και το μέλλον τους, και η απελευθέρωση του δυναμικού των εκπαιδευτικών μας, σε ένα πλαίσιο μεγαλύτερης ελευθερίας, διαρκούς υποστήριξης και αυξημένης λογοδοσίας.

Η πρότασή μας αποτελείται από 3 αλληλένδετους πυλώνες:

Την ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων.

Τη θέσπιση μηχανισμού αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών ως μηχανισμού βελτίωσης και ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών.

Την ενίσχυση των δομών εκπαίδευσης ως κρίσιμων πυλώνων για την αποτελεσματική παιδαγωγική υποστήριξη του αυτόνομου σχολείου.

Επιπλέον, εισάγουμε για πρώτη φορά ένα οργανωμένο σύστημα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης με στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού επιπέδου του κλήρου, υπό την εποπτεία της Πολιτείας, και τη συνέχιση εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας.

α) Αυτονομία:

3) Γιατί ενισχύεται η αυτονομία των σχολικών μονάδων και πώς;

Γιατί: Στην καρδιά του εγχειρήματος της αυτονομίας είναι η μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ (2016), η ενίσχυση της αυτονομίας είναι άμεσα συνυφασμένη με τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, καθώς και με υψηλότερες επιδόσεις μαθητών. Η Ελλάδα έχει το μικρότερο δείκτη αυτονομίας ανάμεσα σε όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ, με πάνω από 80% των αποφάσεων να λαμβάνεται σε κεντρικό επίπεδο (μέσος όρος ΟΟΣΑ: 35%).

Πώς: Στην πράξη, η αυτονομία των σχολικών μονάδων ενισχύεται σε τρεις άξονες:

Δείχνουμε εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, δίνοντας μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, μέσω π.χ. της εισαγωγής της ελεύθερης επιλογής βιβλίου από τους εκπαιδευτικούς, της μεγαλύτερης ευελιξίας στον τρόπο διεξαγωγής των τετραμηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης (ομαδική/ατομική εργασία, μέθοδοι ανεστραμμένης τάξης, αντί για ωριαίο διαγώνισμα), της δυνατότητας δημιουργίας ομίλων.

Ενισχύεται ο ρόλος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ώστε να μπορεί να λάβει τις αποφάσεις εκείνες που θα καταστήσουν το σχολείο πιο αυτόνομο, αλλά και ο ρόλος των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης.

Διαμορφώνεται ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας, γιατί η ενισχυμένη αυτονομία απαιτεί και ένα πλαίσιο ελέγχων και ισορροπιών. Σε αυτό το πνεύμα, εισάγονται, μεταξύ άλλων, η "ελληνική PISA" και η υποχρέωση δημιουργίας και συντήρησης προσβάσιμης ιστοσελίδας σε κάθε σχολική μονάδα.

σχολεία

4) Τι είναι το πολλαπλό βιβλίο; Θα μπορεί ο κάθε εκπαιδευτικός να διαλέγει οποιοδήποτε βιβλίο θέλει;

Το πολλαπλό βιβλίο δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να επιλέγουν το βιβλίο που θέλουν, ανάμεσα στα εγκεκριμένα βιβλία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Ταυτόχρονα, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα έχουν πρόσβαση και στα υπόλοιπα εγκεκριμένα διδακτικά βιβλία σε ψηφιακή μορφή, καθώς και σε πλούσιο συμπληρωματικό ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό. Η ελεύθερη επιλογή βιβλίου και οι πολλαπλές πηγές σηματοδοτούν μια πραγματική αλλαγή παραδείγματος στον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο, ξεφεύγοντας από το μοντέλο της αποστήθισης, ενισχύοντας την κριτική σκέψη των μαθητών και τη διαμόρφωση ανεξάρτητης γνώμης. Η Ελλάδα και η Κύπρος αποτελούν τη μειοψηφία των χωρών ΕΕ που διατηρούν το μονοπώλιο του ενός και μοναδικού σχολικού εγχειριδίου.

5) Ποιες αλλαγές συντελούνται στις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης και πού αποσκοπούν;

Προβλέπονται δύο σημαντικές τομές ως προς την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών:

Ο εκπαιδευτικός θα μπορεί πλέον να επιλέξει τη μορφή της τετραμηνιαίας δοκιμασίας αξιολόγησης των μαθητών, π.χ. να αναθέσει κάποια συνθετική ή διαθεματική εργασία, μια ομαδική παρουσίαση ή να αξιοποιήσει τις μεθόδους της ανεστραμμένης τάξης (flipped classroom), όπου π.χ. ο ίδιος ο μαθητής καλείται να παρουσιάσει το μάθημα της ημέρας ή να εισηγείται τρόπους επίλυσης προβλημάτων. Δίνεται βήμα στη δημιουργική πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού, το μάθημα γίνεται πιο ενδιαφέρον, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της κάθε τάξης.

Αλλάζει και η φιλοσοφία της "εξεταστέας" ύλης. Το βιβλιοκεντρικό μοντέλο της απομνημόνευσης αντικαθίσταται από το γνωσιοκεντρικό μοντέλο του πολλαπλού βιβλίου. Το πολλαπλό βιβλίο στοχεύει στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και στην ουσιαστική κατάκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων.

6) Πώς ενισχύεται η εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, με μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας στην οργάνωση της διδασκαλίας;

Ανάμεσα σε άλλους, με τους εξής τρόπους:

Ελεύθερη επιλογή βιβλίου

Αυτονομία ως προς τη μορφή των 4μηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης (π.χ. ατομική/ομαδική εργασία, flipped classroom, αντί για μόνη επιλογή το ωριαίο διαγώνισμα) & τέλος στην υπερρύθμιση λοιπών ενδιάμεσων δοκιμασιών (π.χ. στον αριθμό και διάρκεια λοιπών δοκιμασιών)

Αποκέντρωση της διαδικασίας διεξαγωγής εκπαιδευτικών δράσεων και προγραμμάτων– σήμερα απαιτείται έγκριση Υπ. Παιδείας

Δυνατότητα διοργάνωσης εκπαιδευτικών ομίλων (υπεύθυνοι εκπ/κών ομίλων)

Απλοποίηση διαδικασίας διενέργειας ερευνών και πρακτικής άσκησης εντός των σχολικών μονάδων

7) Τι σημαίνει στην πράξη η ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης;

Ο Διευθυντής αποκτά τις αρμοδιότητες εκείνες που του επιτρέπουν να υπηρετήσει το αυτόνομο σχολείο, ενώ πλέον καλείται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της σχολικής ζωής. Συγκεκριμένα προβλέπεται:

Θέσπιση υποστηρικτικών οργάνων – distributed leadership model

Υποδιευθυντές (επιλογή μετά από εισήγηση Διευθυντή)

Ενδοσχολικοί Συντονιστές

Μέντορες

Υπεύθυνοι διασύνδεσης με τη μαθητεία στα ΕΝΕΕΓΥΛ

Διοργάνωση ετήσιων επιμορφώσεων

Διευθυντής ως αξιολογητής των εκπαιδευτικών του – παρατηρήσεις μαθημάτων

Αρμοδιότητα για τη διοργάνωση παιδαγωγικών συναντήσεων

Αρμοδιότητα για την άσκηση πειθαρχικού ελέγχου

Δυνατότητα αξιοποίησης σχολικών εγκαταστάσεων εκτός σχολικού ωραρίου

Δυνατότητα εξασφάλισης επιπλέον πόρων μέσα από τη διοργάνωση εκδηλώσεων & την ευκολότερη αποδοχή δωρεών και χορηγιών

Αύξηση θητείας από 3ετή σε 4ετή και δυνατότητα επαναδιορισμού χωρίς όριο 2 θητειών

Διαβάστε Επίσης

8) Σε τι στοχεύει η δυνατότητα αξιοποίησης σχολικών εγκαταστάσεων;

Μια από τις ελευθερίες που δίνονται στα σχολεία είναι η μεγαλύτερη δυνατότητα αξιοποίησης των σχολικών εγκαταστάσεων μετά το πέρας του ωρολογίου προγράμματος, για τη διοργάνωση σχολικών εκδηλώσεων ή άλλων προγραμμάτων που απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα. Πλέον, προτείνεται την απόφαση διοργάνωσης να την λαμβάνει το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν και εκπρόσωποι του Σχολείου και του Δήμου. Σε περίπτωση που κάποια σχολική εκδήλωση, όπως για παράδειγμα μια θεατρική παράσταση, αποφέρει έσοδα, προβλέπεται ότι τα έσοδα αυτά θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τη σχολική μονάδα που διοργάνωσε την εκδήλωση. Αυτό σαφώς και δεν επηρεάζει με κανέναν τρόπο το ύψος της τακτικής επιχορήγησης των σχολικών μονάδων. Το μόνο που αλλάζει είναι ότι τα σχολεία αποκτούν μεγαλύτερη ελευθερία στη δυνατότητά τους να διοργανώνουν εκδηλώσεις στον χώρο τους, και εφόσον το επιθυμούν, να ορίζουν και κάποιο εισιτήριο.

9) Ποιος είναι ο σκοπός των εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο στην ΣΤ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου (ελληνική PISA);

Πρόκειται για ένα τεστ διάγνωσης της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. Σκοπός της ελληνικής PISA είναι η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών – όχι η αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή. Τα αποτελέσματα, άλλωστε, θα είναι ανώνυμα, επομένως δεν συνεκτιμώνται από τους εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών. Η διεξαγωγή διαγνωστικών τεστ αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος σημειώνει αυξητική τάση στις χώρες του ΟΟΣΑ – π.χ. στην Πορτογαλία, τη Σουηδία, τη Δανία, τη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

10) Με ποιους τρόπους ενισχύεται η ενταξιακή εκπαίδευση;

Το νομοσχέδιο προάγει την ενταξιακή εκπαίδευση με 5 βασικούς τρόπους:

Δημιουργία 1.100 οργανικών θέσεων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για πρώτη φορά στη γενική εκπαίδευση.

Μεγαλύτερη ευελιξία στη μορφή των τετραμηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης: Συμβατή με τη διαφοροποιημένη διδακτική και διευκόλυνση προσαρμογής στις ανάγκες του κάθε μαθητή.

Παροχή προγραμμάτων πρώιμης εκπαιδευτικής παρέμβασης στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: Δίνεται δηλαδή η δυνατότητα στους γονείς να απευθυνθούν νωρίτερα – πριν από την εγγραφή τους στο νηπιαγωγείο – στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών των παιδιών τους. Στόχος να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι μαθητές θα έχουν την κατάλληλη υποστήριξη, ώστε να υιοθετηθούν εγκαίρως εξατομικευμένα μέτρα ενίσχυσης.

Δημιουργία ρόλου Υπεύθυνου Διασύνδεσης με τη Μαθητεία στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.).

Προσβασιμότητα των ιστοσελίδων όλων των δημόσιων σχολικών μονάδων.

β) Αξιολόγηση

11) Τι μορφή θα έχει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών;

Εισάγουμε την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών, αξιολόγηση με καθαρά βελτιωτικό, μη τιμωρητικό χαρακτήρα, και έμφαση στην επιμόρφωση ως απαραίτητο μέτρο για τη θέσπιση ενός μηχανισμού ανατροφοδότησης και διασφάλισης της διαρκούς βελτίωσης του εκπαιδευτικού και της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Η αξιολόγηση του έργου είναι περιγραφική (4βαθμη κλίμακα: "εξαιρετικό", "πολύ καλό", "ικανοποιητικό", "μη ικανοποιητικό"), όχι ποσοτική, και αφορά τρία πεδία αξιολόγησης: (α) τη γενική και ειδική διδακτική, ανά 4ετία, από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης/Ειδικότητας, (β) το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, ανά 4ετία, από τον Διευθυντή, και (γ) την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια εκπαιδευτικού, ανά 2ετία, από κοινού από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης και τον Διευθυντή.

Πανελλαδικές - μαθητές

12) Γιατί χρειάζεται η αξιολόγηση εκπαιδευτικών;

α) Κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί εάν δεν αξιολογηθεί. Αξιολόγηση σημαίνει καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, εντοπισμός των δυνατών και αδύναμων σημείων του έργου των εκπαιδευτικών, και παροχή παιδαγωγικής υποστήριξης όπου αυτή απαιτείται.

β) Πρόσθετο κίνητρο για ακόμα μεγαλύτερη προσφορά και διαρκή βελτίωση: Μέσα από την αξιολόγηση θα αναδειχτούν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και θα επιβραβευτεί το έργο τους. Η αξιολόγηση διασφαλίζει τη διαρκή βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.

γ) Η μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία σε επίπεδο σχολικής μονάδας απαιτεί ένα σύστημα ελέγχων και ισορροπιών – ένα μηχανισμό λογοδοσίας.

δ) Τι συμβαίνει στο εξωτερικό: Η αξιολόγηση (σε κεντρικό ή τοπικό επίπεδο) αποτελεί κοινή πρακτική στο 90% των ευρωπαϊκών χωρών, με βασικές εξαιρέσεις την Ελλάδα, την Τουρκία, την Ιρλανδία, τη Μάλτα και την Ισλανδία.

13) Προβλέπονται πριμοδοτήσεις (bonus) ή/και κυρώσεις ανάλογα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης για την υπηρεσιακή πορεία του εκπαιδευτικού;

Όχι. Όπως και στην πλειοψηφία των Ευρωπαϊκών χωρών (90%), κύριος στόχος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η παροχή ανατροφοδότησης και η αυτοβελτίωση. Η παροχή επιπλέον κινήτρων (π.χ. bonus) και η επιβολή κυρώσεων δεν αποτελούν τον κανόνα στις χώρες της ΕΕ. Στο προτεινόμενο νομοσχέδιο, η θετική αξιολόγηση συνεκτιμάται κατά τη διαδικασία επιλογής σε θέση ευθύνης, ενώ η μη θετική αξιολόγηση οδηγεί σε υποχρεωτικό επιμορφωτικό πρόγραμμα. Ευθύνη για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση της εξειδικευμένης επιμόρφωσης έχει ο Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης (παιδαγωγικό στέλεχος εκπαίδευσης σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης).

γ) Δομές Υποστήριξης της Εκπαίδευσης

14) Τι αλλάζει στις δομές εκπαίδευσης και με ποιο σκεπτικό;

Η μεταρρύθμιση των δομών εκπαίδευσης έχει ως κύρια στόχευση την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και την ενίσχυση της παιδαγωγικής υποστήριξης που αυτοί λαμβάνουν. Για αυτόν τον σκοπό ιδρύονται θέσεις στελεχών με αμιγώς παιδαγωγικό χαρακτήρα, δηλαδή θέσεις Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης τόσο σε επίπεδο Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης όσο και σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης αυξάνονται στον αριθμό και υπηρετούν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ώστε να είναι πιο κοντά στις σχολικές μονάδες και να υποστηρίζουν έμπρακτα και σε καθημερινή βάση την εκπαιδευτική κοινότητα. Επίσης, ιδρύονται 1.100 νέες οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα Κέντρα Διάγνωσης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), οι οποίες θα καλύπτουν τις ανάγκες των σχολικών μονάδων γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.

15) Τι αλλάζει στη διαδικασία επιλογής στελεχών;

Ως προς τα κριτήρια επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, αυξάνεται η απαιτούμενη προϋπηρεσία για την ανάληψη θέσεων ευθύνης και προστίθεται ως κεντρικό κριτήριο επιλογής το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του υποψηφίου, κάτι το οποίο είχε απαλειφθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ. Προϋπόθεση για τη συμμετοχή στελεχών και εκπαιδευτικών σε διαδικασίες επιλογής σε θέση ευθύνης, αποτελεί να μην έχουν αξιολογηθεί ως ανεπαρκείς ή μη ικανοποιητικοί, αντιστοίχως, στις σχετικές εκθέσεις αξιολόγησης κατά την τελευταία τετραετία. Ως προς τη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, προβλέπεται η δοκιμασία της μελέτης περίπτωσης.

δ) Εκκλησιαστική Εκπαίδευση

16) Με ποιον τρόπο αναβαθμίζεται η ποιότητα του κλήρου;

Το παρόν νομοσχέδιο επιχειρεί να εκσυγχρονίσει και να οργανώσει εξ ολοκλήρου και σε νέα βάση την δευτεροβάθμια, μεταδευτεροβάθμια και ανώτατη εκκλησιαστική εκπαίδευση, με στόχο τη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας του κλήρου. Συγκεκριμένα, η δευτεροβάθμια εκκλησιαστική εκπαίδευση εντάσσεται στη γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπό την εποπτεία του κράτους, ενώ τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές των εκκλησιαστικών σχολείων θα επιλέγονται βάσει κριτηρίων, οδηγώντας στη συνολική αναβάθμιση της δευτεροβάθμιας εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. Επιπλέον, δημιουργούνται 3 Σχολές Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών (ΣΜΥΚ), μέσω της μετατροπής υφιστάμενων εκκλησιαστικών σχολείων, οι οποίες θα αποτελούν δομές μεταδευτεροβάθμιας εκκλησιαστικής εκπαίδευσης με διετές πρόγραμμα σπουδών. Στο εξής, απαραίτητη προϋπόθεση για να μισθοδοτηθεί ένας κληρικός από το δημόσιο θα είναι η κατοχή Διπλώματος ΣΜΥΚ ή πτυχίου Α.Ε.Ι., δίνοντας τέλος στο φαινόμενο μισθοδοσίας αποφοίτων δημοτικού, γυμνασίου ή λυκείου ως κληρικών.

17) Τι αλλάζει στο χάρτη της ανώτατης εκκλησιαστικής εκπαίδευσης;

Στο πλαίσιο του εξορθολογισμού του χάρτη της Ανώτατης Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης συνενώνονται οι δυνάμεις των υφιστάμενων δομών ανώτατης εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. Ο αριθμός των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών μειώνεται από τέσσερις σε δύο, οι οποίες θα λειτουργούν στην Αθήνα και την Κρήτη, με στόχο την αναβάθμιση των παρεχόμενων σπουδών.

Η παρουσίαση της Υπουργού σε pdf

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

"ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΗΤΑΝ ΛΑΘΟΣ" 24 Σεπ 2021 | 11:21

Ο Μπογδάνος ζητά νέα "συγγνώμη" για τα ονόματα νηπίων αλλά εμμένει στις απόψεις του για το μεταναστευτικό

Με μακροσκελή του ανάρτηση στο Facebook ο Κ. Μπογδάνος επανέρχεται στο ζήτημα των ονομάτων των νηπίων που δημοσίευσε και ζητά συγγνώμη για το λάθος.

"ΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΟΡΑ" 23 Σεπ 2021 | 18:52

Κεραμέως: Για να σταματήσουν οι γυναικοκτονίες, όλα ξεκινούν από την Παιδεία, το σχολείο, την οικογένεια, την κοινωνία

"Για να μην ακούσουμε ξανά για "άλλη μια γυναικοκτονία", επισημαίνει η κυρία Κεραμέως, "οφείλουμε όλοι να διδάξουμε στα παιδιά μας τον αλληλοσεβασμό"

ΓΙΑΤΙ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ 23 Σεπ 2021 | 17:50

Σε αναστολή 15 ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί που δεν έκαναν rapid test - "Μας τιμωρούν" [Βίντεο]

Εκτός σχολικής αίθουσας έχουν βρεθεί όσοι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί δεν δέχτηκαν να κάνουν rapid test - Σε αναστολή επ' αόριστον.

ΕΚΑΝΑ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ 23 Σεπ 2021 | 16:51

Ο Δήμαρχος Γαλατσίου έσπασε την κατάληψη του σχολείου- Μέσα ήταν 4 μαθητές…

Ο Δήμαρχος Γαλατσίου έδωσε τέλος στην κατάληψη του 5ου Γυμνασίου

Η ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 23 Σεπ 2021 | 12:22

Φρένο του Αρείου Πάγου στις διώξεις εκπαιδευτικών και γιατρών από αντιεμβολιαστές: Τέλος το αυτόφωρο

Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ζητάει από τους εισαγγελείς Εφετών και Πρωτοδικών της χώρας να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στις μηνύσεις από αντιεμβολιαστές.

ΤΑ ΜΕΤΡΑ 23 Σεπ 2021 | 10:55

Σχολεία: Τί γίνεται όταν υπάρχουν αναστολές τμημάτων – Πώς και για ποιους γίνεται τηλεκπαίδευση

Όταν ανασταλεί η λειτουργία τμήματος λόγω κρουσμάτων κορονοϊού, αυτόματα ξεκινά η τηλεκπαίδευση για τους μαθητές.

ΧΑΜΗΛΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥ 23 Σεπ 2021 | 10:29

Εφιαλτικές προβλέψεις Σαρηγιάννη: Μέχρι το τέλος του χρόνου 1 στα 2 κρούσματα θα είναι παιδιά - Θα γεμίσουν οι ΜΕΘ

Μέχρι το τέλος του χρόνου το 44% των νέων κρουσμάτων θα είναι παιδιά προβλέπει ο καθηγητής Δ. Σαρηγιάννης. Ανησυχεί η Β. Ελλάδα.

ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 23 Σεπ 2021 | 10:27

Θεσσαλονίκη - Φόβοι για τα σχολεία: Τουλάχιστον 40 κρούσματα στο Δημοτικό της Νεάπολης - Έλλειψη σε self test

Φόβοι ότι θα κλείσουν κι άλλα τμήματα στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης – Συκεών στη Θεσσαλονίκη, λόγω κρουσμάτων σε μαθητές. Αυξάνονται τα κρούσματα, ελλείψεις σε self test.

ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΧΟΛΕΙΟ 23 Σεπ 2021 | 09:43

Φθιώτιδα: Φοβισμένα τα παιδιά που τα έβαλαν σε λάθος λεωφορείο - "Λαχταρίσαμε", λέει η μητέρα τους

Φοβισμένα τα παιδάκια, που τα έβαλαν σε λάθος λεωφορείο, δεν θέλουν να πάνε ξανά στο σχολείο.

«ΤΟ ΜΠΕΡΔΕΜΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΕ ΝΩΡΙΣ…» 22 Σεπ 2021 | 19:43

Φθιώτιδα : Τι συνέβη με τα "πρωτάκια" της Τσούκας - "Ε όχι και απαγωγή" - Τι λέει ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ

Μαθητές πρώτης Δημοτικού στη δυτική Φθιώτιδα βρέθηκαν σε λάθος σχολικό και οι γονείς νόμιζαν ότι τα απήγαγαν

ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ 22 Σεπ 2021 | 16:35

Θέρμη: Το απίστευτο "έγγραφο" του αρνητή πατέρα που ζητά 2,7 εκατ. ευρώ - Η "Επιτροπή Αυτόχθονων Ελλήνων Ιθαγενών" [Εικόνες]

Ο πατέρας - αρνητής από τη Θέρμη εμφανίστηκε στο σχολείο για να "κάνει επίδοση της σύμβασης των αυτόχθονων Ελλήνων Ιθαγενών"

22 Σεπ 2021 | 13:01

Νέα υπόθεση Βάρκιζας: Έβαλαν "πρωτάκια" σε λάθος σχολικό - Οι γονείς νόμιζαν ότι τα απήγαγαν

Απίστευτο περιστατικό στη δυτική Φθιώτιδα. Έβαλαν μαθητές πρώτης Δημοτικού σε λάθος σχολικό και οι γονείς νόμιζαν ότι τα αοπήγαγαν.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ 22 Σεπ 2021 | 12:52

Εντολή Θεοδωρικάκου στην Αστυνομία: Δεν θα γίνονται προσαγωγές εκπαιδευτικών μετά από μήνυση αρνητών

Ο κ. Θεοδωρικάκος ζήτησε από τον Αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ. να διασφαλιστεί ότι οι αστυνομικοί δεν θα προσάγουν εκπαιδευτικούς που εφαρμόζουν το νόμο για τα μέτρα ενάντια στον κορονοϊό.