Η σκιά του δυστυχήματος στα Τέμπη απλώνεται βαριά στο Μέγαρο Μαξίμου και η στόχευση είναι διπλή: Να μην μείνει καμία ευθύνη αδιερεύνητη και να αποκατασταθεί η ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο, σε δύο φάσεις, άμεσα, και μεσο-μακροπρόθεσμα.
Το δύσκολο έργο έχει αναλάβει ο Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος σήμερα θα ενημερώσει τους δημοσιογράφους για όσα είδε κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη, για τις επόμενες παρεμβάσεις της κυβέρνησης, αλλά και για το γιατί δεν ολοκληρώθηκε η επίμαχη σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση, η οποία, εάν είχε ολοκληρωθεί, ίσως έβαζε "φρένο" στο λάθος του μοιραίου σταθμάρχη και στην εγκληματική αμέλεια όσων των τοποθέτησαν στο συγκεκριμένο δύσκολο πόστο. Αλλά και εκείνων των συνάδελφών του που τον άφησαν μόνο -όπως ο ίδιος είπε στην απολογία του- αν και γνώριζαν ότι ήταν "νέος" και άπειρος.
Το τραγικό δυστύχημα θα είναι το μόνο θέμα που θα απασχολήσει τις εργασίες του υπουργικού συμβουλίου, όπως και την συνάντηση του πρωθυπουργού με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας την Παρασκευή.
"Μαζί με τις απαντήσεις στους πολίτες, πρέπει να έχουμε και λύσεις". Σε αυτή τη φράση θα συνοψίζονται όλα όσα θα πει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στους υπουργούς του την Πέμπτη, εν μέσω της τραγωδίας που βρήκε τη χώρα με 57 νεκρούς. Ουδεμία νύξη για κατώτατο μισθό, πολλώ δε μάλλον για εκλογές… Η όποια κουβέντα θα ανοίξει από την ερχόμενη εβδομάδα, λένε κυβερνητικές πηγές, γνωρίζοντας ότι μέσα σε αυτό το κλίμα καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να μπει σε προεκλογική μάχη.
Οι ευθύνες και τα μέτρα
Συνομιλητές του πρωθυπουργού εκτιμούν ότι αν δεν υπάρξουν σαφείς απαντήσεις για το τι έγινε και τις πταίει για το σιδηροδρομικό δυστύχημα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν θα ανοίξει την εκλογική κουρτίνα. Οι απαντήσεις, λένε, οι ίδιες πηγές, πρέπει να είναι ξεκάθαρες: Για τις ευθύνες, για τις συμβάσεις που υπογράφηκαν, το γιατί δεν ολοκληρώθηκαν. Για τα κενά στους σταθμάρχες, το σύστημα πέδησης των τραίνων (ETCS) που δεν έχει μπει σε εφαρμογή, τη φωτοσήμανση.
Όλα δείχνουν ωστόσο, ότι αυτός ο δρόμος θα είναι μακρύς και δύσβατος. Οι πρώτες παρεμβάσεις όμως μπορούν να γίνουν, με την τοποθέτηση και άλλων σταθμαρχών εκεί που υπάρχουν αδυναμίες, με αλλαγές στο οργανόγραμμα, και με ελέγχους εκεί που πιθανολογείται ότι υπάρχουν τεχνικά προβλήματα. Τις τελευταίες ημέρες άλλωστε ο Γ. Γεραπετρίτης έχει πραγματοποιήσει σειρά συναντήσεων με υπηρεσιακούς παράγοντες για τις ελλείψεις ασφαλείας και τα κενά που υπάρχουν.
Τα εκλογικά σενάρια
Νομοτελειακά πάντως, η συζήτηση για τις εκλογές θα ανοίξει, καθώς τα χρονικά περιθώρια στενεύουν. Τα πρώτα σενάρια μιλούν για εκλογές τον Μάιο, πιθανότατα στις 14 ή στις 21 Μαίου, καθώς το ενδεχόμενο να έρθουν νωρίτερα, π.χ. στις 23 Απριλίου, απομακρύνεται, για διάφορους λόγους: Πρώτον, γιατί οι απαντήσεις δεν θα έχουν δοθεί, η προεκλογική περίοδος θα πρέπει σε αυτήν την περίπτωση να διεξαχθεί μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα, αλλά κυρίως γιατί η σκιά του δυστυχήματος θα είναι ακόμη πολύ βαριά.
"Οι προτεραιότητες σήμερα είναι αλλού" είπε χθες, μιλώντας στον ΣΚΑΙ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, όταν ρωτήθηκε για το θέμα των εκλογών, κλείνοντας με αυτόν τον τρόπο τη συζήτηση. Στην ίδια συνέντευξη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υποστήριξε ότι οι ευθύνες δεν αρχίζουν και τελειώνουν στον σταθμάρχη και τον επιθεωρητή, "δείχνοντας" έναν ευρύτερο κύκλο ατόμων που μπορεί να βρεθούν αντιμέτωποι με ποινικές ευθύνες, όσο προχωρά η έρευνα της δικαιοσύνης. Ο κ. Οικονόμου αναφέρθηκε και στον πολιτικό προϊστάμενο του υπουργείου Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, και στις θέσεις που είχε διατυπώσει προ ημερών στη Βουλή για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, υποστηρίζοντας ότι "προφανώς θα έχει αναθεωρήσει τις θέσεις του αυτές περί ασφάλειας", ενώ όσον αφορά την συμμετοχή του στα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας στις επικείμενες εκλογές υποστήριξε ότι ο πρώην υπουργός ανέλαβε την πολιτική ευθύνη και τώρα η επιλογή ανήκει στους πολίτες, για το εάν θα ψηφίσουν εκ νέου τον Σερραίο πολιτικό.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, αναγνώρισε ευθύνες και στην παρούσα κυβέρνηση, η οποία όπως είπε δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το έργο της τηλεδιοίκησης, ωστόσο όπως υποστήριξε, ένα 70% του έργου είχε τελειώσει, ενώ είχε γίνει προσπάθεια πρόσληψης σταθμαρχών μέσω ΑΣΕΠ (σ.σ. 58 εργαζόμενοι βρίσκονται σε αναμονή, είπε) μέσω κινητικότητας, αλλά και με μπλοκάκια.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr