Τρεις μέρες πριν την ώρα της κάλπης, το ευρωπαϊκό ΜΜΕ Politico εξετάζει σε ρεπορτάζ του με ποιο τρόπο οι πολιτικοί αρχηγοί προσεγγίζουν και προσπαθούν να προσελκύσουν τους νέους, τη γενιά Tik Tok. Οι δύο νεαρές και επιδραστικές YouTubers, Νεφέλη Μεγκ και Zoe Pre, που πήραν συνεντεύξεις από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξη Τσίπρα, αντίστοιχα, σχολιάζουν πώς βλέπουν αυτή την προσέγγιση αλλά και τις δεσμεύσεις που απευθύνονται στους νέους.
Πώς κρίνουν τις "υποσχέσεις της τελευταίας στιγμής"
Το Politico υπενθυμίζει ότι τις τελευταίες εβδομάδες έγιναν από τα μεγάλα κόμματα πρόσθετες εξαγγελίες που αφορούν τους νέους.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης Μητσοτάκης ανακοίνωσε ορισμένα επιπλέον μέτρα, μεταξύ των οποίων είναι το Youth Pass, με το οποίο θα δοθούν σε νέους 18 και 19 ετών 150 ευρώ για να τα δαπανήσουν για τον πολιτισμό και τον τουρισμό ή μεταφορές.
Ο Αλέξης Τσίπρας από την πλευρά του, δεσμεύθηκε ότι η πρώτη του νομοθετική πράξη, σε περίπτωση σχηματισμού κυβέρνησης, θα είναι η κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα πανεπιστήμια.
"Γελάω και με τις δύο προτάσεις", είπε η Νεφέλη Μεγκ στο Politico, παραδεχόμενη ωστόσο ότι μπορεί να σκεφτόταν διαφορετικά αν ήταν 17 ή 18 ετών.
"Η παραδοσιακή δημοσιογραφία στην Ελλάδα θεωρείται μεροληπτική, επομένως οι νέοι δεν εμπιστεύονται τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης", είναι η άποψη της Zoe Pre, που πήρε συνέντευξη από τον Αλέξη Τσίπρα.
"Η μάχη του TikTok"
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και ιδιαίτερα το TikTok, έχουν γίνει βασικό πεδίο μάχης για τη μετάδοση πολιτικών μηνυμάτων και την αύξηση της δημοφιλίας μεταξύ των νέων.
Οι πολιτικοί ηγέτες διεκδικούν την προσοχή των απογοητευμένων νέων της γενιάς Z με τις καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Από όλο το πολιτικό φάσμα, τα κόμματα, οι αρχηγοί τους και οι υποψήφιοι "κάνουν αγώνα δρόμου για να μάθουν τη γλώσσα των νέων". Στο δημοσίευμα περιγράφεται η στροφή των πολιτικών "κατά κύριο λόγο άνδρες μεσήλικες με κοστούμια" να ανεβάζουν βίντεο στο TikTok, να δίνουν συνεντεύξεις σε YouTubers και "να σχεδιάζουν να τους δώσουν δώρα ώστε να εξασφαλίσουν την ψήφο τους".
Τις τελευταίες εβδομάδες ο λογαριασμός του Μητσοτάκη στο TikTok δημοσιεύει βίντεο "από τα παρασκήνια" της προεκλογικής εκστρατείας ενώ και ο Αλέξης Τσίπρας χρησιμοποιεί τη δική του πλατφόρμα στο TikTok.
"Δεν θέλουμε τους να τους δούμε να κριντζάρουν"
Τόσο η Pre όσο και η Μεγκ είπαν στο Politico ότι "το κοινό τους δεν θα παρακολουθούσε μια συνέντευξη πολιτικών ηγετών στην τηλεόραση από δημοσιογράφους".
Για το αν κάνουν καλά που απευθύνονται στους νέους μέσω των social media η Zoe Pre παρατηρεί ότι "οι πολιτικοί έπρεπε να στραφούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά όχι ως παράγοντες επιρροής, μάλλον πρέπει να τα βλέπουν ως μέσο για να περάσουν το μήνυμά τους".
"Θα έπρεπε να δούμε μια πιο ασυνήθιστη ανθρώπινη πλευρά τους, γιατί αυτά τα μέσα το απαιτούν, αλλά δεν θέλουμε τους να τους δούμε να κριντζάρουν ή να αρχίσουν να κάνουν vlog για τη μέρα τους".
Πώς επηρεάζει τους νέους η τραγωδία των Τεμπών
Στις εκλογές της 21ης Μαΐου, πάνω απο 430.000 άνθρωποι, ηλικίας από 16 έως 21 ετών, είναι εγεγγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους και έχουν δικαίωμα να ψηφίσουν για πρώτη φορά.
Το Politico υπογραμμίζει την τραγωδία των Τεμπών ως κομβικό γεγονός που θα κρίνει την επιλογή πολλών ψηφοφόρων καθώς όπως αναφέρεται "εγείρονται ερωτήματα σχετικά με την επάρκεια της κυβέρνησης".
Η YouTuber Νεφέλη Μεγκ σχολίασε για την τραγωδία των Τεμπών ότι οι νέοι δεν την έχουν ξεχάσει και ότι "ήταν σαν κάποιος να τράβηξε την κουρτίνα και έδειξε όλη τη σαπίλα του ελληνικού συστήματος από την πτώση της χούντας και την αποκατάσταση της δημοκρατίας και αυτό έγινε με έναν τρόπο που η νεολαία, που δεν έδινε πραγματικά σημασία, το είδε και το συνειδητοποίησε". Όσο για την υποψηφιότητα του Κώστα Καραμανλή, που παραιτήθηκε από τη θέση του υπουργού Μεταφορών μετά το δυστύχημα, αλλά είναι και πάλι υποψήφιος, είπε: "Είναι κοροϊδία".