
Η απόφαση ανακοινώθηκε στη διάρκεια της 40ης Συνόδου της Επιτροπής της Unesco για την Παγκόσμια Κληρονομιά που συνεχίζεται για μια ημέρα στην Κωνσταντινούπολη αφού νωρίτερα ανεστάλη λόγω των ταραχών στην Τουρκία που κόστισαν τη ζωή σε 260 ανθρώπινες ζωές.
Σύμφωνα μ' αυτήν, τα κτήρια που έχουν την υπογραφή του διάσημου ελβετού αρχιτέκτονα Λε Κορμπιζιέ συμπεριλαμβάνονται στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco. (Σημειωτέον, στην ίδια Σύνοδο αποφασίστηκε ότι ο αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων θα συγκαταλέγεται πλέον στα Μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco).
Οι δημιουργίες του Ελβετού αρχιτέκτονα - αυτού του μέγα πρωτοπόρου αρχιτέκτονα και οραματιστή - που επιλέχτηκαν είναι χαρακτηριστικές της συνεισφοράς του σ' αυτό που καλείται σήμερα μοντερνισμός, ή πρώιμος μοντερνισμός που αναπτύχθηκε κυρίως μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο με υλικά όπως το σίδερο, το γυαλί και το σκυρόδεμα.
Πρόκειται για 17 μέρη σε επτά χώρες. - μεταξύ των οποίων η Γαλλία, η Ελβετία, το Βέλγιο, η Γερμανία, η Αργεντινή, η Ιαπωνία και η Ινδία που μαρτυρούν την παγκόσμια απήχηση των έργων του Charles-Edouard Jeanneret-Gris, γνωστότερου και ως Le Corbusier.
Το σημαντικότερο αποτύπωμά του ο Le Corbusier το άφησε στη Γαλλία, εκεί όπου βρίσκεται 10 από τα 17 «σημεία» τα οποία η Unesco χαρακτήρισε Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Μεταξύ αυτών το Μοναστήρι La Tourette κοντά στη Λυών το La Cite Radieuse στη Μασσαλία (κεντρική φωτογραφία), η Villa Savoie κοντά στο Παρίσι κ.α.

Le Corbusier: Ο «Μιχαήλ ΄Αγγελος του 20ου αιώνα»
Ο Λε Κορμπυζιέ γεννήθηκε το 1887. Εγκατέλειψε το σχολείο του στη μικρή πόλη Σο ντε Φοντης Ελβετίας σε ηλικία 13 ετών και διέσχισε την Ευρώπη φθάνοντας ως τη Μικρά Ασία.
Ως αρχιτέκτονας υπήρξε σε μεγάλο βαθμό αυτοδίδακτος. Επηρέασε περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο τη σύγχρονη αρχιτεκτονική και χαρακτηρίστηκε ως «μεγαλοφυής πρόδρομος» και «Μιχαήλ Άγγελος του 20ού αιώνα».
«Παρατηρούσα πώς ήταν φτιαγμένα τα σπίτια, οι ναοί, οι δρόμοι, τα παρεκκλήσια. Εργαζόμενος καθ' οδόν για να κερδίσω το ψωμί μου, ανακάλυψα την αρχιτεκτονική», έχει πει ο ίδιος.
«Το έχω πει», έγραψε, «ότι τα υλικά για την οικοδόμηση μιας πόλης είναι ο ουρανός, ο χώρος, τα δέντρα, το ατσάλι και το τσιμέντο, με αυτή τη σειρά και ιεράρχηση».
Ο Λε Κορμπυζιέ πίστευε πως οι σύγχρονες πόλεις πρέπει να εκτείνονται προς τα επάνω και όχι προς την περιφέρεια. Ήθελε να κατεδαφίσει το Παρίσι και έβρισκε τους ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης πολύ μικρούς. Στην «Πολυκατοικία της Μασσαλίας» πραγματοποίησε το όραμα της «κατακόρυφης πόλης». Ανάλογα συγκροτήματα έκτισε αργότερα στη ναντ, στο Μπριέ και στο δυτικό Βερολίνο. Το Εθνικό Μουσείο Δυτικής Τέχνης στο Τόκιο, το Κάρπεντερ Βίζουαλ Αρτ Σεντρ στο Χάρβαρντ των ΗΠΑ και τα σχέδια του περιπτέρου των Εκθέσεων της Ζυρίχης συγκαταλέγονται στα σημαντικότερα έργα του.
Ο Λε Κορμπυζιέ, που κάποτε περιέγραψε το σύγχρονο σπίτι ως «μια μηχανή για να ζει κανείς μέσα της», θεωρείται ο δημιουργός ενός νέου αρχιτεκτονικού στυλ καινοτόμου και εκσυγχρονιστικού. «Εργάστηκα για να δώσω στους ανθρώπους αυτό που έχουν περισσότερο ανάγκη σήμερα: τη σιωπή και την ειρήνη», έλεγε στο τέλος της ζωής του.
Ηταν 78 ετών όταν έφυγε από τη ζωή το 1965 σε ηλικία 78 ετών από καρδιακή προσβολή την ώρα που κολυμπούσε. Οι εκδηλώσεις πένθους από την Ελλάδα (την οποία είχε επισκεφθεί στις αρχές του 20ου αιώνα) ως την Ινδία (ένα από τα μεγαλύτερα έργα του ήταν ο σχεδιασμός της νέας πρωτεύουσας Τσαντιγκάρ του κρατιδίου Παντζάμπ, 1951) ήταν βαθιές και ειλικρινείς.
ΠΗΓΗ: ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ



Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr