Ανδρουλάκης, Χαριτόπουλος και Michel Kaplan για το Βυζάντιο

Νύχτα με πέντε φεγγάρια, Πειραιάς Βαθύς και Γιατί το Βυζάντιο;

Μίμης Ανδρουλάκης - Νύχτα με πέντε φεγγάρια

Ανδρουλάκης, Χαριτόπουλος και Michel Kaplan για το Βυζάντιο

Είναι μια ματαιόδοξη μικροαστή που κολακεύεται να αποπλανά διασημότητες; Ποιο είναι το κίνητρο της Λίνας που παίζει σε μια ζαριά τη ζωή της, χωρίζει και συγκροτεί –εν μέσω κρίσης– με έμπιστες συμμαθήτριες έναν επιχειρηματικό και ερωτικό κύκλο με επίλεκτους αλλά μακρινούς εραστές; Όταν οι μεγάλες τους πόζες ξεφτίζουν σε ασήμαντους ρόλους, εκείνη θα ξεσπάσει: «Δεν υπάρχει, λοιπόν, ούτε ένας άνδρας με κάποια γενναιότητα και λίγη ποίηση μέσα του;». Ο φίλος της Μάνος, ή «Γκοντάρ», δηλώνει: «Δεν μ’ άγγιξε η χρεοκοπία· τη Χαμένη Δεκαετία έκανα έρωτα». Τη Λίνα στοιχειώνει η άγνωστη οδύσσεια της τουρκόφωνης Πόντιας προγιαγιάς, της χαρισματικής Παναγίας των ξεριζωμένων, της καλλονής που περιπλανήθηκε με το πλοίο του θανάτου στη Μαύρη Θάλασσα, ρίζωσε στη Μακεδονία, δημιούργησε τον μοναδικό γυναικείο οικισμό-συνεταιρισμό κι αγωνίστηκε περιμένοντας… ένα τίποτα.

Γυναίκες, γυναίκες που αγρυπνούν όταν οι άλλοι κοιμούνται, κι άνδρες ξεχωριστοί: ο Σπύρος με την ουτοπία της Γόβας· ο Μεγάλος Πιανίστας· ο Εβραίος Ααρών· ο «καινοτόμος»· ο πρεσβύτερος Στυλιανός· ο «αστέρας»· ο… Ιστορίες, ιστορίες μάς κυριεύουν με μυστική νοσταλγία, συγχρονίζονται απροσδόκητα και θέτουν στον καθένα το καίριο ερώτημα: Μπορεί να είναι μάταιη μια ζωή φιλτραρισμένη από τόσες διαψεύσεις, ματαιωμένες ελπίδες και προδοσίες;

Μικρά δράματα στον καμβά της Μεγάλης Ιστορίας ρίχνουν –εκατό χρόνια μετά την Ποντιακή Γενοκτονία– ένα διαφορετικό φως στα αινίγματα της Θεσσαλονίκης, της Μακεδονίας και της Θράκης. Στο τέλος βρισκόμαστε συνταξιδιώτες στην Πλωτή Ουτοπία αναζητώντας τον Υπερβόρειο των μελλοντικών γενεών.

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη

Διονύσης Χαριτόπουλος-Πειραιάς βαθύς

Μετά τα Εκ Πειραιώς και Πειραιώτες η τριλογία του Πειραιά ολοκληρώνεται με το νέο βιβλίο του Διονύση Χαριτόπουλου

Όλα αυτά έγιναν. Έγιναν κι άλλα που δεν θα μάθουμε ποτέ.
Είναι κόσμος υπόγειος. Όσοι ξέρουν δεν μιλάνε.
Κι όσοι μιλάνε δεν ξέρουν.

Το παρελθόν του Πειραιά είναι βαρύ. Στις αθηναϊκές εφημερίδες αναφερόταν με δέος: «Η πόλις των φρικτών εγκλημάτων», «Το βασίλειον του τρόμου», «Το λιμάνι της παρανομίας» κ.ά.

Ο Διονύσης Χαριτόπουλος καταδύεται στον βυθό του μεγάλου Λιμανιού και φέρνει στην επιφάνεια τον σκληρό και βίαιο κόσμο του, μέσα από πραγματικά γεγονότα, όπως ακριβώς συνέβησαν, χωρίς μύθους και ωραιοποιήσεις.

Στη σκοτεινή εποχή του Πειραιά, κυριαρχούσαν η βία και το έγκλημα. Αν ήσουν άοπλος, ήσουν ξεγραμμένος. Ακόμα και οι πιο φιλήσυχοι πολίτες κοιμόντουσαν με το πιστόλι κάτω από το μαξιλάρι, γιατί νταήδες, συμμορίες, σωματέμποροι, λυμαίνονταν την πόλη, σκότωναν και σκοτώνονταν μεταξύ τους.

Ένα ανθολόγιο τρόμου και αίματος.

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Τόπος

Michel Kaplan-Γιατί το Βυζάντιο;

Μια εύληπτη και συνοπτική κριτική παρουσίαση της ιστορίας του Βυζαντίου. Το βιβλίο εστιάζει στην πολιτική ιδεολογία, τους θεσμούς, τη δημόσια διοίκηση, το φορολογικό σύστημα, την οικονομία, το δίκαιο, την εκπαίδευση, τον πολιτισμό.

Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία και οι έντεκα αιώνες της ιστορίας της δεν αξίζουν, παραφράζοντας την ηρωίδα του Ρακίνα: «ούτε αυτή την υπερβολική τιμή ούτε αυτή την περιφρόνηση». Η μακροβιότητά της δεν οφείλει τίποτε στην τύχη, αλλά οφείλει τα πάντα σε μία εξαιρετική ιδεολογική κατασκευή.
Michel Kaplan

Ο καταξιωμένος βυζαντινολόγος Michel Kaplan μάς παραδίδει ένα έργο εξαιρετικά πρωτότυπο: ξαναγράφει την ιστορία έντεκα αιώνων της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες και τις αναγκαιότητες (πολιτικές, θρησκευτικές, γεωγραφικές, πολιτισμικές) που χαρακτήρισαν τη μοναδική πορεία της και εστιάζοντας στους παράγοντες που εξηγούν τη μακροβιότητά της. Ταυτόχρονα αποτιμά την κληρονομιά του Βυζαντίου στη διαμόρφωση της σύγχρονης Ευρώπης: στον πολιτισμό, στην τέχνη, στην κρατική οργάνωση.

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

ΜΙΛΑ ΣΤΟ THE TOC 21 Μαρ 2020 | 13:23

Μένουμε Σπίτι- Φωτεινή Αθερίδου: "Είμαστε ένα μηδενικό μπροστά στη φύση"...

Ήταν έτοιμη για βόλτες με το μικρό Θοδωρή αλλά ο κορονοϊός είχε ...άλλα σχέδια.

ΜΙΛΑ ΣΤΟ THE TOC 21 Μαρ 2020 | 10:26

Μένουμε Σπίτι-Ξένια Καλογεροπούλου: Το ότι δε βλέπω είναι χειρότερο...

Ένα μήνυμα για τις ημέρες της "καραντίνας" από τη συγγραφέα των ωραιότερων ιστοριών του παιδικού θεάτρου στην Ελλάδα.

ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 10 Μαρ 2020 | 12:41

Έρημα τα μνημεία σε όλες τις πόλεις της Ιταλίας -Συγκλονιστικές εικόνες και βίντεο

Από τα Ισπανικά Σκαλιά και τη Φοντάνα ντι Τρέβι μέχρι το άδειο μεγάλο Κανάλι της Βενετίας

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΤΟΥ 30 Μαρ 2020 | 17:41

Κορονοϊός: Πέθανε ο δημιουργός του θρυλικού "I Love Rock N Roll", Αλαν Μέριλ

Μήνυμα στο twitter για τον θάνατο του Άλαν Μέριλ ανάρτησε και η Τζόαν Τζετ που είχε ερμηνεύσει το τραγούδι το 1982, κάνοντας τεράστια επιτυχία.

Ο ΛΥΚΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΜΠΟΥΜΠΟΥΛΑ ΧΑΙΡΕΤΑΙ 30 Μαρ 2020 | 17:23

Ολλανδία: Πίνακας του Βαν Γκογκ εκλάπη από κλειστό λόγω κορονοϊού μουσείο

Το ολλανδικό μουσείο έχει κλείσει έπειτα από τα προληπτικά μέτρα της κυβέρνησης.

ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 74 ΕΤΩΝ 29 Μαρ 2020 | 20:22

Με αναπνευστική ανεπάρκεια νοσηλεύεται ο τραγουδιστής Κριστόφ

Είναι θετικός στον κορονοϊο και σε σοβαρή κατάσταση.

ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 86 ΕΤΩΝ 29 Μαρ 2020 | 10:50

Πέθανε ο σπουδαίος Πολωνός συνθέτης Κριστόφ Πεντερέτσκι

Ένας καινοτόμος συνθέτης του 20ου αιώνα.

ΜΙΛΑ ΣΤΟ THE TOC 28 Μαρ 2020 | 22:06

Ελένη Γκασούκα: Έγινα γιαγιά και θέλω να δω το μωρό!

Συνειδητοποίησα ότι η καραντίνα ήταν ο πιο σίγουρος δρόμος για να ξαναδώ την κόρη μου και τον εγγονό μου.

ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 64 ΕΤΩΝ 27 Μαρ 2020 | 08:24
ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ... ΤΡΑΒΙΑΤΑ 26 Μαρ 2020 | 09:36
ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ 25 Μαρ 2020 | 10:10

Περιηγηθείτε ελεύθερα και δωρεάν στα αριστουργήματα του Μουσείου Β.&Ε. Γουλανδρή

Στη Συλλογή του Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή, σε ψηφιακές αναπαραγωγές έργων και φωνητικές ξεναγήσεις.

ΑΡΧΙΣΕ ΤΟ ON DEMAND 23 Μαρ 2020 | 10:34

Universal Studios: Σε ψηφιακές πλατφόρμες θα κυκλοφορούν οι νέες ταινίες

Το περασμένο Σαββατοκύριακο τα έσοδα της βιομηχανίας ήταν μόλις 55,3 εκατομμύρια δολάρια, τα χαμηλότερα από το 1995.