Follow us

Η Ακρόπολη δε θα γίνει σκηνικό του οίκου Gucci

Καθώς κανένας δεν πείστηκε ότι ο χαρακτήρας της επίδειξης δεν είναι διαφημιστικός και εμπορικός

Αργυρώ Μποζώνη
ΓΡΑΦΕΙ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ακρόπολη δε θα γίνει σκηνικό του οίκου Gucci

To πάθος του καλλιτεχνικού διευθυντή της Γκούτσι Αλέσαντρο Μισέλ για τα αρχαία, το οποίο επικαλέστηκαν ουκ

Η Ακρόπολη δε θα γίνει σκηνικό του οίκου Gucci
Αλέσαντρο Μισέλ

ολίγες φορές οι εκπρόσωποι της Γκούτσι που παρουσίασαν την πρότασή τους στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και η επιθυμία του να κάνει την κολεξιόν του 2018 στην Ακρόπολη, δεν ήταν αρκετά για να πείσουν το ΚΑΣ, να γνωμοδοτήσει θετικά.

«Ο ιδιαίτερος πολιτιστικός χαρακτήρας των μνημείων της Ακρόπολης δεν συνάδει με τη συγκεκριμένη εκδήλωση, καθώς πρόκειται για μοναδικά μνημεία και σύμβολα παγκόσμιας κληρονομιάς, μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco», είναι η αιτιολόγηση των μελών του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου που μετά από πολύωρη συνεδρίαση απέρριψαν ομόφωνα το αίτημα.

Μακέτα της χρήσης της Ακρόπολης
Μακέτα της χρήσης της Ακρόπολης

Το υπόμνημα της εταιρείας που είχε διαβαστεί λίγες ώρες νωρίτερα από τους εκπροσώπους της εταιρείας, την αντιπρόεδρο της Γκούτσι Αντονέλα Τσέντρα και τον διευθυντή παγκόσμιας επικοινωνίας Αλέσιο Βανέτι, και τους Έλληνες δικηγόρους τους, παρουσίαζε αναλυτικά τα επιχειρήματά τους, αλλά και προέτασσε το καλλιτεχνικό όραμα του οίκου έναντι του εμπορικού.

Η πασαρέλα ανάμεσα στον Παρθενώνα και το Ερεχθείον
Η πασαρέλα ανάμεσα στον Παρθενώνα και το Ερεχθείον

Η γνωμοδότηση φάνηκε σχεδόν εξαρχής ότι θα είναι αρνητική, παρόλο που τα μέλη του ΚΑΣ εξέτασαν λεπτομερώς το αίτημα.

Με παράδειγμα τη φωτογράφιση της Νέλλης στην Ακρόπολη το 1928, τη φωτογράφιση του οίκου Ντιορ το 1951 και την παραχώρηση του ιερού Βράχου για τη φωτογράφιση της Τζένιφερ Λόπεζ το 1998, αλλά και την επίδειξη του οίκου στο Αβαείο του Ουεστμίνστερ στο Λονδίνο το 2016, ο ιταλικός οίκος ζήτησε την άδεια για την πραγματοποίηση της επίδειξης Gucci Cruise 2018 στο χώρο μεταξύ του Παρθενώνα και του Ερεχθείου. Ανάμεσα στα επιχειρήματα ήταν και η χρήση των εμβληματικών μνημείων της Ιταλίας από αντίστοιχα μεγάλους ιταλικούς οίκους όπως ο Φέντι στην Φοντάνα ντι τρέβι και ο Tod’s στο Κολοσσαίον.

H επίδειξη Γκούτσι στο Αββαείο του Ουέστμίνστερ
H επίδειξη Γκούτσι στο Αββαείο του Ουέστμίνστερ

Εκεί θα στηνόταν η πασαρέλα στην οποία θα βάδιζαν 100 μοντέλα, ενώ αυτή είναι η μεγάλη ετήσια επίδειξη του οίκου που γίνεται έξω από τα σύνορα της χώρας. Η επίδειξη διάρκειας 15 λεπτών θα γινόταν υπό τους ήχους χαμηλής μουσικής, ενώ για τους 300 καλεσμένους από όλο τον κόσμο είχαν προβλεφθεί ειδικά καθίσματα. Στο χώρο θα είχαν στηθεί και δυο μεγάλες ελαφρές κατασκευές-τέντες προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της παραγωγής φωτιστικά και ηχητικά συγκροτήματα. Οι φωτορεπόρτερς που θα κάλυπταν φωτογραφικά την επίδειξη είχε προβλεφθεί να περιοριστούν σε προσδιορισμένη περιοχή. Από τους καλεσμένους το 10% θα ήταν Έλληνες καλλιτέχνες και επίσημοι, το 80% Ευρωπαίοι και Αμερικανοί εκδότες διεθνών περιοδικών μόδας και δημοσιογράφοι, ενώ το υπόλοιπο 10% αφορούσε αστέρες του Χόλυγουντ.

Σε ένδειξη σεβασμού και ευγνωμοσύνης όπως υποστήριξαν οι εκπρόσωποι του οίκου, η αποδοχή του αιτήματος θα σήμαινε και μια χορηγία για τα αναστηλωτικά έργα της Ακρόπολης ή σε οργανισμό που θα υπεδείκνυε η Υπηρεσία, ύψους 2.000.000 ευρώ. Παράλληλα τονίστηκε ιδιαίτερα το τεράστιο όφελος που θα προέκυπτε για τη χώρα από τη διαφημιστική καμπάνια, η οποία θα την έφερνε στο επίκεντρο της παγκόσμιας προβολής για την οποία ο οίκος υπολόγισε ότι θα έφτανε το ποσό των 55.000.000 ευρώ. Η εκδήλωση, όπως ανέφερε το υπόμνημα, θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή για την αλλαγή κλίματος στα κοινωνικοοικονομικά δεδομένα της χώρας, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο το κοινό αντιλαμβάνεται την πολιτιστική μας κληρονομιά.

Η Φοντάνα ντι Τρέβι φόντο της πασαρέλας Φέντι
Η Φοντάνα ντι Τρέβι φόντο της πασαρέλας Φέντι

«Μπορεί η χώρα μας να βρίσκεται σε μια δύσκολη οικονομική κατάσταση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να δίνουμε με αυτό τον τρόπο το σύμβολο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς για μια επίδειξη μόδας» είπε η γ.γ. του ΥΠΠΟΑ, Μαρία Ανδρεαδάκη – Βλαζάκη και πρόσθεσε ότι «η Ακρόπολη είναι όχι απλώς ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά ένα σύμβολο για όλη την ανθρωπότητα, που δεν μπορεί να μπαίνει σε εμπορικές συναλλαγές. Ο Παρθενώνας είναι το logo της Unesco, γνωρίζετε όλοι την προσπάθεια και τον αγώνα για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Είμαστε πάντα πρόθυμοι σε χορηγίες, τα μνημεία χρειάζονται συντήρηση και ανάδειξη».

Αποψη της Ακρόπολης απο το άνδηρο του Πικιώνη ως εναλλακτικός χώρος της επίδειξης
Αποψη της Ακρόπολης απο το άνδηρο του Πικιώνη ως εναλλακτικός χώρος της επίδειξης

Ο Μανόλης Κορρές στη συζήτηση που ακολούθησε υποστήριξε ότι το παράδειγμα της φωτογράφισης της Νέλλης στον Παρθενώνα δεν είχε εμπορικό χαρακτήρα, ενώ παράλληλα έθεσε και ένα φιλοσοφικό ζήτημα: «Ποιος θα ήθελε να ισχυριστεί ότι είναι ο πρώτος φορέας πολιτισμού ή επιστήμης στον κόσμο;», απαντώντας στην ουσία στο αν αξίζει στην πραγματικότητα να δοθεί το μνημείο σε όποιον το ζητά.

Η Ελένη Μπάνου, προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων (ΕΦΑ) Αθηνών, υποστήριξε ότι αν δοθεί το υπέρτατο αυτό μνημείο σε μια εταιρεία και εν συνεχεία σε άλλη θα «καταντήσει ένα σκηνικό, κάτι που δεν θα ήθελε κανείς να δει έτσι». Πιο αιχμηρή η Ευγενία Γατοπούλου, γενική διευθύντρια Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων του ΥΠΠΟΑ, χαρακτήρισε την πρόταση «χυδαία», «εκτός λογικής και προσβλητική», που δεν θα έπρεπε καν να συζητηθεί.

Ο προαύλιος χώρος του Ηρωδείου ως εναλλακτικός χώρος της επίδειξης
Ο προαύλιος χώρος του Ηρωδείου ως εναλλακτικός χώρος της επίδειξης

Οι Ιταλοί εκπρόσωποι με μεγάλη ευγένεια υποστήριξαν την αξία του διαλόγου, γιαυτό και επέμειναν να παρουσιάσουν την πρότασή τους στο ΚΑΣ παρόλο που η ΕΦΑ του είχε ήδη μεταφέρει το άτοπο του αιτήματός τους. Καθώς ο Παρθενώνας είναι ανεκτίμητης αξίας, οι εκπρόσωποι ρωτήθηκαν αν εξ αιτίας του ενδιαφέροντος που δείχνουν θα προέβαιναν σε μια χορηγία χωρίς την επίδειξη, κάτι στο οποίο δεν ήταν προετοιμασμένοι να δώσουν καμία απάντηση. Οι εκπρόσωποι της Γκούτσι τόνισαν ότι η μόδα δεν είναι απλώς για αυτούς ένα είδος πολυτελείας αλλά και μια συνομιλία με την κοινωνία και την τέχνη, μια μορφή πολιτισμού.

Οι ίδιοι δεν φάνηκαν να ενδιαφέρονται για εναλλακτικές προτάσεις παρουσίασης της κολεξιόν σε άλλους χώρους, που είχαν συζητηθεί, όπως ο προαύλιος χώρος του Ηρωδείου, το άνδηρο του Πικιώνη στου Φιλοπάππου και το Ολυμπιείο. Αλλά και το ΚΑΣ δεν πείστηκε ότι πρόκειται για πολιτιστικό και όχι για γεγονός διαφημιστικό.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ 19 Ιουλ 2022 | 23:04

Οι φλόγες της Πεντέλης πίσω από την Ακρόπολη: Απόκοσμες εικόνες στον Παρθενώνα - Οι καπνοί σκέπασαν το Λεκανοπέδιο

Εικόνες που συγκλονίζουν από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης - "Βάφτηκε" στο χρώμα της φωτιάς.

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ 12 Αυγ 2022 | 13:10

Επιστροφή στην μεγάλη οθόνη για τον Τζόνι Ντεπ: Θα υποδυθεί τον Λουδοβίκο ΙΕ της Γαλλίας

Στο πλευρό του Τζόνι Ντεπ θα είναι η Γαλλίδα ηθοποιός Ισίλντ λε Μπεσκό, που θα υποδυθεί τη Μαντάμ ντου Μπάρι, τη διάσημη ερωμένη του Λουδοβίκου.

ΘΑ ΔΩΣΟΥΝ ΣΥΝΑΥΛΙΑ 12 Αυγ 2022 | 10:10

Σταύρος Ξαρχάκος: Οι πρόβες του με τους πιτσιρικάδες μουσικούς της Σύρου [βίντεο]

Ο Σταύρος Ξαρχάκος κάνει πρόβες με την ομάδα παιδιών μουσικών στη Σύρο.

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ 12 Αυγ 2022 | 07:45

Ελεύθερη είσοδος και εκδηλώσεις σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία για την αποψινή αυγουστιάτικη Πανσέληνο

Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν σε 50 αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, ενώ 55 θα παραμείνουν ανοιχτοί για το κοινό με ελεύθερη είσοδο.

ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 89 ΕΤΩΝ 12 Αυγ 2022 | 00:11

Γαλλία: Πέθανε ο Ζαν Ζακ Σεμπέ - Ο διάσημος σκιτσογράφος του "μικρού Νικόλα"

Ο Ζαν Ζακ Σεμπέ άφησε την τελευταία του πνοή στο εξοχικό του, περιτριγυρισμένος από τη σύζυγο και στενούς φίλους του, δήλωσε ο βιογράφος του.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 09 Αυγ 2022 | 18:32

Έφυγε από τη ζωή η συγγραφέας Αγγελική Βαρελλά - Οι διακρίσεις της

Έζησε τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, τον οποίο περιγράφει η ίδια στο βιβλίο της "Με το χαμόγελο στα χείλη".

"ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΘΑ ΧΕΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΩΣ ΤΩΡΑ" 09 Αυγ 2022 | 13:47

Η μεγάλη κόντρα Λένον - Μακάρτνεϊ: Τι δείχνει η επιστολή που δημοπραττείται - "Δηλαδή νόμιζες ότι τo Imagine..."

Τι έγραφε ο Τζον Λένον στον Πολ Μακάρτνεϊ για το Imagine. Μεγάλη κόντρα μεταξύ των δύο "σκαθαριών" μέσω επιστολής που δημοπραττείται.

ΣΤΑ 73 ΤΗΣ 08 Αυγ 2022 | 23:02

Πέθανε η ηθοποιός και τραγουδίστρια Ολίβια Νιούτον Τζον - Πρωταγωνίστρια του "Grease"

Η Ολίβια Νιούτον Τζον έδινε για δεκαετίες μάχη με τον καρκίνο.

ΤΗ ΔΙΑΔΕΧΘΗΚΕ Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΡΟΙΛΟΣ 08 Αυγ 2022 | 21:22

Η Ελένη Αρβελέρ αποχώρησε από την προεδρία του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών

Την Ελένη Γλύκαντζη-Αρβελέρ διαδέχθηκε ο Παναγιώτης Ροϊλός

ΝΕΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ 07 Αυγ 2022 | 10:26

Λέσβος: Και ένα και δύο και τρία και... τέσσερα τα απολιθωμένα δάση [εικόνες]

Στη δυτική Λέσβο δεν υπάρχει μόνο ένα απολιθωμένο δάσος αλλά τέσσερα.

ΣΤΟ INSTAGRAM 03 Αυγ 2022 | 23:37

Ρετρό: Ρένα Βλαχοπούλου και Δημήτρης Μητροπάνος μαζί - Αδημοσίευτη φωτογραφία από το 1991

Ένα παλιό στιγμιότυπο της αξεπέραστης κωμικής ηθοποιού και του σπουδαίου λαϊκού ερμηνευτή επί σκηνής, από τον Δεκέμβριο του 1991.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ THETOC 03 Αυγ 2022 | 18:10

Ζωή Σαμσαρέλου - Φένια Παπαδόδημα: Δύο Ελληνίδες σε ένα μεγάλο φεστιβάλ του Παρισιού - Μιλούν στο TheTOC για την εμπειρία τους

Την εμπειρία τους από τη συμμετοχή τους στο Festival des Forêts του Παρισιού με το έργο "Απόλλων και Διόνυσος-Αόρατοι κόσμοι", περιγράφουν, μιλώντας στο TheTOC, η Ζωή Σαμσαρέλου και η Φένια Παπαδόδημα.

ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟ INSTAGRAM 02 Αυγ 2022 | 14:46

"Τότε και τώρα": Άνδρες μοντέλα φωτογραφίζονται στην ίδια πόζα...με πριν από 20 χρόνια

Φωτογραφικά πορτρέτα ανδρών μοντέλων με διαφορά σχεδόν 20 ετών - Μια σύγκριση με τον νεότερο ευαυτό τους, τις προσδοκίες και την εικόνα τους.