
Είναι μια ηθοποιός που έχει ερμηνεύσει κορυφαίους ρόλους της αρχαιοελληνικής τραγωδίας και κωμωδίας: Κλυταιμνήστρα, Μήδεια, Ηλέκτρα, Αντιγόνη, Λυσιστράτη, Φαίδρα. Εχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με τη διδασκαλία σε δραματικές σχολές, ενώ συνδέθηκε και με το δεσμό των ΔΗΠΕΘΕ ως καλλιτεχνική διευθύντρια του ΔΗΠΕΘΕ Βόλου και του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.
«Ζούμεσε μια εποχή - πέρασμα, εποχή αποδόμησης. Ο δυτικός πολιτισμός έχει κλείσει μεγάλο κύκλο και για να χτιστεί κάτι καινούργιο πρέπει να υπάρξει καταστροφή», λέει η Λυδία Κονιόρδου στην «Καθημερινή». «Το θέμα είναι πως ερμηνεύεται αυτή η καταστροφή, ποιές πολιτικές τοποθετούνται για την επόμενη μέρα, εάν ο σύγχρονος δυτικός άνθρωπος μπορεί να κάνει ουσιαστική αυτοκριτική, εάν μπορεί να κοιτάξει δίπλα του και στον καθρέφτη του και να πει: "Και τώρα οι δυό μας"...»
Στην πρώτη της συνέντευξη μετά την πρόσφατη υπουργοποίησή της, η μεγάλη ελληνίδα ηθοποιός δεν είναι ακόμα σε θέση να μιλήσει για τα σχέδιά της στο υπουργείου Πολιτισμού. Η πορεία της,ωστόσο, προειδεάζει το πιθανό ενδιαφέρον της για την παιδεία των καλλιτεχνών και δη στο αρχαίο δράμα, σημειώνει η εφημερίδα αναφερόμενη κυρίως στο γεγονός ότι η Λυδία Κονιόρδου θεωρείται μια από τις κορυφαίες ελληνίδες τραγωδούς.
Εξ' ου και κατά τη διάρκεια της συνέντευξης αυτής, η Λυδία Κονιόρδου αναφέρθηκε κυρίως στο έργο του Αλεξάντερ Γκέλμαν «Και τώρα οι δυο μας» που θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί με τον Πέτρο Φιλιππίδη στο θέατρο Μουσούρη - αμισθί, όμως, όπως σημειώνει. Η σκηνοθεσία - απόδοση είναι του Γιώργου Κιμούλη (σημειωτέον, ένα πρόσωπο που ακουγόταν για τη θέση την οποία τελικά πήρε η ίδια) σε σκηνικά - κοστούμια Γιώργου Γαβαλά.
Οι ήρωες, παρασυρμένοι από το κέρδος και την καταξίωση με όρους κοινωνικούς κι όχι πραγματικούς, αναλώνουν τη ζωή τους στο κυνήγι της επιτυχίας αγνοώντας την ουσία.
«(Το έργο) μας δείχνει πόσο με την ανοχή μας γινόμαστε ηθικοί αυτουργοί μικρότερων ή μεγαλύτερων εγκλημάτων. Αντιλαμβάνεται κάποιος τις αντιφάσεις και γελά με ένα γάλιο τσεχωφικό», λέει η Λυδία Κονιόρδου.
΄Οχι, η Λυδία Κονιόρδου δεν νιώθει την ανάγκη να απολογηθεί που μετά από τόσες και τόσες παραστάσεις αρχαίου δράματος και κωμωδίας παίζει στο εμπορικό θέατρο. «Δεν απολογούμαι για τις επιλογές μου», εξομολογείται. «Αρχίζω την προετοιμασία μιας δουλειάς καιρό πριν.΄Αλλες φορές κρύβομαι, άλλες ξαφνιάζω το κοινό».
Θυμίζουμε ότι γενικά η Λυδία Κονιόρδου είναι μια περίπτωση πολιτικοποιημένου μεν ηθοποιού (ήταν υποψήφια ευρωβουλετής του κόμματος των Οικολόγων Πρασίνων, ενώ μετείχε στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου 2015) που, ωστόσο, ήταν πολύ προσεκτική στις δημόσιες δηλώσεις της.
Από τις λίγες φορές που αισθάνθηκε την ανάγκη να εκφράσει για πρώτη φορά δημόσια τη γνώμη της ήταν στο ζήτημα της ρήξης του ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου με τον καλλιτεχνικό του διευθυντή, Στάθη Λιβαθινό και με ιδιαίτερα ξεκάθαρο τρόπο. Δεν δίστασε να μιλήσει δημόσια κι έξω από τα δόντια «για άδικη τακτική εκ μέρους του ΔΣ πού βάζει παράλογα εμπόδια στην πραγματοποίηση του οράματός του καλλιτεχνικού διευθυντή, υπογραμμίζοντας ότι ο Στάθης Λιβαθινός έδωσε ένα δείγμα πολιτισμού, κάθε άλλο παρα αλαζονικό» τον Σεπτέμβριο του 2015.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr