Ο Χωμενίδης απαντά στην Ακρίτα: Μέρα που ναι, Καλή Φώτιση

Τι αναφέρει στη μικρή του ανάρτηση ο συγγραφέας Χρήστος Χωμενίδης για την κ. Ακρίτα αλλά όσους του επιτέθηκαν.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM

«Σε όσους με τόσο μένος, τόσο άδικα μού επιτίθενται εύχομαι από καρδιάς -μέρα που είναι- Καλή Φώτιση.

Και τους στέλνω από το παράθυρο μου τα τριαντάφυλλα τού Ανδρέα Εμπειρίκου.

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ

Σκοπός της ζωής μας δεν είναι η χαμέρπεια. Yπάρχουν απειράκις ωραιότερα πράγματα και απ' αυτήν την αγαλματώδη παρουσία του περασμένου έπους. Σκοπός της ζωής μας είναι η αγάπη. Σκοπός της ζωής μας είναι η ατελεύτητη μάζα μας. Σκοπός της ζωής μας είναι η λυσιτελής παραδοχή της ζωής μας και της κάθε μας ευχής εν παντί τόπω εις πάσαν στιγμήν εις κάθε ένθερμον αναμόχλευσιν των υπαρχόντων. Σκοπός της ζωής μας είναι το σεσημασμένον δέρας της υπάρξεώς μας.»

Αυτά γράφει ως απάντηση στην Έλενα Ακρίτα ο συγγραφέας Χρήστος Χωμενίδης, με αφορμή όσα του είχε καταλογίσει η ίδια για κείμενό του για τον Θάνο Μικρούτσικο. 

Στο κείμενο στην εφημερίδα "τα Νέα", ο κ. Χωμενίδης έγραφε μόνο καλά λόγια για τον συνθέτη που έφυγε πρόσφατα. Ωστόσο, η έμπνευση που είχε να συνδέσει τα τραγούδια του Θάνου Μικρούτικου με τον καταναλωτισμό των Ελλήνων προ κρίσης, προκάλεσε την αντίδραση πολλών, μεταξύ αυτών και της Ελενας Ακρίτα.

Που έγραψε οτι δεν υπάρχουν σχόλια για το κείμενο του Χωμενίδη και πρόσθεσε#YouCantMakethisStuffUp. Που σημαίνει σε ελεύθερη μετάφραση “είναι απίστευτο”.

Σε κάθε περίπτωση τα σχόλια που ανέβηκαν στον λογαριασμό της Ελενας Ακρίτα στο facebook ηταν κατεδαφιστικά για τον Χρήστο Χωμενίδη. Ενώ αργότερα η κ. Ακρίτα, ανέβασε όλο το κείμενο του Χρήστου Χωμενίδη.

Το κείμενο του Χρήστου Χωμενίδη

«Η ΜΟΙΡΑ ΣΟΥ ΕΣΥ ΜΟΝΑΧΟΣ ΕΙΣΑΙ
Μεταμορφώνοντας τα ποιήματα του Νίκου Καββαδία σε τραγούδια ο Θάνος Μικρούτσικος πέτυχε το πιο σημαντικό. Να φωτίσει, να αναδείξει τον στίχο, ενίοτε να ξεκλειδώσει και κρυφά νοήματά του. Να εξοικειώσει προσέτι τους ακροατές με ένα ιδίωμα ναυτικό, γεμάτο άγνωστες λέξεις. Δεν ήταν εύκολο αυτό, κάθε άλλο. Αφότου ξεκίνησαν παρ’ημίν οι μελοποιήσεις, από τα τέλη των 50’ς με τον «Επιτάφιο» του Ρίτσου και του Θεοδωράκη (το 1926 ο Δημήτρης Μητρόπουλος είχε βάλει μουσική σε δεκατέσσερα ποίηματα του Καβάφη, η εργασία του ωστόσο δεν έφτασε στο πλατύ κοινό), πολλοί συνθέτες αποπειράθηκαν να συνδεθούν με κάποιον ταλαντούχο ποιητή. Κάποιοι είχαν την κατάληξη των πρωτόβγαλτων ταυρομάχων που το θηρίο τούς γκρεμίζει από τη ράχη του και τους ποδοπατάει ανελέητα. Άλλοι -σαν τους κακούς μαγείρους που φλομώνουν τα φαγητά στις σάλτσες- πασάλειψαν τους στίχους με τις νότες τους, τούς κατήντησαν αγνώριστους. Λίγων το αποτέλεσμα στάθηκε ευτυχές. Ανάμεσά τους αναμφίβολα συγκαταλέγεται ο «Σταυρός του Νότου». Και ξαφνικά βρεθήκαμε να τραγουδάμε για το καραντί που θα μάς μπατάρει, για τον πυρετό στους τροπικούς και για του Ρίο τη μαλαφράντζα… Η συγκυρία ήταν απολύτως ευνοϊκή για κάτι τέτοιο. Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, η Ιστορία μας γύριζε σελίδα. Μπαίναμε στην ΕΟΚ (πρόδρομο της Ευρωπαϊκής Ένωσης), ξέφευγαμε -οριστικά έμοιαζε- από τη φτώχεια και την υπανάπτυξη. Η πατρίδα δεν θα έδιωχνε πλέον τα παιδιά της στις φάμπρικες της Γερμανίας και στου Βελγίου τις στοές, δεν θα τους έβγαζε φυλλάδιο για να μπαρκάρουν και να στέλνουν εμβάσματα, με τα οποία θα ζούσε η οικογένεια στο νησί. Είχαμε πια την ψυχική πολυτέλεια όχι απλώς να συμφιλιωθούμε αλλά και να μυθοποιήσουμε τα τραύματα του παρελθόντος. Να κάνουμε τον πόνο άρπα όπως θα’λεγε ο Καρυωτάκης. Εάν η ναυτοσύνη μας υμνήθηκε όπως τής άξιζε, το ίδιο δεν συνέβη με το έπος τής μετανάστευσης. Εκεί μονάχα «Θείες από το Σικάγο» βλέπαμε και πικραμένες «Νύφες». Ίσως τα επιτεύγματα των ομογενών παραήταν εντυπωσιακά για να τα αποδεχθούν οι απόγονοι εκείνων που είχαν μείνει στα χωριά τους - πώς αλλιώς να ερμηνεύσουμε ότι σχεδόν αποσιωπάται πως εκτός από τον Μάικλ Δουκάκη και η Μαρία Κάλλας και ο Ελία Καζάν και ο Νίκος Γκάλης υπήρξαν Ελληνοαμερικάνοι; Ίσως απλώς να μην έχει έρθει ακόμα η ώρα να γραφτεί, να τραγουδηθεί, να κινηματογραφηθεί η ιστορία του παιδιού που ξεριζώθηκε από τον Μοριά, την Ήπειρο, τη Μικρασία και διέπρεψε στην Αμερική ή στην Αυστραλία… Για να επιστρέψουμε στον Καββαδία και στον Μικρούτσικο, συνέβη το εξής διόλου παράδοξο. Όσο απομακρύνονταν οι Έλληνες από τον γενάρχη τους Οδυσσέα, «τον άντρα τον πολύτροπο», και βούλιαζαν στην τρυφηλή ζωή των διορισμών και των επιδοτήσεων, τόσο μεράκλωναν με τον «Σταυρό του Νότου». Οι σχολές του εμπορικού ναυτικού άδειαζαν από σπουδαστές - «πού να θαλασσοπνίγεται το παιδί; ο βουλευτής μας θα τον βολέψει σε γραφείο με σφραγίδες!». Στις μουσικές όμως σκηνές οι θαμώνες τρέκλιζαν (βοηθούσε και το αλκοόλ) λες κι είχαν μόλις δέσει το καράβι τους. Ο Θάνος Μικρούτσικος βροντούσε το πιάνο φορώντας κασκέτο καπετάνιου και το κοινό μύριζε στα σινιέ του ρούχα το ψαρόλαδο. Όταν πάλι άλλαζε σκοπό και τραγουδούσε «έτσι κι αλλιώς η γη θα γίνει κόκκινη!», οι αποκάτω αφηνίαζαν, έτοιμοι έμοιαζαν να ξεπαρκάρουν τα τσερόκι τους και να πάνε να ανατρέψουν τον καπιταλισμό. Μιλάμε για μαζική παραίσθηση, η οποία οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια στη χρεοκοπία όχι μόνο του κράτους αλλά και της κοινωνίας. Μπαίνοντας στο 2020, ευελπιστούμε ότι χάρη στην κρίση οι Έλληνες έχουν απαλλαγεί, σε ένα σημαντικό βαθμό, από τις αυταπάτες τους. Δεν αναζητούν πλέον επαναστάσεις στα όνειρά τους. Δεν πλαισιώνουν κάθε σημαίας τις ιστούς σαν ιδεώδεις -νωθροί στο μυαλό- υποτακτικοί. Έχουν επιτέλους εμπεδώσει τον άλλο στίχο που μελοποίησε ο Μικρούτσικος απ’το θεατρικό «Φουέντε Οβεχούνα»: «Η μοίρα σου εσύ μονάχος είσαι. Στα χέρια κανενός μην την αφήνεις.» Ο Θάνος Μικρούτσικος πέθανε στην αγκαλιά των πιο δικών του, κηδεύτηκε πάνδημα με αγάπη και με θαυμασμό. Τα τραγούδια του μένει να βρουν την αληθινή τους σημασία, το γνήσιο νόημά τους. Να λειτουργούν στο εξής όχι σαν παρηγοριές και σαν φαντασιώσεις. Αλλά ως εγερτήρια».

Η ανάρτηση της Ελενας Ακρίτα

Ο Χωμενίδης απαντά στην Ακρίτα: Μέρα που ναι, Καλή Φώτιση
 

Φωτό: Eurokinissi

ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ 20 Φεβ 2020 | 09:35

Η Έλενα Ακρίτα γίνεται ...ολόγραμμα στην πρώτη queer όπερα

Τι ρόλο υποδύεται το ολόγραμμά της στην όπερα ΟRFEAS 2020.

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ 19 Φεβ 2020 | 12:57

Αδιανόητο: Κατηγορούν την Ακρίτα ότι κουκούλωσε την υπόθεση του βρέφους

Αν είναι δυνατόν. Στο διαδίκτυο ορισμένοι υποστηρίζουν οτι το νεκρό βρέφος είχε όντως υποστεί σεξουαλική κακοποίηση και οτι η υπόθεση κουκουλώθηκε.

ΕΙΧΕ ΣΥΣΤΗΣΕΙ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ 18 Φεβ 2020 | 15:42

Ξανά η Ακρίτα για το βρέφος- Εγώ σας προειδοποίησα και ας με έβριζαν

Είχε γράψει και νωρίτερα να μην βιαστεί κανείς να βγάλει συμπεράσματα για τον ρόλο των γονέων

ΤΙΤΑΝΟΜΑΧΙΑ 18 Φεβ 2020 | 15:03

Σόρος κατά Ζούκερμπεργκ για τις πολιτικές διαφημίσεις στο FB

Bολές κατά του ιδρυτή Μαρκ Ζούκερμπεργκ εξαπέλυσε ο Τζορτζ Σόρος με επιστολή του προς του Financial Times.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΟ FACEBOOK 18 Φεβ 2020 | 13:13

Η Ελενα Ακρίτα για το κακοποιημένο βρέφος- Ας περιμένουμε, μην προτρέχουμε

Οι εκτιμήσεις των γιατρών και των ιατροδικαστών είναι διαφορετικές για το άν υπήρξε η όχι κακοποίηση

ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ 17 Φεβ 2020 | 16:27

Facebook: Επιχείρηση γοητείας του Ζάκερμπεργκ στις Βρυξέλλες

Ο Ζάκερμπεργκ έχει ραντεβού με την αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αρμόδια για την ψηφιακή βιομηχανία Μαργκρέτε Βεστάγκερ

Η ΕΠΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ 17 Φεβ 2020 | 15:05

Η Ακρίτα αποθεώνει τον Γαβαλά με ή χωρίς την Hermes: Η επική απάντησή του

«Ο Λάκης Γαβαλάς χρεοκόπησε αλλά δεν κρύφτηκε σαν το ποντίκι. Δεν τό 'σκασε νύχτα από τη χώρα. Χρεοκόπησε και πήγε φυλακή»

ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ 16 Φεβ 2020 | 09:03

Ζούκενμπεργκ για εκλογές ΗΠΑ το 2016: «Μάθαμε το μάθημά μας»

«Μάθαμε το μάθημα μας» από τις αμερικανικές εκλογές του 2016, υποστήριξε ο επικεφαλής του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ 14 Φεβ 2020 | 13:10

Η σύζυγος και τα παιδιά Μικρούτσικου στον Β. Παπακωνσταντίνου [εικόνες]

Η φιλία Παπακωνσταντίνου - Μικρούτσικου κράτησε πολλές δεκαετίες και η οικογένειά του διατηρεί τους δεσμούς της με τον Βασίλη και την σύζυγό του Ελένη Ράντου.

ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ 13 Φεβ 2020 | 20:02

Ελενα Ακρίτα για μωρό στην Πάτρα:Δεν βρίσκω δικαιολογίες,μόνο πένθος & οργή

»...Σεβαστή και κορόνα στο κεφάλι μας η επιλόχειος κατάθλιψη ή ό,τι τη βασάνιζε τέλος πάντων, αλλά εδώ πια τρελαίνεσαι...»

ΣΤΗ ΡΩΣΙΑ 13 Φεβ 2020 | 15:37

Ρωσία: Πρόστιμο 58.000 ευρώ στην Facebook για τα προσωπικά δεδομένα

Το δικαστήριο Ταγκάνσκι της Μόσχας επέβαλε πρόστιμο 4 εκατομ. ρουβλίων