Πάρτι και ...κούρεμα στη μέση της Πανεπιστημίου

Η Πειραματική σκηνή του Εθνικού θεάτρου επαναλειτουργεί. Στο τιμόνι της δυο νέοι σκηνοθέτες, δίπλα τους όλες οι νέες δυνάμεις του θεάτρου, ξεκίνημα με ένα πάρτι.

parti-kai-kourema-sti-mesi-tis-panepistimiou
|
SHARE THIS
0
SHARES
Πρόδρομος Τσινικόρης και Ανέστης Αζάς
Πρόδρομος Τσινικόρης και Ανέστης Αζάς

Ήταν μια γιορτή που ζωντάνεψε την Πανεπιστημίου. Η πειραματική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου επαναλειτουργεί. Στο τιμόνι της ο Πρόδρομος Τσινικόρης και ο Ανέστης Αζάς. Το ρεπερτόριό της επιφυλάσσει πολλά και καλά έργα από τις νέες δυνάμεις του Ελληνικού Θεάτρου. Στο -1 του Ρεξ άρχισε το πάρτι και το συμβολικό ...κούρεμα που συνεχίστηκε στο δρόμο.

 

Το ρεπερτόριο της Πειραματικής Σκηνής για το 2015-16 είναι: 

      «Στη μέση του δρόμου» του Πρόδρομου Τσινικόρη

Εναρξη: 07/11/2015

Λήξη: 20/11/2015

Πόσο εύκολο είναι να χάσει κάποιος το σπίτι του και τί σημαίνει για όλους μας η λέξη «ευτυχία» στην Αθήνα του 2015;  Ποιες εμπειρίες θα είναι διατεθειμένη η κάθε πλευρά να μοιραστεί όταν βρεθεί ενώπιος ενωπίω;

Μετά την επιτυχημένη παρουσίασή του στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών ο Πρόδρομος Τσινικόρης μαζί με τους συνεργάτες του προσκαλεί τους θεατές σε μια διαφορετική περιήγηση - audiowalk στο κέντρο της πόλης, με αφετηρία την έρευνα γύρω από τους άστεγους της Αθήνας.

Ταυτότητα παράστασης
Σύλληψη – σκηνοθεσία: Πρόδρομος Τσινικόρης

Ηχητική εγκατάσταση:  Νίκος Πάστρας

Ειδική συνεργάτις για το θέατρο με ευάλωτες ομάδες Ιωάννα Βαλσαμίδου

Έρευνα και δραματουργία: όλη η ομάδα

Διανομή:

Μαρία Γάτου, Μπέσυ Ζαχάρη, Γιάννης Κώτσος, Λάμπρος Μουστάκης, Μιχάλης Σαμόλης, Ταϊλάν Τονάκ, Γιάννης Φωκάς

 

 

 «Υπόθεση Φαρμακονήσι ή το Δίκαιο του νερού»  του Ανέστη Αζά

Εναρξη: 14/11/2015 / Λήξη: 22/11/2015

Με αφετηρία τον πνιγμό έντεκα ανθρώπων τον Ιανουάριο του 2014 κοντά στο Φαρμακονήσι, ο Ανέστης Αζάς και οι συνεργάτες του καταθέτουν μια παράσταση για τη στάση της δικαιοσύνης απέναντι στο μείζον ζήτημα των προσφύγων και των μεταναστών που έρχονται αντιμέτωποι με την Ευρώπη των κλειστών συνόρων.
  Ακολουθώντας την παράδοση του θεάτρου της πραγματικότητας, και μετά από πολύμηνη έρευνα, το έργο αξιοποιεί αφηγήσεις ανθρώπων που σχετίζονται με το συμβάν, και ισορροπεί ανάμεσα στην αναπαράσταση και την επί σκηνής μαρτυρία.

Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία:  Ανέστης Αζάς

Έρευνα - Δραματουργία:  Μάρθα Μπουζιούρη

Video:  Κώστας Μπάμπης

Ηχητικός σχεδιασμός:  Παναγιώτης Μανουηλίδης

Φωτισμοί:  Σεσίλια Τσελεπίδη

Βοηθός σκηνοθέτη:  Παρασκευή Λυπημένου

Βοηθός σκηνογράφου : Ζαΐρα Φαληρέα

Διανομή:

Βασίλης Κουκαλάνι, Άρης Λάσκος, Θεανώ Μεταξά, Γιώργος Μουτάφης, Γιονούς Μοχαμαντί, Μάρθα Μπουζιούρη

Η παράσταση θα έχει υπέρτιτλους στα αγγλικά.

 

 

«Το γήρας - Ένα χορικό»  της Γεωργίας Μαυραγάνη (Σύνθεση Κειμένου)

Εναρξη: 28/11/2015 / Λήξη: 27/12/2015

Ένας εξαμελής "χορός" νέων ηθοποιών συναντά στη σκηνή έναν ισάριθμο "χορό" ηλικιωμένων. Μία θεατρική αφήγηση από μαρτυρίες, συνεντεύξεις και λογοτεχνικά κείμενα, συνθέτουν με άξονα το τρίτο στάσιμο από τον "Οιδίποδα επί Κολωνώ" του Σοφοκλή, μια παράσταση-ντοκουμέντο, για το συχνά αποσιωπούμενο θέμα των γηρατειών. Ένας φόρος τιμής στο χρόνο που περνάει αφήνοντας το αποτύπωμά του στην ανθρώπινη ύπαρξη, διαμορφώνοντας αυτό που αποκαλούμε εμπειρία με ό,τι θετικό ή αρνητικό μπορεί αυτό να σημαίνει.

Ταυτότητα παράστασης

Σύνθεση - Επιμέλεια κειμένου: Γεωργία Μαυραγάνη, Ομάδα Happy End

Σκηνοθεσία- μουσική επιμέλεια: Γεωργία Μαυραγάνη

Σκηνικά – Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Βοηθός σκηνοθέτη - οργάνωση παραγωγής: Ράνια Κελαϊδίτη

Βοηθός παραγωγής:  Ματίνα Γράφου

Διανομή:

Ναζίκ Αϊδινιάν, Φραντζέσκα Αλεξάνδρου, Χρυσή Βιδαλάκη, Ηλίας Κατέβας, Μαντώ Κεραμυδά, Δημήτρης Κερεστεντζής, Μάγδα Λέκκα, Δήμητρα Μητροπούλου, Δημήτρης Μπικηρόπουλος, Μάριος Παναγιώτου, Ελίνα Ρίζου

 

·       «Ισορροπία του Nash» της Πηγής Δημητρακοπούλου

Eναρξη: 08/01/2016/ Λήξη: 31/01/2016

Με αφορμή τους «Δίκαιους» του Αλμπέρ Καμύ , λογοτεχνικά κείμενα, αλλά και την υπόθεση της 17 Νοέμβρη, η Πηγή Δημητρακοπούλου με την ομάδα της, θα επιχειρήσουν  τη σύνθεση ενός νέου έργου για τους αξιακούς κώδικες των ανθρώπων , τη δικαιοσύνη,  την έννοια της αυτοδικίας και την τρομο­κρατία στην πρόσφατη ελληνική ιστορία. Ισορροπία Nash (Θεωρία Παιγνίων):κάθε παίγνιο με πεπερασμένο πλήθος παικτών και στρατηγικών έχει τουλάχιστον ένα σημείο ισορροπίας, σύμφωνα με το οποίο όλοι οι παίκτες επιλέγουν τις πιο συμφέρουσες για αυτούς στρατηγικές, γνωρίζοντας και τις επιλογές των αντιπάλων τους.

Ταυτότητα παράστασης

Σκηνοθεσία – Δραματουργία: Πηγή Δημητρακοπούλου

Σκηνικά: Κώστας Παππάς

Κοστούμια:  Μαρία Κοντοδήμα

 

 

«Ο Αδαής και ο Παράφρων» του Τόμας Μπέρνχαρντ

Eναρξη: 12/02/2016 / Λήξη: 06/03/2016

Μια μεγάλη ντίβα της όπερας, πρόκειται να τραγουδήσει στον «Μαγεμένο Αυλό» του Μότσαρτ για διακοσιοστή εικοστή δεύτερη φορά… Εξαντλημένη από την πειθαρχία που έχει επιβάλλει στον εαυτό της και από την επαναλαμβανόμενη έκθεση της στην κρίση του κοινού,  αποφασίζει να ματαιώσει τις προγραμματισμένες εμφανίσεις της και να αποσυρθεί με τον τυφλό πατέρα της στην εξοχή. Εκείνος όμως, αλκοολικός και φιλοχρήματος, έχει εναποθέσει όλη του τη ζωή στην τραγουδιστική καριέρα της κόρης του… Ανάμεσά τους βρίσκεται ένας γιατρός, δόκτορας Ιατροδικαστικής, παθιασμένος με την ανατομία, αλλά αδιάφορος για την ανθρώπινη ύπαρξη…

Τί αποτελέσματα έχει στον καλλιτέχνη η τελειομανία, η στείρα εξειδίκευση, η υπέρμετρη συγκέντρωση, ο αυστηρός αυτοπεριορισμός;
 Η τέχνη, η επιστήμη, ακόμα και η σχέση γονιού και παιδιού, αποδεικνύονται ανεπαρκείς και καταστροφικές για την πλήρωση των ανθρώπινων αναγκών. Ο Μπέρνχαρντ μετατρέπει την ιατρική σε επιστήμη της αποσύνθεσης και τη μουσική σε τέχνη της αποπροσωποποίησης και της καταστροφής.
Ο μεγάλος Αυστριακός συγγραφέας επιστρατεύει το γκροτέσκο και «χολερικό»  χιούμορ του για να υπογραμμίσει το υπαρξιακό άγχος των ηρώων του. Μια άγρια κωμωδία για την τραγωδία της τέχνης, της επιστήμης και της γονεΐκής χειραγώγησης.

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση:  ΓΙώργος Δεπάστας

Σκηνοθεσία:  Γιάννος Περλέγκας

Φωτισμοί:  Νίκος Βλασόπουλους

Διανομή:

Ανθή Ευστρατιάδου, Γιάννης Καπελέρης, Χρήστος Μαλάκης, Γιάννος Περλέγκας

 

 

«Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα» του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ

Εναρξη: 18/03/2016 / Λήξη: 24/04/2016

Μια τολμηρή σάτιρα με στόχο τους γραφειοκράτες της σταλινικής Μόσχας, ένα ονειρικό ταξίδι από τα γκρίζα κτίρια της Κα Γκε Μπε στις πεδιάδες της Ιουδαίας και το λόφο του Γολγοθά, και ένας παράφορος έρωτας ανάμεσα στη Μαργαρίτα και τον απόκληρο Μαιτρ, συνθέτουν  το εμβληματικό έργο του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα που κινείται ευέλικτα  ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, την Καινή Διαθήκη και τον σοσιαλιστικό ρεαλισμό. Ένα σύνθετο έργο που με τον διάβολο επί σκηνής, πραγματοποιεί ένα μαγικό πήγαινε – έλα, στην πολιτική, τη θεολογία και τον έρωτα.

Ταυτότητα παράστασης

Σκηνοθεσία: Μαρία Πανουργιά

 Διασκευή: Μαρία Πανουργιά, Τάσος Κουκουτάς

Σκηνικά:  Πουλχερία Τζόβα

Κοστούμια:  Ιωάννα Τσάμη

Μουσική:  Blaine Reininger

Βοηθός σκηνοθέτη:  Θεοδώρα Καπράλου

Διανομή:

Κώστας Αβαρικιώτης, Γιάννης Κλίνης, Θεανώ Μεταξά, Ηρώ Μπέζου, Blaine Reininger

 

 «Η γλυκιά τυραννία του Οιδίποδα»  της Μαρίας Πρωτόπαππα - βασισμένο στον "Οιδίποδα Τύραννο" του Σοφοκλή

Eναρξη: 06/05/2016 / Λήξη: 29/05/2016

Μια «ιδιωτική» ερμηνεία για την «αφύσικη» ιστορία ενός ανθρώπου που ακολουθώντας την επιθυμία του για γνώση και εξουσία, εκδιώχθηκε από τον ασφαλή παράδεισο της ηδονικής μητρικής αγκαλιάς, και σήκωσε μέχρι τέλος το φορτίο του πραγματικού του «εγώ». Ένα φορτίο ασήκωτο, αντίτιμο ακριβό της επίγνωσης και της ηδονής.

    Μια παράσταση που με άξονα την ιστορία του Οιδίποδα, επιχειρηθεί να προσεγγίσει τη δύσβατη περιοχή του Μύθου, ακροβατώντας σε κλίμακες ακραίες, αντικαθιστώντας τα αλλότρια με οικεία, και οξύνοντας τις αντιθέσεις ανάμεσα σε επεισόδια απόκοσμα και σε ατμόσφαιρες εγκόσμιες.

Tαυτότητα παράστασης

Διασκευή – Σκηνοθεσία: Μαρία Πρωτόπαππα

Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

 
 
 

Φωτογραφίες: Sooc

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook