Πειραματική Εθνικού: Αντί για επτά χρόνια χούντα, επτά χρόνια έρωτας

Αντί για επτά χρόνια χούντα, επτά χρόνια έρωτας σε ένα εαρινό φεστιβάλ, νέες παραγωγές

peiramatiki-ethnikou-anti-gia-epta-xronia-xounta-epta-xronia-erwtas
|
SHARE THIS
0
SHARES

Σε έναν ανακαινισμένο, «πολυμορφικό χώρο» μας υποδέχτηκαν φέτος οι υπεύθυνοι της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου Ανέστης Αζάς και Πρόδρομος Τσινικόρης και ο διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Στάθης Λιβαθινός, για να μας παρουσιάσουν το πρόγραμμα της Πειραματικής Σκηνής που επαναλειτουργεί για δεύτερη χρονιά στο -1 του Ρεξ. Με τη χορηγία του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, η Πειραματική Σκηνή απέκτησε ευελιξία ενώ οι τεχνικές της δυνατότητες δίνουν την ευκαιρία στους νέους σκηνοθέτες και δημιουργούς να δοκιμαστούν χρησιμοποιώντας κάθε τεχνολογικό μέσο. 

 

Λιγότερες  παραστάσεις, πιο πυκνό πρόγραμμα και ένα αφιέρωμα στον έρωτα στα χρόνια της κρίσης, που αντικατέστησε την αρχική σκέψη ενός  –λίγο πιο επικίνδυνου αφιερώματος στη χούντα- ,  νέοι δημιουργοί και άλλοι πιο έμπειροι που θα πειραματιστούν με νέες φόρμες και κείμενα, ένας πυρήνας νεανικός και ορμητικός θα μας παρουσιάσει τις δικές του αναγνώσεις σε παλιά και νέα έργα.

Ο Πρόδρομος Τσινικόρης και οι εκ Θεσσαλονίκης Κορίνα Βασιλειάδου και  Χάρης Πεχλιβανίδης θα παρουσιάσουν το Πεδίο βολής (Αγριόπαπιες), εγκαινιάζοντας τις παραστάσεις της πειραματικής στις 11 Νοεμβρίου. Η παράσταση με αφορμή το αριστουργηματικό έργο του Ερρίκου Ίψεν, Αγριόπαπια, επιχειρεί να ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από την έννοια της ταυτότητας, της υιοθέτησης και της ερμηνείας «ρόλων» τόσο στο θέατρο όσο και στην καθημερινή ζωή.

Στις 17 και 18 Δεκεμβρίου, στην πορτογαλική περφόρμανς Monday, η Cláudia Dias μοιράζεται την «αρένα» με το συγγραφέα και ποιητή  Pablo Fidalgo Lareo και όπως οι πυγμάχοι,  «γρονθοκοπούνται» με τις καίριες ερωτήσεις του καιρού μας: Γιατί φοβόμαστε τον διπλανό μας; Πώς μπορούμε να προσεγγίσουμε ο ένας τον άλλον; Πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την κατάστασή μας; Η Καθαρή Πόλη ξεκινά παραστάσεις στις 22 Δεκεμβρίου,  μετά την επιτυχημένη περσινή παρουσίασή της στη Στέγη και την περιοδεία σε διάφορα ευρωπαϊκά φεστιβάλ, επιστρέφει στην Αθήνα για να επαναπροσδιορίσει  τα στερεότυπα μέσα από το βλέμμα και τις προσωπικές μαρτυρίες πέντε μεταναστριών καθαριστριών, «ειδικών» σε θέματα καθαριότητας.  Ο Γενικός Γραμματεύς αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα δείγματα της νεοελληνικής δραματουργίας.  Ο Ηλίας Καπετανάκης εξελίσσει  και ενισχύει την κωμωδία της εποχής του, καυτηριάζοντας την πολιτική και την κοινωνική διαφθορά, καθώς και τις επιπτώσεις τους στον οικογενειακό βίο. Η κολακεία, η ξενομανία, τα προξενιά, η πολιτική διαφθορά, οι πελατειακές σχέσεις, η απάτη, η υποκρισία και η κλοπή, παρελαύνουν από μπροστά μας καταδεικνύοντας το ψηφιδωτό της Νέας Ελλάδας. Το σκηνοθετεί η Σοφία Μαραθάκη και η πρεμιέρα θα γίνει στις 26 Ιανουαρίου.

 

Το γελοίο σκότος του Βόλφραμ Λοτς κάνει πρεμιέρα στις 9 Μαρτίου. Βασισμένο στην Καρδιά του Σκότους του Τζόζεφ Κόνραντ και στο Αποκάλυψη Τώρα του Φράνσις Φορντ Κόπολα, το Γελοίο Σκότος εξερευνά την αντίληψη των Ευρωπαίων σχετικά με το «ξένο», ασκεί κριτική στον οικονομικό και στρατιωτικό επεκτατισμό, και συνδυάζει την παρωδία με την υπαρξιακή αγωνία του μυθιστορήματος. Σκηνοθετεί η Κατερίνα Γιαννοπούλου. Η Λένα Κιτσοπούλου  παρουσιάζει το νέο της έργο Τυραννόσαυροι ΡΕΞ για μια κοινωνία ανθρώπων, μία κοινωνία τεράτων που προσπαθεί να επιβιώσει με τα μικρά της ατροφικά χέρια, που δεν μπορούν να αγκαλιάσουν, παρά μόνο να πατήσουν κουμπιά διάφορων τηλεκοντρόλ, ή κουμπιά κινητών για να στείλουν μηνύματα τα οποία αποφεύγουν την κατά μέτωπο σύγκρουση με την πραγματικότητα. Από τις 11 Μαΐου.

 

Το Φεστιβάλ «7 χρόνια φαγούρα - Ο έρωτας στον καιρό των μνημονίων» από τις 20 - 30 Απριλίου 2017, ερευνά το τι σημαίνει έρωτας στην καρδιά της κρίσης και το πως διαμορφώνεται  διαμορφώνεται ο τρόπος που ερωτευόμαστε μέσα στη δίνη των οικονομικών μέτρων, της αβεβαιότητας και της αστάθειας.  Αν «ο έρωτας είναι μια μορφή σκέψης» ποια σκέψη κυριαρχεί σ’ έναν κόσμο που αγωνίζεται να επιβιώσει; Τέσσερις ομάδες  καταθέτουν την άποψή τους στο  Φεστιβάλ της  Πειραματικής  Σκηνής. Το Μεγάλο Κρεβάτι σε σκηνοθεσία Μάνου Βαβαδάκη. Χρησιμοποιώντας δομή και στοιχεία από την  αθηναϊκή επιθεώρηση η παράσταση συνθέτει το τοπίο του έρωτα στην σύγχρονη Αθήνα. Παραποιώντας σκηνικά τις αναπαραστάσεις αθηναϊκών συμβόλων, δημιουργεί ένα νέο αισθητικό περιβάλλον για να ενταχθούν οι ήρωες ενός σπονδυλωτού νέο-κιτς θεάματος. Όσοι κοιμούνται βασισμένο στο ποίημα The Sleepers του Walt Whitman με τα λόγια του Whitman, με εικόνες και ήχους της Ελλάδας του σήμερα να κοιτάξουμε αυτούς που κοιμούνται στα κρεβάτια μιας χώρας σε ένταση, μετά την ένταση, σε σκηνοθεσία Γιούλας Μπούνταλη.

 

Lolita Reversed. Εμπνευσμένο από το μυθιστόρημα του Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ. Σε μια ακραία σκηνική σύνθεση, η ιστορία της Λολίτας του σήμερα, δημιουργεί ένα πλέγμα που από τη μία αποτυπώνει ένα δυνατό έρωτα κι από την άλλη τον βυθίζει σε μια εποχή οικονομικής και κοινωνικής εξαθλίωσης, δοκιμάζοντας τις αντοχές της ανθρώπινης επιθυμίας και τα όρια του σύγχρονου θεάτρου. Σκηνοθετεί ο Χρήστος Καρασαββίδης. Όπερα για δύο. Ο Κώστας Κουτσολέλος και η Βάσω Καμαράτου σκηνοθετούν και ερμηνεύουν μια όπερα που αναρωτιέται αν μπορεί να τραγουδηθεί από απλούς ανθρώπους και όχι από λυρικούς τραγουδιστές.

Όλο το πρόγραμμα της Πειραματικής Σκηνής μπορείτε να δείτε εδώ 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook