Το εμβληματικό στούντιο του Χοάν Μιρό στη Μαγιόρκα θα ανοίξει στην καρδιά του Λονδίνου. Οι Ισπανοί γκαλερίστες Eduard και Jordi Mayoral ετοιμάζονται να δημιουργήσουν ένα αντίγραφο του στούντιο του Ισπανού καλλιτέχνη, το οποίο είχε σχεδιάσει ο αρχιτέκτονας Χοσέ Λουίς Σερτ και μέσα στο οποίο ο Μιρό έζησε τα πιο παραγωγικά του χρόνια. Ένα μόνο πράγμα θα λείπει και αυτό θα είναι το εκτυφλωτικό μεσογειακό φως που έμπαινε από τα τεράστια παράθυρα.
Η αναβίωση του στούντιο του Μιρό είναι ένα στοίχημα των αδερφών Mayoral που ίδρυσαν τη γκαλερί τους στη Βαρκελώνη πριν από επτά χρόνια με σκοπό την ανάδειξη καλλιτεχνών που συνδέονται με την πόλη τους, συμπεριλαμβανομένου του Μιρό που γεννήθηκε εκεί το 1893.
Οι φανταστικές εικόνες, οι γεμάτες παιχνιδίσματα είναι χαρακτηριστικό των έργων του Χοάν Μιρό. Ο ισπανικής καταγωγής καλλιτέχνης, υπήρξε από τους πρώτους σουρεαλιστές που τόνισε με την δική του εξατομικευμένη εικαστική γλώσσα ένα από τα σημαντικότερα κινήματα της τέχνης του 20ου αιώνα.
Η ανάλαφρη αίσθηση της παιδικότητας, είναι η πρώτη εντύπωση που δίνουν τα γεμάτα συμβολισμούς έργα του Μιρό. Ο Μιρό ήταν γιός ενός κατασκευαστή κοσμημάτων από τη Βαρκελώνη. Σπούδασε εικαστικά στη Σχολή Καλών Τεχνών της Βαρκελώνης και στην Academia Gali. Δεν ακολούθησε την οικογενειακή επιχείρηση και ακολούθησε την καριέρα του καλλιτέχνη χωρίς να έχει καμία οικονομική στήριξη από το σπίτι του.
Ο Μιρό, τα πρώτα χρόνια της καριέρας του πειραματίστηκε με διαφορετικά στυλ ζωγραφικής που είχαν κάνει δυναμικά την παρουσία τους στις αρχές του αιώνα όπως ο Φωβισμός και ο Κυβισμός. Το 1921 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι και συναντήθηκε με τον Πικάσο και την καλλιτεχνική κοινότητα που έκαναν την πόλη κέντρο των τεχνών στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα και στις αρχές του εικοστού. Ο Μιρό εντάχθηκε στον κύκλο των σουρεαλιστών και του Μπρετόν και σε αυτό το ταξίδι υπήρξε συνοδοιπόρος με τον Έρνστ και τον Μασόν. Μέσα σε αυτό το κίνημα κατόρθωσε και ανέπτυξε το δικό του προσωπικό στιλ. Λαμπερά χρώματα και απλοποιημένες φόρμες, που θυμίζουν τα σχέδια των παιδιών.
Ο Μιρό αναγνωρίστηκε παγκοσμίως πολύ νωρίς και το 1940 επέστρεψε και εγκαταστάθηκε στην Ισπανία. Η προσωπικότητα του απείχε πολύ από τους μποέμ καλλιτέχνες. Ήταν λιγομίλητος και προσηλωμένος στο έργο του με το οποίο πειραματιζόταν συνεχώς. Έκανε γλυπτική, κεραμικά και τοιχογραφίες. Το 1956 κατάφερε και μετακόμισε στην βίλα που ονειρευόταν, στο ιστορικό στούντιό του, στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα.
Εκεί σε αυτό το στούντιο που τώρα θα ξαναζωντανέψει, ένα χαρακτηριστικό δείγμα της αρχιτεκτονικής avant-garde της δεκαετίας του 1950 δημιούργησε κάποια από τα μεγαλύτερα έργα του στο διάστημα από το 1956 έως το 1983. Ήταν μια περίοδος απεριόριστης ανεξαρτησίας και πειραματισμών με νέα μέσα, τα αποτελέσματα της οποίας έχουμε στα εξαιρετικά χαρακτικά του. Το 1992 η αγαπημένη του κατοικία μετετράπη σε μουσείο Miro. Ο γκαλερίστας Jordi Mayoral ελπίζει ότι οι επισκέπτες θα μπορέσουν να έχουν αίσθηση του χώρου και της ατμόσφαιρας του στούντιο του Μιρό, αλλά ελπίζουν ότι στη συνέχεια θα επισκεφθούν και την Μαγιόρκα.
Στην έκθεση θα συμπεριλαμβάνονται πρωτότυπες επιστολές του Μιρό και 25 έργα ζωγραφικής και σχέδια. Τα μισοτελειωμένα έργα που άφησε στα καβαλέτα, θα είναι δίπλα με αυτά που μάζευε στις τσέπες του όταν πήγαινε βόλτα στη θάλασσα, βότσαλα και κλαδιά.
Ο εγγονός του λέει ότι ο Μιρό μπορούσε να κάνει μια ζωγραφιά σε δέκα δευτερόλεπτα αλλά αυτά τα δέκα δευτερόλεπτα τα είχε σκεφτεί επί έναν ολόκληρο χρόνο. Είχε επισκεφθεί το στούντιο όταν ήταν δέκα ετών και θυμάται ακόμα τη μυρωδιά από το νέφτι και το λινέλαιο, τη λαδομπογιά και τα ακρυλικά χρώματα καθώς και τα εκατοντάδες έργα παντού. Και θυμάται το δέος που του είχε προκαλέσει η εικόνα.
Το στούντιο του Μιρό θα ανοίξει από τις 21 Ιανουαρίου, στο Λονδίνο, στη γκαλερί Mayoral
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr