
Ο γνωστός φωτογράφος Κωνσταντίνος Πίττας με μια ανάρτησή του στο facebook που έχει κάνει εντύπωση αποδομεί το αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ για το δήθεν τσιμέντωμα της Ακρόπολης. Ανέβασε μάλιστα και φωτογραφίες που δίνουν μια πιο ακριβή διάσταση για το έργο του συντηρητή της Ακρόπολης Μανώλη Κορρέ, ενώ κάνει λόγο για προπαγάνδα.
Ο κ. Πίττας γράφει ακόμα ότι η όλη ιστορία είναι μια ιστορία αντιπολιτευτικής μάχης και ότι το σχέδιο του καθηγητή Κορρέ έχει πέσει θύμα "για να χτυπηθεί τώρα μια υπουργός που, ούτως ή άλλως, είναι προσωρινή (αν είχε παραδοθεί πριν δύο χρόνια το έργο, δεν θα είχε ακουστεί τίποτα). Η Ακρόπολη όμως θα είναι και αύριο εδώ, όπως δυστυχώς και τα πάθη μας."
Ο τίτλος "Τράτζικ" αναφέρεται στο σχόλιο που έκανε μια κοπέλα επισκέπτης της Ακρόπολης- την ίδια ώρα με εκείνον- λίγο πριν τραβήξει σέλφι με φόντο το μνημείο. "Είναι απίστευτο, γράφει ο Κωνσταντίνος Πίττας, το πώς η προπαγάνδα ντρεσάρει συνειδήσεις και ανθρώπους, και όχι μόνο από το στενό κομματικό ακροατήριο, που πιστεύει ούτως ή άλλως τα πάντα. Είναι σατανικό όπλο η προπαγάνδα, απλώνεται υπόγεια μέσα στον κοινωνικό ιστό και τα δηλητηριάζει όλα. Όσο για την κοπελίτσα, έβγαλε ΑΜΕΣΩΣ μια σελφι με την παρέα της και τα μπετά, με φόντο τον Παρθενώνα, είχαν ξεμπερδέψει με την Ακρόπολη. Τι ξέρει τώρα ο Κορρές; σαμπουάν δεν φτιάχνει αυτός;’
Η ανάρτηση του Κωνσταντίνου Πίττα
"Τράτζικ!"
Τα "τσιμέντα" της Ακρόπολης σε δύο φωτογραφίες, από το ίδιο σημείο και με τον ίδιο φακό, χθες το πρωί: η πρώτη είναι παρμένη από το ύψος του ματιού, η δεύτερη από χαμηλά. Βάζω στοίχημα ότι έχετε δει πιο πολύ εικόνες σαν την δεύτερη. Σε αυτήν, ο διάδρομος φαίνεται λεωφόρος! Πάει, "την τσιμέντωσαν την Ακρόπολη!" Η αλλιώς "η νέα διαδρομή δεν σεβάστηκε το μνημείο" (αν είστε πιο σοβαροφανής). Η προπαγάνδα μπορεί να πει τα ψέματά της με απλά, απλούστατα οπτικά τρικ. Ένα προσεκτικό μάτι, βέβαια, καταγράφει την κλίμακα που βάζουν οι ανθρώπινες σιλουέτες και διαπιστώνει το αληθινό πλάτος του διαδρόμου.
Άλλο ψέμα: τα ίδια τα"τσιμέντα", που δεν είναι τσιμέντα, δηλαδή μπετόν όπως το ξέρουμε. Είναι μια σκληρή επιφάνεια από αδρανή υλικά και πολύ λίγο τσιμέντο, είναι στο χρώμα της άμμου, αντιολισθητική και ασφαλής στο περπάτημα. Η επιπεδότητά της και η ουδέτερη όψη της αναδεικνύουν το τρισδιάστατο μεγαλείο του Παρθενώνα δίπλα της αντί να το μειώνουν, εντείνουν την αίσθηση του ύψους του, γιατί τα μάτια βλέπουν πάντα μεσω συγκρίσεων και αντιθέσεων (οριζόντιο-κάθετο).

Πριν, που ήταν και ο διάδρομος ανάγλυφος, δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο. Άσε που τότε ο επισκεπτης κοίταζε κάτω, εκεί πού πατούσε, για να μην τραυματιστεί. Τωρα μπορεί να συγκεντρωθεί στο μνημείο. Το καλοκαίρι η Ακρόπολη δέχεται μέχρι και 40.000 επισκέπτες τη μέρα. Έπρεπε να προσφέρουν μιαν ασφαλή επίσκεψη του ιερού βράχου σε όλους αυτούς. Δεν "κατέστρεψαν την Ακρόπολη για τα εισητήρια" (ακούστηκε και αυτό το ιδεολόγημα), το μνημείο δεν είναι οικόπεδό μας να το κλείσουμε (όπως έκανε ο Ερντογάν για την Αγιά-Σοφιά), ανήκει στην ανθρωπότητα και οφείλουμε να είναι επισκέψιμο και ασφαλές για όλους.
Άλλο παραμύθι: η "μη αναστρέψιμη βλάβη του μνημείου". Μα οι διαδρομές είναι σε κομμάτια λιγων τετραγωνικών το καθένα, που πατάνε σε μεμβράνες και ενώνονται με αρμούς, μπορούν να αφαιρεθούν εύκολα σε λίγες δεκαετίες αν υπάρχει τότε καταλληλότερο υλικό. Και άλλα ψέματα, όπως για το "πλάτος που πνίγει τα Προπύλαια" (πώς θα χωρούσε τόσος κόσμος τη στιγμή που φτάνει επάνω και βλεπει πρωτη φορα τον Παρθενώνα και φωτογραφίζει μαζικά, αν είχαν κρατήσει τη στενή χάραξη του Τραυλού...), και άλλα που δεν χωράνε σε αυτό το σημείωμα.
Γνώρισα τον Μανόλη Κορρέ το 1990. Εντυπωσιάστηκα αμέσως από τη γνώση που είχε και το πάθος του για την Ακρόπολη ΑΠΌ ΤΌΤΕ, ο άνθρωπος ήταν ταγμένος! Όπως εντυπωσιάστηκα και από την τιτανια προσπάθεια που γινόταν στον βραχο από τον ίδιο και άλλους, τα καλύτερα μυαλά του Πολυτεχνείου, για την αναστύλωση της, ήδη από το 1975! Μέσα από τις συμπληγάδες του ελληνικού δημοσίου, με ό,τι αυτό σημαίνει. Όταν πρόσφατα ξέσπασε ο θόρυβος για τα "τσιμέντα", δεν το χωρούσε το μυαλό μου ότι αυτός ο άνθρωπος, με αυτή τη γνώση, θα μπορούσε να κάνει τέτοιο έγκλημα στην Ακρόπολη, στην οποία αφιέρωσε τη ζωή του, σε λίγο κλείνει 50 χρόνια ενασχόλησης αποκλειστικής μαζί της!

Γιατί δικό του σχέδιο είναι οι νέες διαδρομές, με συνεργασία και έγκριση από το ΚΑΣ έγιναν όλα, και στο τέλος μόνο πήρε και την έγκριση από το υπουργείο. Κατάλαβα, βλέποντας και μόνος μου, ότι είχε πέσει και ο ίδιος και το σχεδιό του θύματα της αντιπολιτευτικής μάχης με κάθε μέσο. Για να χτυπηθεί τώρα μια υπουργός που, ουτως ή άλλως, είναι προσωρινή (αν είχε παραδοθεί πριν δύο χρόνια το έργο, δεν θα είχε ακουστεί τίποτα). Η Ακρόπολη ομως θα είναι και αύριο εδώ, όπως δυστυχώς και τα πάθη μας.
ΥΓ. Φεύγοντας, ήμουν στα Προπύλαια την ωρα που κατέφθανε από την είσοδο μια παρέα. Μια κοπέλα, πριν τα πατήσει ακόμα τα "τσιμέντα", τα είδε κι έβγαλε φωνή μεγάλη: "Τράτζικ! Τράτζικ!..." Δεν μπορούσες να μην γελάσεις. Είναι απίστευτο το πώς η προπαγάνδα ντρεσάρει συνειδήσεις και ανθρώπους, και όχι μόνο από το στενό κομματικό ακροατήριο, που πιστεύει ούτως ή άλλως τα πάντα. Είναι σατανικό όπλο η προπαγάνδα, απλώνεται υπόγεια μέσα στον κοινωνικό ιστό και τα δηλητηριάζει όλα. Όσο για την κοπελίτσα, έβγαλε ΑΜΕΣΩΣ μια σελφι με την παρέα της και τα μπετά, με φόντο τον Παρθενώνα, είχαν ξεμπερδέψει με την Ακρόπολη. Τι ξέρει τώρα ο Κορρές; σαμπουάν δεν φτιάχνει αυτός;
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr