
Από τον περσινό Μάιο, όταν το "Όλα Όσα Φανταζόμαστε Ως Φως" (Παγιάλ Καπάντια) απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάννες, το σούσουρο γύρω από το κοινωνικό δράμα της Ινδής σκηνοθέτριας ήταν αποθεωτικό. Οι ενθουσιώδεις αντιδράσεις συνεχίστηκαν αμείωτες τους επόμενους μήνες και σύντομα άρχισαν να αποδίδουν καρπούς. Critics Choice, Χρυσές Σφαίρες, BAFTA έδωσαν τουλάχιστον μία υποψηφιότητα στην ταινία, κάτι που όλα δείχνουν πως πρόκειται να συμβεί και στα προσεχή 97α βραβεία Όσκαρ. Λίγο πριν την ελληνική πρεμιέρα στις 23 Ιανουαρίου είδαμε το φιλμ και μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε πως πρόκειται για την πρώτη σπουδαία κινηματογραφική στιγμή της χρονιάς.
Αφοπλιστική ειλικρίνεια
Στη δεύτερη μεγάλου μήκους της, η Καπάντια τιμά την παράδοση του εκτός Μπόλιγουντ ινδικού σινεμά, το οποίο διαχρονικά αφουγκράζεται τα υπαρξιακά αδιέξοδα των λαϊκών τάξεων μέσα από αφηγήσεις αβίαστου ρεαλισμού. Όπως αντίστοιχα οι Σατγιαζίτ Ράι ("Το Τραγούδι του Δρόμου"), Μαές Μπατ ("Saaransh") και Μίρα Νάιρ ("Salaam Bombay!") πριν από εκείνη, η 39χρονη δημιουργός φέρνει στο προσκήνιο τα σύγχρονα άγχη των συμπατριωτών της επιχειρώντας να τα επουλώσει. Εν προκειμένω, οι θεματικές που την απασχολούν ξεδιπλώνονται μέσα από τη σχέση δύο συγκατοίκων, της Πράμπα (Κάνι Κουσρούτι) και της Ανού (Ντίβια Πράμπα), οι οποίες εργάζονται ως νοσηλεύτριες σε νοσοκομείο της Βομβάης. Η μία προσπαθεί να συμφιλιωθεί με τη μοναξιά της καθώς ο σύζυγός της έχει μεταναστεύσει στο εξωτερικό, ενώ η άλλη επιχειρεί να κρατήσει μυστική τη σχέση με τον άντρα που έχει ερωτευτεί, καθώς δεν έχουν παντρευτεί, αλλά ούτε και μοιράζονται την ίδια θρησκεία. Δύο "ελαττώματα" που συνιστούν ανάθεμα στην ινδική πραγματικότητα όπως την απεικονίζει η ταινία, μια επιπρόσθετη πτυχή στην πολυπρόσωπη καταπίεση που βιώνουν οι δύο ηρωίδες. Οι οποίες, με τη σειρά τους, προέρχονται από διαφορετικές νοοτροπίες ζωής. Από τη μία, τη συντηρητική - επιφυλακτική που διστάζει να παραβεί τις επιβαλλόμενες ηθικές επιταγές, από την άλλη την ελευθεριακή - ασυμβίβαστη που γνωρίζει πως έχει το δίκαιο με το μέρος της γιατί πολύ απλά, δεν ήταν ποτέ λάθος.
Διαβάστε περισσότερα στο athinorama.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr