Follow us

Δείτε ποια αυτοκίνητα αποκλείονται λόγω ρύπων από τα κέντρα των πόλεων

Δείτε ποια αυτοκίνητα αποκλείονται λόγω ρύπων από τα κέντρα των πόλεων

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Δείτε ποια αυτοκίνητα αποκλείονται λόγω ρύπων από τα κέντρα των πόλεων

Η αύξηση των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση κατά 4,5% το 2017 οδήγησε σε επίσπευση λήψης αυστηρών μέτρων από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις ως προς την εκπομπή ρύπων.

Από τα 241 εκατομμύρια οχήματα που κυκλοφορούσαν το 2016 στους ευρωπαϊκούς δρόμους, πλέον καταγράφονται 252 εκατομμύρια επιβατικά, με τα παλαιότερα εξ αυτών να συμμετέχουν 10 ως 15 φορές περισσότερο σε εκπεμπόμενους ρύπους.

Τα diesel παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (παλιότερα του Euro 4) συμβάλλουν καθοριστικά στην αύξηση των ρύπων και γι’ αυτό οι ευρωπαϊκές πόλεις περιορίζουν δραστικά την κυκλοφορία τους από την 1/1/2018 στα αστικά κέντρα.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει δημοσιοποιήσει παλιότερα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) η Ελλάδα έχει ιδιαίτερα αυξημένο μέσο όρο ηλικίας αυτοκινήτων, καθώς αυτός είναι πάνω από τα 14 έτη σε σχέση με τις κεντρικές ευρωπαϊκές χώρες όπου ο μέσος όρος των επιβατικών είναι κοντά στα 9 έτη και με το μέσο όρο συνολικά της ΕΕ να βρίσκεται κοντά στα 11 έτη.

Αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέσπισε μία νέα οδηγία για τα εθνικά ανώτατα όρια εκπομπών που ισχύουν.

Στόχος της συγκεκριμένης οδηγίας είναι η μείωση των ρύπων που συσχετίζονται με 400.000 πρόωρους θανάτους που προκαλούνται ετησίως από την ατμοσφαιρική ρύπανση στην ΕΕ.

Σημειώνεται ότι οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη θεσπίσει «ζώνες χαμηλών εκπομπών» στα αστικά τους κέντρα, για να περιορίσουν τη ρύπανση που προκαλείται κυρίως από οχήματα παλαιότερων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών. Τα μέτρα είναι αυστηρότερα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα παλιότερης τεχνολογίας.

Για παράδειγμα στο Άμστερνταμ από την 1/1/2018 θα απαγορεύεται η κυκλοφορία για τα Euro 1 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, στη Βαρκελώνη δεν επιτρέπεται η είσοδος σε οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 1-2, ασχέτως τύπου καυσίμου, στο Βερολίνο θα απαγορεύεται η κυκλοφορία στα Euro 1 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα, στις Βρυξέλλες μέχρι το 2021 θα έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία στα Euro 2 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, στο Παρίσι θα απαγορεύονται τα Euro 3 πετρελαιοκίνητα και Euro 2 βενζινοκίνητα, ενώ στο Όσλο οποιοδήποτε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο είναι προγενέστερης τεχνολογίας από την Euro 6, πρέπει να πληρώσει τέλος εισόδου που κυμαίνεται από 1,5 έως 10 ευρώ ημερησίως, ανάλογα την ώρα εισόδου.

Όλα αυτά μετά τη γενικότερη πρωτοβουλία μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών να εντάξουν στην γκάμα τους ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και τον γενικότερο σχεδιασμό πολλών κυβερνήσεων ευρωπαϊκών χωρών, όπου μέσα στα επόμενα χρόνια είναι αποφασισμένες να καταργήσουν την πώληση νέων επιβατικών αυτοκινήτων που θα φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

Λένε πως αυτά είναι τα πιο μερακλίδικα παϊδάκια σε ολόκληρη την Αθήνα

Είναι από αρνάκι γάλακτος που έρχεται εδώ από το Αγρίνιο ή τη Βόνιτσα, είναι τρυφερά κι εκφραστικά, κι έχουν σάρκα αέρινη και βαθιά κρεάτινη, χάρη στη σωστή ισορροπία ελαφρού dry aging, μαστόρικου σχαρίσματος και μετρημένου αρτύματος με αλατορίγανη και τίποτε άλλο.

ΒΙΝΤΕΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ 20 Οκτ 2025 | 15:46

Παγκράτι: Αυτή είναι η γυναίκα που σκίζει τα λάστιχα σταθμευμένων οχημάτων - Την αναζητούν οι Αρχές [βίντεο]

Σε βίντεο ντοκουμέντο η γυναίκα φαίνεται να βγάζει αιχμηρό αντικείμενο και να σκίζει τα λάστιχα ενός σταθμευμένου αυτοκινήτου, μέρα μεσημέρι, στο Παγκράτι

ΧΑΟΣ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ 09 Οκτ 2025 | 20:51

Το "Κόκκινο Ποτάμι": Απίστευτο μποτιλιάρισμα στην Κίνα - Οδηγοί εγκλωβίστηκαν στην κίνηση μέχρι και 24 ώρες [βίντεο]

Εκατομμύρια εκδρομείς σχημάτισαν τεράστιες ουρές με τα οχήματά τους στους αυτοκινητόδρομους της Κίνας

31 Οκτ 2025 | 12:19

Στην Ελλάδα το νέο Citroen C4

Το νέο μοντέλο της γαλλικής φίρμας έφτασε και στην ελληνική αγορά με υβριδικό κινητήρα 145 ίππων και αυτόματο κιβώτιο.