
Νεκρός βρέθηκε ένας πρώην υπάλληλος της αεροναυπηγικής βιομηχανίας Boeing. Πρόσφατα είχε εκφράσει τις ανησυχίες του αναφορικά με τα πρότυπα παραγωγής της εταιρείας.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει το BBC, ο Τζον Μπάρνετ εργαζόταν για την Boeing επί 32 χρόνια, μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2017. Μάλιστα, λίγες ημέρες πριν από τον θάνατό του, είχε δώσει στοιχεία σε μια αγωγή κατά της εταιρείας.
Εκπρόσωποι της εταιρείας Boeing δήλωσαν ότι με θλίψη η εταιρεία πληροφορήθηκε τον θάνατο του Τζον Μπάρνετ. Ο ιατροδικαστής της κομητείας Τσάρλεστον επιβεβαίωσε τον θάνατό του στο BBC, τη Δευτέρα. Σύμφωνα με τις ιατροδικαστικές αναφορές, ο 62χρονος πέθανε από "αυτοτραυματισμό" στις 9 Μαρτίου και ότι η αστυνομία διεξάγει έρευνα.
Σύμφωνα με το βρετανικό ΜΜΕ, ο Μπάρνετ είχε εργαστεί για τον αμερικανικό αεροπορικό κολοσσό επί 32 χρόνια, μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2017 για λόγους υγείας. Από το 2010, εργαζόταν ως υπεύθυνος ποιότητας στο εργοστάσιο του Βόρειου Τσάρλεστον που κατασκεύαζε το 787 Dreamliner, ένα υπερσύγχρονο αεροσκάφος που χρησιμοποιείται κυρίως σε δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων.
Το 2019, ο Μπάρνετ δήλωσε στο BBC ότι οι εργαζόμενοι υπό πίεση τοποθετούσαν σκόπιμα υποβαθμισμένα εξαρτήματα στα αεροσκάφη στη γραμμή παραγωγής. Είχε πει, επίσης, ότι είχε αποκαλύψει σοβαρά προβλήματα με τα συστήματα οξυγόνου, τα οποία θα μπορούσαν να σημαίνουν ότι μία στις τέσσερις μάσκες αναπνοής δεν θα λειτουργούσε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, αμέσως μετά την έναρξη της εργασίας του στη Νότια Καρολίνα είχε αρχίσει να ανησυχεί ότι η πίεση για την κατασκευή νέων αεροσκαφών σήμαινε ότι η διαδικασία συναρμολόγησης ήταν βιαστική και η ασφάλεια είχε τεθεί σε κίνδυνο, κάτι που η εταιρεία αρνήθηκε.
Αργότερα, ο Μπάρνετ δήλωσε στο BBC ότι οι εργαζόμενοι είχαν αποτύχει να ακολουθήσουν τις διαδικασίες που είχαν στόχο τον εντοπισμό ελαττωματικών εξαρτημάτων.

Όπως ανέφερε, σε ορισμένες περιπτώσεις, υποβαθμισμένα εξαρτήματα είχαν αφαιρεθεί ακόμη και από κάδους απορριμμάτων και είχαν τοποθετηθεί σε αεροπλάνα που κατασκευάζονταν για να αποφευχθούν καθυστερήσεις στη γραμμή παραγωγής.
Ισχυρίστηκε επίσης ότι οι δοκιμές στα συστήματα οξυγόνου έκτακτης ανάγκης που επρόκειτο να τοποθετηθούν στο 787 έδειξαν ποσοστό αποτυχίας 25%, πράγμα που σημαίνει ότι ένα στα τέσσερα θα μπορούσε να αποτύχει να αναπτυχθεί σε μια πραγματική κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Ο Μπάρνετ είχε δηλώσει ότι είχε προειδοποιήσει τους διευθυντές για τις ανησυχίες του, αλλά δεν είχε ληφθεί κανένα μέτρο.
Από την πλευρά της, η εταιρεία Boeing αρνήθηκε τους ισχυρισμούς του. Ωστόσο, μια αναθεώρηση του 2017 από τη ρυθμιστική αρχή των ΗΠΑ, την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), επιβεβαίωσε ορισμένες από τις ανησυχίες του Μπάρνετ.
Η έρευνα διαπίστωση ότι η θέση τουλάχιστον 53 "μη συμμορφούμενων" εξαρτημάτων στο εργοστάσιο ήταν άγνωστη και ότι θεωρούνταν χαμένα. Η Boeing διατάχθηκε να λάβει διορθωτικά μέτρα.
Όσον αφορά το θέμα των φιαλών οξυγόνου, η εταιρεία δήλωσε ότι το 2017 είχε "εντοπίσει ορισμένες φιάλες οξυγόνου που είχε παραλάβει από τον προμηθευτή και οι οποίες δεν αναπτύσσονταν σωστά". Αρνήθηκε όμως ότι κάποια από αυτές είχε πράγματι τοποθετηθεί σε αεροσκάφη.
Μετά τη συνταξιοδότησή του, ο Μπάρνετ ξεκίνησε μια μακρόχρονη νομική διαδικασία κατά της εταιρείας. Την κατηγόρησε ότι δυσφήμισε τον χαρακτήρα του και παρεμπόδισε την καριέρα του εξαιτίας των ζητημάτων που επισήμανε - κατηγορίες που απέρριψε η Boeing.

Κατά τη στιγμή του θανάτου του, ο κ. Barnett βρισκόταν στο Τσάρλεστον για νομικές συνεντεύξεις που σχετίζονταν με την υπόθεση αυτή. Την περασμένη εβδομάδα, έδωσε επίσημη κατάθεση στην οποία ερωτήθηκε από τους δικηγόρους της Boeing.
Ήταν προγραμματισμένο να καταθέσει περαιτέρω το Σάββατο. Όταν δεν εμφανίστηκε, έγιναν έρευνες στο ξενοδοχείο του. Στη συνέχεια, βρέθηκε νεκρός στο φορτηγό του στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου. Μιλώντας στο BBC, ο δικηγόρος του χαρακτήρισε τον θάνατό του "τραγικό".
Σε ανακοίνωσή του η Boeing ανέφερε: "Είμαστε θλιμμένοι από το θάνατο του κ. Barnett και οι σκέψεις μας είναι με την οικογένεια και τους φίλους του".
Ο θάνατός του έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία τα πρότυπα παραγωγής τόσο της Boeing όσο και του βασικού προμηθευτή της Spirit Aerosystems βρίσκονται υπό έντονο έλεγχο.
Στις αρχές Ιανουαρίου, μια πόρτα εξόδου κινδύνου εξερράγη σε ένα ολοκαίνουργιο Boeing 737 Max λίγο μετά την απογείωση από το Διεθνές Αεροδρόμιο του Πόρτλαντ.
Μια προκαταρκτική έκθεση από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ έδειξε ότι τέσσερα παξιμάδια βίδας, σχεδιασμένα για να συγκρατούν την πόρτα με ασφάλεια στη θέση της, δεν είχαν τοποθετηθεί.
Την περασμένη εβδομάδα, η FAA δήλωσε ότι σε έλεγχο έξι εβδομάδων στην εταιρεία διαπιστώθηκαν "πολλαπλές περιπτώσεις όπου η εταιρεία φέρεται να μην συμμορφώθηκε με τις απαιτήσεις ποιοτικού ελέγχου κατασκευής".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr