Εκτός λειτουργίας από τις 10 Νοεμβρίου και για περίπου ένα μήνα έχει προγραμματιστεί να παραμείνει το Μετρό Θεσσαλονίκης, λόγω απαραίτητων δοκιμών ενόψει της επέκτασης του δικτύου στην Καλαμαριά.
Οι σχετικές αποφάσεις ελήφθησαν σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωσταντίνου Κυρανάκη, του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Ταχιάου και των αρμοδίων φορέων για το συγκοινωνιακό έργο (Ελληνικό Μετρό, ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ, THEMA), με κύριο θέμα τις δοκιμές συρμών και συστημάτων για την επέκταση.
Η διακοπή αυτή θεωρείται επιβεβλημένη για λόγους ασφαλείας, προκειμένου να γίνουν απρόσκοπτα τα δοκιμαστικά δρομολόγια των νέων συρμών του Μετρό ( έχουν έρθει οι 7 από τους 15).
ΕΕΘ: Να διασφαλιστεί η επαναλειτουργία του Μέτρο τη 10η Δεκέμβρη, χωρίς καμία επιπλέον καθυστέρηση
Να διασφαλιστεί η επαναλειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό, ακριβώς τη 10η Δεκεμβρίου, όπως έχει προγραμματιστεί, χωρίς καμία καθυστέρηση, ζητά η διοίκηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), με επιστολή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα, και τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.
"Πιθανή παρέκκλιση από το χρονοδιάγραμμα αυτό θα επιφέρει τεράστιες συνέπειες στο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον της πόλης", υπογραμμίζεται στην επιστολή, στην οποία κατατίθενται και συγκεκριμένες προτάσεις για την άμβλυνση των συγκοινωνιακών επιπτώσεων από την προσωρινή διακοπή λειτουργίας του Μετρό.
Πρόκειται για προτάσεις που ο πρόεδρος του ΕΕΘ, Κυριάκος Μερελής, είχε καταθέσει στο Συντονιστικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, σε σύσκεψη στο Διοικητήριο, οι οποίες αφορούν: την υλοποίηση, από πλευράς του υπουργείου, μεγάλης καμπάνιας ευαισθητοποίησης του κοινού για τον συνεπιβατισμό (carpooling) και τη θέσπιση κινήτρων για την αγορά mini bus από εταιρείες με μεγάλο αριθμό προσωπικού ή την επιδότηση χρήσης λεωφορείων από ιδιωτικές εταιρείες μίσθωσης αυτών, για την μείωση του αριθμού κυκλοφορίας των Ι.Χ. Επιπλέον, το ΒΕΘ επαναφέρει το αίτημα για την υλοποίηση του έργου της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας.
"Η τήρηση του χρονοδιαγράμματος επαναλειτουργίας του Μετρό πρέπει να διασφαλιστεί με κάθε τρόπο, καθώς οι ημέρες της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς αποτελούν τις σημαντικότερες της χειμερινής περιόδου για την αγορά της Θεσσαλονίκης και τους ελεύθερους επαγγελματίες", επισημαίνει ο κ.Μερελής.

Σε λειτουργία η νέα γραμμή του ΟΑΣΘ κατά τη διάρκεια διακοπής λειτουργίας του Μετρό
Στο πλαίσιο διακοπής της λειτουργίας του Μετρό, από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου τίθεται σε λειτουργία η νέα λεωφορειακή γραμμή "Μ1" για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, όπως γνωστοποιείται με σημερινή ανακοίνωση του Οργανισμού Συγκοινωνιακού έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).
Η νέα γραμμή, η χάραξη της οποίας αποφασίστηκε στο πλαίσιο συνεργασίας του ΟΣΕΘ και του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), θα εκκινεί από τον τερματικό σταθμό στη Νέα Ελβετία και μέσω της λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή θα καταλήγει στις οδούς Εγνατία και Μοναστηρίου και από εκεί θα κάνει τέρμα στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Κατά την επιστροφή θα ακολουθείται το ίδιο δρομολόγιο.
"Η νέα λεωφορειακή γραμμή θα διέρχεται από 11 υφιστάμενες στάσεις. Κατά τη μετάβαση θα σταματά στις εξής στάσεις: 25ης Μαρτίου, Γυμνάσιο, Ιπποκράτειο, Θεαγένειο, ΠΑΜΑΚ, ΑΧΕΠΑ, Καμάρα, Αγίας Σοφίας, Αντιγονιδών, Πλ. Δημοκρατίας και Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, με τέρμα τον τερματικό σταθμό Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Κατά την επιστροφή θα γίνεται χρήση των στάσεων Ζωγράφου, Πλ. Δημοκρατίας, Αντιγονιδών, Αγίας Σοφίας, Καμάρα, ΑΧΕΠΑ, Πανεπιστήμιο Μακεδονία, Θεαγένειο, Ιπποκράτειο, Μ. Μπότσαρη, 25ης Μαρτίου με τέρμα τον σταθμό Νέα Ελβετία", υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, στην οποία διευκρινίζεται ότι τα δρομολόγια θα εκτελούνται καθημερινά από 17 λεωφορεία, από τις 05:00 το πρωί μέχρι τις 00:30 μετά τα μεσάνυχτα, τις ημέρες Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη και Κυριακή. Τις ημέρες Παρασκευή και Σάββατο τα δρομολόγια θα σταματούν στη 01:00 μετά τα μεσάνυχτα.
Η διαδρομή της λεωφορειακής γραμμής "Μ1" που θα αντικαταστήσει το Μετρό
Μετάβαση: Σταθμός Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετίας, Μιχ. Ψελλού, δεξιόστροφος ελιγμός στην παράπλευρη Ε.Ο. Θεσσαλονίκης- Ν. Μουδανίων, Λεωφ. Κωνσταντίνου Καραμανλή, Εγνατία, Μοναστηρίου, Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός.
Επιστροφή: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Μοναστηρίου, Εγνατία, Λεωφ. Κωνσταντίνου Καραμανλή, αριστερόστροφος ελιγμός στην οδό Μιχ. Ψελλού, Σταθμός Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετίας.
"Μετά από σειρά συσκέψεων ΟΣΕΘ και ΟΑΣΘ και την άψογη συνεργασία των υπηρεσιακών παραγόντων των δύο οργανισμών, αποφασίστηκε η ακριβής χάραξη της νέας αστικής λεωφορειακής γραμμής που θα αναπληρώσει το Μετρό για περίπου έναν μήνα. Πρόκειται για μια γραμμή που θα έχει χαρακτήρα express με 11 στάσεις για την άμεση και ασφαλή μετάβαση των επιβατών από τον σταθμό Νέα Ελβετία στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό", ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας.
Σε λειτουργία η νέα λεωφορειακή γραμμή Νέα Ελβετία-Πανόραμα (58Μ)
Στο μεταξύ, με μια νέα λεωφορειακή γραμμή, την "58Μ", ενισχύεται ο δήμος Πυλαίας Χορτιάτη, από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου. Η γραμμή θα ξεκινά και θα καταλήγει στον σταθμό μετεπιβίβασης Νέας Ελβετίας, ενώ τα δρομολόγια θα εκτελούνται με τέσσερα λεωφορεία, τα οποία θα διέρχονται από 52 στάσεις κατά την μετάβαση και την επιστροφή. Η νέα λεωφορειακή γραμμή θα λειτουργήσει σε πρώτη φάση, μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής της υπερυψωμένης γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Fly Over).
Η νέα λεωφορειακή γραμμή θα ακολουθεί διαδρομή μέσω των οδών Στ. Καζαντζίδη, Χαριλάου -Θέρμης, Θέρμης - Πανοράματος, Βενιζέλου, Κομνηνών, Μαντζαρίδη, Πέτρου Λεβαντή, Σταδίου και Πυθαγόρα και θα επιστρέφει, μέσω της οδού Θέρμης Πανοράματος- Χαριλάου Θέρμης - Στέλιου Καζαντζίδη με αφετηρία και τερματισμό τον Σταθμό Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετίας.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

