"Μπίζνα" με την Ιερή Σιαγόνα της Αγίας Παρασκευής και τα Δώρα των Μάγων

Πίστη και σεβασμός στην ορθόδοξη θρησκεία μας ή ένα προσκύνημα που μπορεί να θυμίσει ακόμα και ειδωλολατρεία; Ευλογία με κατάνυξη ή οικονομικό όφελος;

mpizna-me-tin-ieri-siagona-tis-agias-paraskeuis-kai-ta-dwra-twn-magwn
SHARE THIS
0
SHARES

Πίστη και σεβασμός στην ορθόδοξη θρησκεία μας ή ένα προσκύνημα που μπορεί να θυμίσει ακόμα και ειδωλολατρεία; Ευλογία με κατάνυξη ή απλώς δογματική προσήλωση; 

Τα ερωτήματα αυτά μπαίνουν από μόνα τους στο τραπέζι, όταν γίνεται γνωστό πως την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου στην πλατεία της Μενεμένης θα υπάρξει υποδοχή της Ιεράς Σιαγόνος της Αγίας Παρασκευής. Μάρτυρας η φωτογραφία.

 

Ακριβώς επειδή η πίστη είναι σεβαστή και την τιμούμε με ευλάβεια, πιθανά κάποιοι να αναρωτηθούν εάν αποκομίζονται οικονομικά ωφέλη από ένα τέτοιο προσκύνημα της ιερής σιαγόνας και άλλα αντίστοιχα, με δεκάδες υπολείμματα αγίων.

Στον Άγιο Νεκτάριο των Άνω Λιοσίων, από τις 27 μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου, γίνεται η υποδοχή των Τιμίων Δώρων από το Άγιο Όρος. Η άφιξη είναι στις 27 του μήνα στις 5 το απόγευμα. Και αν για την Ιερή Σιαγόνα οι επιστήμονες δεν αμφισβητούν το εύρημα, για τα Τίμια Δώρα...υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες και ενστάσεις κατα πόσον έχουν σχέση με τον πραγμαστικό Ιησού Χριστό. 

 

Σύμφωνα με το Dogma.gr, τα Τίμια Δώρα εμφανίζονται μόνο στο Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο και βρίσκονται μεταξύ των πολυτίμων κειμηλίων που με πολλή ευλάβεια φυλάσσονται στην Ιερά Μονή του Αγίου Παύλου στο Αγιον Όρος. 

Ο Μελχιόρ έφερε τον χρυσό, που συμβόλιζε ότι το βρέφος θα γινόταν βασιλιάς. Ο Γκασπάρ έφερε το λιβάνι, σύμβολο της θείας καταγωγής. Και ο Βαλτάσαρ έφερε τη σμύρνα, η οποία συμβόλιζε τον πρόωρο θάνατο του Ιησού. Ως αντάλλαγμα για τα δώρα, οι Μάγοι ζήτησαν ένα από τα σπάργανα του βρέφους, απόδειξη για όσους δε θα τους πίστευαν, το οποίο και τους έδωσε η ίδια η Παναγία, γράφει η ιστοσελίδα. 

"Σύμφωνα με την ίστορικοθρησκευτική μας παράδοση, προ της Κοιμήσεως της ή Παναγία Μητέρα του Κυρίου τα παρέδωσε μαζί με τα Άγια Σπάργανα του Χριστού, την Τίμια Έσθήτα και την Αγία Ζώνη της στην Εκκλησία των Ιεροσολύμων οπού και παρέμειναν μέχρι το έτος 400 μ.Χ. περίπου. Κατά το έτος τούτο ό αυτοκράτωρ Άρκάδιος τα μετέφερε στην Κωνσταντινούπολη προς αγιασμό του λάου και προστασία και προβολή της Βασιλευούσης. Εκεί παρέμειναν μέχρι και της αλώσεως της πόλεως από τους Φράγκους το έτος 1204 μ.Χ. Στη συνέχεια μεταφέρθηκαν για λόγους ασφαλείας μαζί με αλλά ιερά κειμήλια στη Νίκαια της Βιθυνίας, προσωρινή πρωτεύουσα του Βυζαντίου, όπου καί παρέμειναν για εξήντα περίπου χρόνια. Με την υποχώρηση των Σταυροφόρων επί αυτοκράτορος Μιχαήλ Παλαιολόγου επεστράφησαν στην Κωνσταντινούπολη μέχρι της υποδουλώσεώς της στους Τούρκους το 1453 μ.Χ.

Μετά την Άλωση ή ευλαβέστατη Μάρω, χριστιανή σύζυγος του σουλτάνου Μουράτ Β’ (1421-1451) καί μητρυιά του Μωάμεθ Β’ του Πορθητού, τα μετέφερε αυτοπροσώπως στην Ιερά Μονή Αγίου Παύλου στο Αγιον Όρος. Ή Μονή αυτή της ήταν γνωστή καθόσον ό πατέρας της Γεώργιος Βράγκοβιτς, δεσπότης της Σερβίας, έκτισε το καθολικό της εις τιμήν του Αγίου Μεγαλομάρτυρας Γεωργίου του Τροπαιοφόρου.

Κατά την αγιορείτικη παράδοση, καθώς η Μάρω ανήρχετο από τον αρσανά (λιμάνι) στην Μονή, ή Κυρία Θεοτόκος την εμπόδισε με υπερφυσικό τρόπο να πλησίαση στη Μονή και έτσι να παραβίαση το άβατον του Αγίου Όρους. Αυτή υπήκουσε και παρέδωσε ταπεινά τα Τίμια Δώρα στους ευλαβείς μοναχούς και πατέρες, οι όποιοι και έστησαν στο σημείο εκείνο της θεομητορικής παρουσίας ένα Σταυρό πού σώζεται μέχρι σήμερα και λέγεται «Σταυρός της Βασιλίσσης». Το σουλτανικό έγγραφο με τις σχετικές πληροφορίες παραδόσεως των Τιμίων Δώρων φυλάσσεται στο αρχείο της Μονής του Αγίου Παύλου.

Η αυθεντικότητα των Τιμίων Δώρων στηρίζεται κατά ένα μέρος στην προφορική παράδοση καί κατά το υπόλοιπο στην ιστορία. Εκείνο όμως πού ακράδαντα βεβαιώνει την αυθεντικότητα των Τιμίων Δώρων είναι ή άρρητη εύωδία πού ώρισμένα άπ’ αυτά αδιαλείπτως καί ώρισμένα κατά καιρούς αναδίδουν καί ή πλούσια ιαματική καί θαυματουργική χάρις πού μέχρι τις μέρες μας αναβλύζουν."

Σε καμία περίπτωση δεν θίγεται η ορθόξη πίστη και θρησκεία μέσα από τα ερωτήματα που προκύπτουν από τα συγκεκριμένα περιστατικά. Ως πολίτες όμως μας προκαλεί ενδιαφέρον για το εάν υπάρχει και... επιχειρηματικό όφελος σε όλο αυτό, ειδικά αυτές τις μέρες. 

Στα κοινωνικά δίκτυα πάντως οι χρήστες δεν έχουν πειστεί με την ιερότητα των κειμηλίων.

 

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook