Μετά τον επιθεωρητή του ΟΣΕ, που έβαλε βάρδια τον 59χρονο κατηγορούμενο σταθμάρχη Λάρισας και τους δύο σταθμάρχες που όφειλαν να είναι στο πόστο τους μέχρι τις 23:00, αλλά έφυγαν νωρίτερα, έρχονται νέες διώξεις για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη.
Όπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων, αναμένονται και άλλες διώξεις μετά από αυτές των τριών, με την προσοχή να στρέφεται πλέον και στα κεντρικά του ΟΣΕ.
Η έρευνα στρέφεται πλέον στους κεντρικά υπεύθυνους του ΟΣΕ, οι οποίοι λάμβαναν ένα μήνα νωρίτερα τις λίστες με τις βάρδιες και όφειλαν να ελέγξουν, αν έχουν τοποθετηθεί σωστά οι σταθμάρχες και αν καλύπτονται οι ανάγκες.

Όσον αφορά στις διώξεις που έχουν ήδη ασκηθεί, δηλαδή στον επιθεωρητή και τους δύο σταθμάρχες, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, οι ποινές που θα αντιμετωπίσουν ανέρχονται από 10 χρόνια έως και ισόβια, για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών.
Σε βάρος των τριών συγκατηγορουμένων, ασκήθηκε ποινική δίωξη για τα ίδια αδικήματα με εκείνα που βαρύνουν και τον 59χρονο προσωρινά κρατούμενο και περιλαμβάνουν το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών από την οποία προέκυψε θάνατος, καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα.
Ο επιθεωρητής τοποθέτησε επί 4 ημέρες μόνο του, τον άπειρο 59χρονο σταθμάρχη στη Λάρισα, ενώ ο βασικός σταθμάρχης, ο συμβασιούχος, είχε υποχρέωση να κάτσει μέχρι τις 23:00 το βράδυ, αλλά έφυγε νωρίτερα. Ο δε βοηθητικός, έπρεπε επίσης να κάτσει έως τις 23:00, αλλά κι αυτός αποχώρησε νωρίτερα από τη βάρδιά του.
Οι δύο σταθμάρχες θα κληθούν τις αμέσως επόμενες ημέρες από την ανακρίτρια.

Δύο επιπλέον εφέτες ανακριτές στην έρευνα
Από κει και πέρα, η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας συνεδριάζει αύριο Παρασκευή (10/3), προκειμένου 21 συνολικά ανώτεροι δικαστικοί, να επιλέξουν τους δύο εφέτες ανακριτές που θα τρέξουν στο εξής τις έρευνες.
Αυτό συμβαίνει μετά από την πρωτοβουλία αναβάθμισης των ερευνών, που έγινε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο οποίος εποπτεύει από την πρώτη στιγμή τις ανακρίσεις στο σύνολο τους με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου.
Τα ρίχνει σε σταθμάρχες και νεκρό μηχανοδηγό ο επιθεωρητής
Ο 63χρονος επιθεωρητής του ΟΣΕ, στην κατάθεσή του που αποκάλυψε το protothema.gr, επέρριψε ευθύνες και στον σταθμάρχη της απογευματινής βάρδιας και στον νεκρό μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
"Ο μηχανοδηγός, σίγουρα αντιλήφθηκε ότι ήρθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001. Ο συγκεκριμένος οδηγός- Κουτσούμπας Γεώργιος απ’ όσο γνωρίζω- το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα", είπε.
Νωρίτερα είχε σημειώσει: "Όπως μου μετέφερε ο σταθμάρχης Σαμαράς σε δια ζώσης επικοινωνία μετά το συμβάν, όσο η αμαξοστοιχία ήταν στο σταθμό, με αριθμό τηλεγράφηματος 47, επικοινώνησε με τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 62 και του είπε ότι έχει γραμμή ελεύθερη μέχρι το φωτόσημο είσοδο των Νέων Πόρων, δίχως να του αναφέρει αν κινείται στη γραμμή ανόδου ή καθόδου. Ο μηχανοδηγός ήταν υποχρεωμένος και όφειλε να εκφωνήσει αυτό που του είπε ο σταθμάρχης. Δεν ξέρω αν το έπραξε και εκφώνησε αυτό που του είπε ο σταθμάρχης. Στην περίπτωση που δεν το έπραξε, ο σταθμάρχης έπρεπε να τον ρωτήσει εάν το κατάλαβε και να επακολουθήσει διάλογος για το αν έχει ακούσει την εντολή.
"Όταν στη 01:15 συνάντησα τον Βασίλη Σαμαρά, τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του, ενώ υπήρχε σταθμάρχης, μου απάντησε ότι ο Παυλόπουλος (απογευματινός σταθμάρχης) παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50. Τον Παυλόπουλο, τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε, κι αυτός μου απάντησε ότι αυτός παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν Παυλόπουλος εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα…".
"Δεν ξέρω αν υπήρχε πρόβλημα στη φωτοσήμανση"
Παράλληλα, ο επιθεωρητής, αναφέρει μεταξύ άλλων, ότι δεν είχε ενημέρωση αν στις 28 Φεβρουαρίου 2023 υπήρχε πρόβλημα στη φωτεινή σηματοδότηση. Ο ίδιος ανέφερε ότι επί σειρά ετών, "και στην άνοδο και στην κάθοδο δεν λειτουργούσαν τα φώτοσήματα, ήταν μονίμως κόκκινα. Άρα για να αναχωρήσει κάθε αμαξοστοιχία, έπρεπε να επιδοθεί από τον σταθμάρχη στον εκάστοτε μηχανοδηγό υπόδειγμα ειδοποίησης 1001.
Από τα μέσα Νοεμβρίου του 2022 παραδόθηκε από τις εταιρείες ΕΡΓΟΣΕ και ΆΛΣΤΟΝ η φωτεινή σηματοδότηση, αλλά κάποιες στιγμές παρουσίαζε προβλήματα".
Ενδιαφέρον πάντως παρουσιάζουν πληροφορίες από ανακριτικές πηγές, ότι ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα, δεν επικοινώνησε με τον σταθμάρχη της Λάρισας στο ραδιοτηλέφωνο, καθώς τέτοιες κλήσεις δεν έχουν καταγραφεί. Από την έρευνα που θα διενεργηθεί θα φανεί εάν προσπάθησε να τον βρει στο κινητό ή αν τον κάλεσε και δεν απαντούσε.
Ηχητικά ντοκουμέντα στα χέρια της ανακρίτριας Λάρισας
Παράλληλα, στοιχεία που ρίχνουν φως στην υπόθεση του δυστυχήματος στα Τέμπη συγκεντρώνει η ανακρίτρια Λάρισας, ενώ σήμερα βρίσκεται στη διαδικασία αντιπαραβολής των καταθέσεων που ελήφθησαν έως τώρα, με τις συνομιλίες από τον ράδιο - ασύρματο της βραδιάς του δυστυχήματος.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr