Μία εβδομάδα συμπληρώθηκε από το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη και η ανακρίτρια Λάρισας έχει ήδη στα χέρια της το πόρισμα των δικαστικών πραγματογνωμόνων για το πολύνεκρο δυστύχημα με τη σύγκρουση των δύο τρένων
Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, οι δύο δικαστικοί πραγματογνώμονες, εξειδικευμένοι επιστήμονες, που ορίστηκαν από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Λάρισας, κ. Απόστολο Τζαμαλή, για να συντάξουν πόρισμα για την τραγωδία, μέσα σε μία εβδομάδα από τα τραγικά γεγονότα, παρέδωσαν το πόρισμά τους στις αρμόδιες ανακριτικές αρχές.
Το πόρισμα είναι πολυσέλιδο και, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, περιλαμβάνει πολύ κρίσιμα και ουσιαστικά στοιχεία που "φωτίζουν” τα αίτια αυτού του τραγικού δυστυχήματος αλλά και τις ευθύνες αυτών που σε πρώτη φάση το προκάλεσαν.
Παράλληλα, όπως ανέφερε η δημοσιογράφος Ιωάννα Μάνδρου, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, οι ανακριτικές ενέργειες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και εκτός απροόπτου ενδέχεται να ασκηθούν και αύριο νέες ποινικές διώξεις.
Στο στόχαστρο της δικαιοσύνης μπαίνουν τουλάχιστον 3 άτομα για ίδια ή "συναφή αδικήματα”, όπως ανέφερε σε δικαστικό έγγραφο ο προϊσταμένος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος.
Οι ανακριτικές διαδικασίες έχουν προχωρήσει για την απόδοση ποινικών ευθυνών σε αυτή τη φάση, στον επιθεωρητή που έβαλε τον άπειρο σταθμάρχη στις νυχτερινές βάρδιες, ενώ οι έρευνες ήδη στρέφονται και στον σταθμάρχη της προηγούμενης βάρδιας που όφειλε να είναι στο πόστο του ως τις 11 και έφυγε νωρίτερα.
Την ίδια ώρα, ενδιαφέρον παρουσιάζουν πληροφορίες από ανακριτικές πηγές, ότι ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα, δεν επικοινώνησε με τον σταθμάρχη της Λάρισας στο ραδιοτηλέφωνο, καθώς τέτοιες κλήσεις δεν έχουν καταγραφεί.
Παραμένει όμως άγνωστο αν προσπάθησε να τον βρει στο κινητό, αν τον πήρε και δεν απαντούσε, κάτι που θα φανεί από τις έρευνες στο τηλέφωνο του σταθμάρχη που έχει ήδη κατασχεθεί.
Οι συμβάσεις
Παράλληλα, ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης, μετά την παραγγελία του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου για κατά απόλυτη προτεραιότητα διερεύνηση όλων των συμβάσεων που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν, ανέθεσε τις έρευνες για τα έργα σε τρεις εισαγγελείς:
- Τον εισαγγελέα εφετών Μιχάλη Μιχαλόπουλο, που θα είναι και ο επικεφαλής του εισαγγελικού κλιμακίου,
- και τους εισαγγελείς Δημήτρη Αποστολά και Αθανασία Βλάχου, η οποία στο παρελθόν είχε χειριστεί τις έρευνες για τη σύμβαση 717 του 2014, σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, που δεν υλοποιήθηκε και υπογραφηκε συμπληρωματική, με αποτέλεσμα ακόμα να μην έχει ολοκληρωθεί.
Όπως έγραψε το capital.gr, η έρευνα της εισαγγελέως Αθανασίας Βλάχου για τη σύμβαση 717 αφορούσε σε ζημιά του Δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων, με βάση το αδίκημα της απιστίας, αλλά αρχειοθετήθηκε το 2021 γιατί σύμφωνα με εισαγγελικές πηγές το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας που διαβιβάστηκε στην Οικονομική Εισαγγελία, κατέληγε ότι δεν προέκυψε ζημιά σε βάρος του Δημοσίου.
Ανασύρθηκε όμως το 2022, με παρέμβαση της Ευρωπαϊκή Εισαγγελίας, η οποία και ως σήμερα έχει αναλάβει την έρευνα, αφού αφορά και ευρωπαϊκά κονδύλια.
Οι συμβάσεις
Η Οικονομική Εισαγγελία, αναζητά ενδείξεις διάπραξης απιστίας σε βάρος του Δημοσίου από τη μη υλοποίηση των συμβάσεων:
- Σύμβαση του 2005 για εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι Αθήνα, Αχαρνές, Λιόσια, Κόρινθος.
- Σύμβαση του 2013 για το κομμάτι Αχαρνές - Τιθορέα.
- Σύμβαση του 2013 επίσης για το κομμάτι Τιθορέα - Δομοκός.
- Σύμβαση του 2015 για το κομμάτι Πειραιάς - Αθήνα.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr