
Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία για την ελλιπή εκπαίδευση που έλαβε ο μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας βλέπουν το φως της δημοσιότητας, γεγονός που οδήγησε στην τραγωδία στα Τέμπη με τον θάνατο 57 συνανθρώπων μας.
Τραγωδία στα Τέμπη: Ο σταθμάρχης έκανε πρακτική εξάσκηση σε χαλασμένους πίνακες
Ο 59χρονος, ο οποίος παραμένει στη φυλακή ως ένα από τα υπεύθυνα πρόσωπα για την τραγωδία στα Τέμπη, σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες που μετέδωσε το MEGA έκανε πρακτική εξάσκηση σε χαλασμένους πίνακες.
Συγκεκριμένα, ο σταθμάρχης φέρεται να εκπαιδεύτηκε μαζί με άλλον έναν συνάδελφό του σε δύο συγκεκριμένους σταθμούς, στο Λιτόχωρο και την Καλαμπάκα.
Ωστόσο, ο πίνακας ελέγχου στο Λιτόχωρο είναι χαλασμένος, ενώ στην Καλαμπάκα δεν υπάρχει πίνακας ελέγχου, επειδή αποτελεί τερματικό σταθμό και σταθμό αφετηρίας.
Προβληματισμό προκαλεί επίσης η πληροφορία ότι ο 59χρονος είχε συμπληρώσει μόνο 144 ώρες θεωρητικής εξάσκησης από τον δεύτερο κύκλο της εκπαίδευσής του, από τις 177 που απαιτούνταν.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα για το μήνα Φεβρουαρίου, ο 59χρονος έκανε 14 υπηρεσίες στην Καλαμπάκα, όπου όπως προαναφέρθηκε δεν υπάρχει πίνακας ελέγχου.
Στη συνέχεια, έκανε άλλες δύο υπηρεσίες στους Νέους Πόρους μαζί με έναν άλλο συνάδελφο, με τις βάρδιες τους να είναι πρωινές, ενώ τη μοιραία βάρδια της 28ης Φεβρουαρίου ο 59χρονος ήταν μόνος του, καθώς οι συνάδελφοί του αποχώρησαν νωρίτερα από τη βάρδια τους.
Τραγωδία στα Τέμπη: Η "αμαρτωλή" σύμβαση 717
Την ίδια ώρα στο μικροσκόπιο μπαίνει η σύμβαση 717, για την τηλεδιοίκηση στον ΟΣΕ, καθώς φαίνεται πως είναι αυτή που αν είχε εκτελεστεί σωστά, θα μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία
Ειδικότερα, το OPEN παρουσίασε όλη την πορεία της "αμαρτωλής" σύμβασης 717, από την προκήρυξη του διαγωνισμού το 2013 μέχρι και σήμερα:
- Το 2013 προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός ανάταξης σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.
- Το 2014 έγινε η υπογραφή της σύμβασης με την κοινοπραξία ALSTOM & ΤΟΜΗ.
- Την περίοδο 2015-2016 υπήρξε σύγκρουση ανάμεσα στην Alstom και την ΤΟΜΗ, θυγατρική εταιρεία του Άκτωρα.
- Την περίοδο 2017-2018 ενεπλάκη η Κομισιόν και η ΕΔΕΛ για τις καθυστερήσεις.
- Το 2021 διασπάστηκε η κοινοπραξία και παραχωρήθηκε το έργο της ΤΟΜΗ στην Alstom.
- Την περίοδο 2022-2023 γίνεται έρευνα από την ελληνική και την ευρωπαϊκή εισαγγελία έπειτα από καταγγελίες.
Ο αρχικός προϋπολογισμός της σύμβασης 717, το 2014, ήταν 41 εκατ. ευρώ για να παραδοθεί το έργο μέσα σε δύο χρόνια. Το 2021 εγκρίθηκε συμπληρωματικός προϋπολογισμός ύψους 13 εκατ. ευρώ.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr