
Στη σύλληψη του σταθμάρχη Λάρισα προχώρησε το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας, ως κύριου υπεύθυνου για το τραγικό δυστύχημα με τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.
Πρόκειται για έναν άνδρα 59 ετών, ο οποίος, σύμφωνα με την εκπομπή "T-live" του Alpha, πριν από 10 χρόνια εργαζόταν στον ΟΣΕ στις αποσκευές. Επίσης, για 10 χρόνια ήταν υπάλληλος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μοιράζοντας τα σχολικά βιβλία σε παιδιά.

Τους τελευταίους 6 μήνες πήρε ξανά μετάθεση στον ΟΣΕ. Από τα τέλη Ιανουάριου του 2023, εργαζόταν ως σταθμάρχης. Είναι παντρεμένος, έχει μία κόρη και έχει γίνει παππούς.

Στις 24 Ιανουαρίου, ο σταθμάρχης έκανε μία ανάρτηση στα social media, γράφοντας ότι πήρε την πιστοποίηση και ευχήθηκε "καλή μας αρχή". "Μετά το τέλος της εκπαίδευσης και την πιστοποίηση. Καλή μας αρχή", είχε γράψει συγκεκριμένα.
Τραγωδία στα Τέμπη: Ο σταθμάρχης ανέλαβε πριν ένα μήνα
Ο σταθμάρχης, σύμφωνα με την Αστυνομία, χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).
Ο σταθμάρχης φαίνεται πως παραδέχθηκε ότι έκανε λάθος και έστειλε σε λάθος ράγες το τρένο, με αποτέλεσμα να βρουν τον θάνατο τουλάχιστον 40 άνθρωποι.
Μάλιστα, το ομολόγησε σε συνάδελφό του. Την ίδια στιγμή οι πληροφορίες από την προανάκριση τον φέρνουν να έχει παραδεχθεί το λάθος του και να αποδίδει την τραγωδία στην "κακιά στιγμή".
Στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την ΕΛΑΣ έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι στην Τροχαία Λάρισας.
Οι καταθέσεις των επιζώντων ωστόσο και η πραγματογνωμοσύνη θα ρίξουν περισσότερο φως στα ακριβή αίτια του δυστυχήματος. Καταθέσεις έχουν δώσει ακόμη ο εκπρόσωπος της Hellenic Trains και δύο προϊστάμενοι τμημάτων, Μηχανοδηγών και Εκδοτηρίων.
Ο σταθμάρχης φέρεται με τα έως τώρα δεδομένα να έχει την πλήρη ευθύνη για την τραγωδία. Την εποπτεία της έρευνας έχει κατόπιν εντολής του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου, ο εισαγγελέας εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος.
Μετά την συγκέντρωση των πρώτων στοιχείων η εισαγγελία αναμένεται να προχωρήσει στην άσκηση ποινικών διώξεων σε βάρος όσων προκύψουν ευθύνες για την πρόκληση του δυστυχήματος.
Το μοιραίο λάθος
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του σταθμάρχη, ο οποίος στο τμήμα "Λάρισα – Ευαγγελισμός", έδωσε οδηγίες το τρένο να μπει στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό. Και αυτό παρά το γεγονός ότι σε όλο το μήκος της, η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή. Γιατί έδωσε αυτήν την εντολή, μένει να εξηγηθεί.
Το τρένο κινήθηκε στην αντίθετη ροή κυκλοφορίας για περίπου 23 χιλιόμετρα, χωρίς να υπάρξει κινητοποίηση και χωρίς κανείς να αντιληφθεί το παραμικρό. Θα είχε προληφθεί αν είχε τεθεί σε λειτουργία το σύστημα τηλεδιοίκησης- σηματοδότησης, αλλά το σύστημα έχει μείνει ανενεργό εδώ και χρόνια.
Τι λέει ο ίδιος
Ο ίδιος λέει στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα. Υποστηρίζει δηλαδή ότι υπήρξε τεχνικό πρόβλημα.
"Εγώ πάτησα κανονικά το κουμπί γιατι είναι αυτόματο το σύστημα πλέον για να αλλάξει η γραμμή οπότε κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά , αλλά δεν λειτούργησε", φέρεται να είπε.
Από όσα κατέθεσε, φαίνεται να κατάλαβε ότι δεν λειτούργησε το κλειδί, αλλά δεν έδωσε σημασία μετά και δεν έκανε τίποτα για να το διορθώσει. Εμμέσως ομολογεί το λάθος και ευθύνεται για το δυστύχημα.
Το αν ισχύει, το αν έδωσε τέτοια εντολή θα αποκαλυφθεί από τις μαγνητοφωνημένες συνομιλίες του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών, αλλά δημιουργεί απορίες πώς αφού είδε το πρόβλημα, δεν έδωσε εντολή να ακινητοποιηθούν οι δυο αμαξοστοιχίες, αφού για περίπου 25 χιλιόμετρα ήταν σε πορεία σύγκρουσης.
Οι ποινές φθάνουν ακόμα και μέχρι τα ισόβια
Οι διώξεις αφορούν το αδίκημα της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος, αδίκημα που διώκεται ως κακούργημα και επισύρει -με βάση την αλλαγή του ποινικού κώδικα- ποινές που ξεκινούν από πολυετείς καθείρξεις έως και10 χρόνια και μπορούν (υπό προϋποθέσεις) να φθάσουν μέχρι και ισόβια.
Εν τω μεταξύ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος είναι ήδη στη Λάρισα, ξεκινώντας τις συναντήσεις που θα έχει στο πλαίσιο της έρευνας, από την περιφέρεια Θεσσαλίας.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr