
Κάθε χρόνο, το Spotify Wrapped γίνεται το απόλυτο trend στα social media. Φίλοι, γνωστοί και διάσημοι γεμίζουν τις ιστορίες τους με πολύχρωμες κάρτες που δείχνουν τα πιο αγαπημένα τους τραγούδια, καλλιτέχνες και είδη μουσικής για τη χρονιά που πέρασε. Η διαδραστική αυτή ανασκόπηση, πέρα από το να μας θυμίζει τι ακούσαμε, φαίνεται να καλύπτει και βαθύτερες ανθρώπινες ανάγκες.
Σύμφωνα με τον Kelvin Wong, κλινικό ψυχολόγο από το Swinburne University of Technology και το άρθρο του στο The Conversation, η επιτυχία του Spotify Wrapped κρύβεται σε ψυχολογικές θεωρίες όπως η αυτογνωσία, η κοινωνική σύγκριση και η ανάγκη για κοινωνική σύνδεση. Ας δούμε γιατί το Spotify Wrapped δεν είναι απλώς ένα στατιστικό εργαλείο, αλλά ένας καθρέφτης του εαυτού σου που θέλεις να μοιραστείς με τους γύρω σου.
Spotify Wrapped και αυτογνωσία
Όταν βλέπεις τα αποτελέσματα του Spotify Wrapped, στην ουσία κοιτάζεις έναν καθρέφτη που σου δείχνει ποιος ήσουν μέσα στη χρονιά. Τα τραγούδια που άκουγες μετά από έναν χωρισμό, τα ανεβαστικά κομμάτια που σου έφτιαξαν τη διάθεση και τα χαλαρά vibes που επέλεγες για τα βράδια σου φανερώνουν πολλά για τη συναισθήματά σου.
Όπως εξηγεί ο Wong, η αυτοαντίληψη (self-concept) είναι το πώς βλέπεις τον εαυτό σου μέσα από τις εμπειρίες σου. Η μουσική, ένα από τα πιο προσωπικά είδη τέχνης, γίνεται ο "καθρέφτης" αυτών των εμπειριών. Αυτή η διαδικασία ικανοποιεί βαθιές ανάγκες μας, όπως την αναζήτηση της προσωπικής ταυτότητας και την ανάγκη να νιώσουμε ότι έχουμε μια συγκεκριμένη θέση στον κόσμο.
Δείτε περισσότερα στο shape.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr