Με την πανδημική κρίση να έχει καθηλώσει το σύνολο σχεδόν των αεροπορικών εταιρειών, ανά τον κόσμο, όπως συμβαίνει και με την μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας, την Aegean, η κρατική στήριξη του συγκεκριμένου κλάδου αποτελεί μονόδρομο. Κι αυτό επειδή, όπως αναφέρει η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) και κορυφαία στελέχη της αεροπορικής αγοράς, οι αριθμοί δεν βγαίνουν.
Τα μεγέθη
Είναι ενδεικτικό ότι η Lufthansa, της οποίας ο διευθύνων σύμβουλος Carsten Spohr έχει αναφέρει ότι μετά την κρίση τίποτα δεν θα είναι ίδιο, έχει απώλειες ανά ώρα της τάξης του 1 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, στην Ευρώπη, τα χρήματα που έχουν στο ταμείο οι αεροπορικές, επαρκούν κατά μέσο όρο για χρονικό διάστημα δύο μηνών, ενώ υπολογίζεται ότι μόνο για το δεύτερο τρίμηνο του 2020, οι απώλειες σε ρευστότητα, παγκοσμίως, για τις αεροπορικές θα ξεπεράσουν τα 55 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι οι αεροπορικές είναι πιθανόν να ξεμείνουν από αναγκαία ρευστότητα, προτού η κρίση τεθεί υπό έλεγχο.
Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, το β’ τρίμηνο της χρονιάς, η μείωση εσόδων των αεροπορικών εταιρειών ανά επιβάτη (RPKs) εκτιμάται ότι θα αγγίξει το 70% σε σύγκριση, με πέρυσι. Μόνο την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, οι αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης κατέγραψαν την μεγαλύτερη μείωση εσόδων (-46%), σε σύγκριση με όλες τις επιμέρους αγορές αερομεταφορών του πλανήτη. Για το 2020, εκτιμάται πως θα καταγράψουν πτώση εσόδων (RPKs) της τάξης των 67 δισ. ευρώ.
Διαβάτε τη συνέχεια στο capital.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr