
Άρθρο του Molgas Group
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος της παγκόσμιας οικονομίας, διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη μεταφορά εμπορευμάτων και πρώτων υλών, μεταφέροντας περίπου το 90% των εμπορευμάτων. Με την αύξηση της παγκοσμιοποίησης και την ανάγκη για βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις, εχουν γίνει ριζικές αλλαγές στον τομεα καθώς απαιτείται ένα ολοένα και πιο αποδοτικό και βιώσιμο σύστημα μεταφορών. Στο πλαίσιο αυτό, η στροφή προς φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα έχει αναδειχθεί σε κεντρικό θέμα των συζητήσεων του τομέα. Η χρήση Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) ως καύσιμο πλοίων αποδεικνύεται μία από τις πιο σημαντικές εξελίξεις που επιδιώκουν να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας.
Τα τελευταία χρόνια, η ναυτιλία αντιμετωπίζει αυξανόμενες πιέσεις για τη μείωση των εκπομπών CO2 και άλλων ρυπογόνων ουσιών. Αυτό οφείλεται κυρίως στους κανονισμούς που θεσπίστηκαν από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), αλλά και από την Ευρωπαική Ένωση που έχουν θέσει δεσμευτικούς στόχους για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Μία από τις άμεσα διαθέσιμες στρατηγικές είναι η υιοθέτηση του ΥΦΑ ως εναλλακτικού καυσίμου, το οποίο προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα.
Το LNG είναι φυσικό αέριο που έχει υποβληθεί σε διαδικασία ψύξης, μετατρέποντας το σε υγρή μορφή, και καταλαμβάνει πολύ λιγότερο όγκο. Η καύση του LNG παράγει λιγότερες εκπομπές CO2 σε σχέση με το παραδοσιακό καύσιμο πετρελαίου, καθώς και ελάχιστες εκπομπές θειικών οξειδίων (SOx) και σωματιδίων. Αυτό καθιστά το LNG ένα ελκυστικό και συμβατό καύσιμο για τη ναυτιλία, καθώς βοηθάει στις προσπάθειες συμμόρφωσης με τον κινούμενο στόχο μίας "πράσινης" και βιώσιμης ναυτιλίας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του IMO, η μετάβαση στο LNG θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές CO2 έως και 23% σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα. Αυτό το ποσοστό μπορεί να είναι ακόμα μεγαλύτερο αν συνδυαστεί με άλλες τεχνολογίες, όπως ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, πχ. μετατροπή του βιοαερίου σε βιομεθάνιο και αντίστοιχα σε BioLNG. Ταυτόχρονα, η εκπομπή άλλων ρυπογόνων ουσιών, όπως μεθανίου και NOx, ελέγχεται τεχνικά και μπορεί να είναι σημαντικά χαμηλότερη, ενισχύοντας την περιβαλλοντική βιωσιμότητα.
Η προσαρμογή στη χρήση LNG δεν είναι χωρίς προκλήσεις. Ένα από τα κύρια ζητήματα αφορά την υποδομή. Ο εφοδιασμός πλοίων με LNG απαιτεί ειδικές εγκαταστάσεις που δεν είναι διαθέσιμες σε όλους τους λιμένες της Ευρώπης και του κόσμου. Οι επενδύσεις σε νέες υποδομές χρειάζονται χρόνο και πόρους, και αυτό πρέπει να ενθαρρύνει τις εταιρείες και τα κράτη να συνεργαστούν για την υιοθέτηση της τεχνολογίας.
Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες βλέπουν τη στροφή αυτή ως ευκαιρία και όχι ως εμπόδιο. Αξιοποιώντας την εμπειρία τους από την εφαρμογή του ΥΦΑ και άλλων εναλλακτικών καυσίμων, αυτές οι εταιρείες προγραμματίζουν στρατηγικές που περιλαμβάνουν τη συνεργασία με υφιστάμενους προμηθευτές για μακροχρόνια προμήθεια ΥΦΑ σε διάφορα λιμάνια παγκοσμίως και σε ανταγωνιστικές τιμές.
Η Molgas αποτελεί τον μεγαλύτερο όμιλο προμήθειας και διανομής LNG και BioLNG στην Ευρώπη με εμπειρία που ξεπερνά ήδη τα 30 έτη και έδρα της την πόλη της Μαδρίτης. Δραστηριοποιείται ως φυσικός προμηθευτής στους τρεις βασικούς κλάδους κατανάλωσης LNG: τη βιομηχανία, τις οδικές μεταφορές και τη ναυτιλία, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις εφοδιασμού ήδη σε 16 χώρες της Ευρώπης.
Η Molgas δραστηριοποιείται ήδη και στην Ελλάδα, έχοντας εξαγοράσει τηνBlue Grid, την πρωτοπόρο ελληνική εταιρεία στον εν λόγω τομέα, την οποία επανα-συστήνει στο ελληνικό κοινό με το νέο της εταιρικό όνομα και καθιστά την Αθήνα ως το επιχειρησιακό της κέντρο για την ανάπτυξη του ομίλου στη ΝΑ Ευρώπη. Με αυτή την κίνησή της, η Molgas έχει ήδη αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στον τομέα προμήθειας και διανομής LNG και BioLNG στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, παραδίδοντας εναλλακτικά καύσιμα σε τελικούς καταναλωτές στην Ελλάδα και τις όμορες χώρες.
Έχοντας στο ενεργητικό της περισσότερα από 150 βυτιοφόρα οχήματα και 2 πλοία μεταφοράς LNG, αναπτύσσει ανταγωνιστικές, αξιόπιστες και ασφαλείς αλυσίδες εφοδιασμού, προκειμένου να προμηθεύει LNG σε πλοία διπλού ή μονού καυσίμου στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Στην Ελλάδα, έχει εξασφαλίσει πρόσβαση και αγοράζει σημαντικές ποσότητες LNG απο το τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας τις οποίες διοχετεύει τόσο σε βιομηχανικούς πελάτες που δεν είναι συνδεδεμένοι στο δίκτυο ΦΑ όσο και σε πρατήρια του πανευρωπαϊκού δικτύου της για τον εφοδιασμό φορτηγών.
Στόχος είναι μέσα στο 2025 να ξεκινήσει ο εφοδιασμός πλοίων, κυρίως κρουαζιερόπλοιων και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Για το σκοπό αυτό είναι σε συνεχή επικοινωνία με θεσμικούς και κρατικούς φορείς, όπως διαχειριστές λιμένων και τις λιμενικές αρχές, για την υποστήριξη και ολοκλήρωση των διαδικασιών εφοδιασμού των πλοίων με LNG. Επιπλέον, επενδύει στην απαιτούμενη εκπαίδευση του προσωπικού για την ασφαλή διαχείριση και αποτελεσματική χρήση του καυσίμου.

Έχει συνεργασία με σημαντικές ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν ήδη επενδύσει σε πλοία που είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν με LNG, αλλά και με άλλες που σχεδιάζουν να αναβαθμίσουν τους υπάρχοντες στόλους τους για να μπορούν να χρησιμοποιούν αυτό το καθαρότερο καύσιμο.
Σημαντικό είναι και το επενδυτικό αποτύπωμα του ευρύτερου ομίλου της Molgas (μέσω της εταιρείας Heygaz) στον τομέα του βιομεθανίου τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλη την ευρωπαϊκή επικράτεια , καθώς επενδύει ήδη σε μονάδες παραγωγής βιομεθανίου από αγροτικά και κτηνοτροφικά απόβλητα, με στόχο την παραγωγή "βιώσιμων βιοκαυσίμων", σύμφωνα με τις επιταγές του Renewable Energy Directive της Ε.Ε. διανοίγοντας τον δρόμο για την επίτευξη του Net Zero στους πελάτες της.
Συνολικά, η μετάβαση στη χρήση LNG και BioLNG στη ναυτιλία δείχνει να έχει μεγάλη προοπτικη και η Molgas έχει ως στρατηγικό στόχο, με την περαιτέρω ανάπτυξη και επένδυση σε υποδομές, να βοηθήσει ώστε το LNG να μπορεί να συντελέσει ουσιαστικά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας και στη διασφάλιση ενός βιώσιμου μέλλοντος για τον τομέα.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr