
Η TEN, η οποία συμπλήρωσε 30+1 χρόνια επιτυχούς παρουσίας στις χρηματιστηριακές αγορές, γιορτάζει με µε κέρδη-ρεκόρ. Για το 2023, τα έσοδά της διαμορφώθηκαν σε 890 εκατ. δολάρια, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA για το έτος έφτασε τα 490 εκατ. δολάρια, 95 εκατ. δολάρια υψηλότερα από το 2022, σημειώνοντας αύξηση 24%. Για το α’ εξάμηνο του 2024, τα ακαθάριστα έσοδα ανήλθαν στα 416 εκατ. δολ από τα πλοία της TEN Ltd, ενώ τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 179 εκατ. δολ. στα οποία περιλαμβάνονται κεφαλαιακά κέρδη 49 εκατ. δολ.
Η TEN ανακοίνωσε ταυτόχρονα ότι θα προχωρήσει σε διανομή και δεύτερου εξαμηνιαίου μερίσματος ύψους 0,90 δολ. ανά μετοχή μετά τα 0,60 δολ. ανά μετοχή που πλήρωσε τον Ιούλιο, διαμορφώνοντας στα 1,50 δολ. ανά μετοχή το συνολικό μέρισμα των δραστηριοτήτων του 2024. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 50% σε σχέση με το ποσό για τις δραστηριότητες του 2023. Η ΤΕΝ συνεχίζει το ράλι επενδύσεων, με το σχεδιασμό να αφορά 2 δισ. δολαρίων, προκειμένου να υλοποιήσει τη δέσμευσή της για έναν 100% πράσινο στόλο µέχρι το
2030.

Όπως αναφέρει ο Δρ Νίκος Τσάκος, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation, σε πρόσφατη συνέντευξή του στο "Forbes", είναι αισιόδοξος για τη ναυλαγορά, ιδιαίτερα για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, αναδεικνύοντας µμεταξύ άλλων το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών. "Η TEN ήταν η πρώτη εταιρεία τον περασμένο αιώνα που συµµορφώθηκε µε τη νοµοθεσία OPA90 και διέθεσε πλήρη στόλο διπύθµενων πλοίων πριν από το χρονοδιάγραµµα. Παροµοίως, θα βρίσκεται στην πρώτη γραµµή των εξελίξεων της νέας τεχνολογίας στον τοµέα των κινητήρων, σε συνεργασία µε τους κορυφαίους πελάτες της", αναφέρει.
Ο Δρ Νίκος Τσάκος δήλωσε αισιόδοξος για το µέλλον της ναυλαγοράς µεταφοράς ενέργειας, και ειδικά για τα δεξαµενόπλοια, αφού οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων είναι λίγες, άρα δεν υπάρχει ο κίνδυνος της υπερπροσφοράς χωρητικότητας: "Οι παραγγελίες που έχουν δοθεί για δεξαµενόπλοια αντιστοιχούν στο 7% του παγκόσµιου στόλου δεξαµενόπλοιων. Είναι το χαµηλότερο ποσοστό που έχω δει στα 30 χρόνια που βρίσκοµαι στη ναυτιλία. Η έλλειψη χωρητικότητας οφείλεται στην αβεβαιότητα και πολύ σωστά οι πλοιοκτήτες δεν µπορούν να επενδύσουν σε ένα αβέβαιο µέλλον".
"Η τιµή της µετοχής της TEN ήταν µία από τις καλύτερες επιδόσεις τους τελευταίους 18 µήνες, αλλά πιστεύω ακράδαντα ότι έχουµε µπροστά µας σηµαντική άνοδο. Η πολιτική µας να ανταµείβουµε τους µετόχους µας µε αυξηµένα µερίσµατα αποδεικνύεται σωστή και περισσότερα θα αντανακλώνται στην τιµή της µετοχής", σχολιάζει ο κ. Τσάκος. Για τις εξελίξεις σε γεωπολιτικό επίπεδο, ο Δρ Νίκος Τσάκος σχολιάζει κυρίως τις εξελίξεις στη Διώρυγα του Σουέζ. Και αυτό γιατί από εκεί διερχόταν µε δεξαµενόπλοια το 60% των θαλάσσιων µεταφορών πετρελαίου. "Οι γεωπολιτικές εντάσεις και ο επαναπρογραµµατισµός των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, σε συνδυασµό µε το κλείσιµο της Διώρυγας του Παναµά, δηµιούργησαν τονοµίλια και µεγαλύτερη ζήτηση για υπηρεσίες πλοίων. Κάθε ταξίδι που επρόκειτο να πραγµατοποιηθεί µέσω της Διώρυγας του Σουέζ έχει πλέον αυξηθεί κατά 70%. Επιπλέον, οι περισσότερες εντάσεις στη Μαύρη Θάλασσα και οι αψιµαχίες γύρω από την Ταϊβάν δηµιουργούν ένα πιο περίπλοκο περιβάλλον πλοήγησης για τα πλοία µας". Και καταλήγει: "Η ναυτιλία ακμάζει µε ανοιχτές θάλασσες".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr