
Νέο κύκλο ανάπτυξης και επενδύσεων επιδιώκει ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο οποίος περνά μέσα και από την τριπλή επέκταση της Αττικής Οδού. Ωστόσο, εδώ δημιουργείται μία διελκυστίνδα, καθώς από τη μία πλευρά οι κατασκευαστές θέλουν να εκμεταλλευτούν το νομικό πλαίσιο που τους επιτρέπει να προτείνουν δημόσια έργα έτοιμα προς δημοπράτηση στα αρμόδια υπουργεία (σ.σ. Πρότυπες Προτάσεις), ενώ από την άλλη πλευρά υπάρχει και η άλλη πλευρά που ζητά επενδύσεις σε μέσα μαζικής μεταφοράς, τα οποία έχουν παρακμάσει λόγω της στροφής των κονδυλίων στα δημόσια οδικά έργα.
Ξεκινώντας από τους κατασκευαστές, ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Γιώργος Περιστέρης, κατά τη διάρκεια της χθεσινής ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης ανέφερε σχετικά με την Αττική Οδό, που διαχειρίζεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ότι η κίνηση έχει αυξηθεί και πως χρειάζεται να ληφθούν μέτρα, καθώς η κατάσταση κουράζει τους οδηγούς.
Η άλλη πλευρά, ζητά μεγαλύτερες επενδύσεις και προσοχή στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ τονίζει ότι για το σύνολο των έργων, είτε αυτά είναι κτιριακά και αφορούν κατά βάση χώρους ή ακόμα και μεγάλες αναπλάσεις, ή και οδικά με στόχο την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, θα χρειάζεται να υπάρχουν πρώτα οι απαραίτητες μελέτες.

Αττική Οδός: Αυξήθηκε κατά 5,1% η κίνηση το Α΄ Τρίμηνο του 2025 - Τι ζητούν οι κατασκευαστές
Όσον αφορά την Αττική Οδό άξονα, αξίζει να σημειωθεί ότι παρά το γεγονός ότι έχει μειωθεί η τιμή των διοδίων από τα 2,8 € στα 2,5 € δε συμβαίνει το ίδιο και για την κίνηση, η οποία βάσει των οικονομικών αποτελεσμάτων της εισηγμένης για το Α’ Τρίμηνο του 2025 έχει αυξηθεί για το 5,1% σε ετήσια βάση.
Ο Γιώργος Περιστέρης πρόσθεσε, ότι η αυξητική τάση της κίνησης συνδέεται διεθνώς με την αύξηση του ΑΕΠ, και πως στην Ελλάδα το γεγονός παρατηρείται σε όλες τις οδικές παραχωρήσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ειδικότερα για την Αττική Οδό τόνισε πως η κατάσταση δεν είναι καθόλου ευχάριστη για τους χρήστες και ότι έχουν υποβληθεί ήδη προτάσεις, οι οποίες θα πρέπει να εξεταστούν από το αρμόδιο υπουργείο. Μάλιστα όπως έχει ήδη γραφτεί υπάρχουν επαφές με την ηγεσία του υπουργείου υποδομών και μεταφορών για την κατασκευή δύο εξόδων στο κόμβο της Μεταμόρφωσης.
Εκτός, όμως, από αυτή την πρόταση προάγεται στο υπουργείο υποδομών και μεταφορών και μία λύση των κατασκευαστών που θα μπορούσε να ξεμπλοκάρει σύμφωνα με τα επιχειρήματά τους τόσο το μεγάλο οδικό άξονα, όσο και το σύνολο της κυκλοφορίας τουλάχιστον στο Λεκανοπέδιο της Αττικής.
Πρόκειται για την Πρότυπη Πρόταση που είχαν υποβάλει από το 2023 οι κατασκευαστικές εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΒΑΞ-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (σ.σ. οτάν ανήκε στον Όμιλο Ελλάκτωρ) που αφορούσαν την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Ραφήνα, τα Καλύβια, καθώς και την αστική σήραγγα Ηλιουπόλεως.
Ωστόσο, όπως απάντησε ο ισχυρός άνδρας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, δεν υπάρχει καμία εξέλιξη με την Πρότυπη Πρόταση, η οποία βρίσκεται ακόμα στα συρτάρια κάποιας εκ των διευθύνσεων του υπουργείου υποδομών. Σχολίασε, δε, πως ελπίζει ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου να επανεξετάσει την πρόταση βλέποντας την κατάσταση στο Λεκανοπέδιο Αττικής. Τόνισε, επίσης, πως εκτός από την τριπλή πρόταση για την Αττική Οδό έχει υποβληθεί και το σχέδιο για την οδική σύνδεση Ελευσίνα-Οινόφυτα, η οποία θα αφαιρέσει μεγάλο όγκο φορτηγών από τον Κηφισό.
Ο νόμος για τις Πρότυπες Προτάσεις ψηφίστηκε στα μέσα του 2022 και έδινε τη δυνατότητα στους ιδιώτες να προτείνουν κομβικά έργα αξίας άνω των 200 εκατ. €. Εν ολίγοις οι κατασκευαστές θα μπορούσαν να δώσουν έτοιμα προς δημοπράτηση δημόσια έργα, και το μόνο που θα είχε να κάνει το αρμόδιο υπουργείο θα ήταν να εγκρίνει την πρόταση και αυτή να δημοπρατηθεί άμεσα, καθώς ο διαγωνισμός θα ήταν έτοιμος από τον ιδιώτη.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr