Τρία νέα σημαντικά έργα προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ αναμένεται να δημοπρατηθούν μέσα στον Δεκέμβριο.
Πρόκειται για το έργο "Κάθετος Άξονας Δράμα - Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με Σ.Δ.Ι.Τ.", τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης και τον οδικό άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι - Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας).
Ο πρώτος διαγωνισμός αναμένεται στις 2 Δεκεμβρίου και αφορά την παροχή υπηρεσιών που σχετίζονται με τη λειτουργία και τη συντήρηση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και την προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συναφούς πληροφοριακού συστήματος.
Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 132 μήνες, δηλαδή για περίοδο 11 ετών. Σύμφωνα με την προκήρυξη, δεν προβλέπεται επιπλέον παράταση του χρόνου της σύμβασης.
Η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στα 362,08 εκατ. ευρώ. Η αποπληρωμή του έργου αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του Αναδόχου, η δε ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. έχει υποχρέωση να καταβάλει στον Ανάδοχο ως συμβατικό τίμημα το 100% των πληρωμών διαθεσιμότητας από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.
Στις 5 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η δημοπράτηση για δύο μεγάλα οδικά έργα της Κεντρικής Μακεδονίας. Το πρώτο είναι το έργο ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκη - Έδεσσα, ύψους 444 εκατ. ευρώ, και το δεύτερο είναι το έργο Δράμα - Αμφίπολη, ύψους 248 εκατ. ευρώ.
Το πρώτο έργο αφορά αφορά τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση της αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι - Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) καθώς και τη Λειτουργία - Συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού - Έδεσσας.
Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου θεωρείται απαραίτητη, δεδομένου ότι η Έδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού της περιοχής που δεν συνδέεται απευθείας με τη Θεσσαλονίκη.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η διέλευση των οχημάτων να γίνεται μέσα από τη Χαλκηδόνα και τα Γιαννιτσά, με το υπάρχον οδικό δίκτυο να χαρακτηρίζεται ως "καρμανιόλα".
Σήμερα, ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης - Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ, περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση λόγω του ότι διέρχεται μέσω πόλεων.
Τέλος, στις ράγες μπαίνει και το έργο "Κάθετος Άξονας Δράμα - Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με ΣΔΙΤ".
Το έργο αφορά την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της αναβάθμισης της Εθνικής Οδού Δράμας - Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 248 εκατ. ευρώ, ενώ με τον αναβαθμισμένο οδικό άξονα, ο χρόνος διαδρομής αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα.
Πηγή: capital
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr