
Ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους επιβαρυνόμαστε περισσότερο πραγματοποιώντας τις αγοράς μας στο σούπερ μάρκετ, είναι είτε η έλλειψη χρόνου για την αναζήτηση φθηνότερων προϊόντων είτε και η έλλειψη πληροφόρησης για την ύπαρξη του φθηνότερου προϊόντος.
Όταν τα σούπερ μάρκετ τοποθετούν στο "μεσαίο ράφι" τα προϊόντα των προμηθευτών με τους οποίους έχουν κλείσει τις καλύτερες εμπορικές συμφωνίες είναι και στην πράξη δύσκολο για τον καταναλωτή να κάνει μια προσεκτική έρευνα αγοράς, και να καλύψει την ανάγκη του επιλέγοντας ένα φθηνότερο προϊόν. Όσο χειρότερη όμως είναι η πληροφόρηση τόσο λιγότερο λειτουργεί και ο ανταγωνισμός.
Γι’ αυτό και το "ψαχτήρι" τιμών που επαναλανσάρισε από χθες το υπουργείο Ανάπτυξης μπορεί να μετατραπεί σε ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των καταναλωτών. Μάλιστα, το υπουργείο Ανάπτυξης στοχεύει να το εμπλουτίσει ακόμη περισσότερο το επόμενο χρονικό διάστημα δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να παρακολουθεί την εξέλιξη της τιμής ενός προϊόντος από εβδομάδα σε εβδομάδα, ή ακόμη και να εντοπίζει γρήγορα εναλλακτικές λύσεις σε χαμηλότερες τιμές.

Η πλατφόρμα e-katanalotis υπήρχε αλλά πλέον έχει περισσότερες δυνατότητες. Το ότι ο καταναλωτής μπορεί γρήγορα να εντοπίζει τις τιμές για όλα τα είδη για τα οποία ενδιαφέρεται ή το ότι μπορεί να φτιάχνει καλάθια και να συγκρίνει τις τιμές τους μεταξύ των διαφορετικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ, συνιστά σημαντικό πλεονέκτημα.
Με τις πέντε "συνταγές" που ακολουθούν η πλατφόρμα μπορεί να αξιοποιηθεί στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.
1. Όταν θα εντοπίζετε πολύ μεγάλη απόσταση στην τιμή ενός προϊόντος σε ένα σούπερ μάρκετ σε σχέση με τον ανταγωνισμό, θα προσέχετε ιδιαίτερα την ημερομηνία λήξης. Ένα προϊόν που πωλείται στη μισή τιμή το οποίο όμως δεν θα προλάβετε να καταναλώσετε με αποτέλεσμα να καταλήξει στον κάλαθο των αχρήστων (ή καλύτερα της ανακύκλωσης) δεν είναι ένα φθηνό αλλά ένα πανάκριβο προϊόν.
2. Αν το φθηνό προϊόν που εντοπίζετε είναι αποτέλεσμα μιας προσφοράς ή προωθητικής ενέργειας που κάνει το σούπερ μάρκετ ή ο προμηθευτής του, εξετάστε το ενδεχόμενο "αποθεματοποίησης". Τι σημαίνει αυτό; Αγοράζετε περισσότερα τεμάχια από το ίδιο προϊόν καλύπτοντας τις ανάγκες σας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα έχοντας επιτύχει χαμηλότερη μέση τιμή ανά προϊόν. Η σωστή αξιοποίηση αυτής της πρακτικής προϋποθέτει ότι η προσφορά αφορά σε προϊόν το οποίο πράγματι καλύπτει τις ανάγκες σας και ότι η τιμή είναι πραγματικά χαμηλή σε σχέση με αυτή που συναντάτε συνήθως στο ράφι του σούπερ μάρκετ. Καλό είναι να εστιάζετε σε προϊόντα που καταναλώνετε για μεγάλο χρονικό διάστημα κάτι που σημαίνει ότι έχετε πλήρη εικόνα για τις συνήθεις τιμές, τα χαρακτηριστικά, τις ημερομηνίες λήξεως κλπ.

3. To μεγαλύτερο κομμάτι του εβδομαδιαίου λογαριασμού του σούπερ μάρκετ, αφορά σε προϊόντα που αγοράζονται ξανά και ξανά. Δημιουργήστε το καλάθι με αυτά τα προϊόντα στην εφαρμογή και εντοπίστε τοσούπερ μάρκετ που σας προσφέρει κάθε φορά τη χαμηλότερη τιμή. Προφανώς παίζει ρόλο και το αν υπάρχει διαθέσιμο κατάστημα της συγκεκριμένης αλυσίδας στην περιοχή σας ωστόσο υπάρχει πάντοτε και η λύση της ηλεκτρονικής παραγγελίας.
4. Το "e-katanalotis.gr" αντλεί στοιχεία από τα ηλεκτρονικά καταστήματα των supermarket. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να υπάρξουν διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις τιμές που θα βλέπετε στην οθόνη αλλά και σε αυτές που θα αναγράφονται στο ράφι.
5. To "ψαχτήρι" κάνει πιο εύκολη και λιγότερο χρονοβόρα την αναζήτηση ανταγωνιστικού προϊόντος που καλύπτει ακριβώς την ίδια ανάγκη σε χαμηλότερη τιμή. Αντί λοιπόν να στέκεστε μπροστά στο ράφι και να χάνετε χρόνο, μπορείτε να εντοπίσετε για το είδος που σας ενδιαφέρει ποιο προϊόν διατίθεται σε χαμηλότερη τιμή και να το δοκιμάσετε. Μάλιστα, σε 2η φάση, το υπουργείο Ανάπτυξης σκοπεύει να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την πλατφόρμα ώστε να προτείνει και από μόνη της εναλλακτικές λύσεις προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr