Follow us

Εκλογές 2023: Όσα έγιναν στο debate των πολιτικών αρχηγών - Όλες οι ερωτήσεις, οι απαντήσεις και οι τοποθετήσεις [Βίντεο]

Μητσοτάκης, Τσίπρας, Ανδρουλάκης, Κουτσούμπας, Βελόπουλος και Βαρουφάκης έδωσαν τις απαντήσεις τους στους δημοσιογράφους, στο κρίσιμο debate για τις εκλογές της 21ης Μαΐου

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
DEBATE

Τρεις ώρες κράτησε το debate των πολιτικών αρχηγών, στο ραδιομέγαρο της ΕΡΤ, στη μεγάλη πολιτική τηλεμαχία ενόψει των εκλογών 2023 στις 21 Μαΐου.

Κυριάκος Μητσοτάκης, Αλέξης Τσίπρας, Νίκος Ανδρουλάκης, Δημήτρης Κουτσούμπας, Κυριάκος Βελόπουλος και Γιάνης Βαρουφάκης βρέθηκαν απέναντι από τη Σία Κοσιώνη (ΣΚΑΪ), τη Ράνια Τζίμα (Mega), τη Μάρα Ζαχαρέα (Star), τον Γιώργο Παπαδάκη (ΑΝΤ1), τον Αντώνη Σρόιτερ (Alpha) και τον Παναγιώτη Στάθη (Open). Συντονιστής θα είναι ο Γιώργος Κουβαράς.

Κάθε ερώτηση είχε διάρκεια 30 δευτερόλεπτα και η απάντηση 1,5 λεπτό, με follow up ερώτηση 15 δευτερολέπτων από τον δημοσιογράφο και απάντηση 45 δευτερόλεπτα από κάθε πολιτικό αρχηγό.

Οι έξι δημοσιογράφοι απηύθυναν τις ερωτήσεις τους στους έξι πολιτικούς αρχηγούς, πάνω σε έξι θεματικές ενότητες:

1) Οικονομία, Ανάπτυξη, Απασχόληση,
2) Εξωτερική πολιτική και Άμυνα,
3) Κράτος, Θεσμοί, Διαφάνεια,
4) Υγεία, Παιδεία και Κοινωνικό Κράτος,
5) Περιβάλλον και Ενέργεια,
6) Νέα Γενιά

Οι αρχηγοί των κομμάτων απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις των δημοσιογράφων, χωρίς να παραλείπουν να αναφέρονται ή να απευθύνονται ο ένας στον άλλον, δίχως όμως ευθεία απάντηση.

Πρώτη ενότητα: Οικονομία, ανάπτυξη, απασχόληση

Η πρώτη ερώτηση της βραδιάς έγινε από τη Σία Κοσιώνη στον Κυριάκο Μητσοτάκη και αφορά το τι θα κάνει ως νέα κυβέρνηση για να πέσουν οι τιμές σε σούπερ μάρκετ και προϊόντα.

"Το πρόβλημα του πληθωρισμού είναι παγκόσμιο. Πέφτει πια και στη χώρα μας, όμως στα τρόφιμα παραμένουν οι τιμές υψηλές. Μεγαλύτερη διαφάνεια στις τιμές, αυτό υπηρετεί το καλάθι του νοικοκυριού. Έκτακτη στήριξη των νοικοκυριών που δοκιμάζονται με το market pass και το σημαντικότερο μόνιμες αυξήσεις. Βασική δέσμευση η αύξηση των μισθών τη δεύτερη τετραετία. Ο πληθωρισμός θα πέσει, αλλά αυτές οι αυξήσεις των μισθών θα είναι μόνιμες".

Σε επόμενη ερώτηση για τις τιμές των τροφίμων ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι "οι τιμές και των τροφίμων θα βαίνουν μειούμενες γιατί και ο πληθωρισμός στα τρόφιμα θα μειώνεται. Το market pass είναι δοκιμασμένο εργαλείο, θα ήμουν διατεθειμένος να συζητήσω επέκτασή του και για το β ‘ εξαμηνο του έτους. Όπου δοκιμάστηκαν μειώσεις του ΦΠΑ δεν είχαμε ουσιαστικό όφελος για τον καταναλωτή".

Εκλογές 2023: Όσα έγιναν στο debate των πολιτικών αρχηγών - Όλες οι ερωτήσεις, οι απαντήσεις και οι τοποθετήσεις [Βίντεο]

Στη συνέχεια, ο Αντώνης Σρόιτερ απηύθυνε ερώτηση στον Αλέξη Τσίπρα για την κοστολόγηση του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ.

"Το πρόγραμμά μας είναι απόλυτα κοστολογημένο, ρεαλιστικό και κυρίως απαντά στις ανάγκες της κοινωνίας. Η κοστολόγηση που έκανε η ΝΔ στην αρχή ήταν 25 δισ., μετά 45, μετά 80, μέχρι τις εκλογές θα το φτάσει 180 δισ. Από την πρώτη στιγμή δώσαμε αναλυτική κοστολόγηση για το πρόγραμμα μας", είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ.

Διαβάστε Επίσης

Ο κ. Τσίπρας είπε ότι πέρα από το κόστος κάθε δαπάνης που προϋπολογίζεις -όπως την ανάγκη να αυξήσουμε τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων που έχουν να πάρουν αύξηση 14 χρόνια ή να δώσουμε την 13η σύνταξη που θεσπίσαμε και κατήργησε ο κ. Μητσοτάκης- υπάρχουν και έσοδα. Τόνισε ότι υπάρχουν έσοδα "από τη φορολόγηση των υπερκερδών, γιατί αυτή την ώρα που το μέσο νοικοκυριό δεν μπορεί να βγάλει την τρίτη εβδομάδα του μήνα και 15 εισηγμένες στο Χρηματιστήριο μεγάλες επιχειρήσεις έχουν κέρδη ρεκόρ κερδοφορίας 20ετίας πάνω από 1 δισ η καθεμία".

Τόνισε ότι το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ θα έχει όφελος για τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία όμως θα κοστίσει σε κάποιους, σε αυτούς που θα σταματήσουν να βλέπουν αυτά τα υπερκέρδη, θα κοστίσει στα funds, σε όσους βγάζουν δισ. την περίοδο της κρίσης.

Είπε ότι "είναι ντροπή αυτοί που έχουν 10 δισ σε απευθείας αναθέσεις και κλειστούς διαγωνισμούς να μας λένε πού θα βρείτε να δώσετε αυξήσεις στους δημόσιους υπαλλήλους και συντάξεις στους συνταξιούχους. Είναι ντροπή αυτοί που έχουν δώσει πάνω από 10 δισ τον τελευταίο ενάμιση χρόνο σε επιδοτήσεις για να κρατάνε ψηλά τις τιμές οι ενεργειακές εταιρείες, να μας λένε πού θα βρούμε τα λεφτά για να δώσουμε στον πρωτοδιοριζόμενο γιατρό μισθό 2.000 ευρώ. Αν δεν αποφασίσουμε να κάνουμε αυτές τις μεγάλες τομές, σε χρόνια από τώρα δεν θα υπάρχει μεσαία τάξη".

Ναι στη σταθερότητα για οικονομική προοπτική κι όχι στην παρακμή, τη στασιμότητα και σε νέες δημοσιονομικές περιπέτειες, ήταν η απάντηση του Νίκου Ανδρουλάκη στην πρώτη ερώτηση που δέχθηκε στο debate από τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Στάθη (OPEN), αν επιμένοντας στους όρους που θέτει για κυβέρνηση συνεργασίας δεν υπάρξει πολιτική σταθερότητα και συνεπώς θα υπάρξει οικονομική αστάθεια.

Μητσοτάκης, Τσίπρας, Ανδρουλάκης

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, τόνισε ότι το πρόγραμμα του κόμματός στοχεύει στην βελτίωση της ζωής των Ελλήνων κοστολογείται σε 1 δισ. και περιλαμβάνει μέτρα για το ιδιωτικό χρέος με κύρια μέριμνα τη προστασία της πρώτης κατοικίας, όπως έπραξε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2010, συντάξεις αποκατάστασης, χηρείας και νέο ΕΚΑΣ, διόρθωση των φορολογικών αδικιών, όπως το υψηλό αφορολόγητο για τις γονικές παροχές και φορολογικά κίνητρα για στα νέα ζευγάρια για κοινωνική κατοικία.

Ο γ.γ. της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, απαντώντας στην ερώτηση του δημοσιογράφου Γιώργου Παπαδάκη (ΑΝΤ1) για το "αν είναι ρεαλιστικό το οικονομικό μοντέλο που προτείνει το ΚΚΕ χωρίς να απομονώνει τη χώρα στην ενότητα "Οικονομία-Ανάπτυξη-Απασχόληση" είπε ότι το μόνο το ΚΚΕ έχει πρόγραμμα ρεαλιστικό και μοναδικά εφαρμόσιμο αν το δούμε από τη σκοπιά της εξυπηρέτησης των συμφερόντων του ελληνικού λαού.

Όλα τα άλλα κόμματα στα πρόγραμμά τους μιλάνε για ματωμένα πλεονάσματα και για 350 άμεσα αντιλαϊκά προαπαιτούμενα για όποια κυβέρνηση θα είναι την επόμενη μέρα που θα γονατίσουν ξανά τον ελληνικό λαό.

Το ΚΚΕ έχει καταθέσει προτάσεις και για άμεσα προβλήματα που αφορουν ΣΣΕ, κατώτατο μισθό και ζητήματα των φόρων που τα άλλα κόμματα και της αντιπολίτευσης δεν τα ψήφισαν.

Ενώ η αξιωματική αντιπολίτευση ή άλλα κόμματα ψήφισαν το 50% των νομοσχεδίων της ΝΔ εντούτοις δεν ψήφισαν για αύξηση του κατώτατου μισθού ή νόμους ενάντια στην φοροληστεία του λαού, ή νόμους για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.

Στην ερώτηση ότι το ΚΚΕ κατηγορείται για δογματισμό και ανεφάρμοστα όσων λέει, είπε, ότι ανεφάρμοστα είναι για το μεγάλο κεφάλαιο, δεν είναι ανεφάρμοστα όταν υπηρετείς τους παραγωγούς του πλούτου. Επισήμανε ότι το 95% της φορολογίας προέρχεται από το λαό και μόνο το 5% από τους λίγους. Και είπε ότι είναι ανεφάρμοστη η φορολογία των λίγων γιατί η χώρα είναι ενταγμένη σε αυτές τις διεθνείς συμμαχίες στις οποίες είναι, στην ΕΕ με το Ταμείο Ανάκαμψης και βεβαίως στο ΝΑΤΟ.

Ερωτηθείς από τη δημοσιογράφο Ράνια Τζίμα (MEGA) αν συμφωνεί με τα παράλληλα νομίσματα που προτείνουν άλλα κόμματα αφού και το κόμμα του τα προτείνει, ο Κυριάκος Βελόπουλος απάντησε:

Κάθε σοβαρή χώρα πρέπει να έχει plan b για να μπορεί να ανταπεξέλθει σε μια δυσκολία. Η λύση που λέτε δεν έχει να κάνει με παράλληλο νόμισμα. Πρέπει να υπάρχει εναλλακτική αν συμβεί κάτι σοβαρό στην Ευρωζώνη. Αν τελικά καταρρεύσει. Σας μιλώ σαν επιχειρηματίας. Αν δεν έχω plan b σημαίνει δεν είμαι έτοιμος, να αντιμετωπίσω την καταιγίδα. Ακούω μια πλειοδοσία από όλους αλλά δεν μου λένε που θα βρουν τα λεφτά. Λέμε ένα απλό πράγμα. Αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου επίσης αλλαγή του φορολογικού μοντέλου. Δεν μπορείς να έχεις 75% υπηρεσίες στην Ελλάδα. Για το φορολογικό 15% φλατ φόρος σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις. Έτσι πιάνεις την φοροδιαφυγή. Είναι μερικά πράγματα που πρέπει να τα δουμε από την πλευρά του επιχειρηματία. Η ιστορία με τα κόκκινα δάνεια έχει ονοματεπώνυμο. ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ. Αρα λοιπόν . Δεν μπορείς σήμερα να λές για διαγραφή κόκκινων δανείων όταν είσαι ο φυσικός αυτουργός.

Διαβάστε Επίσης

Απαντώντας σε ερώτηση για την εξοικονόμηση ενός δισ. ευρώ από την κατάργηση των ανεξάρτητων αρχών ο κ. Βελόπουλος ανέφερε: Αν δείτε πως διορίζονται αναξιοκρατικά και τις διορίζουν κομματάρχες, με την κατάργησή τους το 1 δισ. ευρώ βρίσκεται αμέσως, μαζί με τους μετακλητούς οι οποίοι διορίστηκαν στο Μέγαρο Μαξίμου και στα διάφορα υπουργεία.

Απαντώντας σε ερώτηση της Μάρας Ζαχαρέα (Star), στην ενότητα, Οικονομία-Ανάπτυξη-Απασχόληση, για τη θέση του ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη Ρήξη, όσον αφορά το ευρώ, ο Γιάνης Βαρουφάκης διερωτήθηκε "αν υπάρχει κάποιος μεταξύ μας, εδώ, σε αυτή την αίθουσα" που δεν θεωρεί ότι το νόμισμα πρέπει να εξυπηρετεί τους ανθρώπους, και όχι το αντίστροφο;

"Εμείς θεωρούμε ότι ήταν λάθος η είσοδος στο ευρώ, αλλά ταυτόχρονα αναγνωρίζουμε το μεγάλο κόστος εξόδου. Για αυτό δεν έχουμε πρόθεση, θεωρούμε ότι θα ήταν πολύ μεγάλο το κόστος εξόδου από το ευρώ".

Επανέλαβε δε, ότι το σχέδιο "Δήμητρα" δεν αφορά νόμισμα, αλλά σύστημα πληρωμών. Η χώρα μας βαδίζει, προσέθεσε, σε ένα ναρκοπέδιο διεθνούς οικονομίας, χωρίς άμυνες για αυτό που έρχεται.

Δεύτερη ενότητα: Εξωτερική Πολιτική - Άμυνα

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ενότητα του debate "Εξωτερική Πολιτική - Άμυνα" και σε ερώτηση της Μάρας Ζαχαρέα (Star) για τις αμυντικές δαπάνες και αν θα συμφωνήσουν οι Ευρωπαίοι ότι θα εξαιρεθούν από τον υπολογισμό του ελλείμματος ανέφερε:

"Με μία σειρά από εξοπλιστικά προγράμματα, καλά μελετημένα ενισχύσαμε τις ένοπλες δυνάμεις χωρίς απόκλιση από δημοσιονομικούς κανόνες. Γι' αυτό πετύχαμε πρωτογενές πλεόνασμα το 2022 και θα πετύχουμε και φέτος. Χτίσαμε πανίσχυρες συμμαχίες, η ισορροπία στο Κογκρέσο μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας έχει γύρει υπέρ μας. Χαίρομαι που είπε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι τα εξοπλιστικά προγράμματα θα συνεχιστούν. Τα προγράμματα αυτά δεν επιδέχονται καμίας επαναδιαπραγμάτευσης".

Σε επόμενη ερώτηση για τον νικητή των τουρκικών εκλογών ανέφερε: "Θα σεβαστούμε την κρίση του τουρκικού λαού και είμαι διατεθειμένος να συνομιλήσω με όποιον επιλέξει. Ο τουρκικός αναθεωρητισμός έτσι όπως εκφράστηκε από το δόγμα της "γαλάζιας πατρίδας είναι βαθιά συστημικά καταγεγραμμένος στο dna όλων των τουρκικών κομμάτων. Είμαι πάντα έτοιμος να συζητήσω για τη μία διαφορά έχουμε, την οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών. Η πολιτική της ισχυρής αποτροπής , των ισχυρών συμμαχιών πρέπει να συνεχιστεί".

Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, απαντώντας στην ερώτηση του δημοσιογράφου, Παναγιώτη Στάθη στην ενότητα "Εξωτερική Πολιτική-'Αμυνα" για τους εξοπλισμούς και τις αμυντικές συμφωνίες είπε ότι οι εξοπλισμοί που έγιναν με τη Γαλλία, τις ΗΠΑ ή άλλες χώρες εξυπηρετούν τα συμφέροντα του ΝΑΤΟ, υπηρετούν τα συμφέροντα μιας συμμαχίας στην οποία ανήκει η χώρα μας, και η οποία (συμμαχία) ασκεί επιθετικές ενέργειες σε άλλους λαούς, σε άλλες χώρες, που εμπλέκει και τη χώρα μας και γίνεται στόχος αντιποίνων.

Το να πηγαίνουν εξοπλισμοί στην Ουκρανία, τα αεροπλάνα της Πολεμικής Αεροπορίας να πετάνε πάνω από τα Βαλκάνια, τα πολεμικά μας πλοία να βρίσκονται στον Περσικό και στη Μαύρη Θάλασσα, δεν υπηρετούν τις ανάγκες προστασίας του εναέριου χώρου, των συνόρων και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της πατρίδας μας.

Όλοι αυτοί οι εξοπλισμοι που έχουν γίνει ουσιαστικά οδηγούν σε συμμετοχή σε επιθετικές ενέργειες.

Διαβάστε Επίσης

Στην ερώτηση "αν το ΚΚΕ αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας ποιοί θα είναι οι συμμαχοί μας;" ο Δ. Κουτσούμπας απάντησε: Όλες οι χώρες του κόσμου, άλλωστε όταν το ΚΚΕ θα βρεθεί στη διακυβέρνηση της χώρας με την εντολή που θα του δώσει ο λαός και που ο λαός θα συμμετέχει και θα είναι στην εξουσία μαχητικά μαζί του, δεν θα είναι όλα στάσιμα και στον περίγυρο, ούτε στην Τουρκία, ούτε στα Βαλκάνια, ούτε σε όλη την Ευρώπη. Γιατί βλέπουμε και οι άλλοι λαοί να κινητοποιούνται. Εμείς δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα, για παράδειγμα, με τον τούρκικο λαό, μπορούμε να έχουμε σχέσεις με όλες τις χώρες του κόσμου και με τις ΗΠΑ, και με Γερμανία και με τη Ρωσία και με τη Κίνα και με άλλες χώρες.

Μας εμποδίζει σήμερα, για παράδειγμα το εμπάργκο απέναντι στη Ρωσία με αποτέλεσμα να πληρώνει ο Έλληνας αγρότης, ο Έλληνας εργαζόμενος από αυτές τις κυρώσεις, μας εμποδίζει να αναπτύξουμε σχέσεις ισότιμες με άλλες χώρες.

Τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ ότι θα στηρίξει τις συμβάσεις της χώρας για τους εξοπλισμούς, αλλά θα διεκδικήσει μέρος του έργου να πάει στην ελληνική αμυντική βιομηχανία εξέφρασε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας απαντώντας σε ερώτηση της Σίας Κοσιώνη (Σκάι) κατά πόσο μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα επαναδιαπραγματευτεί τα εξοπλιστικά προγράμματα που έτρεξε η κυβέρνηση της ΝΔ, στο πλαίσιο της ενότητας για ”Εξωτερική Πολιτική – Άμυνα”.

Όπως τόνισε ο Αλ. Τσίπρας, "μετά από πάρα πολλά χρόνια μνημονιακών δυσκολιών, ήμασταν η πρώτη κυβέρνηση η οποία προχώρησε στην αναβάθμιση των F16 και ενίσχυσε την άμυνα της χώρας", ενώ υπενθύμισε ότι ως αξιωματική αντιπολίτευση ψήφισε "τα περισσότερα από τα προγράμματα" που έφερε η ΝΔ, όπως τις φρεγάτες και τα Rafale. "Δεν υπερψηφίσαμε -και δεν θα το κάναμε ποτέ όταν υπάρχουν θέματα υπερκοστολόγησης", υπογράμμισε, φέρνοντας ως παράδειγμα την αεροπορική βάση στην Καλαμάτα. "Δεν δίνουμε λευκή επιταγή για τα προγράμματα που δεν έχουν την εισήγηση των ελληνικών επιτελείων εθνικής Άμυνας", σημείωσε ο Αλ. Τσίπρας αναφερόμενος στα επιπλέον Rafale, τα οποία ανακοινώθηκαν από την "πολιτική ηγεσία και όχι από τη στρατιωτική".

"Προφανώς και θα τιμήσουμε τις συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρα μας. Θα διεκδικήσουμε όμως τη δυνατότητα στη βάση αυτών των συμβάσεων να φέρουμε έργο στην ελληνική αμυντική βιομηχανία", σημείωσε, χαρακτηρίζοντας "αδιανόητο να μην έχει πέσει ούτε ένα ευρώ στην ελληνική αμυντική βιομηχανία σε πρόγραμμα 14-15 δισεκατομμυρίων". Μάλιστα, ανέφερε, πως η Τουρκία έχει πάνω από το 60% των προγραμμάτων στην εθνική βιομηχανία.

Σε follow-up ερώτηση της δημοσιογράφου σχετικά με το φράχτη στον Έβρο και τη συνέχεια της πολιτικής συνόρων, ο Αλ. Τσίπρας ανέφερε πως η "φύλαξη των συνόρων είναι αυτονόητη" και πως όταν κυβέρνησε ο ΣΥΡΙΖΑ υπήρχε φράχτης "και δεν τον γκρεμίσαμε". "Ούτε θα πάμε αντίθετα στις εισηγήσεις των ανθρώπων που γνωρίζουν" ξεκαθάρισε, τονίζοντας, ωστόσο ότι "δεν θα κοροϊδέψουμε τους πολίτες". "Το προσφυγικό/μεταναστευτικό δεν θα λυθεί με τους φράχτες. Όπου υπάρχουν, ας υπάρχουν, καλώς υπάρχουν, αλλά θα λυθεί με μια διεκδίκηση διαφορετική σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με ένα νέο σύμφωνο μετανάστευσης και ασύλου που θα δίνει τη δυνατότητα και η Ευρώπη να παίρνει μέρος του βάρους που αναλογεί στις χώρες πρώτης υποδοχής. Μην κοροϊδεύουμε τον κόσμο, όπως ο Τραμπ στο Μεξικό. Δεν λύνεται έτσι το προσφυγικό/μεταναστευτικό πρόβλημα", κατέληξε.

"Αν και η ερώτηση είναι εκτός θέματος παρ' όλα αυτά θα σας απαντήσω. Ουδέποτε δέχθηκα επίσημα αίτημα για συνάντηση από τον κ. Μητσοτάκη πάρα μόνο ενώπιον δεκάδων δημοσιογράφων μια γενική αναφορά "να συναντηθούμε κάποια στιγμή"" απάντησε ο Νίκος Ανδρουλάκης στην ερώτηση του δημοσιογράφου Αντώνη Σρόιτερ (ALPHA) εάν θα συναντιέται με πολιτικούς αρχηγούς που δεν είναι τόσο φιλικοί προς την Ελλάδα, στην περίπτωση που βγει πρωθυπουργός της χώρας, από τη στιγμή που ως αρχηγός του κόμματος δεν έχει συναντηθεί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ ανέφερε ακόμα ότι έχει συναντήσει ήδη με πέντε Ευρωπαίους ηγέτες και αρκετούς Τούρκους αξιωματούχους.

Ο κ. Ανδρουλάκης υπογράμμισε πως είναι τρεις οι άξονες της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ απέναντι στην Τουρκία, είτε εκλεγεί ξανά ο Τ. Ερντογάν ή εκλεγεί ο Κ. Κιλιντζάρογλου.

Πρώτον, άρση του ΒΕΤΟ στην ΕΕ για να διαμορφωθεί Ευρωπαϊκή πολιτική έναντι της Τουρκίας.

Δεύτερον, φύλαξη των συνόρων και με ευρωπαϊκούς πόρους ενίσχυση του φράκτη γιατί τα ελληνοτουρκικά χερσαία σύνορα είναι κι ευρωπαϊκά και

Τρίτον, ενίσχυση των εξοπλιστικών προγραμμάτων και της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας.

Ο Νίκος Ανδρουλάκης τόνισε πως πρέπει να πρωταγωνιστήσει η Ελλάδα στην ΕΕ για μια ευρωπαϊκή πολιτική για την Τουρκία, η οποία δεν θα θολώνεται από αναφορές για Πρέσπες του Αιγαίου και ότι δεν συζητάμε τίποτα.

Ερωτηθείς από το δημοσιογράφο Γιώργο Παπαδάκη (ANT1) για τη θέση του κόμματός του για την εξάρτηση της χώρας από την Δύση, την φιλορωσική πολιτική που εκφράζει και αν είναι κατά της Δύσης, ο Κυριάκος Βελόπουλος απάντησε:

Σε έναν πολυπολικό κόσμο δεν ορίζεις απλά την μοίρα σου, αποφασίζεις με ποιους θα πας. Σήμερα δεν μπορείς να πηγαίνεις στις διεθνείς σχέσεις μονόπατα. Με την Δύση χάσαμε το όνομα Μακεδονία και την Βόρειο Ήπειρο ενώ οι διεθνείς συνθήκες έλεγαν άλλα. Χάσαμε τη μισή Κύπρο, χάνουμε το Αιγαίο και μπορεί να χάσουμε και την Θράκη. Για την Ελληνική Λύση το εθνικό συμφέρον ορίζει με ποιον θα είμαστε. Η επίκληση του διεθνούς δικαίου είναι το άλλοθι του αποτυχημένου. Δεν υπάρχει διεθνές δίκαιο. Δεν μπορείς να λες πως είναι ευρωπαϊκό πρόβλημα τα ελληνοτουρκικά όταν τα δισεκατομμύρια που έχουν επενδύσει οι εταίροι μας στην Τουρκία είναι τροχοπέδη σε αυτό.

Σε ερώτηση της Ράνιας Τζίμα (Mega), στην ενότητα, Εξωτερική Πολιτική-Άμυνα, τι θα έκανε αν ήταν εκείνος πρωθυπουργός και Τούρκοι κομάντος έκαναν απόβαση σε ελληνική βραχονησίδα, ο Γιάνης Βαρουφάκης τόνισε εισαγωγικώς πως "η προάσπιση του εθνικού χώρου είναι καθήκον όλων μας". Πρότεινε, εξ άλλου, να κρατήσουμε τα διεθνή ερείσματα και να ξεκαθαρίσουμε -κάτι που δεν έκανε ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης το 1996, όπως υποστήριξε- ότι η Ελλάδα δεν χρειάζεται την άδεια των συμμάχων της για τη χρήση των οπλικών συστημάτων που διαθέτει. Το ίδιο συνέβη και το 1974, στην Κύπρο, συμπλήρωσε.

Το μείζον, ωστόσο, συνέχισε, είναι να μη φτάσει η χώρα ως εκεί. "Η αποτροπή είναι το παν", με άλλα λόγια. Επανέλαβε, επίσης, τη θέση του πολιτικού σχηματισμού του οποίου ηγείται για περιφερειακή διεθνή συνδιάσκεψη, με ένα θέμα τη χάραξη των θαλασσίων ζωνών, αφού απορρίπτει την ιδέα των διμερών επαφών με την Τουρκία. Και, εάν τελικώς, συνέβαινε εκείνο το απευκταίο ενδεχόμενο (τουρκικής απόβασης) θα άκουγε με προσοχή τις προτάσεις των Γενικών Επιτελείων αφενός, θα έκανε αλλεπάλληλες επαφές με συμμάχους αφετέρου.

Στην πρόσθετη ερώτηση, τέλος, για τη θέση του κόμματός του, κατά της υποχρεωτικής στράτευσης, επέμεινε πως η κατάργηση της υποχρεωτικής θητείας είναι απαραίτητη για την αύξηση του ετοιμοπόλεμου των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως, άλλωστε, συμβαίνει στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, τη Μεγάλη Βρετανία.

Τρίτη ενότητα: Κράτος, Θεσμοί, Διαφάνεια

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ενότητα του debate "Κράτος-Θεσμοί-Διαφάνεια" και σε ερώτηση της Ράνιας Τζίμα (MEGA) αν σκέφτηκε ποτέ να παραιτηθεί για τις υποκλοπές ανέφερε τα εξής: "Όχι, δεν σκέφτηκα να παραιτηθώ αλλά ανέλαβα με θάρρος τις ευθύνες μου και δύο πολύ συγκεκριμένες δεσμεύσεις. Να υπάρξει άμεση διαλεύκανση. Χάρηκα που άκουσα τον κ. Ανδρουλάκη να λέει ότι εμπιστεύεται την ελληνική Δικαιοσύνη. Και ανέλαβα να διορθώσουμε αστοχίες ρυθμιστικού χαρακτήρα. Επαναφέραμε τις δύο δικαστικές αποφάσεις για να επιτραπεί παρακολούθηση και βάλαμε τον πρόεδρο της Βουλής για να μην επαναληφθεί μία παρακολούθηση που εξαρχής είπα ότι δεν έπρεπε να γίνει. Θέλω να ελπίζω η ΕΥΠ θα μπορεί σταθερά να παρέχει στον εκάστοτε πρωθυπουργό τις πληροφορίες που χρειάζεται".

Σε επόμενη ερώτηση γιατί παρακολουθήθηκε ο αρχηγός του στρατεύματος, ένας πολιτικός αρχηγός και ένας εν ενεργεία υπουργός απάντησε: "Οι εξηγήσεις που δόθηκαν για αυτές τις παρακολουθήσεις δεν ήταν επαρκείς. Ο κ. Ανδρουλάκης δεν αποτελεί κανέναν απολύτως κίνδυνο για ασφάλεια της χώρας και δεν έπρεπε να είναι υπό καθεστώς παρακολούθησης.

Αυτή η υπόθεση είναι μια σκιά για την κυβέρνηση μας, δεν έχω αμφιβολία και δεν έπρεπε να γίνει. Σύμφωνα με economist η δημοκρατία μας έχει κάνει πρόοδο παρά το σκάνδαλο των υποκλοπών. Ακόμα και στην υπόθεση της Μυκόνου αποδείξαμε ότι δεν δεχόμαστε άβατα παραβατικότητας".

Στην ενότητα, Κράτος-Θεσμοί-Διαφάνεια και σε ερώτημα του Γιώργου Παπαδάκη (ΑΝΤ1), ο Γιάνης Βαρουφάκης περιέγραψε το ελληνικό κράτος, μετά τα Μνημόνια, ως "ελβετικό τυρί". Και επιχειρηματολόγησε επ' αυτού υποστηρίζοντας ότι τις εφορίες δεν τις ελέγχει το κράτος, ενώ ο υπουργός κ. Πιερρακάκης δεν έχει καν πρόσβαση στο λογισμικό της ΑΑΔΕ. "Ξέρετε σε άλλη χώρα Υπερταμείο που να ελέγχεται από ξένους δανειστές;", διερωτήθηκε επίσης.

Ταυτοχρόνως κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι γράφει, όπως ανέφερε, στα παλαιότερα των υποδημάτων της τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, που δεν είναι αρεστές σε αυτήν. Ενώ για την εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τις υποκλοπές, απόρησε πώς είναι δυνατόν να επικαλείται το απόρρητο.

Επίσης, προέταξε την πρόταση του ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη Ρήξη για διαβουλευτικά συμβούλια, στο οποίο θα συμμετέχουν κληρωτοί πολίτες και εκλεγμένοι, και θα λογοδοτούν σε αυτά οι δημόσιες υπηρεσίες.

Τέλος, κατέθεσε την πρότασή του για σύσταση σώματος δίωξης μεγάλου επιχειρηματικού και πολιτικού εγκλήματος, κατά τα πρότυπα του FBI. Ενώ, απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό, του έθεσε το ερώτημα, γιατί δεν συγκρότησε εξεταστική επιτροπή για τα γεγονότα του 2015. "Γιατί δειλιάσατε κ. Μητσοτάκη;", τον ρώτησε κλείνοντας.

Απαντώντας στην ερώτηση του δημοσιογράφου Παναγιώτη Στάθη (OPEN) γιατί δεν ψήφισε τη διάταξη που εμπόδιζε την κάθοδο του κόμματος Κασιδιάρη, και αν αναμένει οι ψηφοφόροι αυτοί να τον ψηφίσουν, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος, στην ενότητα "Κράτος-Θεσμοί-Διαφάνεια", απάντησε.

Έχει δικαίωμα να ψηφίζει; Τι λέει το Σύνταγμα; Δεν μπορεί η πολιτική εξουσία να κόβει το δρόμο σε οποιονδήποτε θέλει να πάει στις εκλογές και την ώρα που ο ίδιος σαν κυβερνήτης, τον άφηνε να κάνει διαγγέλματα μέσα από την φυλακή. Μόνο ο ελληνικός λαός μπορεί να αποφασίζει ποιος θα εκλεγεί. Αναφερόμενος στο θέμα της διαφάνειας είπε πως "ακαταδίωκτο και διαφάνεια δεν συνάδουν. Με ακαταδίωκτα δεν υπάρχει δημοκρατία. Εμείς θα καταδιώξουμε το ακαταδίωκτο".

Ερωτηθείς για το εάν οι καταγγελίες που έγιναν για αποστασίες θα επηρεάσουν εκλογικά την Ελληνική Λύση που εμφανίζει κάμψη στις δημοσκοπήσεις, είπε :

Όταν βγαίνει βουλευτής της ΝΔ και λέει ότι θα πάρουμε βουλευτές από άλλα κόμματα τι χρείαν έχουμε άλλων μαρτύρων; Ήθελα να διαφυλάξω και τον τελευταίο ψηφοφόρο της Ελληνικής Λύσης. Συνεργασία με ένα κόμμα που κάνει απευθείας αναθέσεις που πρόδωσε τη Μακεδονία, συζητάει θαλάσσιες ζώνες, δεν πρόκειται να κάνω ποτέ. Μια είναι η διαφορά μας με την Τουρκία δεν ανοίγουμε την βεντάλια των θεμάτων.

"Η υπόθεση έχει ταλανίσει το εγχώριο πολιτικό σύστημα, η Ελλάδα μπαίνει στο στόχαστρο για θέματα που αφορούν τους θεσμούς, η καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των εξουσιών. Εμπιστεύομαι την ελληνική δικαιοσύνη αλλά όχι το πολιτικό σύστημα" απάντησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης στην ερώτηση της Σίας Κοσιώνη (ΣΚΑΪ) εάν εμπιστεύεται την ελληνική Δικαιοσύνη να ρίξει φως στην υπόθεση των υποκλοπών.

"Είναι αδιανόητο να έχει στηθεί τέτοιο παρακράτος με τόσους εμπλεκόμενους. Η κρίση εμπιστοσύνης έχει να κάνει και με τις συμπεριφορές άλλων κομμάτων. Ο σεβασμός και η δικαιοσύνη σημαίνει ότι κι εμείς οι πολιτικοί δείχνουμε ότι υπάρχει διάκριση στις εξουσίες" πρόσθεσε.

Ο Νίκος Ανδρουλάκης επικαλέστηκε το πόρισμα της επιτροπής PEGA όπου για πρώτη φορά γίνεται λόγος για παραβιάσεις του κράτους δικαίου και επέκρινε ξανά την κυβέρνηση λέγοντας ότι είναι αδιανόητο να υψώνει τείχος προστασίας στις κοινοβουλευτικές διαδικασίες για τον ανιψιό του πρωθυπουργού.

Στη follow up ερώτηση της δημοσιογράφου, σχετικά με περαιτέρω μέτρα ανεξαρτητοποίησης της Δικαιοσύνης απάντησε: "Χρειάζεται εκσυγχρονισμός και μεγάλες θεσμικές αλλαγές για μία νέα ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Δεν γίναμε Ουγγαρία κύριε Μητσοτάκη αλλά είμαστε στον δρόμο για να γίνουμε".

Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, απαντώντας στην ερώτηση του δημοσιογράφου Αντώνη Σρόιτερ "γιατί αρνείται το ΚΚΕ την πρόσκληση του Α. Τσίπρα για συμμετοχή σε κυβέρνηση και λέει ότι είναι όλοι ίδιοι" στην ενότητα "Κράτος-Θεσμοί-Διαφάνεια" καταρχήν επισήμανε ότι διαστρεβλώνεται η θέση του ΚΚΕ γιατί "ποτέ δεν είπαμε ότι είναι ίδιοι ο κ. Τσίπρας και ο κ. Μητσοτάκης, ο ΣΥΡΙΖΑ με τη ΝΔ και όλα τα υπόλοιπα κόμματα. Λέμε ότι έχουν κοινά προγράμματα, ίδιες στρατηγικές στοχεύσεις και αυτά έχουν να κάνουν με το Ταμείο Ανάκαμψης και τα προαπαιτούμενά του, με την ενεργειακή πολιτική της χώρας και την ονομαζόμενη "πράσινη μετάβαση", με τις επιλογές των διεθνών συμμάχων, ΝΑΤΟ, ΕΕ, που κατά την άποψή μας βάζουν εμπόδια στην ανάπτυξη της χώρας και του ελληνικού λαού υπέρ των συμφερόντων του.

Σε αυτή την κατεύθυνση και με βάση αυτά τα προγράμματα έχουμε πει ότι δεν δίνουμε ανοχή, στήριξη σε μια τέτοια κυβέρνηση. Έχουμε πει: ότι έχουμε ένα πρόγραμμα που όταν ο ελληνικός λαός μας δώσει και την πλειοψηφία και βρεθεί μαζί μας στη διακυβέρνηση, ο ίδιος ο λαός αποφασισμένος, μπορούμε να το υλοποιήσουμε".

"Απο εκεί και πέρα τα υπόλοιπα κόμματα αυτά που κυβερνούν σήμερα και με τις εξαγγελίες και με τα διάφορα pass και με τις προεκλογικές δεσμεύσεις τους, εμείς λέμε ο λαός μας ας κρατάει μικρό καλάθι.

Στην ερώτηση για τα "οικονομικά του ΚΚΕ και την ονομαστική χρηματοδότηση των κομμάτων" ο Δ. Κουτσούμπας είπε "άλλη μια παραφιλολογία γύρω από αυτά τα ζητήματα: Το ΚΚΕ δέχεται συνεχείς ελέγχους και απο τις εφορίες και απο την Επιτροπή της Βουλής και από ορκωτούς λογιστές και ελέγχονται εξονυχιστικά τα πάντα. Αυτό που έχουμε αρνηθεί να κάνουμε είναι να δώσουμε λίστα στο κράτος γι'αυτόν που μας ενισχύει".

Επισήμανε, μεταξύ άλλων, τις αφόρητες πιέσεις εις βάρος ενός απλού εργαζόμενου "αν κρεμαστεί στα μανταλάκια, με ευθύνη του ΚΚΕ, το όνομά του ότι ενισχύει το κόμμα".

Με σχόλιο για την υπόθεση των παρακολουθήσεων ξεκίνησε ο Αλ. Τσίπρας την απάντηση του σε ερώτημα του τέθηκε για τις συνεργασίες στην απλή αναλογική, από τη δημοσιογράφο Μάρα Ζαχαρέα (Star) στο πλαίσιο της ενότητας "Κράτος, Θεσμοί, Διαφάνεια".

"Αισθάνομαι αμήχανα γιατί κάθομαι ανάμεσα στους δυο πρωταγωνιστές του μεγαλύτερου σκανδάλου της μεταπολίτευσης, τον κ. Μητσοτάκη που παρακολουθούσε τον κ. Ανδρουλάκη και ρωτάται ο πρωθυπουργός σήμερα και λέει ότι ”οι εξηγήσεις που έδωσα δεν ήταν επαρκείς”. Ε, ας δώσει σήμερα κάποιες εξηγήσεις. Υπήρξε εθνικός λόγος που παρακολουθήθηκε ο κ. Ανδρουλάκης; Ποιος ήταν αυτός; Πώς θα συνεργαστώ μαζί του αύριο αν πράγματι είναι ”πράκτορας” και ”εθνικά επικίνδυνος”; Και για ποιο λόγο παρακολουθήθηκε ο αρχηγός του στρατεύματος; Αδιανόητα πράγματα", τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ. Προσέθεσε ότι "το Ευρωκοινοβούλιο λέει ότι ενορχηστρωτής ήταν ο ίδιος ο πρωθυπουργός".

Ως προς το θέμα των συνεργασιών στις εκλογές σημείωσε ότι "μπορούμε και πρέπει να δούμε τα προγράμματα μας βάσει των οποίων να κάνουμε συγκλίσεις για να δώσουμε μια προοπτική για την επόμενη μέρα". Είπε ότι απευθύνεται στις προοδευτικές δυνάμεις και τους λέει ότι η απλή αναλογική μπορεί να δώσει κυβέρνηση, πρωτίστως το πρώτο με το τρίτο κόμμα μπορεί να φτιάξει κυβέρνηση. Ότι απευθύνεται σε όλες τα προοδευτικά κόμματα και τους λέει ότι υπάρχει προοπτική πάνω σε ένα πρόγραμμα που θα δώσει ανάσα με αύξηση μισθών, μείωση τιμών, ρύθμιση των χρεών. "Βλέπω ότι υπάρχουν συγκλίσεις, αλλά θα τις δούμε πιστεύω περισσότερο μετά τις εκλογές", προσέθεσε.

Σε follow up ερώτημα αν θα είναι ο ίδιος πρωθυπουργός εάν ο ΣΥΡΙΖΑ είναι πρώτο κόμμα ή θα δεχτεί αυτό που λέει ο κ. Ανδρουλάκης, είπε ότι ο λαός με την ετυμηγορία του θα δώσει συσχετισμούς, ο πρώτος θα έχει τον πρώτο λόγο και πως το δικαίωμα του λαού να επιλέξει ποιος θα τον κυβερνήσει δεν μπορεί κανείς να το οικειοποιηθεί. Χαρακτήρισε φυσιολογικό να υπάρχει ανταγωνισμός ανάμεσα στα κόμματα προς τις εκλογές, ακόμα και ανάμεσα σε κόμματα που έχουν προγραμματικές συγκλίσεις. Είπε ότι καταγράφει "αυτό που είπε ο κ. Κουτσούμπας ότι δεν είναι όλοι ίδιοι, ακούω και τον κ. Ανδρουλάκη να καταθέτει προτάσεις που βλέπω ότι υπάρχουν συγκλίσεις".

Τέταρτη ενότητα: Υγεία-Παιδεία-Κοινωνικό Κράτος

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ενότητα του debate "Υγεία-Παιδεία-Κοινωνικό Κράτος" και σε ερώτηση του Γιώργου Παπαδάκη (ANT1) για την κριτική της αντιπολίτευσης ότι πριμοδοτεί την ιδιωτική υγεία απάντησε : "Το νέο ΕΣΥ αποτελεί μία από τις τρεις κεντρικές μου προτεραιότητες. Έμεινε όρθιο στην πανδημία, αλλά δοκιμάστηκε.

Εκπονήσαμε πρόγραμμα συνολικό. Χρειαζόμαστε 10.000 προσλήψεις και για να αντιμετωπίσουμε μεγάλες καθυστερήσεις. Τα ράντζα δεν είναι αποδεκτά για μένα. Έχουμε ένα σχέδιο να αναμορφώσουμε τα τμήματα επειγόντων περιστατικών, να ανακατασκευάσουμερ πλήρως τα κέντρα υγείας και ένα πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και έμφαση στον προσωπικό γιατρό".

Σε επόμενη ερώτηση για τους Έλληνες που ζουν κοντά ή κάτω από τα όρια της φτώχειας ανέφερε: "Υπήρξε βελτίωση σε σχέση με τον περασμένο χρόνο όπως αναφέρουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Η μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων είναι πρώτη μου προτεραιότητα, μπορεί να γίνει με μεγαλύτερους μισθούς, μεγαλύτερη ανάπτυξη και μείωση της ανεργίας. Γι' αυτό και οι επενδύσεις είναι τόσο ψηλά στο δικό μας πρόγραμμα".

Απαντώντας σε ερώτηση του Αντώνη Σρόιτερ (ALPHA) γιατί είναι αντίθετος με την αλλαγή φύλου, τους γάμους των ομοφυλόφιλων ενώ είχε ταχθεί κατά της υποχρεωτικότητας του εμβολίου θεωρώντας ότι ο καθένας μπορεί να ορίζει το σώμα του, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος στην ενότητα "Υγεία-Παιδεία-Κοινωνικό Κράτος", απάντησε:

"Είμαι χριστιανός ορθόδοξος και θα μου επιτρέψετε να έχω τις απόψεις μου. Υποχρεωτικότητα του εμβολίου δεν μπορώ να δεχθώ. Είναι δικό μου το σώμα και το κάνω ό,τι θέλω εγώ. Είναι αντίθετο με τη Δημοκρατία, όμως όποιος ήθελε το έκανε, γιατί έπρεπε να επιβληθούν πρόστιμα 100 ευρώ σε συνταξιούχους; Όσο για τις αμβλώσεις είμαι με την Ελληνίδα μάνα. Μπορεί εγώ να διαφωνώ αλλά η Ελληνίδα μάνα πρέπει να μπορεί να κάνει ό,τι θέλει εκείνη. Η Ελλάδα πεθαίνει δημογραφικά και πρέπει να στηρίξουμε την Ελληνίδα μάνα εκτός από ορισμένες περιπτώσεις όπως είναι οι βιασμοί".

Ερωτηθείς εάν τις πολιτικές θέσεις του τις υπαγορεύει η Ορθοδοξία, απάντησε:

Τις πολιτικές μου θέσεις τις υπαγορεύουν οι πολιτιστικές αξίες και οι παραδόσεις της χώρας μου. Αυτός ο ψευτοπροοδευτισμός με βρίσκει απέναντι. Όσοι συνταυτίζονται με αυτές τις απόψεις είναι μαζί μας.

Ιδιωτικά πανεπιστήμια αλλά και η διερεύνηση της δυνατότητας συμφωνίας με τα άλλα προοδευτικά κόμματα τέθηκαν επί τάπητος από τον Γιάνη Βαρουφάκη, στην ενότητα, Υγεία-Παιδεία-Κοινωνικό Κράτος, μετά και τις ερωτήσεις του Παναγιώτη Στάθη (Open).

Αφού διευκρίνισε ότι δεν έχει διδάξει σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο της αλλοδαπής, ο επικεφαλής του ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη Ρήξη έκανε λόγο για "αποκρουστική συζήτηση, αυτήν περί ιδιωτικών πανεπιστημίων". Ταυτοχρόνως, έκανε λόγο για "κολέγια της συμφοράς" που επιχειρούν να αξιοποιήσουν την κατάσταση στην δημόσια ανώτατη εκπαίδευση (βλ. υποχρηματοδότηση). Η ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου είναι η μόνη λύση, υποστήριξε.

Στην 2η απάντηση, ανέφερε ότι για δύο χρόνια έχει μαλλιάσει η γλώσσα τού ιδίου και των άλλων στελεχών τού πολιτικού φορέα του οποίου ηγείται, για προεκλογική προσπάθεια διερεύνησης συγκλίσεων με τους κ.κ. Τσίπρα, Ανδρουλάκη και Κουτσούμπα, πλην όμως, εκείνοι δεν ανταποκρίθηκαν.

"Πρέπει να σεβαστούμε την απλή αναλογική στην πράξη, άρα να είσαι έτοιμος να παραμερίσεις προσωπικές πικρίες, αντεγκλήσεις, το παρελθόν", επισήμανε εξ άλλου. Αφού θύμισε το ασφυκτικό πλαίσιο των διερευνητικών εντολών, τόνισε πως το παράθυρο για κυβέρνηση συνεργασίας "έχει κλείσει από τα άλλα κόμματα δυστυχώς".

Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, απαντώντας στην ερώτηση της δημοσιογράφου Σίας Κοσιώνη για την "υπόσχεση του Αλέξη Τσίπρα για κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Πανεπιστήμια", στην ενότητα "Υγεία-Παιδεία-Κοινωνικό Κράτος" είπε ότι η κατάργηση της ελάχιστης βάση εισαγωγής από μόνη της δεν λύνει τα προβλήματα. Το ΚΚΕ προτείνει δέσμη μέτρων για την αναβάθμιση της Παιδείας και μέσα σε αυτά είναι και η κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής την οποία προώθησε η ΝΔ γιατί θεωρεί ότι δεν μπορεί να μπαίνουν με 8.000 μόρια στα πανεπιστήμια οι νέοι μας, μπορεί όμως οι ίδιοι και με τα 8.000 μόρια να πληρώνουν 8.000 ευρώ για να πηγαίνουν σε Ιδιωτικά Κολλέγια τα οποία έχουν εξισωθεί με τα Πανεπιστήμια. Ο κ. Τσίπρας το λέει αυτό, εκ του ασφαλούς, ανέξοδες προεκλογικές υποσχέσεις, γιατί την ίδια στιγμή που λέει ότι θα το κάνει αυτό βάζει ένα μεγάλο "κόφτη" που είναι η επιλογή μόνο δέκα τμημάτων στο Μηχανογραφικό.

Στη δημοσιογραφική παρατήρηση ότι "μπορεί και να τον στηρίζατε σε αυτό το πεδίο (την πρόταση Τσίπρα)" ο Δ. Κουτσούμπας είπε "καμιά ανοχή".

Ερωτηθείς αν το ΚΚΕ θα στήριζε την προσπάθεια του πρωθυπουργού για αναβάθμιση στην Υγεία, είπε ότι "το ΚΚΕ δεν πρόκειται να στηρίξει ή να ανεχθεί καμία αντιλαϊκή κυβέρνηση". Όπως εξήγησε δεν υπάρχουν ένα-δυό η τρία "ζητηματάκια". Η συνολική πολιτική τοσο της ΝΔ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ (και) στην Υγεία και Παιδεία είναι σε αντίθετη κατεύθυνση με αυτό που προτείνει το ΚΚΕ, και που απαιτεί το εκπαιδευτικό κίνημα, η νεολαία, οι φοιτητές.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε "ό,τι καλύτερο μπορούσε" για τους αδύναμους και τους συνταξιούχους τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας απαντώντας σε ερώτηση της Ράνιας Τζίμα (Mega) για τις 22 μειώσεις συντάξεων που επέβαλε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στο πλαίσιο της ενότητας ”Υγεία-Παιδεία-Κοινωνικό Κράτος”.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ξεκίνησε την τοποθέτησή του απευθυνόμενος πρώτα στο κ. Κουτσούμπα σχετικά με την απάντησή του για την ελάχιστη βάση εισαγωγής: "Η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα καταργηθεί από μια προοδευτική κυβέρνηση, οι δέκα σχολές που είπε ότι υπάρχουν στο μηχανογραφικό είναι οι πράσινες σχολές για την ελεύθερη πρόσβαση. Ήταν νόμος δικός μας, τώρα θα εφαρμόσουμε αυτό που ίσχυε τόσα χρόνια στη χώρα και ήρθε ο κ. Μητσοτάκης και το κατήργησε για να βάλει φραγμό στις λαϊκές οικογένειες. Ξανασκεφτείτε το λοιπόν αν θα το στηρίξετε", είπε ο Αλ. Τσίπρας.

Προχωρώντας στο ερώτημα που του απευθύνθηκε, υπενθύμισε ότι την περίοδο εκείνη "ο ΣΥΡΙΖΑ έδωσε μια παρά πολύ σκληρή μάχη με τους δανειστές". "Έκανε ό,τι μπορούσε για να τιμήσει τη λαϊκή εντολή που πήρε. Έφερε μια συμφωνία πετυχαίνοντας το καλύτερο δυνατό. Γιατί παρέλαβε άδεια ταμεία, τη χώρα χρεοκοπημένη από τις προηγούμενες κυβερνήσεις" είπε χαρακτηριστικά τονίζοντας ότι η συμφωνία αυτή τέθηκε και στις εκλογές και ότι τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτός που κατάφερε να βγάλει τη χώρα από τα μνημόνια, "εκεί που τρεις κυβερνήσεις απότυχαν".

Στο πλαίσιο αυτό επισήμανε την ρύθμιση του χρέους αλλά και τη 13η σύνταξη, την οποία -όπως είπε- ο κ. Μητσοτάκης κατήργησε, αλλά και το μέρισμα κάθε Σεπτέμβρη. "Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να στηρίξουμε τους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας", σημείωσε.

Απαντώντας σε δεύτερη ερώτηση για το "άγριο ξύλο" που έφαγαν από την Αστυνομία οι συνταξιούχοι κατά τις διαμαρτυρίες τους την περίοδο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ο Αλ. Τσίπρας σημείωσε: "Νομίζω ότι σε όλη τη διάρκεια διακυβέρνησης ήμασταν υποχρεωμένοι να τηρήσουμε και να εφαρμόσουμε ένα πρόγραμμα που δεν ήταν δικό μας". Μάλιστα έκανε λόγο για "μνημονιακούς καταναγκασμούς", υπενθυμίζοντας ότι "είχαμε απέναντί μας τον Σόιμπλε". Ωστόσο, εξέφρασε την άποψη ότι υπήρξε "η μέγιστη δυνατή συναίνεση και κατανόηση στην προσπάθεια να βγάλουμε τη χώρα από τα μνημόνια", κάτι που όπως είπε "δεν ισχύει σήμερα". "Ειδικά για συνταξιούχους, να υπενθυμίσω 7 δισ ευρώ λιγότερα αυτήν την τετραετία, από την 13η σύνταξη και αναδρομικά. Αυτά θα δοθούν πίσω", κατέληξε.

Ο Νίκος Ανδρουλάκης σχολίασε την αναφορά του Κυρ. Μητσοτάκη ότι "δεν αποτελεί κίνδυνο για τη Δημοκρατία" λέγοντας συγκεκριμένα: "Ναι δεν είμαι κίνδυνος για τη Δημοκρατία, αλλά είμαι κίνδυνος για τη ΝΔ, γι αυτό και με παρακολουθούσαν. Στόχος μου είναι να αναλάβουν τις ποινικές ευθύνες τους και πάνε φυλακή όσοι το διέπραξαν".

Όταν ρωτήθηκε από τη δημοσιογράφο Μάρα Ζαχαρέα (STAR) για το εάν συμφωνεί με την αλλαγή του άρθρου 16 για να μπορεί να ιδρυθούν και ιδιωτικά πανεπιστήμια, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ήταν σαφής: "Δεν είμαστε εμπόδιο αλλά δεν δίνουμε λευκή επιταγή, χωρίς συμφωνία στο γενικό πλαίσιο της Παιδείας που περιλαμβάνει την ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου, το Εθνικό Απολυτήριο με εξετάσεις προόδου στο Λύκειο".

Όσο για το ΕΣΥ τόνισε πως απαιτείται στήριξη και ανασύσταση με αυξημένους πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και για τον γιατρό υποψήφιο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ στη Μαγνησία που έδωσε άδεια στον προϊστάμενο σταθμάρχη των Τεμπών, ο Νίκος Ανδρουλάκης δήλωσε ότι αμέσως τέθηκε εκτός ψηφοδελτίων.

Πέμπτη ενότητα: Περιβάλλον και Ενέργεια

Απαντώντας σε ερώτηση της Σίας Κοσιώνη (ΣΚΑΙ) για το αν πιστεύει πως η χώρα μας έπρεπε να απέχει από το εμπάργκο κατά της Ρωσίας ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος στην ενότητα "Περιβάλλον-Ενέργεια", απάντησε:

"Ρωτήστε τον ελληνικό λαό αν του αξίζει να πληρώνει πανάκριβα τα τρόφιμα και το φυσικό αέριο και την βενζίνη ενώ θα μπορούσε να έχει τη δυνατότητα των εξορύξεων. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν πολλοί εφοπλιστές που φέρνουν ρωσικό πετρέλαιο στο Λακωνικό Κόλπο και κάνουν μεταγγίσεις. Γιατί να κερδίζουν οι εφοπλιστές και να μην κερδίζει ο ελληνικός λαός; Επιμένω στην εξόρυξη φυσικού αερίου και πετρελαίου. Όταν γίνουμε κυβέρνηση θα εξορύξουμε φυσικό αέριο και πετρέλαιο και θα το συνδέσουμε με τις συντάξεις και τους μισθούς για να μπορούν οι Έλληνες να παίρνουν αξιόλογες και αξιόπιστες συντάξεις

Ερωτηθείς γιατί δεν έχει στηρίξει ούτε ένα νομοσχέδιο για την πράσινη ενέργεια, απάντησε: "Η πράσινη ενέργεια δεν σε ανεξαρτητοποιεί. Δεν αποθηκεύεται. Η Ελλάδα θα γίνει πετρελαιοπαραγωγός χώρα".

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ενότητα του debate "Περιβάλλον - Ενέργεια" και σε ερώτηση του Παναγιώτη Στάθη για τα χρήματα που έδωσε η κυβέρνηση για την ενεργειακή κρίση και την πανδημία και την κριτική της ΝΔ στον ΣΥΡΙΖΑ για τις παροχές που εξαγγέλλει ανέφερε:

"Η χώρα είχε εξαιρέσεις από τους αυστηρούς δημοσιονομικούς κανόνες στην πανδημία. Κρατήσαμε όρθια την κοινωνία, σώσαμε επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Από εδώ και στο εξής η χώρα είναι υποχρεωμένη να παράγει πρωτογενή πλεονάσματα. Αυτό πρέπει να το γνωρίζουν όλοιμ πλέον. Άρα η ακριβής κοστολόγηση των προγραμμάτων έχει σημασία. Μόνο τα δύο εμβληματικά μέτρα του ΣΥΡΙΖΑ, η μείωση ΦΠΑ και του ειδικού φόρου κατανάλωσης, στοιχίζουν κοντά 4 δις ετησίως, θα πρέπει ο κ. Τσίπρας να πει που θα τα βρει γιατί οι ευρωπαϊκοί κανόνες δεν πρόκειται να αλλάξουν".

Σε επόμενη ερώτηση για το σιδηρόδρομο με αφορμή τα Τέμπη ανέφερε: "Έγιναν βήματα και στον τομέα αυτόν και προφανώς υπήρξαν και αστοχίες και καθυστερήσεις τις οποίες πληρώσαμε πολύ ακριβά. Τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι το πιο κοινωνικό και πιο φιλικό μέσο στο περιβάλλον. Κατασκευάζουμε την γραμμή 4 στο Μετρό, επεκτείνουμε τη γραμμή 2 και παραδίδουμε το Μετρό της Θεσσαλονίκης μαζί με τα αρχαία, ένα έργο που θα αλλάξει εντελώς το μορφή της πόλης".

Περιβάλλον-Ενέργεια ήταν το αντικείμενο της πέμπτης ενότητας, με τον Αντώνη Σρόιτερ (Alpha) να ερωτά τον Γιάνη Βαρουφάκη για τις θέσεις του ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη Ρήξη στα εν λόγω ζητήματα. Οι εξορύξεις χρειάζονται 15 χρόνια για να παράγουν, αν παράγουν, δήλωσε εισαγωγικώς. "Οι εξορύξεις δεν είναι λύση" και το μόνο που προσφέρουν, όπως ανέφερε, είναι "γεωπολιτικές εντάσεις στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου". Το μέλλον είναι πλωτές, μικρού μεγέθους, αλουμινένιες ανεμογεννήτριες, είπε και τάχθηκε υπέρ του πράσινου υδρογόνου.

Το θέμα, κατά τον Γ. Βαρουφάκη, είναι εάν θα προλάβει την πράσινη επανάσταση η χώρα μας. Κατήγγειλε δε, ότι δεν επενδύθηκαν όλοι οι αντίστοιχοι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης σε ένα πράσινο αναπτυξιακό σχέδιο, που εισηγείται το ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη Ρήξη.

Ερωτηθείς για τα δύο Ι.Χ, πέραν του βουλευτικού οχήματος, πέντε μοτοσικλέτες και ένα ταχύπλοο, που ανήκουν στην οικογένειά του βάσει της δήλωσης πόθεν έσχες, απάντησε ότι τα μόνα που είναι σε χρήση, είναι δύο μοτοσικλέτες, μία από τον ίδιο και μία από τη σύζυγό του. Παραδέχθηκε, πάντως, ότι ο πολιτικός πρέπει να δίνει το καλό παράδειγμα.

"Το 2022 έχουμε υπέρβαση εσόδων από τον υψηλό ΦΠΑ 4,5 δισ. ευρώ. Γιατί δεν ρίχνει τον ΦΠΑ και τον ΕΦΚ όταν ακόμα και υποψήφιου βουλευτές του το ζητάνε; Για να δίνει στοχευμένες επιδοτήσεις για να κρατάνε ψηλά τις τιμές τα διυλιστήρια και οι εταιρείες ενέργειας. Εμείς θα σταματήσουμε αυτόν τον μηχανισμό αναδιανομής εισοδήματος από τους πολλούς σε λίγους και ισχυρούς. Να πού θα βρούμε τα λεφτά".

Αυτό τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας σε ερώτημα που του τέθηκε από τον Γιώργο Παπαδάκη (ΑΝΤ1) στο πλαίσιο της ενότητας "Περιβάλλον και Ενέργεια", για τη δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ για τη μείωση του ΕΦΚ και άλλων φορολογικών επιβαρύνσεων, για το αν είναι κοστολογημένες και ποια είναι τα αντισταθμιστικά μέτρα για το δημοσιονομικό κενό που θα δημιουργηθεί.

Σε follow up ερώτηση για τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ για επανακρατικοποίηση της ΔΕΗ κι αν αυτό θα επιφέρει χαμηλότερους λογαριασμούς, απάντησε: Προφανώς. Σημείωσε ότι η ΔΕΗ επί ΣΥΡΙΖΑ και σε περίοδο δημοσιονομικών δυσκολιών "δεν αύξησε ούτε ένα ευρώ τους λογαριασμούς και ο κ. Μητσοτάκης αποφάσισε να την ιδιωτικοποιήσει λίγο πριν την κρίση και η ΔΕΗ παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την αισχροκέρδεια".

Ανέφερε ότι το 80% των υπερκερδών πηγαίνουν στη ΔΕΗ "που λειτουργεί με αμιγώς ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και με ένα ΔΣ γαλάζιων παιδιών που το μόνο που κάνουν είναι να δίνουν μπόνους στους εαυτούς σας" και προσέθεσε: "Αυτό θα σταματήσει και μπορεί να σταματήσει. 800 εκατ. ήταν οι επιδοτήσεις μόνο τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε. Με το 1/3 αυτών των χρημάτων η ΔΕΗ θα ξαναπεράσει σε δημόσιο έλεγχο".

Προτού δώσει την απάντηση του στο αρχικό ερώτημα που του τέθηκε, ο κ. Τσίπρας σχολίασε προηγούμενη αναφορά του προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ: "Ο κ. Ανδρουλάκης είπε να μη διορίζουμε κομματικά παιδιά διευθυντές νοσοκομείων, συμφωνώ με αυτήν την πρόταση. Γίνεται πολύ επίκαιρη μετά το δυστύχημα των Τεμπών όπου ένα κομματικό ρουσφέτι, μια παράνομη μετάταξη οδήγησε σε θάνατο 57 ανθρώπους".

Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, απαντώντας στην ερώτηση της δημοσιογράφου Μάρας Ζαχαρέα για την "ανεξέλεγκη ανοικοδόμηση κυρίως στα νησιά" στην ενότητα "Περιβάλλον-Ενέργεια" είπε ότι το βασικό πρόβλημα με το ζήτημα της Ενέργειας και κατ' επέκταση της προστασίας του περιβάλλοντος και της ανοικοδόμησης εργατικών κυρίως κατοικιών και όχι των πλουσίων, αυτών που δεν ξέρουν τι έχουν μιας και μιλάμε για Κυκλάδες, καθώς δεν πάνε οι εργάτες και οι αγρότες της πατρίδας μας και οι αυτοαπασχολούμενοι της πατρίδας μας να οικοδομήσουν εκεί και ανεξέλεγκτα. 'Αρα, πρέπει να μπει ένα φρένο που αυτό μπορεί να το κάνει μια διαφορετική διακυβέρνηση, μια άλλη εξουσία, μια πραγματική εργατική-λαϊκή εξουσία.

Και εδώ ερχόμαστε ξανά στο ζήτημα της Ενέργειας και της "πράσινης μετάβασης". Η εγκληματική πολιτική όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων και της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, της "απελευθέρωσης" της αγοράς Ενέργειας, της απολιγνιτοποίησης, του Χρηματιστήριου Ενέργειας που ξεκίνησε ο κ. Τσίπρας, ο ΣΥΡΙΖΑ, και βεβαίως θα του έλεγα να σκεφτεί πολύ, να μην ξύνεται, γιατί ξύνεται πολύ στη γκλίτσα του τσοπάνη όλη αυτή την προεκλογική περίοδο απευθυνόμενος στο ΚΚΕ για την "προοδευτική" κυβέρνησή του-μούφα που την προβάλλει προς τον ελληνικό λαό παρότι την έχουμε αρνηθεί επανειλημμένα και αυτό αφορά και την Ενέργεια και τις Μεταφορές και την Παιδεία.

Αν δεν αξιοποιηθούν όλες οι εγχώριες πηγές Ενέργειας με κοινωνικοποίηση και με ένα κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό του κράτους με τη συμμετοχή των εργαζομένων και των επιστημόνων, και αυτή είναι η πρόταση και το πρόγραμμα του ΚΚΕ, η Ελλάδα είναι πλούσιος τόπος έχει παραγωγικές δυνατότητες μπορεί να αξιοποιήσει όλες τις μορφές Ενέργειας, λιγνίτη, γεωθερμία, υδροηλεκτρισμό, ανανεώσιμες πηγές. Το ζήτημα βρίσκεται στο τι ρότα τραβάς, πως πας στην ανάπτυξη ως κράτος, ως κοινωνία και βεβαίως ποιoς έχει την εξουσία και αυτή την ιδιοκτησία.

Τη θέση του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ για την αλλαγή του ενεργειακού μοντέλου της χώρας και την προστασία του Περιβάλλοντος ανέπτυξε ο Νίκος Ανδρουλάκης όταν ρωτήθηκε από τη δημοσιογράφο Ράνια Τζίμα (MEGA) εάν συμφωνεί με τη θέση για επαναφορά της ΔΕΗ στο Δημόσιο κι αυτό είναι προϋπόθεση για να συμπράξει σε κυβέρνηση συνεργασίας.

"Και τώρα το Δημόσιο έχει το 34% και κάνει κουμάντο. Ακόμη το 50% να είχε πάλι το ίδιο θα ήταν. Είναι σαφές. Η θέση μας είναι: Να συνδέσουμε την απολιγνιτοποίηση με επενδύσεις στα δίκτυα και στην αποθήκευση. Το αποτέλεσμα είναι ότι θα μειωθεί η εξάρτηση από το φυσικό αέριο και θα μειωθούν τα μεγάλα πάρκα ΑΠΕ. Παράλληλα θα δίνει τη δυνατότητα τοποθέτησης φωτοβολταϊκών πάρκων από αγρότες και ιδιώτες στις στέγες κι έτσι θα μειωθεί και το Περιβαλλοντικό αποτύπωμα".

Έκτη ενότητα: Νέα Γενιά

Στην τελευταία ενότητα, για τη Νέα Γενιά, και απαντώντας στην δημοσιογράφο Σία Κοσιώνη (Σκάι), ο Γ. Βαρουφάκης έκανε αντιδιαστολή μεταξύ ασφάλειας στα πανεπιστήμια και της "πανεπιστημιακής αστυνομίας τύπου Κεραμέως". Επέμεινε, ειδικότερα, στη διαφύλαξη του πανεπιστημιακού ασύλου, της διακίνησης ιδεών. Κατηγόρησε, εξ άλλου, την κυβέρνηση ότι είτε δεν έχει καταλάβει πώς λειτουργούν ιδρύματα, όπως το Κέιμπριτζ και η Οξφόρδη, είτε το έχουν καταλάβει και ψεύδονται παίζοντας ένα έργο σε ένα ακροδεξιό ακροατήριο.

Δήλωσε μη ικανοποιημένος από το βαθμό ελευθερίας των ιδεών στα ελληνικά πανεπιστήμια, ενώ έκανε λόγο για κλίμα εμφυλίου πολέμου, που "καλλιεργεί η Μητσοτάκης Α.Ε., με στόχο την υποβάθμιση των πανεπιστημίων μας".

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ενότητα του debate "Νέα Γενιά" και σε ερώτηση του Αντώνη Σρόιτερ (ALPHA) τι βαθμό βάζει στον εαυτό του απάντησε: "Οι νέοι έχουν κάθε δίκιο να είναι επιφυλακτικοί στην εξουσία. Θα αξιολογήσουν και αυτή την κυβέρνηση. Δεν είχα καμία δυσκολία να αναγνωρίσω λάθη και να ζητήσω συγνώμη. Ένα λάθος γίνεται σφάλμα όταν επαναλαμβάνεται. Ο βαθμός ο οποίος θα μπει στην κυβέρνηση θα μπει από όλους τους Έλληνες και θα είναι το εκλογικό ποσοστό που θα πάρει η ΝΔ στις εκλογές της 21ης Μαΐου. Αυτή η ζυγαριά θα τεθεί στην κρίση όλων των Ελλήνων πολιτών. Από τους νέους μας θα ζητούσα να αξιολογήσουν και αυτοί τα κόμματα, να συμμετέχουν στην εκλογική διαδικασία και να γνωρίζουν ότι τελικά ψηφίζουν για το δικό τους μέλλον".

Σε επόμενη ερώτηση τι θα έλεγε, ως δεκαοχτάχρονος, στον πολιτικό που θα του έδινε 150 ευρώ είπε: "Έγινε πολλή κουβέντα για μέτρο συμπληρωματικό. Να κάνω μια πρόταση σε όλους τους πολιτικούς αρχηγούς. Κατά πάσα πιθανότητα θα οδηγηθούμε σε δεύτερες εκλογές. Όλοι να καταθέσουμε τα προγράμματά μας, είτε στο Γενικό Λογιστήριο είτε στην Τράπεζα της Ελλάδας, τρεις μέρες το πολύ χρειάζεται για να αξιολογηθούν, για να μην υπάρχει αμφιβολία πόσο κοστίζει το κάθε πρόγραμμα. Εκατόν πενήντα (150) ευρώ δώσαμε και στο freedom pass. Οι νέοι ενδιαφέρονται για καλή εκπαίδευση και καλές δουλειές και γι' αυτό θα μας κρίνουν την επόμενη ημέρα, όχι για τα 150 ευρώ".

Τη δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής από φέτος επανάλαβε ο Αλέξης Τσίπρας απαντώντας σε σχετική ερώτηση από τον Παναγιώτη Στάθη (OPEN) στο πλαίσιο της τελευταίας ενότητας για τη ”Νέα Γενιά”.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επισήμανε πως καμία άλλη κυβέρνηση δεν προχώρησε σε τέτοιο μέτρο, τονίζοντας πως όταν έχεις "κλειστό αριθμό παιδιών" που θα μπουν στις σχολές με την εν λόγω διαδικασία, τον αν γράψει κάποιος 8 ή 12 εξαρτάται από τον "βαθμό δυσκολίας των θεμάτων". Ως εκ τούτου, σημείωσε πως στόχος της κυβέρνησης δεν είναι η άνοδος του γνωστικού επιπέδου, αλλά όπως υπογράμμισε η τεχνητή μείωση των εισακτέων προκειμένου να μειωθούν οι δαπάνες για την τριτοβάθμια και για να ”αβγατίσει” η πελατεία των κολλεγίων.

Προσέθεσε δε, ότι η επόμενη προοδευτική κυβέρνηση θα καταργήσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής προκειμένου να ”αναζοωγονηθούν” και τα περιφερειακά πανεπιστήμια.

Τέλος, σε ερώτηση ποιο είναι το πολιτικό πρόσωπο που θεωρεί σημείο αναφοράς τον Α. Παπανδρέου, τον Χ. Φλωράκη ή τον Λ. Κύρκο, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε ότι ο κ. Ανδρουλάκης διεκδικεί την αποκλειστικότητα της κληρονομιάς του Α. Παπανδρέου και ότι δεν θέλει να κάνει το ίδιο με τον κ. Κουτσούμπα για τον κ. Φλωράκη. Ωστόσο, τόνισε πως τα "συνθήματα γίνονται επίκαιρα γιατί η ζωή τα κάνει επίκαιρα" και πως σήμερα τα έχει κάνει επίκαιρα η "Δεξιά του κ. Μητσοτάκη". "Αυτό που μπορεί να σώσει το λαό είναι η ενότητα", κατέληξε.

Στην 6η και τελευταία ενότητα για τη Νέα Γενιά ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης απαντώντας στην ερώτηση του δημοσιογράφου Γιώργου Παπαδάκη (ANT1) τόνισε ότι "η νέα γενιά έχει πολλά εφόδια αλλά λιγοστές ευκαιρίες γι' αυτό χιλιάδες Ελληνόπουλα τα τελευταία 15 χρόνια έχουν οδηγηθεί στο εξωτερικό".

Για να μείνουν οι νέοι στην Ελλάδα ο κ. Ανδρουλάκης πρόσθεσε ότι χρειάζεται βιώσιμη ανάπτυξη, με ώριμη αγορά εργασίας, με καλές θέσεις εργασίας και καλούς μισθούς.

Παράλληλα είπε ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα στήριξης της καθημερινότητας τους και έφερε ως παράδειγμα την κοινωνική κατοικία, όπως στην Πορτογαλία όπου τρέχει πρόγραμμα για 150.000 κοινωνικές κατοικίες. "Κάτι ανάλογο προτείνει και το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ" τόνισε ο κ. Ανδρουλάκης.

Απαντώντας σε ερώτηση της Μάρας Ζαχαρέα (STAR) για το εάν οι υποσχέσεις και οι επικοινωνιακές εκστρατείες μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν τους νέους και τους φέρνουν πιο κοντά στην πολιτική, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος, στην ενότητα "Νέα Γενιά", απάντησε:

"Πώς θα πιστέψει ένας νέος τους πολιτικούς που επί 12 χρόνια τους λένε ψέματα; Ότι βγαίνουμε από τα μνημόνια, ότι όλα θα πάνε καλά και συνεχώς βουλιάζουμε. Θέλω ως προερχόμενος από την Μακεδονία να ζητήσω συγνώμη από τους γονείς που έχασαν τα παιδιά τους στα Τέμπη. Ζητώ συγνώμη από τα νέα παιδιά που τους αναγκάζουμε να πάνε στα νησιά να δουλέψουν για 600 ευρώ με δέκα άτομα μαζί, ενώ βολεύουμε μετακλητούς. Ο νέος βλέπει πως δεν υπάρχει αξιοκρατία. Κι αυτό είναι το μεγαλύτερο έγκλημα.

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο πολλά νέα παιδιά να μην ψηφίσουν στις δεύτερες εκλογές που εάν προκύψουν θα γίνουν αρχές Ιουλίου, ο κ. Βελόπουλος απάντησε.

"Για μένα είναι το χειρότερο που θα μπορούσε να γίνει. Οι νέοι μπορούν να κάνουν την αλλαγή. Ο νέος μπορεί να πιέσει τον μεγαλύτερο να αλλάξει την Ελλάδα. Έχει όραμα, έχει ελπίδα. Πρέπει να ξαναδώσουμε στους νέους την ελπίδα. Η Ελληνική Λύση μπορεί".

Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, απαντώντας στην ερώτηση της δημοσιογράφου Ράνιας Τζίμα ότι "το ΚΚΕ με την άρνησή του να στηρίξει ή να δώσει ανοχή σε κυβέρνηση δεν δίνει κυβερνητική εναλλακτική στη νεολαία και μήπως τα ωθεί στην αποχή;" στην ενότητα "Νέα Γενιά" είπε:

"Όχι. Η νέα γενιά ξέρει τι θέλει, ξέρει τι ζητάει, έχει και γνώση και πείρα αρκετή γιατί έζησε, ιδιαίτερα οι μικρότερες ηλικίες, μέσα στην πανδημία μια τραγική κατάσταση, ζήσαν πάρα πολλά, πρόσφατα ήταν στους δρόμους με συνθήματα όμορφα, για την τραγωδία στα Τέμπη, που μας συγκίνησαν όλους. Θα πρέπει, της λέμε και από αυτό το πάνελ σήμερα, να πάει να ψηφίσει. Δεν είναι αντισυστημική η αποχή. Η αποχή ενισχύει μόνο τα κόμματα που θέλουν να κάνουν ακόμα χειρότερη τη ζωή της, γιατί όντως κάθε κυβέρνηση είναι χειρότερη από την προηγούμενη. Αυτό συμβαίνει όλα τα τελευταία χρόνια. 'Αρα η νεολαία πρέπει να πάει να ψηφίσει, εμείς καταθέσαμε και πρόταση νόμου τέτοια στη Βουλή, δεν έγινε δεκτή από την κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα, ώστε οι νέοι που δουλεύουν σεζόν να μπορέσουν να ψηφίσουν στον τόπο που πήγαν για δουλειά".

Ως προς το τι διαφορετικό έχει να προτείνει το ΚΚΕ στη νεολαία ώστε να μην δούμε ξανά εικόνες όπως το 2019 με νέους να στρέφονται προς τη Χρυσή Αυγή, ο Δ. Κουτσούμπας αναφέρθηκε στο πολύ αισιόδοξο μήνυμα των σημερινών φοιτητικών εκλογών, όπου η Πανσπουδαστική, δηλαδή η παράταξη της ΚΝΕ που στηρίζει το ΚΚΕ αναδείχθηκε ξανά πρώτη δύναμη.

"Αυτό λέμε να κάνει και τώρα η νεολαία. Να παρατήσει τις αναπολήσεις του παρελθόντος, γιατί η νεολαία σκέφτεται το παρόν, σκέφτεται το μέλλον, αξιοποιεί την ιστορική εμπειρία, τα θετικά και αρνητικά, βγάζει συμπεράσματα και εμείς τη βοηθάμε σε αυτό και έτσι να προχωρήσουμε. Να πάει να ψηφίσει στην 21 Μάη και να ψηφίσει ΚΚΕ".

Διαβάστε Επίσης

Μητσοτάκης: Σταθερά, τολμηρά, μπροστά για την Ελλάδα που όλοι οραματιζόμαστε

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην καταληκτική του τοποθέτηση στο debate ανέφερε τα εξής:

"Σε 10 ημέρες έχουμε εθνικές εκλογές . Οι πολίτες θα κληθούν να πάρουν απόφαση αν θα συνεχίσουμε να προχωράμε μπροστά ή θα κυλήσουμε πίσω σε ένα παρελθόν που πιστεύω θέλουμε να ξεχάσουμε. Μπορώ να κοιτάξω τους πολίτες στα μάτια και να πω, ναι, ήμουν συνεπής στις προεκλογικές δεσμεύσεις και κράτησα τη χώρα ασφαλή εν μέσω πρωτοφανών κρίσεων. Το έργο μας θα το αξιολογήσουν οι πολίτες. Ψηφίζουν με γνώμονα το μέλλον. Για μια Ελλάδα παραγωγική , μια Ελλάδα που θα συνεχίσει στην τροχιά της δυναμικής ανάκαμψης με ρυθμούς ανάπτυξης διπλάσιους από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με την ανεργία κάτω από 10%, μια Ελλάδα που θα μπορέσει να ανεβάσει το μέσο μισθό στα 1500 ευρώ και τον κατώτατο στα 950 ευρώ, κάτι που δεν θα γίνει αλλιώς παρά μόνο αν συνεχίσουμε στο δρόμο που έχουμε χαράξει.

Ξέρω ότι στην κοινωνική Ελλάδα που οραματίζομαι έχουμε ακόμη πολλή δουλειά, έχουμε σχέδιο για να κάνουμε καλύτερη την κατάσταση στη δημόσια υγεία. Ξέρω πως η Ελλάδα θα γίνει πρωταγωνίστρια στην πράσινη ανάπτυξη, κάτι απαραίτητο για λόγους ενεργειακής απεξάρτησης. Μπορούμε να γίνουμε πρωταθλητές , να παράγουμε περισσότερη ενέργεια από ήλιο και άνεμο.

Μια Ελλάδα που θα παραμένει ισχυρή, πρωταγωνίστρια στην περιοχή, που θα συμμετέχει ισότιμα στις ευρωπαϊκές εξελίξεις, θα συνδιαμορφώνει την Ευρώπη που όλοι οραματιζόμαστε.

Αυτή την Ελλάδα μπορούμε να την κάνουμε πράξη, είναι στο χέρι μας αν θα προχωρήσουμε σταθερά, τολμηρά, μπροστά για την Ελλάδα που όλοι οραματιζόμαστε".

Τσίπρας: Eίναι στο χέρι μας η μεγάλη αλλαγή

Στη "δυνατότητα" που έχουν οι πολίτες να φέρουν με την ψήφο τους τη "μεγάλη αλλαγή" αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας κατά την τελική του τοποθέτηση στο debate απευθυνόμενος σε όλους ανεξάρτητα με το αν είναι "αριστεροί, δεξιοί ή κεντρώοι".

"Τα τέσσερα τελευταία χρόνια η αδικία έγινε καθεστώς, το εισόδημα εξαντλείται την τρίτη εβδομάδα του μήνα, τα δημόσια νοσοκομεία έμειναν εγκαταλελειμμένα, τα πανεπιστήμια και τα σχολεία χωρίς δασκάλους και καθηγητές, οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες πνίγονται στα χρέη, χιλιάδες αγρότες και κτηνοτρόφοι σκέφτονται αν θα μπορούν και την επόμενη μέρα να παράγουν, οι νέοι και οι νέες βλέπουν τα όνειρα τους να συνθλίβονται και 700.000 νοικοκυριά αγωνιούν αν την επόμενη μέρα θα χάσουν τις περιουσίες τους στους πλειστηριασμούς", είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι "δεν μας αξίζει αυτή η Ελλάδα, της αισχροκέρδειας, της οικογενειοκρατίας, της διαφθοράς, της αδικίας".

Όπως σημείωσε, "είναι στο χέρι μας η μεγάλη αλλαγή", ενώ επισήμανε πως είναι εκλογές "με απλή αναλογική και με απλή λογική", καθώς τον πρώτο λόγο για την κυβέρνηση θα την έχει το πρώτο κόμμα. Προσέθεσε, δε, ότι η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ θα είναι το "πρώτο, σημαντικό και μεγάλο βήμα" για την "αλλαγή" και τη δημιουργία μιας προοδευτικής κυβέρνησης συνεργασίας που "θα αλλάξει τα πράγματα και τις ζωές μας", θα "νοιάζεται για την καθημερινότητα του πολίτη", θα προχωρήσει στην αύξηση μισθών, μείωση τιμών, ρύθμιση χρεών, στήριξη του κοινωνικού κράτους, των νέων, των γυναικών, των ανθρώπων της εργασίας, των ανθρώπων με αναπηρία, των ανθρώπων της τέχνης και της δημιουργίας".

"Ξέρουμε και μπορούμε. Κυβερνήσαμε στις πιο δύσκολες συνθήκες που βρέθηκε ποτέ κυβέρνηση", συνέχισε, ενώ παραδέχθηκε πως έκαναν λάθη, άλλα "κυβέρνησαν με εντιμότητα". Ανέφερε, τέλος, πως ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτός που κατάφερε να βγάλει τη χώρα από τα μνημόνια αλλά και να πετύχει σε στόχους, όπως η ρύθμιση του χρέους ή η έξοδος στις αγορές, αλλά δεν κυβέρνησε με βάση το δικό του πρόγραμμα.

"Ζητάμε μια πρώτη ευκαιρία να κυβερνήσουμε με βάση το δικό μας πρόγραμμα και όχι τους εξαναγκασμούς της τρόικα. Ξέρουμε και μπορούμε να φέρουμε την αλλαγή, το χρωστάμε στην ιστορία και στον ελληνικό λαό να ξανακάνουμε την Ελλάδα μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα. Με περισσότερη δικαιοσύνη. Δικαιοσύνη για όλους. Δικαιοσύνη παντού", κατέληξε ο Αλ. Τσίπρας.

Βελόπουλος: Δεσμευόμαστε να ξανακάνουμε τους Έλληνες περήφανους

Είχα σήμερα τη δυνατότητα να συναντήσω τέσσερις δημοσιογράφους μετά από τέσσερα χρόνια ως πρόεδρος κόμματος. Δεν μπορέσαμε να επικοινωνήσουμε το δικό μας μήνυμα", ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος, κατά την τοποθέτησή του στο τέλος του αποψινού Debate.

"Δεν μπορέσαμε να πούμε αυτό που πιστεύουμε, πως η Ελλάδα μπορεί να αλλάξει αρκεί στο τιμόνι της χώρας να υπάρξει ένας άνθρωπος που αγαπάει το έθνος, την πατρίδα, όλα αυτά που μας ενώνουν. Να κάνουμε πραγματικά περήφανους τους Έλληνες.

Έχουμε το σχέδιο αρκεί να ματώσουν οι κομματικοί τους. Όλοι αυτοί που βολεύτηκαν και ξεβόλεψαν τα ελληνόπουλα, να υπάρξει αξιοκρατία στη χώρα. Εύχομαι στο Θεό κάποια στιγμή οι Έλληνες να ενώσουν δυο συνθήματα. Πατρίδα, Ορθοδοξία, Οικογένεια και Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία. Να ενώσουμε δυνάμεις. Έρχονται δύσκολες μέρες. Για μας στην Ελληνική Λύση, είναι δέσμευση να ξανακάνουμε τους Έλληνες και τις Ελληνίδες περήφανους".

Ανδρουλάκης: Μπορούμε, εάν ο λαός μας δώσει ισχυρή εντολή, να κάνουμε την αλλαγή

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης στην τελική τοποθέτησή του στη τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών έθεσε το διακύβευμα των εκλογών της 21ης Μαΐου. " Στις 21 Μαΐου κρίνεται εάν αλλάξει ριζικά η χώρα ή θα παραμείνει σε μια από τα ίδια", είπε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ προσθέτοντας ότι είναι απαραίτητες οι αλλαγές στην οικονομία και τη θεσμική παρακμή που έχει προκύψει.

Όπως ανέφερε ο κ. Ανδρουλάκης "κυβέρνηση μετά τις εκλογές θα υπάρξει. Αλλά τι κυβέρνηση θα είναι αυτή για τη χώρα;" και έθεσε το βασικό πλαίσιο της πρότασης του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ το οποίο συνόψισε σε τρεις λέξεις:

-Εμπιστοσύνη η οποία, σημείωσε, για να αποκατασταθεί απαιτείται αξιοκρατία παντού και διαφάνεια με όλες τις αποφάσεις στη Διαύγεια.

-Αξιοπρέπεια η οποία σημαίνει, εξήγησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ισχυρό Κοινωνικό Κράτος με τον πολίτη να μπορεί να πηγαίνει στο ΕΣΥ ξέροντας ότι θα βρει ανταπόκριση στο πρόβλημά του και Ισχυρή Δημόσια Παιδεία για όλους.

-Ανάπτυξη και προοπτική με σταθερή πορεία της οικονομίας με παραγωγή και εξωστρέφεια κι "όχι μια χώρα απέραντο real estate".

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ ζήτησε ισχυρή εκλογική δύναμη για να γίνει πραγματικότητα η αλλαγή με αξιοπρέπεια λέγοντας: "Μπορούμε, εάν ο λαός μας δώσει ισχυρή εντολή, να κάνουμε την αλλαγή".

Κουτσούμπας: Δυνατό ΚΚΕ σε αυτές τις εκλογές γιατί μόνο έτσι θα είναι δυνατός ο λαός

"Το σύνθημα "τα κέρδη τους ή οι ζωές μας" αποτυπώνει όχι μόνο την αιτία για το έγκλημα που έγινε στα Τέμπη, που ζήσαμε και συγκλονίστηκε όλη η ελληνική κοινωνία, αποτυπώνει και όλη την πορεία αυτής της ανάπτυξης που έχει ζήσει ο λαός μας όλα αυτά τα χρόνια. Αποκαλύπτει τις αντιφάσεις και τα αδιέξοδα ενός συστήματος της βαρβαρότητας που μας έχει φτάσει ως εδώ.

Και βεβαίως αυτόν τον δρόμο τον έχουν διαμορφώσει όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα και τα κόμματα φυσικά που κυβέρνησαν υπηρετώντας αυτόν τον δρόμο. Όλοι εδώ οι παριστάμενοι, παρότι είπατε ότι θα έπρεπε να έχουμε πιο ζωντανή συζήτηση όπως άλλωστε είχε προτείνει το ΚΚΕ απο την αρχή στη διακομματική, είτε ως πρωθυπουργοί, ο κ. Μητσοτάκης και ο κ. Τσίπρας, είτε ως υπουργοί κυβερνήσεων, όπως ο κ. Βαρουφάκης, έστω για ένα εξάμηνο, πολύ κρίσιμο όμως για την πορεία της χώρας και για τα αποτελέσματα στη συνέχεια τα αρνητικά που ζήσαμε, αλλά και άλλοι ως στελέχη κομμάτων, ο κ. Ανδρουλάκης ως Γραμματέας του ΠΑΣΟΚ της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, ο κ. Βελόπουλος ως στέλεχος του ΛΑ.Ο.Σ στη συγκυβέρνηση, με τον ένα ή άλλο τρόπο έχουν όλοι εδώ οι παριστάμενοι ευθύνη για όλη αυτή τη κατάσταση.

Είναι λοιπόν μέρος του προβλήματος θα έλεγα γι΄αυτό θα πρέπει να ξέρει ο ελληνικός λαός ότι δεν μπορούν να αποτελέσουν και μέρος της λύσης αυτού του προβλήματος. Γιατί έτσι κι αλλιώς μια κυβέρνηση θα βγει το επόμενο διάστημα. Εμείς εκτιμάμε ότι θα μπορούσε να βγει, στη βάση των προγραμμάτων που έχουν διατυπώσει τα κυβερνητικά κόμματα που θέλουν να συγκυβερνήσουν, και την 22α Μαΐου, την άλλη μέρα από τις εκλογές.

Φαίνεται άλλες επιταγές τους οδηγούν σε μια ταλαιπωρία για την οικονομία, για τη χώρα, για την κοινωνία, για το λαό μας σε επόμενες εκλογές.

Παρόλα αυτά όμως αυτή η κυβέρνηση θα είναι από χέρι αντιλαϊκή. 'Αρα πρέπει ο ελληνικός λαός να πάρει τα μέτρα του, η νεολαία να πάρει τα μέτρα της, και τα μέτρα που πρέπει να πάρει γιατί "πριν πεινάσουμε πρέπει να μαγειρεύουμε" είναι να ενισχύσουν το ΚΚΕ σε αυτές τις εκλογές γιατί μόνο έτσι θα είναι δυνατός ο λαός απέναντι στα δύσκολα και τα αντιλαϊκά που έρχονται.

Δυνατός λαός με δυνατό ΚΚΕ" είναι το μήνυμα του γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, μετά το τέλος του ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών.

Βαρουφάκης: Τα τρία κόμματα "μαγειρεύουν" νέα δημοσιονομική πειθαρχία

Στην τελική του, ελεύθερη, τοποθέτηση, ο Γιάνης Βαρουφάκης ξεκίνησε από μία καταγγελία: όπως υποστήριξε, επί τρεις μήνες, το ΜέΡΑ25 καταθέτει πρόταση στη Βουλή, με την οποία ζητά να ψηφισθεί η πρόβλεψη να ψηφίζουν στον τόπο εργασίας τους οι εποχικοί νέοι εργαζόμενοι, όπως, άλλωστε, συμβαίνει, με τους δικαστικούς αντιπροσώπους, τους αστυνομικούς και τους στρατιώτες. "Η κυβέρνηση Μητσοτάκη φοβάται τη γενιά των Τεμπών [...] τρέμει, ιδρώνει με τη σκέψη ότι θα ψηφίσουν οι νέοι, ιδίως αυτοί που εργάζονται στα ”κάτεργα” της Μυκόνου, της Ρόδου, της Σαντορίνης".

Μιλώντας για τον κατ' αυτόν, διακύβευμα των εκλογών, έκανε την αντιδιαστολή μεταξύ των τριών μνημονιακών κομμάτων για το ποιο έβγαλε τη χώρα από τα Μνημόνια από τη μια, και του ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη Ρήξη, από την άλλη. Σύμφωνα με το αφήγημα του οποίου, η χώρα βρίσκεται στο "πιο βαρύ και αδίστακτο" τέταρτο Μνημόνιο, που υπέγραψε ο κ. Τσίπρας το 2018 και το οποίο θα λήξει το 2060.

Καταθέτοντας, επίσης, στοιχεία για τη μείωση του εθνικού εισοδήματος (κατά 20% σε σχέση με το 2007) και του χρέους (50% μεγαλύτερο), κατηγόρησε τα τρία κόμματα ότι θα "μαγειρέψουν" δημοσιονομική πειθαρχία για άλλη μια φορά, μιας άλλης μορφής λιτότητα, όπως είπε.

Κλείνοντας, ανέφερε πως υπάρχει μόνιμη λεηλασία της χώρας από το 2017 και εντεύθεν, με τρεις βασικούς πυλώνες, το Χρηματιστήριο Ενέργειας, τον "Ηρακλή" και το Υπερταμείο. Κανένα από τα τρία κόμματα δεν θα τους καταργήσει, σημείωσε και αντιπρότεινε ότι η κατάργησή τους είναι όρος για να επιστρέψουν οι νέοι που είναι στο εξωτερικό, αλλά και να παραμείνουν στη χώρα όσοι είναι ακόμη εδώ.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

Η Κατερίνα Διδασκάλου και "Η πόρνη από πάνω": 14 χρόνια το ίδιο ρίγος

"Η πόρνη από πάνω" μετρά δεκατέσσερα χρόνια αλήθειας και συγκίνησης, μέσα στην άνθηση του ελληνικού θεάτρου. Ένα έργο-ορόσημο που εξακολουθεί να συγκλονίζει, με μια πρωταγωνίστρια που δίνει κάθε φορά την ψυχή της. Αν δεν έχετε δει ακόμη την Κατερίνα Διδασκάλου σε αυτόν τον ρόλο, μην τη χάσετε στον Νέο Ακάδημο.

ΤΕΛΟΣ! 03 Νοε 2025 | 11:36

EUROVISION 2026: 264 συμμετοχές υποβλήθηκαν για την ανάδειξη του τραγουδιού της Ελλάδας

Η ανάδειξη του τραγουδιού και του καλλιτέχνη που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη Eurovision 2026 γίνεται μέσα από μια αναβαθμισμένη διαδικασία που θα περιλαμβάνει δύο Ημιτελικούς κι έναν Τελικό.

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ 02 Νοε 2025 | 12:15

Κατερίνα Λάσπα: "Έχω 3 "καμένα" συμβόλαια. Ενα με την ΕΡΤ... για τρίτη σεζόν δεν έγινε η συνεργασία μας"

"Δε βρίσκω το λόγο ύπαρξης των πρωινών εκπομπών" σχολίασε η Κατερίνα Λάσπα

"ΠΥΡΑ" ΑΠΟ ΑΓΓΕΛΟΥΔΗ 27 Οκτ 2025 | 19:30

28η Οκτωβρίου: Οργή στη Θεσσαλονίκη για την κάλυψη της παρέλασης από την Αθήνα - Στάση εργασίας στην ΕΡΤ3

Στην ανακοίνωση της Ένωσης Συντακτών Μακεδονίας Θράκης γίνεται λόγος για απαξίωση του δημοσιογραφικού προσωπικού της ΕΡΤ3 για το πώς καλυφθεί η στρατιωτική παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου

22 Οκτ 2025 | 06:54

Η ΕΡΤ αποχαιρετά τον Διονύση Σαββόπουλο με συναυλίες και αφιερώματα σε τηλεόραση, ραδιόφωνο και ERTFLIX

Ο αγαπημένος "Νιόνιος" είχε συνεργαστεί με τη δημόσια τηλεόραση, αφήνοντας πίσω του ένα έργο που σφράγισε εποχές και ενέπνευσε γενιές.

ΣΤΗ ΝΑΠΟΛΗ 17 Οκτ 2025 | 12:54

Δυναμική παρουσία της ΕΡΤ στη Σύνοδο της EBU Mediterranean Leadership και στο συνέδριο MED – Mediterranean Dialogues

Το διεθνές αποτύπωμα και την εξωστρέφεια της ΕΡΤ υπογράμμισε η παρουσία της δημόσιας τηλεόρασης στη Νάπολη της Ιταλίας.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 16 Οκτ 2025 | 10:37

Πιερρακάκης στη σύνοδο του ΔΝΤ: Η Ελλάδα θα μειώσει το δημόσιο χρέος της από το 210% του ΑΕΠ σε 137,6% το 2026

Όπως ανέφερε ο υπουργός, οι επικαιροποιημένες προβλέψεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου αναθεωρούν προς τα πάνω τον ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.

ΣΤΟΝ ΣΚΑΙ 08 Νοε 2025 | 11:24

Γεωργιάδης: "Η Κωνσταντοπούλου πίσω από την επίθεση στην Καρυστιανού - Ανησυχεί για πιθανό κόμμα" [βίντεο]

"Η κ. Κωνσταντοπούλου έβγαλε μπροστά τον κ. Ρούτσι γιατί ήθελε να θαμπώσει την κ. Καρυστιανού - Δεν έχω μεγάλη αγωνία να διαβάσω το προεκλογικό φυλλάδιο του κ. Τσίπρα" είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης

Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ 08 Νοε 2025 | 10:46

Μητσοτάκης για γιορτή Πολεμικής Αεροπορίας: "Σήμερα τα ελληνικά φτερά είναι ισχυρότερα από ποτέ"

"Καθημερινή ασπίδα προστασίας της πατρίδας μας. Εγγύηση για την ειρήνη και την ασφάλεια στην περιοχή" αναφέρει ο πρωθυπουργός

Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ 08 Νοε 2025 | 10:13

"Ρωμαίος στρατηγός" ο Άδωνις Γεωργιάδης: Η τούρτα γενεθλίων από την Ευγενία Μανωλίδου - "Ήλθα, είδα, εμβολίασα"

"Την ωραιότερη τούρτα για τα γενέθλιά μου, μου την έφτιαξε το κοριτσάκι μου"", έγραψε στο facebook ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, στο Facebook

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 08 Νοε 2025 | 09:33

Πηγές ΝΔ για ΟΠΕΚΕΠΕ: "Κανένα γαλάζιο σκάνδαλο - Το ΠΑΣΟΚ συντήρησε τις συνθήκες αδιαφάνειας"

"Η συνεργασία της εταιρείας Neuropublic με τον ΟΠΕΚΕΠΕ δεν ξεκίνησε επί Νέας Δημοκρατίας, αλλά επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ - και μάλιστα με πολιτική υπογραφή" αναφέρουν πηγές της ΝΔ

ΑΛΛΑΓΗ ΑΤΖΕΝΤΑΣ 08 Νοε 2025 | 08:11

"Ρεβάνς" Μητσοτάκη το... αμερικανικό διήμερο στο Ζάππειο - Οι σημαντικές συμφωνίες και η απάντηση στους "ψευτοπατριώτες"

Οι συμφωνίες που υπογράφηκαν για τη μεταφορά αμερικανικού LNG πιστοποιούν τον κρίσιμο γεωπολιτικό ρόλο της χώρας μας, σύμφωνα με πηγές του Μαξίμου

ΤΙ ΑΦΟΡΑ 07 Νοε 2025 | 19:43

Κοινή διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας υπέγραψαν Ελλάδα και ΗΠΑ υπό το βλέμμα της Γκίλφοϊλ

Η συμφωνία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα, όπως τονίζει η αμερικανική πλευρά

ΤΙ ΕΓΡΑΨΕ 07 Νοε 2025 | 18:57
ΠΟΙΟΙ ΨΗΦΙΣΑΝ 07 Νοε 2025 | 18:51

Βουλή: Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το φορολογικό νομοσχέδιο - Τι περιλαμβάνει

Επί της Αρχής το νομοσχέδιο ψηφίσθηκε από 160 βουλευτές, έναντι 84 που το καταψήφισαν, ενώ 49 τοποθετήθηκαν με το "Παρών"

ΕΙΧΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ 07 Νοε 2025 | 18:47

Παραιτήθηκε ο Ευάγγελος Τουρνάς από υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας - Δεν θα υπάρξει αντικαταστάτης του

Με την ολοκλήρωση της αντιπυρικής περιόδου, ο Ευάγγελος Τουρνάς υπέβαλε την παραίτησή του η οποία έγινε δεκτή από τον πρωθυπουργό

ΜΕ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗ 07 Νοε 2025 | 18:23

Ανάρτηση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ για τις ενεργειακές συμφωνίες Ελλάδας - ΗΠΑ: "Μόλις ξεκινάμε!"

Η Γκίλφοϊλ ανήρτησε και σχετική φωτογραφία, όπου παρίσταται μαζί με τον υπουργό Εξωτερικών της χώρας μας, Γιώργο Γεραπετρίτη

ΠΗΓΕ ΟΑΚΑ 07 Νοε 2025 | 18:23

Στο ATP 250 της Αθήνας ο Κυριάκος Μητσοτάκης - Για τον αγώνα του Τζόκοβιτς [εικόνες]

Ο πρωθυπουργός είδε από κοντά τον ημιτελικό του Νόβακ Τζόκοβιτς με τον Γερμανό Γιάνικ Χάνφμαν, για το ATP 250 της Αθήνας

ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ 07 Νοε 2025 | 16:38

Επίθεση της αντιπολίτευσης στον Χρυσοχοΐδη για τις "μπαλωθιές": Τώρα έμαθε το υπουργείο ότι υπάρχουν νταήδες;

"Τώρα έμαθε το υπουργείο ότι υπάρχουν νταήδες; Έπρεπε να συμβεί το μακελειό στα Βορίζια για να αντιληφθεί την ανάγκη παρουσίας ισχυρής αστυνομικής δύναμης;", αναφέρει το ΠΑΣΟΚ

ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ 07 Νοε 2025 | 15:42

Συνάντηση Μητσοτάκη με τον αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ στο Μέγαρο Μαξίμου

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Μάικλ Ρήγας, έγινε επισκόπηση των εξαιρετικών ελληνοαμερικανικών σχέσεων

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ 07 Νοε 2025 | 15:03

ΟΠΕΚΕΠΕ: Η ΝΔ φέρνει "Χασάπη", "Φραπέ" και Σεμερτζίδου στην Εξεταστική - Ποιους καλεί το ΠΑΣΟΚ

Η λίστα της ΝΔ περιλαμβάνει επίσης τους Άκη Σκέρτσο, Σταύρο Παπασταύρου, Γιώργο Μυλωνάκη, Γιάννη Μπρατάκο και Χρήστο Μπουκώρο.

ΠΡΕΣΒΗΣ ΤΩΝ ΗΠΑ 07 Νοε 2025 | 14:50

Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Με τον γιο της για δείπνο στο Μουσείο της Ακρόπολης - "Υπέροχο το ελληνικό φαγητό"

Η νέα πρέσβειρα των ΗΠΑ Κίμπερλι Γκίλφοϊλ για δείπνο στο Μουσείο της Ακρόπολης

"ΠΟΙΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ"; 07 Νοε 2025 | 14:47

ΣΥΡΙΖΑ στην Εξεταστική: Ο γνωστός σε όλους "Μάκης" έκανε κουμάντο στον ΟΠΕΚΕΠΕ

Ο κ. Βορίδης παραδέχθηκε τις αποκλειστικές ευθύνες της ΝΔ για τη μη ολοκλήρωση των Διαχειριστικών Σχεδίων Βόσκησης, σημειώνουν πηγές του ΣΥΡΙΖΑ.

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ 07 Νοε 2025 | 14:24

Πηγές ΝΔ: "Επί ημερών Μιλένας Αποστολάκη στο Υπουργείο μπήκε η Neuropublic στον ΟΠΕΚΕΠΕ"

Πηγές ΝΔ υποστηρίζουν ότι η εταιρεία Neuropublic συνεργάζεται με τον ΟΠΕΚΕΠΕ από το 2010 και μάλιστα η πρώτη σύμβαση υπεγράφη επί Μιλένας Αποστολάκη ως υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης

ΣΤΟ ΣΟΥΦΛΙ 07 Νοε 2025 | 14:17
ΟΛΟΣ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ 07 Νοε 2025 | 13:47

Συνάντηση Μητσοτάκη με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Γεωργίας στο Μαξίμου για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Στη συνάντηση συζητήθηκαν ζητήματα του χαρτοφυλακίου του κ. Hansen με έμφαση στην αναμόρφωση του συστήματος αγροτικών ενισχύσεων και τη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ.

ΝΤΜΙΤΡΙ ΠΕΣΚΟΦ 07 Νοε 2025 | 13:35

Ρωσία: Το Κρεμλίνο διαψεύδει τις φήμες ότι υπάρχει ρήγμα μεταξύ Πούτιν και Λαβρόφ

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου είπε ότι αυτοί οι υπαινιγμοί "δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα" και ότι ο Λαβρόφ συνεχίζει να ασκεί τα καθήκοντά του ως υπουργού Εξωτερικών.

ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ 07 Νοε 2025 | 13:09

Βελόπουλος και Νατσιός κατά του προσωπικού αριθμού: "Είμαστε αρνητές του παραλογισμού και του αυταρχισμού"

Από τις 5 Νοεμβρίου θα αποκτούμε αυτόματα – 5 εκατ. πολίτες τον έχουν ήδη εκδώσει προσωπικό αριθμό.

ΤΙ ΚΑΤΕΘΕΣΕ 07 Νοε 2025 | 12:46

Βορίδης στην Εξεταστική για ΟΠΕΚΕΠΕ: Αιχμές για Βάρρα - "Mε στοχοποιεί η αντιπολίτευση"

Ο Μάκης Βορίδης εξήγησε τους λόγους για τους οποίους ζήτησε την παραίτηση του τότε επικεφαλής του Οργανισμού, Γρηγόρη Βάρρα.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΡΙΖΑ 07 Νοε 2025 | 12:22

Φάμελλος για ενεργειακά: Τυφλή στήριξη των συμφερόντων Τραμπ - Κυβέρνηση του καρτέλ των ορυκτών καυσίμων

"Χωρίς στρατηγική ενεργητικής εξωτερικής πολιτικής και με λάθος ενεργειακή στρατηγική, τα συμφέροντα της χώρας δεν εξυπηρετούνται", λέει ο κ. Φάμελλος.

ΓΙΑ "ΝΕΟ ΚΟΜΜΑ" 07 Νοε 2025 | 12:06

Καραχάλιος: Ο Νίκος Νικολόπουλος με έφερε σε επαφή με την Καρυστιανού - Της είπα πως θα βοηθήσω χωρίς αμοιβή

Για τις δηλώσεις που έκανε χθες η Μαρία Καρυστιανού, η οποία ανέφερε πως δεν τον γνώριζε όταν ξεκίνησε να έχει επαφές μαζί του, τοποθετήθηκε ο Νίκος Καραχάλιος.

"ΙΘΑΚΗ" 07 Νοε 2025 | 11:34

Αλέξης Τσίπρας: Στις 3 Δεκεμβρίου στο Θέατρο Παλλάς η παρουσίαση του βιβλίου του

Το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα θα βρίσκεται στις προθήκες των βιβλιοπωλείων τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου.

ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ 07 Νοε 2025 | 11:07

Χρυσοχοΐδης από Κρήτη: Κακούργημα η παράνομη οπλοκατοχή, τέλος οι μπαλωθιές - Τα νέα μέτρα για τα όπλα

Ο κ. Χρυσοχοΐδης παρουσίασε τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του φαινομένου της παράνομης οπλοκατοχής, μετά τα γεγονότα στην Κρήτη.

07 Νοε 2025 | 11:03

Το νέο τετ α τετ Μητσοτάκη - Γκίλφοϊλ στη διάσκεψη για την ενέργεια στο Ζάππειο [εικόνες - βίντεο]

Ο πρωθυπουργός, πριν ανέβει στο βήμα για την ομιλία του, είχε έναν σύντομο διάλογο με τη νέα πρέσβη των ΗΠΑ, Κίμπερλι Γκίλφοϊλ.

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ 07 Νοε 2025 | 09:48

Αιχμές ΠΑΣΟΚ για τα ΜΜΕ και το "θάψιμο" της πρωτοβουλία Ανδρουλάκη για τα Βορίζια - Βίντεο της Στεφανίας Μουρελάτου

Την πρωτοβουλία του Νίκου Ανδρουλάκη σχετικά με τη βεντέτα στα Βορίζια σχολίασε η διευθύντρια επικοινωνίας του ΠΑΣΟΚ, Στεφανία Μουρελάτου.

ΣΤΟ ΖΑΠΠΕΙΟ 07 Νοε 2025 | 09:16

Μητσοτάκης: Η Ελλάδα πάροχος ενεργειακής ασφάλειας - Να μην εισάγουμε ρωσικό φυσικό αέριο στην Ευρώπη μέσω Τουρκίας

Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι η Ελλάδα μετατρέπεται σε βασικό ενεργειακό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ 07 Νοε 2025 | 08:45

Ο Τσίπρας στην ηχογράφηση της "Ιθάκης" με τον Χειλάκη - "Δεν ακούγεται σαν να είμαι εγώ, εσύ;" [βίντεο]

Ο ηθοποιός Αιμίλιος Χειλάκης είναι ο αφηγητής της "Ιθάκης", του αυτοβιογραφικού βιβλίου του Αλέξη Τσίπρα.

ΕΠΕΣΑΝ ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ 07 Νοε 2025 | 07:32

Η Exxon Mobil και στο Ιόνιο: Τι σημαίνει οικονομικά και γεωπολιτικά για την Ελλάδα

Κυβερνητικά στελέχη υποστηρίζουν ότι με αυτήν την κίνηση ενισχύεται ο γεωπολιτικός ρόλος της Ελλάδας στην Ευρώπη, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή.

ΔΙΠΛΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ 07 Νοε 2025 | 00:41

Τα "διαπιστευτήρια" της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ ως πρέσβης στην Ελλάδα - "Περιμένετε και θα δείτε τι ακολουθεί" [εικόνες]

"Να επιτύχουμε ιστορικές ενεργειακές νίκες που φέρνουν μεγαλύτερη ασφάλεια και ευημερία στις ΗΠΑ, την Ελλάδα και τους εταίρους μας σε όλη την Ευρώπη", το μήνυμα της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ

ΣΤΟ OPEN 06 Νοε 2025 | 20:56

Γιάνης Βαρουφάκης: Η χιουμοριστική απάντηση για το βιβλίο του Τσίπρα - "Στο δικό μου δεν κάνατε τέτοια διαφήμιση"

"Ο καθένας έχει δικαίωμα να κάνει ό,τι θέλει. Και με γεια του, με χαρά του" σχολίασε ο Γιάνης Βαρουφάκης - Τι απάντησε όταν ο δημοσιογράφος τού είπε "Δεν είστε Τσίπρας"

Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ 06 Νοε 2025 | 20:25

Μαρινάκης για Πελετίδη: "Ρε παιδιά, είμαστε με τα καλά μας;" - "Εμείς δεν θέλουμε καμία χορηγία" απαντά ο δήμαρχος Πάτρας

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αναφέρθηκε στην κίνηση του δημάρχου της Πάτρας να ξηλώσει τις πινακίδες των τραπεζών-χορηγών από σχολεία που ανακαινίστηκαν

ΑΝΕΒΗΚΑΝ ΟΙ ΤΟΝΟΙ 06 Νοε 2025 | 19:02

Κόντρα Πιερρακάκη - Φάμελλου για το πώς φορολόγησαν ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ - "Η υποκρισία και ο... Μίκι Μάους"

"Ο ΣΥΡΙΖΑ έκλεισε 77 καταστήματα ΕΛΤΑ", τόνισε ο Κυριάκος Πιερρακάκης - "Το Μαξίμου γνώριζε από τον Οκτώβριο", απάντησε ο Σωκράτης Φάμελλος

Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ 06 Νοε 2025 | 19:02

Ο Τσίπρας διαβάζει... Τσίπρα: "Ώρα να ακουστεί και η δική μου φωνή" - Ποιος γνωστός ηθοποιός δίνει τη φωνή του στο βιβλίο [βίντεο]

Ο πρώην πρωθυπουργός κάθεται μπροστά στο μικρόφωνο, διαβάζοντας την εισαγωγή του βιβλίου του, "Ιθάκη"

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 06 Νοε 2025 | 18:11
ΤΙ ΕΓΙΝΕ 06 Νοε 2025 | 17:17

"Σφάχτηκαν" Γιαννούλης και Παππάς: "Σαλτιμπάγκος και ορτινάντσα του Κασσελάκη" - "Παρακαλάς στα 4 τον Τσίπρα"

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννούλης, και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Πέτρος Παππάς, ξέφυγαν στον αέρα του Mega News, όταν ο δεύτερος έκανε κριτική στο Ινστιτούτο Τσίπρα

ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ 06 Νοε 2025 | 17:02

Επιμένει ο Καραχάλιος για την Καρυστιανού: Δύο φορές έκανε πίσω για τη δημιουργία κόμματος

"Δεν είναι και κακό" είπε για το ενδεχόμενο δημιουργίας κόμματος Καρυστιανού ο επικοινωνιολόγος Νίκος Καραχάλιος

ΓΚΑΛΟΠ 06 Νοε 2025 | 16:25

Σε μόνιμη "νευρική κρίση" η ΚΟ της Νέας Δημοκρατίας- Το ξέσπασμα Χατζηδάκη και οι 11 αντάρτες

Το φιάσκο με τα ΕΛΤΑ προκάλεσε την εξέγερση των βουλευτών της επαρχίας

ΣΤΟΝ ΣΚΑΙ 06 Νοε 2025 | 16:22

Βάσια Αναστασίου για τη... μακάβρια δήλωση: Το χιούμορ μου είναι βρετανικό και πολλές φορές παρεξηγείται

Το στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, Βάσια Αναστασίου, απέδωσε τη δήλωση ότι απέχει έναν θάνατο από τη Βουλή στο... dark χιούμορ της, διότι έχει γεννηθεί και μεγαλώσει στη Μεγάλη Βρετανία

ΤΙ ΕΙΠΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΤΑ 06 Νοε 2025 | 15:52

Μαρινάκης: Ο Νοέμβριος, μήνας πληρωμών για τους αγρότες – Μειώσεις φόρων για όλους - Ανακοινώσεις για την οπλοκατοχή

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μίλησε για μειώσεις φόρων για οικογένειες, νέους συντελεστές για νέους, στήριξη αγροτών και ενεργοποίηση ελέγχων για τις επιδοτήσεις

ΤΙ ΚΑΤΕΘΕΣΕ 06 Νοε 2025 | 15:39

Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: "Δεν προχώρησε ποτέ ο πειθαρχικός έλεγχος που ζήτησα" κατέθεσε ο Γεωργαντάς

Για τις λεγόμενες "κυκλικές μισθώσεις", εκτάσεων, που κάθε επόμενη χρονιά τις δήλωναν άλλοι, ο κ. Γεωργαντάς υπογράμμισε: "Πόσο τραγικό, απαράδεκτο και υποτιμητικό ήταν αυτό"

«ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ» 06 Νοε 2025 | 14:46

Μητσοτάκης για τη συμμετοχή της ExxonMobil στο Ιόνιο: Νέο κεφάλαιο στην ενεργειακή ιστορία της Ελλάδας

Αναφερόμενος στη συμμετοχή της ExxonMobil στην παραχώρηση του Block 2 στο Ιόνιο Πέλαγος, ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για "ιστορική στιγμή".

ΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ 06 Νοε 2025 | 13:48

Κωμωδία και εξευτελισμός στην Εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ: "Ποιος είναι ο Μάκης κ. μάρτυρα; Ελα ντε, ποιος είναι;"

Οι διάλογοι των βουλευτών με τους μάρτυρες για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, πιστοποιούν ότι δεν θα βγει κανένα συμπέρασμα και η υπόθεση θα "κουκουλωθεί".

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ 06 Νοε 2025 | 13:44

Γεωργιάδης υπέρ της οπλοκατοχής: "Μου αρέσει το αμερικανικό μοντέλο - Οι άνθρωποι να είναι αξιόμαχοι" [βίντεο]

Ο Άδωνις Γεωργιάδης ξεκαθάρισε ότι αυτό αποτελεί προσωπική του γνώμη και όχι θέση της κυβέρνησης.

"ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ" 06 Νοε 2025 | 11:35

Βουλή: Ονομαστική ψηφοφορία ζητά η ΝΔ για το φορολογικό νομοσχέδιο

Ο κ. Κόνσολας είπε χαρακτηριστικά ότι "η ΝΔ θα καταθέσει αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας".

ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ 06 Νοε 2025 | 10:57

Γεωργιάδης κατά Καρυστιανού: "Δεν μου αρέσει η υποκρισία - Αν θέλει να πολιτευτεί, ας το κάνει"

Επίθεση κατά της Μαρίας Καρυστιανού εξαπέλυσε ο κ. Γεωργιάδης, σχολιάζοντας όσα είπε ο Νίκος Καραχάλιος για τις συναντήσεις τους με σκοπό τη δημιουργία κόμματος

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 06 Νοε 2025 | 09:51

Συνέντευξη Σαμαρά εφ' όλης της ύλης στον ΑΝΤ1 - Μιλάει πρώτη φορά για την απώλεια της κόρης του

Την Κυριακή 9 Νοεμβρίου, στις 15:00, ο Αντώνης Σαμαράς καταθέτει την πολιτική του σκέψη επί όλων των θεμάτων της επικαιρότητας, σε μια συνέντευξη που θα συζητηθεί.

ΣΤΟ ΖΑΠΠΕΙΟ 06 Νοε 2025 | 09:38

Γεώτρηση στο Ιόνιο από Exxon Mobil, Helleniq Energy και Εnergean - Η πρώτη στην Ελλάδα μετά από 40 χρόνια

Η Exxon Mobil συμμετέχει στην Κοινοπραξία Energean - Helleniq Energy στο οικόπεδο 2 στο Ιόνιο με μερίδιο 60%.

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΥΠΟΥ ΝΔ 06 Νοε 2025 | 09:19

Σδούκου: Η αντιπολίτευση ζητά να αφήσουμε να χρεοκοπήσουν τα ΕΛΤΑ

Η κ. Σδούκου παραδέχθηκε ότι υπήρξαν λανθασμένοι χειρισμοί ως προς τη σειρά των ενεργειών.

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 06 Νοε 2025 | 07:36

Γιατί η Ελλάδα είναι απαραίτητος "κρίκος" για το αμερικανικό φυσικό αέριο LNG - Σύνοδος 25 υπουργών στο Ζάππειο

Στόχος της Αθήνας αλλά και των ΗΠΑ είναι η ολοκλήρωση του κάθετου διαδρόμου, από την Ουκρανία μέχρι την Ελλάδα, από όπου θα περνάει το φυσικό αέριο.

ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΑΥΡΙΟ 06 Νοε 2025 | 07:18

Η Ελλάδα στο επίκεντρο της διεθνούς ενεργειακής σκακιέρας – Σύνοδος Διατλαντικής συνεργασίας για την ενέργεια στο Ζάππειο

Σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο, στόχος είναι η σταδιακή μετατροπή της Ελλάδας σε ενεργειακό κόμβο για τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη.

"ΠΑΓΩΣΑΝ" ΣΤΟ ΣΤΟΥΝΤΙΟ 05 Νοε 2025 | 23:39

Το απρόοπτο με την Αφροδίτη Λατινοπούλου στην εκπομπή "Εδώ" - Η λέξη που ακούστηκε on air και προκάλεσε αμηχανία [βίντεο]

"Προφανώς κάποιος που διαφωνεί με αυτά που λέω; Ενδεχομένως...", σχολίασε με χιούμορ η Αφροδίτη Λατινοπούλου

ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ 05 Νοε 2025 | 23:22

Κασσελάκης εναντίον Μπέου: "Θα τον πάω στα δικαστήρια - Ο λόγος του υποκινεί μίσος και βία" [βίντεο]

"Αν εμείς που πολιτευόμαστε δεν πάρουμε σαφή θέση, δεν θα γίνουμε ποτέ μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα", υπογράμμισε ο κ. Κασσελάκης

ΤΙ ΕΙΠΑΝ 05 Νοε 2025 | 21:06

Συνάντηση Μητσοτάκη με Γκίλφοϊλ και υπουργούς των ΗΠΑ: Φυσική πύλη για το αμερικανικό LNG η Ελλάδα

"Η Ελλάδα αποτελεί τη φυσική πύλη εισόδου του αμερικανικού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ευρώπη" ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

"AΠΑΝΤΗΣΕΙΣ" 05 Νοε 2025 | 20:24

ΝΔ για κατάθεση Αυγενάκη: Στο κενό η προσπάθεια στοχοποίησης από την αντιπολίτευση

"Δεν ήρθα να κρύψω τα προβλήματα του ΟΠΕΚΕΠΕ - ήρθα να τα λύσω. Και τα άγγιξα όλα" τόνισε ο κ. Αυγενάκης, όπως αναφέρουν οι πηγές της ΝΔ

ΕΣΤΙΑΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 05 Νοε 2025 | 20:03

Χατζηδάκης: Οι επτά προτεραιότητες της κυβέρνησης για το 2026 - Παράδειγμα επιτυχίας η Ελλάδα

Ο Κωστής Χατζηδάκης έστειλε το μήνυμα για μεγαλύτερη σοβαρότητα στο πολιτικό σκηνικό, "διότι ό,τι χτίζεται με κόπο, μπορεί να γκρεμιστεί αρκετά εύκολα"

ΜΑΚΕΛΕΙΟ ΣΤΑ ΒΟΡΙΖΙΑ 05 Νοε 2025 | 19:33

Μέτρα για την οπλοκατοχή θα ανακοινώσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης: Τι προανήγγειλε ο Παύλος Μαρινάκης

Σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις από το πρωθυπουργό για την οπλοκατοχή, για τον τρόπο που δίνονται οι άδειες αλλά και για τους ελέγχους

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΣΚΑΙ 05 Νοε 2025 | 19:15

Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Αυτός είναι ο εκκεντρικός στυλίστας της - Λατρεύει τα τακούνια και την πολυτελή ζωή [εικόνες - βίντεο]

Ο Fancy James που ντύνει την Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, μίλησε για το στυλ της, την πρόκληση στην Ελλάδα και τη συνεργασία με τη Σήλια Κριθαριώτη

ΠΡΩΗΝ ΓΓ 05 Νοε 2025 | 18:49

Κεράκια στον Περισσό: Η έκπληξη των στελεχών του ΚΚΕ στην Αλέκα Παπαρήγα για τα 80α γενέθλιά της

Η Αλέκα Παπαρήγα έκλεισε τα 80 της χρόνια, με τους συντρόφους να της μεταφέρουν τις πιο ζεστές ευχές, να είναι γερή και δυνατή

ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΓΡ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 05 Νοε 2025 | 17:47

Αυγενάκης για ΟΠΕΚΕΠΕ: Ως μάρτυρας όχι ως κατηγορούμενος καταθέτω.- Καμία πίεση μου για αποδέσμευση ΑΦΜ

"Απολύτως κανένα ΑΦΜ δεν ζήτησα να πληρωθεί. Ποτέ δεν έστειλα καμία γραπτή πίεση ή έγγραφο για αποδέσμευση κανενός ΑΦΜ", είπε ο Λευτέρης Αυγενάκης

ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 05 Νοε 2025 | 16:04

Κατατέθηκε το Σχέδιο Δράσης για τη λειτουργία του ΟΠΕΚΕΠΕ

Τι δήλωσαν για το θέμα Χατζηδάκης, Τσιάρας και Πιτσιλός.

ΒΟΥΛΗ 05 Νοε 2025 | 15:39

Γεωργιάδης για ΕΛΤΑ: "Τα καταστήματα θα κλείσουν εφόσον είναι ζημιογόνα- Ο Σκλήκας φταίει και καλώς παραιτήθηκε"

"Τα ΕΛΤΑ δεν έχουν δικαίωμα να λαμβάνουν κρατικό χρήμα" τόνισε στη Βουλή ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ 05 Νοε 2025 | 15:39

Η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ έκανε ανάρτηση για τη συνάντησή της με τον Κυριάκο Μητσοτάκη: Ηταν φανταστική

Ενθουσιασμένη με την συνάντησή της με τον Ελληνα πρωθυπουργό η Αμερικανή πρέσβης

ΠΡΕΣΒΗΣ ΤΩΝ ΗΠΑ 05 Νοε 2025 | 15:11

Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Συνάντησε μαθητές έξω από το Μαξίμου και τους χαιρέτησε όλους με χειραψία [βίντεο]

Η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ συναντήθηκε με μαθητές μαζί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους χαιρέτησαν με θέρμη

ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ 05 Νοε 2025 | 15:10
"ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ Η ΠΙΕΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ;" 05 Νοε 2025 | 14:33

Επίθεση της Νέας Δημοκρατίας σε Τυχεροπούλου για το ΟΠΕΚΕΠΕ: Παίζει παιχνίδια εντυπώσεων

Σύμφωνα με τις πηγές της ΝΔ η πραγματικότητα διαψεύδει την κ. Τυχεροπούλου.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ 05 Νοε 2025 | 14:32

Έξαλλος ο Άδωνις με Νατσιό: Φέρνετε στη Βουλή ψεύτικες φωτογραφίες - Ό,τι πιο λαϊκίστικο η ΝΙΚΗ

Ο πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ Δημήτρης Νατσιός παρουσίασε στη Βουλή φωτογραφία με τον υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη

ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ 05 Νοε 2025 | 14:24

H "ομάδα των 11" γαλάζιων βουλευτών ξαναχτυπά με κατάθεση ερώτησης στον Παπασταύρου για τις τιμές στο ρεύμα

"Ποια νομοθετικά μέτρα θα λάβει προκειμένου οι χαμηλές τιμές των ΑΠΕ να αποτυπώνονται στις λιανικές τιμές καταναλωτή του ηλεκτρικού ρεύματος;" ρωτούν οι 11 βουλευτές.

ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ 05 Νοε 2025 | 13:38

Νίκος Πλακιάς για "ΚΥΜΑ", Καρυστιανού και Καραχάλιο: Συνεχίζει να ανακατεύεται το στομάχι μου- Περιμένω διάψευση

Νέα αντίδραση Νίκου Πλακιά για τη φημολογία για κόμμα Καρυστιανού και Νίκο Καραχάλιο

"ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ-ΒΑΒΕΛ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΦΙΛΟΔΟΞΙΩΝ" 05 Νοε 2025 | 13:27

ΠΑΣΟΚ: Η οργισμένη δήλωση Χατζηδάκη αποδεικνύει ότι το Μαξίμου γνώριζε τον σχεδιασμό για τα ΕΛΤΑ

"Μετά τον ΟΣΕ, τον ΟΠΕΚΕΠΕ και τώρα τα ΕΛΤΑ, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποδεικνύει ότι έχει αποτύχει σε κάθε μεγάλη πρόκληση", σχολιάζει το ΠΑΣΟΚ.

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΠΑΣΟΚ 05 Νοε 2025 | 13:21

Τσουκαλάς: Απαιτείται άμεσος διαχειριστικός έλεγχος στα ΕΛΤΑ - Η κυβέρνηση τα απαξίωσε συνειδητά

Σχετικά με το ζήτημα των ΕΛΤΑ, ο Κώστας Τσουκαλάς τόνισε ότι "μετά τον ΟΣΕ, τον ΟΠΕΚΕΠΕ, η κυβέρνηση αποδεικνύει ότι έχει αποτύχει παντού".

ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 05 Νοε 2025 | 13:05

Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη - Νετανιάχου για τη Γάζα

Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας συζητήθηκε η πορεία εφαρμογής της πρώτης φάσης της Ειρηνευτικής Συμφωνίας για τη Γάζα.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΣΟΚ 05 Νοε 2025 | 12:47

Πρωτοβουλία Ανδρουλάκη για τα Βορίζια: Θα συγκαλέσω τη Δευτέρα ευρεία σύσκεψη των τοπικών αρχών στο Ηράκλειο

Πρωτοβουλία για σύγκληση ευρείας σύσκεψης των τοπικών αρχών και φορέων στο Ηράκλειο τη Δευτέρα, στον απόηχο του τραγικού περιστατικού στα Βορίζια.

ΠΡΟΠΕΔΡΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ 05 Νοε 2025 | 12:44

Κασσελάκης: "Η οπλοκατοχή στην Κρήτη δεν είναι παράδοση, αλλά σήψη" - Προτείνει πρόγραμμα αφοπλισμού με αμνηστεία

"Οι νέες γενιές αλλάζουν το εκλογικό σώμα. Ο κόσμος πια ψηφίζει ιδέες, όχι ταμπέλες", είπε ο Στέφανος Κασσελάκης.

ΒΟΥΛΗ 05 Νοε 2025 | 12:24

Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Σύγκρουση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ για την κλήση των μαρτύρων

"Η λίστα μαρτύρων που έχει καταθέσει το ΠΑΣΟΚ εδώ και μήνες περιλαμβάνει ρητά τον κ. Κουφουδάκη από την Cognitera, το όνομα του οποίου δεν υπάρχει στην λίστα της Νέας Δημοκρατίας" απάντησαν οι πηγές του ΠΑΣΟΚ.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ 05 Νοε 2025 | 12:14

Βολοντίμιρ Ζελένσκι: Έρχεται στην Ελλάδα ο Ουκρανός πρόεδρος - Πιθανότατα μέσα στον Νοέμβριο

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι έρχεται στην Ελλάδα, χωρίς να έχει "κλειδώσει" η ακριβής ημερομηνία

ΤΙ ΛΕΕΙ ΓΙΑ ΣΑΜΑΡΑ-ΤΣΙΠΡΑ 05 Νοε 2025 | 12:06

Καραχάλιος για Καρυστιανού: "Με φώναξε και μου είπε να οργανώσουμε κίνημα - Θα κέρδιζε με double score τον Μητσοτάκη"

"Δεν είναι μόνο μια μητέρα θύματος Τεμπών, η Μαρία συμβολίζει μια ιδέα, της δικαιοσύνης και της κάθαρσης", είπε ο Νίκος Καραχάλιος

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΠΕΚΕΠΕ 05 Νοε 2025 | 11:59

Ο Αυγενάκης αρνείται ότι έκανε παρέμβαση στον ΟΠΕΚΕΠΕ υπέρ των γαλάζιων κτηνοτρόφων και "ορκίζεται" στη διαφάνεια

Όπως είπε ο κ. Αυγενάκης, "Δεν φοβήθηκα ποτέ τη διαφάνεια. Την επέβαλα", "Δεν παρενέβην στη Διοίκηση. Τη διόρθωσα".

ΜΗΝΥΜΑ 05 Νοε 2025 | 11:46

Τσίπρας για εκλογή Μαμντάνι: Είναι μία νίκη απέναντη στην ολιγαρχία - Δείχνει ότι υπάρχει εναλλακτική

Για "νίκη απέναντι στην ολιγαρχία" έκανε λόγο ο πρώην πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας μετά τη νίκη Μαμντάνι στη Νέα Υόρκη.

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 05 Νοε 2025 | 11:44

Ξέσπασμα Χατζηδάκη για ΕΛΤΑ: "Ως εδώ! Δεν θα δεχτώ στοχοποίηση, δεν θα αναλάβω ευθύνες που δεν μου αναλογούν"

"Δεν έχω λόγο, όμως, να αναλάβω ευθύνες για χειρισμούς που δεν μου αναλογούν", τονίζει ο Κωστής Χατζηδάκης.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ 05 Νοε 2025 | 11:14

Μεϊκόπουλος: Συνδικαλιστής της ΝΔ στον ΟΣΕ που συνέταξε το πόρισμα για τα Τέμπη, έχει καταδικαστεί για απάτη

Η καταγγελία - ερώτηση στη Βουλή του Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου για τον συνδικαλιστή της ΝΔ στον ΟΣΕ.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΜΑΞΙΜΟΥ 05 Νοε 2025 | 10:14

Μητσοτάκης: Πύλη εισόδου για το LNG η Ελλάδα - Γκιλφόιλ: Σε νέα ύψη οι σχέσεις μας [εικόνες]

Με την πρέσβη των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Κίμπερλυ Γκίλφοϊλ, συναντήθηκε ο πρωθυπουργός, στο Μέγαρο Μαξίμου.

ΠΑΣΟΚ 05 Νοε 2025 | 10:11

"Δεν θα πεθάνουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη" - Ο Μανώλης Χριστοδουλάκης τρολάρει τη Βάσια Αναστασίου

Απάντηση στη... viral δήλωση της Βάσιας Αναστασίου, η οποία είπε ότι "είμαι έναν θάνατο μακριά από την έδρα", έδωσε ο Μανώλης Χριστοδουλάκης.

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ 05 Νοε 2025 | 10:09

Η ανάρτηση της Αγαπηδάκη για τα ΕΛΤΑ που εκνεύρισε τους βουλευτές της ΝΔ και το like από Σκέρτσο - Μυλωνάκη

Η ανάρτηση της Ειρήνης Αγαπηδάκη που άναψε νέα "φωτιά" στη ΝΔ για το θέμα των ΕΛΤΑ.

"ΜΥΛΟΣ" ΣΤΗ ΝΔ 05 Νοε 2025 | 07:55

ΕΛΤΑ: Ο CEO "ξηλώθηκε", αλλά τα ταχυδρομεία θα κλείσουν - "Βράζει" η ΚΟ της ΝΔ

Η παραίτηση Σκλήκα ήταν μονόδρομος, καθώς και ο ίδιος γνώριζε ότι μετά την θυελλώδη συνεδρίαση στην οποία παρέστη μέσω διαδικτύου, δεν θα μπορούσε να "σταθεί" στη θέση του.

ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ 04 Νοε 2025 | 20:14

Δημοσκόπηση Alco: Το 62% δεν εμπιστεύεται καθόλου τον Τσίπρα - Από ποια κόμματα αντλεί ψηφοφόρους

Οι πολίτες ρωτήθηκαν συγκεκριμένα "πόσο εμπιστεύονται" τον πρώην πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ

ΤΙ ΕΙΠΩΘΗΚΕ 04 Νοε 2025 | 20:13

Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Τα παραλειπόμενα της επίσκεψης στον Τασούλα και η ατάκα για τον γάμο της - "Θα εργαστούμε για νέο σύζυγο" [εικόνες]

Η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ αποκάλυψε ότι πέρασε "υπέροχο μήνα του μέλιτος" στην Ελλάδα, με τον Κωνσταντίνο Τασούλα να σχολιάζει για τον γάμο της που δεν πήγε πολύ καλά...

ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ 04 Νοε 2025 | 19:37

Αλέξης Τσίπρας: Αυτό είναι το εξώφυλλο του βιβλίου του "Ιθάκη" - Πότε θα κυκλοφορήσει

Πρόκειται για προσωπική, εξομολογητική, αλλά και αυτοκριτική ματιά του Αλέξη Τσίπρα

ΟΙ ΤΡΥΦΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ 04 Νοε 2025 | 19:14

Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Ποιος είναι ο 19χρονος γιος της, Ρόναν Βίλενσι - Θα μείνει μόνιμα μαζί της στην Αθήνα [εικόνες]

Ο 19χρονος αποτελεί καρπό του γάμου της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ με τον επιχειρηματία Έρικ Βίλενσι, τον οποίο παντρεύτηκε τον Μάιο του 2006 στα νησιά Μπαρμπέιντος

ΠΗΓΕΣ 04 Νοε 2025 | 18:25

Κατάθεση Τσιάρα για ΟΠΕΚΕΠΕ: "Σχέδιο και διαφάνεια" βλέπει η κυβέρνηση, "τα έκανε σαλάτα" λέει η αντιπολίτευση

"Η πραγματικότητα είναι ότι για πρώτη φορά, ο ΟΠΕΚΕΠΕ μπαίνει σε τροχιά διαφάνειας, αξιοπιστίας και θεσμικής ανασυγκρότησης", αναφέρουν πηγές της ΝΔ