
Ρουσφέτι ή μετάταξη χωρίς πολιτική παρέμβαση η τοποθέτηση του μοιραίου σταθμάρχη στον σταθμό της Λάρισας; Ο ΣΥΡΙΖΑ επιμένει ότι η τοποθέτηση του 59χρονου ήταν αποτέλεσμα "δακτύλου" κυβερνητικού παράγοντα, με τον τομεάρχη Διαφάνειας, Γιάννη Ραγκούση, να επισκέπτεται χθες τη Λάρισα και τις ανακοινώσεις για το θέμα να "πέφτουν" βροχή.
"Αν είχε τηρηθεί η νομιμότητα ο συγκεκριμένος υπάλληλος που ήταν ηλικιακά μεγαλύτερος, δεν θα είχε μπορέσει να καταλάβει την συγκεκριμένη θέση του σταθμάρχη Λάρισας και δεν θα βρισκόταν να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου", υποστηρίζει ο Γιάννης Ραγκούσης ενώ η Πόπη Τσαπανίδου έθεσε το εξής ερώτημα: "Πώς τοποθετήθηκε σε μία θέση ενώ το όριο ηλικίας του δεν του το επέτρεπε; Τι κρύβεται πίσω από τη φωτογραφική υπουργική απόφαση;".
Όργιο φημών επικρατεί και στη Λάρισα, με την τοπική κοινωνία να υποστηρίζει ότι ο 59χρονος σταθμάρχης είχε "δόντι". Η κυβέρνηση και το υπουργείο Εσωτερικών το διαψεύδουν κατηγορηματικά, υποστηρίζοντας ότι ήδη από το 2016 οι μετατάξεις λόγω κινητικότητας στον ΟΣΕ δεν έθεταν ηλικιακό όριο και το ίδιο έγινε και στην περίπτωση του πρώτου κύκλου κινητικότητας που άνοιξε επί Κώστα Καραμανλή ως υπουργού Μεταφορών στις αρχές του 2022.
Η μετάταξη του προφυλακισμένου πλέον σταθμάρχη δημοσιεύθηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης, στις 30 Ιουνίου. Απο το υπουργείο Παιδείας μετακινείται στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, με την υπογραφή του παραιτηθέντος πλέον προέδρου του ΟΣΕ, Σπύρου Πατέρα. Ο ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλει ότι η μετάταξή του ήταν παράνομη, καθώς ο ίδιος ο ΟΣΕ απαιτεί το όριο ηλικίας να είναι στα 48 έτη, ενώ ο υποψήφιος σταθμάρχης ήταν 59.
"Δεν είναι προϋπόθεση δεσμευτική", υποστηρίζουν πηγές του Υπουργείου Εσωτερικών, αλλά επιθυμητή προϋπόθεση, καθώς έχει προηγηθεί υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ της 30ης Μαίου, η οποία εξαιρεί από τις μετατάξεις τα ηλικιακά κριτήρια. Πράγματι, στο επίμαχο ΦΕΚ αναφέρεται ότι (άρθρο 33) "η μετάταξη επιτρέπεται σε όλους τους κλάδους εφόσον: Υπάρχει κενή οργανική θέση, συντρέχουν οι υπηρεσιακές ανάγκες, ο υπό μετάταξη κατέχει τα απαιτούμενα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα για την θέση την οποία μετατάσσεται, εκτός της ηλικίας".
Αυτή η απόφαση, όμως, για τον ΣΥΡΙΖΑ έχει φωτογραφικά χαρακτηριστικά για τον μοιραίο σταθμάρχη, ο οποίος έμελε να κάνει ένα τραγικό λάθος. Και σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες ελλείψεις του συστήματος τηλεδιοίκησης στο συγκεκριμένο σημείο, οι χειρισμοί του στοίχησαν τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας.
"Ο εν λόγω υπάλληλος ήταν μετατασσόμενος και δεν είχε περιορισμό ορίου ηλικίας… Ο ΟΣΕ προκήρυξε συνολικά στον πρώτο κύκλο του 2022, 114 θέσεις. Από αυτές καλύφθηκαν μόλις 8. Από τις 114 θέσεις, οι 18 αφορούσαν σταθμάρχες, εκ των οποίων καλύφθηκαν μόλις οι δύο θέσεις", απαντά το υπουργείο Εσωτερικών, υποστηρίζοντας, όπως και ο Γιάννης Οικονόμου, ότι οι θέσεις ήταν 18 και η προσφορά ήταν από μόλις 2 υποψήφιους για τη θέση του σταθμάρχη. Γιατί να υπάρχει ρουσφέτι; Ρουσφέτι θα μπορούσε να υποψιαστεί κανείς ότι ήταν, εάν υπήρχαν 18 υποψήφιοι για μόλις 2 θέσεις σταθμάρχη.
Σύμφωνα πάντως με το ΦΕΚ της 28ης Ιουνίου του 2022 το ανώτατο όριο ηλικίας για τις προσλήψεις στον ΟΣΕ για πολλές ειδικότητες, μεταξύ των οποίων και του σταθμάρχη , είναι το 42ο έτος καθώς οι επίμαχες θέσεις, οπως αναφέρεται στο επίμαχο ΦΕΚ, είναι θέσεις αυξημένης ευθύνης:
"Η αναγκαιότητα καθορισμού ανώτατου ορίου ηλικίας πρόσληψης προκύπτει από το γεγονός ότι οι συγκεκριμένες ειδικότητες είναι επιφορτισμένες με αυξημένης ευθύνης καθήκοντα, για τα οποία απαιτείται αφενός μεν σωματική και διανοητική ικανότητα και αντοχή, αφετέρου δε, σιδηροδρομική εξειδίκευση και εμπειρία η οποία αποκτάται αποκλειστικά ή κατά κανόνα στον ΟΣΕ". Και το ερώτημα που προκύπτει ειναι πως για μία πρόσληψη σε αυτήν την θέση το ανώτατο όριο είναι τα 42 έτη και για τον μεταταγμένο υπάλληλο από το υπουργείο Παιδείας στη θέση του σταθμάρχη δεν λαμβάνεται υπόψιν η ηλικία; Πόσο δε μάλλον οταν ο υποψήφιος είναι 59 ετών;
Ο Γιαννης Ραγκούσης επανήλθε με νέα ανακοίνωση, υποστηρίζοντας ότι η υπουργική απόφαση της 30ης Μαίου με υπογραφή Κώστα Καραμανλή, που εξαιρεί την ηλικία από τις μετατάξεις, είναι ομολογία κυβερνητικής ενοχής, καθώς:
-Ο ΟΣΕ στις 7 Απριλίου του 2022 είχε θέσει στο προσοντολόγιο του οργανισμού όριο ηλικίας για τη συγκεκριμένη θέση τα 48 έτη.
-Ο σταθμάρχης υπέβαλλε την αίτηση για μετάταξη του στις 13 Απριλίου του ίδιου έτους ( η οποία θα έπρεπε να απορριφθεί) και
-Στις 30 Μαίου έρχεται η υπουργική απόφαση του Κ. Καραμανλή για να εξαιρέσει εκ των υστέρων το όριο ηλικίας.
"Τι είδους δολιότητα μπορεί να υπάρχει όταν προκηρύσσονται 18 θέσεις και πληρώνονται μόνο δύο; Πλεόνασμα ζήτησης υπήρχε και οχι προσφοράς, ώστε να υπάρχει αναγκαιότητα ρουσφετολογικής λύσης. Ο ΟΣΕ ζητούσε υπαλλήλους για να μεταταχθούν και ουδείς ενδιαφερόταν. Σε ποιον να κάνει ρουσφέτι και γιατί;", απαντά στον ΣΥΡΙΖΑ ο Μάκης Βορίδης.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr