Follow us

Το άρθρο του Σωτήρη Βαλντέν που έκανε άνω κάτω τον ΣΥΡΙΖΑ: Γιατί δεν τραβάει το κόμμα

Ο Σωτήρης Βαλντέν διαφοροποιείται σε μείζονα ζητήματα με τους χειρισμούς της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Σωτήρης Βαλντέν

Γκρίνια και δυσθυμία προκάλεσε στον ΣΥΡΙΖΑ εκτενές άρθρο του ιστορικού στελέχους της Αριστεράς, Σωτήρη Βαλντέν, μέσω του οποίου ασκείται κριτική στην ακολουθούμενη πολιτική του κόμματος.

Με το κείμενό του ο Σωτήρης Βαλντέν διαφοροποιείται σε μείζονα ζητήματα με τους χειρισμούς της ηγεσίας του κόμματος.

Στο άρθρό του με τίτλο "ΣΥΡΙΖΑ: Ας πολιτικοποιήσουμε το συνέδριο" το οποίο δημοσιεύτηκε στην "Εποχή" αναφέρεται στη δομική αντιπολίτευση, την πανδημία, την εξωτερική πολιτική, το προσφυγικό, τη διεύρυνση το κόμματος και τις συμμαχίες, την κυβερνητική πρόταση, την εσωτερική δημοκρατία.

Διαβάστε Επίσης

Συγκεκριμένα αναφέρεται στον τρόπο που ασκεί "δομική" αντιπολίτευση ο Τσίπρας, η οποία, όπως γράφει, "υποβαθμίζει το επίπεδο της Δημοκρατίας, συσκοτίζει τα ζητήματα και επενδύει στο θυμικό". Δεν νομίζω, συνεχίζει, "ότι οι πολίτες ξυπνούν και κοιμούνται με την πεποίθηση ότι ζούμε περίπου σε δικτατορία" για να προσθέσει ότι "χρειάζονται επιχειρήματα όχι κραυγές". Ιδίως στην περίοδο της πανδημίας όπου επιβάλλεται "εθνική ενότητα" και όπου η Ελλάδα "δεν αποτελεί συνολικά το μαύρο πρόβατο: αλλού πήγε καλά, αλλού μέτρια και αλλού κακά- όπως δηλαδή και οι περισσότερες άλλες χώρες". Και καταλήγει επισημαίνοντας τις αντιφάσεις: σήμερα να καταγγέλλεται "ορθά η υπερβολική χαλάρωση" ενώ πέρυσι ο ΣΥΡΙΖΑ "τασσόταν κατά των μέτρων" ή να στηρίζει τα εμβόλια όταν επί μήνες ο Πολάκης "αλώνιζε ανενόχλητος εναντίον τους κλείνοντας το μάτι στους ψεκασμένους". Όμως ο Βαλντέν πάει ακόμα πιο πέρα αμφισβητώντας την ίδια την "αριστερή" φυσιογνωμία του ΣΥΡΙΖΑ ως ξεχωριστής δύναμης και σε αντιπαράθεση με την σοσιαλδημοκρατία. Μετά την πτώση του κομμουνισμού, σημειώνει, "δεν υπάρχουν πλέον Σινικά τείχη ανάμεσα στους δύο χώρους" ενώ οι θέσεις των "αριστερών σοσιαλδημοκρατών είναι συχνά πιο προχωρημένες από τις δικές μας". Αντίστροφα "ο πασοκικός εθνικισμός που σημειωτέον δεν είναι η μόνη τάση στο χώρο αυτό, έχει οπαδούς και σε μας".

Διαβάστε Επίσης

Ολόκληρο το άρθρο του στην Εποχή

"Διαβάζοντας κανείς πολλές προσυνεδριακές παρεμβάσεις, θα έλεγε πως το κύριο που μας απασχολεί είναι οι ποσοστώσεις στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ και ένα αφηρημένο δίλημμα για το πόσο ανοικτό θα είναι το κόμμα και πώς και πόσο θα διευρυνθεί. Λίγα ακούγονται για τα μείζονα ζητήματα που απασχόλησαν και απασχολούν τη χώρα και για τη θέση του κόμματος πάνω σ’ αυτά.

Στο κείμενο αυτό θα αναφερθώ σε μερικά θέματα που θεωρώ κεντρικά για τη γραμμή και τη λειτουργία του ΣΥΡΙΖΑ. Εστιάζω σε ζητήματα όπου διαφωνώ με την ακολουθούμενη γραμμή.

Δεν θίγω το κεντρικό ζήτημα της κοινωνικής ατζέντας και της οικονομικής πολιτικής. Νομίζω πως έχουμε εδώ δρόμο να διανύσουμε για να μετατρέψουμε συνθήματα και επιμέρους αιτήματα σε συνεκτικές θέσεις και πρόγραμμα, ρεαλιστικά μεν σε σχέση με τις εκάστοτε συνθήκες και συσχετισμούς, αλλά ταυτόχρονα ριζοσπαστικά, που να υπερβαίνουν τους στενούς ορίζοντες του χθες και του σήμερα. Όμως, σε γενικές γραμμές, συμφωνώ στα ζητήματα αυτά με την κατεύθυνση του κόμματος και με το πρόγραμμα που υιοθετήθηκε. Η αντίθεση στη νεοφιλελεύθερη πολιτική της ΝΔ πρέπει να είναι η αιχμή του δόρατος της αντιπολίτευσής μας.

Διευκρινίζω προκαταρκτικά ότι, παρά τις αντιρρήσεις μου σε πολλές θέσεις και στον τρόπο που ασκείται η πολιτική του κόμματος, ο ΣΥΡΙΖΑ με εκφράζει σε πολλά. Η επιλογή ανάμεσα σε αυτόν και τη ΝΔ, και θα έλεγα ανάμεσα στους δύο "κόσμους" που εκπροσωπούν, είναι για μένα προφανής. Τόσο στα θέματα που θίγω εδώ, όσο και σε πολλά άλλα, όπως τα δικαιώματα, ο πολιτισμός, η παιδεία, η "τάξη και ασφάλεια".

"Δομική αντιπολίτευση": στον δρόμο που χάραξε ο Ανδρέας;

Η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ έχει επιλέξει ένα αντιπολιτευτικό μοντέλο, εμπνευσμένο μάλλον από το ανδρεϊκό ΠΑΣΟΚ. Συνίσταται στη μετωπική αντιπαράθεση με την κυβέρνηση σε όλα περίπου τα ζητήματα, με προσωπική στοχοποίηση του Μητσοτάκη και με καταφανείς υπερβολές και ένα ακραία εριστικό ύφος ("κοκορομαχίες", ανταλλαγή "εξυπνακισμών").

Η τακτική αυτή –που εξάλλου βρίσκει πρόθυμη ανταπόκριση στη ΝΔυποβαθμίζει το επίπεδο της δημοκρατίας, συσκοτίζει τα πραγματικά ζητήματα και επενδύει στο θυμικό, ακόμη και στην ανωριμότητα των πολιτών, όχι στην κρίση τους. Πολύ αμφιβάλλω για την αποτελεσματικότητά της στη σημερινή Ελλάδα. Σε κάθε περίπτωση, δεν αντιστοιχεί στη δική μου αντίληψη για μια σύγχρονη, ριζοσπαστική Αριστερά.

Η πολιτική δεν είναι ασφαλώς επιστημονικό σεμινάριο, τα μηνύματα πρέπει να είναι τρανταχτά, η απλούστευση και κάποια υπερβολή είναι μέρος του δημοκρατικού παιχνιδιού. Όμως, πέρα από ένα σημείο, η υπερβολή γίνεται ανευθυνότητα. Επιπλέον, όταν τα πάντα καταγγέλλονται με την ίδια οξύτητα, "χάνονται" τα πραγματικά κρίσιμα ζητήματα. Δεν νομίζω πως οι περισσότεροι πολίτες ξυπνούν και κοιμούνται με την πεποίθηση πως ζούμε περίπου σε δικτατορία. Πολλοί είναι δυσαρεστημένοι ή και αγανακτισμένοι από την κατάσταση και την κυβέρνηση, αλλά οι περισσότεροι χρειάζονται επιχειρήματα και όχι κραυγές για να επιλέξουν ΣΥΡΙΖΑ.

Διαβάστε Επίσης

Πανδημία: υπερβολές και αντιφάσεις

Στο μείζον ζήτημα που απασχολεί την κοινωνία μας την τελευταία διετία, η στάση του κόμματος υπήρξε, και σε κάποιο βαθμό εξακολουθεί να είναι, προβληματική. Ας θυμηθούμε κατ’ αρχάς πως βρισκόμαστε σε κατάσταση οιωνεί πολέμου με χιλιάδες νεκρούς. Πρόκειται για μια από τις λίγες περιπτώσεις όπου πράγματι επιβάλλεται εθνική ενότητα. Θα έπρεπε να διακηρύξουμε ευθαρσώς ότι στο ζήτημα αυτό είμαστε μαζί και στο πλευρό της κυβέρνησης. Αν ο Ζαχαριάδης το έκανε με τον Μεταξά, νομίζω πως και ο Τσίπρας θα μπορούσε και θα έπρεπε να το κάνει με τον Μητσοτάκη. Από τη θέση αυτή, θα μπορούσε έπειτα να ασκηθεί και κριτική, όπου αυτή δικαιολογείται.

Δεύτερον, η όλη στάση του ΣΥΡΙΖΑ παραγνωρίζει πως η πανδημία δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, αλλά παγκόσμιο. Ανεπάρκειες, λάθη και παλινωδίες –συχνά καταστροφικά– σημειώθηκαν και σημειώνονται παντού. Η Ελλάδα δεν αποτελεί συνολικά το μαύρο πρόβατο: αλλού πήγε καλά, αλλού μέτρια και αλλού κακά –όπως δηλαδή και οι περισσότερες άλλες χώρες. Επιβάλλεται να αναδείχνουμε τις κραυγαλέες ανεπάρκειες του συστήματος δημόσιας υγείας, που, όπως σε πολλές άλλες χώρες, είναι θύμα του νεοφιλελευθερισμού (σε μας και των μνημονίων). Επιβάλλεται επίσης να επισημαίνουμε συγκεκριμένα λάθη της κυβέρνησης στη διαχείριση της πανδημίας. Όμως αφορισμοί πως η πανδημία "έχει υπογραφή Μητσοτάκη" και μια σχεδόν θριαμβευτική παρουσίαση της υγειονομικής καταστροφής ως ήττας του πρωθυπουργού είναι εξωφρενικά.

Έπειτα, η θέση του κόμματος απέναντι στην πανδημία είναι αντιφατική και συχνά λαθεμένη. Σήμερα ο Τσίπρας τάσσεται σαφώς υπέρ των (περισσότερων) μέτρων και των εμβολιασμών και καταγγέλλει ορθά την υπερβολική χαλάρωση. Όμως όλοι θυμόμαστε πως πέρυσι στα νησιά τασσόταν κατά των μέτρων. Πως σήμερα επικρίνει (ορθά) την εξαίρεση των εκκλησιών από τα μέτρα, αλλά πέρυσι καλούσε και στήριζε διαδηλώσεις σε φάση κορύφωσης της πανδημίας. Πως, ενώ σήμερα μιλάει σαφώς υπέρ των εμβολίων, επί μήνες ο Πολάκης αλώνιζε ανενόχλητος εναντίον τους, κλείνοντας το μάτι στους ψεκασμένους. Πως τέλος, αντί να στηρίζουμε τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των υγειονομικών και άλλων, μιλάμε για "διχαστικές πολιτικές".

Η στάση μας απέναντι στην πανδημία δεν αποτελεί λεπτομέρεια. Σ’ αυτό το κρίσιμο θέμα συμπυκνώνεται όλη η προβληματικότητα της πολιτικής μας.

Εξωτερική πολιτική: εθνικισμός

Η πολιτική μας αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στην παραδοσιακή μετριοπαθή στάση της Αριστεράς και έναν εθνικισμό που θυμίζει το "πατριωτικό" ΠΑΣΟΚ, με το δεύτερο να επικρατεί στις κρίσιμες στιγμές. Έτσι, τασσόμαστε γενικά υπέρ της προσφυγής στη Χάγη, τα κείμενά μας είναι γεμάτα ωραία λόγια ενάντια στον εθνικισμό, τους υπερεξοπλισμούς και την αντίληψη περί "προκεχωρημένου φυλακίου".

Όμως, ταυτόχρονα επικρίνουμε την κυβέρνηση, κατά κανόνα, από εθνικιστική σκοπιά: ζητήσαμε την επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 μίλια (σε περιοχές που ενδιαφέρουν την Τουρκία), θεωρούμε "κόκκινη γραμμή" (δηλαδή αιτία πολέμου) τις τουρκικές έρευνες πέρα από τα 6 μίλια μας και συστήσαμε "επακουμβήσεις" πολεμικών σκαφών (όπως πολύ κακώς κάναμε εμείς το 2018). Έχουμε γίνει θεματοφύλακες της αδιέξοδης θέσης πως με τους Τούρκους συζητάμε "ένα και μόνο ζήτημα" (την υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ). Επικροτήσμε το προκλητικό show Δένδια στην Άγκυρα. Ψηφίσαμε τα Rafal, ενώ καταψηφίσαμε την ελληνογαλλική συμφωνία, (μεταξύ άλλων) επειδή δεν καλύπτει στρατιωτικά την (εκτός χωρικών υδάτων) ΑΟΖ μας.

Η εθνικιστική πλειοδοσία, όταν διακυβεύεται η ειρήνη και ο Μητσοτάκης πιέζεται από τους υπερπατριώτες του, εγγίζει τα όρια της εθνικής ανευθυνότητας. Σε κάθε περίπτωση είναι πολιτικά λαθεμένη και αντίθετη προς τις αξίες μας. Είναι προφανές ότι φοβόμαστε μην κατηγορηθούμε ως ενδοτικοί, πως κοιτάζουμε (αμυντικά) προς τους οπαδούς και τα στελέχη του "πατριωτικού" ΠΑΣΟΚ και πως δεν τολμούμε να αποστασιοποιηθούμε από την εθνικιστική γραμμή Κοτζιά–Καμμένου στα ελληνοτουρκικά και το κυπριακό. Παραμένουμε σ’ αυτήν αντί να αναδεικνύουμε και να επεκτείνουμε την κληρονομιά των Πρεσπών, που αποτέλεσε το μεγάλο επίτευγμα της διακυβέρνησής μας. Φτάσαμε μάλιστα να συρρικνώνουμε τις Πρέσπες σε κίνηση εκτόπισης των Τούρκων από τα Βαλκάνια!

Προσφυγικό/μεταναστευτικό: ο φόβος του πολιτικού κόστους

Η πολιτική της ΝΔ συναγωνίζεται εδώ τις πιο ακραίες κυβερνήσεις της Ευρώπης και κηλιδώνει τη χώρα μας. Η κάλυψη των περισσότερων ΜΜΕ (όπως και στα ελληνοτουρκικά) θυμίζει ολοκληρωτικό καθεστώς. Ο ΣΥΡΙΖΑ τηρεί σωστή στάση, με ανακοινώσεις του αρμόδιου τμήματος, δηλώσεις στελεχών του και αρθρογραφία. Όμως η ηγεσία μας, εκτιμώντας προφανώς το πολιτικό κόστος, αποφεύγει να "ανεβάσει" το θέμα όπως θα άρμοζε στην Αριστερά, την ώρα που η κριτική και οι τόνοι για άλλα ζητήματα, συχνά για "ψύλλου πήδημα", είναι οξύτατη. Ο πρόεδρος σπάνια θίγει το προσφυγικό και τα push–backs, πέρυσι δε, διέπραξε το ατόπημα να καλύψει επί τόπου την κυβέρνηση στα περί "υβριδικής επίθεσης" στον Έβρο. Πρόκειται δηλαδή για διγλωσσία, με ένα μήνυμα προς το δικό μας κοινό και ένα άλλο για το εθνικό ακροατήριο.

Διαβάστε Επίσης

Διεύρυνση και συμμαχίες: όχι στον "σεχταρισμό"

Το ζήτημα των συμμαχιών και της διεύρυνσης του κόμματος τίθεται στον προσυνεδριακό διάλογο κάπως αφηρημένα. Συμφωνώ με την άποψη που τονίζει την ανάγκη διεύρυνσης και συνεργασίας, ασφαλώς "αμφίπλευρης", αλλά με κύριο αποδέκτη τον κόσμο που ψήφιζε ΠΑΣΟΚ και κομματικά με το ΚΙΝΑΛ. Εκεί βρίσκεται η μεγάλη δεξαμενή, εκεί υπάρχει το προσφορότερο πεδίο για κομματικές συγκλίσεις. Και βέβαια, στο κρίσιμο ευρωπαϊκό επίπεδο, η σοσιαλδημοκρατία παραμένει ο κορμός της προοδευτικής παράταξης.

Πιστεύω πως, μετά την κατάρρευση του κομμουνισμού και την υπαρξιακή κρίση της σοσιαλδημοκρατίας, δεν υπάρχουν πλέον σινικά τείχη ανάμεσα στους δύο χώρους και αυτό πρέπει να αντανακλάται τόσο στις συμμαχίες μας, όσο και στη διεύρυνση του κόμματος. Ζητήματα γραμμής και φυσιογνωμίας υπάρχουν και μάλιστα επιτακτικά, όμως περισσότερο διαπερνούν και τους δύο χώρους απ’ ό,τι τους χωρίζουν. Οι θέσεις των αριστερών σοσιαλδημοκρατών είναι συχνά πιο προχωρημένες από τις δικές μας. Αντίστροφα, ο πασοκικός εθνικισμός (που σημειωτέον δεν είναι η μόνη τάση στο χώρο αυτό) έχει οπαδούς και σε μας. Θεωρώ συνεπώς πως τα "αντισοσιαλδημοκρατικά" αντανακλαστικά στον ΣΥΡΙΖΑ αποτελούν μια λαθεμένη ιδεολογικοποίηση της υπαρκτής ανάγκης για αριστερή πολιτική στον προοδευτικό χώρο. Είναι μάλλον κατάλοιπο του σεχταρισμού της παιδικής ηλικίας του κόμματος.

Κυβερνητική πρόταση: δυσνόητη

Το ζήτημα της κυβερνητικής μας πρότασης είναι πιο σύνθετο. Ένα κόμμα εξουσίας πρέπει να πείθει πως θα την κατακτήσει, καθώς οι δυνητικοί ψηφοφόροι ενδιαφέρονται να το δουν στην κυβέρνηση, όχι να κάνει ιδεολογικές διακηρύξεις. Αυτό εξηγεί και δικαιολογεί έναν ορισμένο "βολονταρισμό": "θα είμαστε πρώτο κόμμα" διακηρύσσουν πάντα οι αξιωματικές αντιπολιτεύσεις, ακόμη και όταν οι πιθανότητες γι’ αυτό είναι μικρές. Ορθώς βέβαια και ο ΣΥΡΙΖΑ διεκδικεί την πρωτιά. Η φιλοδοξία του δεν είναι εξάλλου εξωπραγματική. Πολλά μπορούν να συμβούν την προσεχή περίοδο και (εφ’ όσον "βοηθήσουμε" και εμείς) οι σημερινοί συσχετισμοί μπορούν να ανατραπούν.

Δυσκολότερα, όμως, κατανοεί κανείς πώς ο Τσίπρας θα μπορούσε να σχηματίσει κυβέρνηση μετά από τις εκλογές με απλή αναλογική. Συμφωνώ απόλυτα ότι πρέπει να έχουμε ανοικτή πρόταση ("απλωμένο το χέρι") προς όλα τα κόμματα της προοδευτικής αντιπολίτευσης. Εκτιμώ ακόμη και πως, ανάλογα με τις εξελίξεις στο ΚΙΝΑΛ, δεν αποκλείεται μια συνεργασία με αυτό. Δυσκολεύομαι, όμως, να δω ένα σχήμα υπό τον ΣΥΡΙΖΑ να αποκτά τη δεδηλωμένη στην επόμενη Βουλή. Όταν, λοιπόν, ο Τσίπρας διακηρύσσει με απόλυτη βεβαιότητα πως αυτό θα συμβεί, χωρίς μάλιστα να εξηγεί πώς, φοβάμαι πως πλήττεται η αξιοπιστία μας. Πολλοί θα θυμηθούν τα περί "σχισίματος των μνημονίων". Προτιμότερο θα ήταν, νομίζω, να διακηρύσσουμε μεν τον στόχο για προοδευτική κυβέρνηση, να περιλαμβάνουμε όμως στο μήνυμά μας και την πιθανότητα αυτό να συμβεί αργότερα. Ένα αριστερό κόμμα δεν μπορεί να παραλύει στη σκέψη ότι ίσως μείνει ακόμη λίγο καιρό στην αντιπολίτευση. Ούτε να καλλιεργεί την αντίληψη του "πάση θυσία" στην κυβέρνηση, ανεξαρτήτως συγκυρίας, γραμμής και συμμάχων.

Διαβάστε Επίσης

Εσωτερική δημοκρατία: ο κίνδυνος του αρχηγισμού

Η εσωκομματική δημοκρατία δεν έχει πολλούς οπαδούς στην Ελλάδα. Το κοινό μάλλον επικροτεί τους ηγέτες που δείχνουν πυγμή, καθορίζουν μόνοι τους την πορεία των κομμάτων τους και διαγράφουν τους διαφωνούντες. Πρόκειται για ένδειξη υπανάπτυξης της δημοκρατίας μας. Ευτυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ ακολουθεί γενικά δημοκρατικές διαδικασίες και δεν διώκει τη διαφωνία, αντλώντας εδώ από την παράδοση της ανανεωτικής Αριστεράς. Ωστόσο, κατά τη γνώμη μου, παρουσιάζονται και σε εμάς αρνητικές τάσεις.

Στο κόμμα μας η σημερινή ηγεσία δεν αμφισβητείται. Όλοι έχουν συνείδηση της προσφοράς του Αλέξη Τσίπρα στην πορεία του κόμματος και πως και σήμερα δεν υπάρχει εναλλακτική. Όλοι επίσης κατανοούν πως ένας πρόεδρος κόμματος πρέπει να προβάλλεται, να έχει την ευχέρεια πολιτικών χειρισμών και να μπορεί να επιλέγει τους στενούς του συνεργάτες. Τούτων λεχθέντων, βλέπουμε και σε μας το γνώριμο φαινόμενο της σταδιακής μετάβασης από την αναγνώριση του ηγετικού ρόλου, στον αρχηγισμό. Είναι γνωστό πως τα όργανα του κόμματος υπολειτουργούν. Οι σημαντικές αποφάσεις αφήνονται για τον ηγέτη και το περιβάλλον του. Τα μεγάλα κομματικά σώματα με εκατοντάδες μέλη είναι κυρίως συνελεύσεις χειροκροτητών. Οι ομοφωνίες και οι πλειοψηφίες του 97% θυμίζουν άλλες εποχές.

Πιο επικίνδυνο είναι κατά τη γνώμη μου ένα κλίμα που καλλιεργείται ή πάντως γίνεται ανεκτό από την ηγεσία. Κομματικοί και προσκείμενοι αρθρογράφοι (ενίοτε με πλούσια σταλινική πείρα) αποκηρύσσουν τη δημόσια διαφωνία στο όνομα της μάχης κατά του "εχθρού". Η κριτική προς το πρόσωπο του προέδρου είναι περίπου ταμπού. Αναπτύσσεται και η θεωρία της άμεσης σχέσης του αρχηγού με τους πολίτες ("την κοινωνία"), χωρίς τη διαμεσολάβηση των οργάνων του κόμματος, απ’ όπου προκύπτει και ο διορισμός αριστίνδην συνέδρων.

Διαβάστε Επίσης

Προσυνεδριακές ομαδοποιήσεις: περισσότερη πολιτική ουσία

Οι δύο κύριες συσπειρώσεις που εμφανίζονται στη προσυνεδριακή διαδικασία ("Προεδρικοί" και "Ομπρέλα") είναι αρκετά ετερόκλιτες. Φαίνεται πως διαμορφώθηκαν περισσότερο για λόγους τακτικής και διαμόρφωσης συσχετισμών παρά σε πολιτική βάση. Παρά ταύτα, διακρίνονται κάποιες πολιτικές κατευθύνσεις που χαρακτηρίζουν χονδρικά την καθεμιά.

Όσον με αφορά, ανέφερα ήδη πως υποστηρίζω μια τολμηρή διεύρυνση και πλατιές συμμαχίες, με εστίαση στη σοσιαλδημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ. Δεν με εκφράζουν οι ιδεολογικές αποκηρύξεις της σοσιαλδημοκρατίας, αν και θεωρώ αναγκαία την αριστερή της στροφή και, στα καθ’ ημάς, την υπέρβαση ενός "κυβερνητισμού" που εξαντλεί τον προγραμματικό μας ορίζοντα στην κυβερνητική μας θητεία. Στα ζητήματα, όμως, της εξωτερικής πολιτικής, των προσφύγων και της εσωκομματικής δημοκρατίας, οι φωνές με τις οποίες συμφωνώ προέρχονται κυρίως από την "Ομπρέλα". Με απωθούν εξάλλου όσοι αυτοανακηρύσσονται σε "Ηρακλείς του στέμματος". Θα ήθελα τέλος μια σαφή αποστασιοποίηση από την πολιτική και το ύφος της "δομικής αντιπολίτευσης".

Το κόμμα μας θα είχε νομίζω να κερδίσει, αν πολιτικοποιούσαμε τον προσυνεδριακό διάλογο, ανοίγοντας τα μεγάλα θέματα που απασχολούν εμάς και την κοινωνία και εγκαταλείποντας τις τακτικές που τα βάζουν "κάτω από το χαλί" και αναδεικνύουν στη θέση τους αφηρημένα, ιδεολογίζοντα ή και διαδικαστικά θέματα, δυσνόητα στον κόσμο και στην κοινωνία."

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

"ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ" 06 Νοε 2025 | 11:35

Βουλή: Ονομαστική ψηφοφορία ζητά η ΝΔ για το φορολογικό νομοσχέδιο

Ο κ. Κόνσολας είπε χαρακτηριστικά ότι "η ΝΔ θα καταθέσει αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας".

ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ 05 Νοε 2025 | 15:10
"ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ Η ΠΙΕΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ;" 05 Νοε 2025 | 14:33

Επίθεση της Νέας Δημοκρατίας σε Τυχεροπούλου για το ΟΠΕΚΕΠΕ: Παίζει παιχνίδια εντυπώσεων

Σύμφωνα με τις πηγές της ΝΔ η πραγματικότητα διαψεύδει την κ. Τυχεροπούλου.

ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ 05 Νοε 2025 | 14:24

H "ομάδα των 11" γαλάζιων βουλευτών ξαναχτυπά με κατάθεση ερώτησης στον Παπασταύρου για τις τιμές στο ρεύμα

"Ποια νομοθετικά μέτρα θα λάβει προκειμένου οι χαμηλές τιμές των ΑΠΕ να αποτυπώνονται στις λιανικές τιμές καταναλωτή του ηλεκτρικού ρεύματος;" ρωτούν οι 11 βουλευτές.

"ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ-ΒΑΒΕΛ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΦΙΛΟΔΟΞΙΩΝ" 05 Νοε 2025 | 13:27

ΠΑΣΟΚ: Η οργισμένη δήλωση Χατζηδάκη αποδεικνύει ότι το Μαξίμου γνώριζε τον σχεδιασμό για τα ΕΛΤΑ

"Μετά τον ΟΣΕ, τον ΟΠΕΚΕΠΕ και τώρα τα ΕΛΤΑ, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποδεικνύει ότι έχει αποτύχει σε κάθε μεγάλη πρόκληση", σχολιάζει το ΠΑΣΟΚ.

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΠΑΣΟΚ 05 Νοε 2025 | 13:21

Τσουκαλάς: Απαιτείται άμεσος διαχειριστικός έλεγχος στα ΕΛΤΑ - Η κυβέρνηση τα απαξίωσε συνειδητά

Σχετικά με το ζήτημα των ΕΛΤΑ, ο Κώστας Τσουκαλάς τόνισε ότι "μετά τον ΟΣΕ, τον ΟΠΕΚΕΠΕ, η κυβέρνηση αποδεικνύει ότι έχει αποτύχει παντού".

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΣΟΚ 05 Νοε 2025 | 12:47

Πρωτοβουλία Ανδρουλάκη για τα Βορίζια: Θα συγκαλέσω τη Δευτέρα ευρεία σύσκεψη των τοπικών αρχών στο Ηράκλειο

Πρωτοβουλία για σύγκληση ευρείας σύσκεψης των τοπικών αρχών και φορέων στο Ηράκλειο τη Δευτέρα, στον απόηχο του τραγικού περιστατικού στα Βορίζια.

ΒΟΥΛΗ 05 Νοε 2025 | 12:24

Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Σύγκρουση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ για την κλήση των μαρτύρων

"Η λίστα μαρτύρων που έχει καταθέσει το ΠΑΣΟΚ εδώ και μήνες περιλαμβάνει ρητά τον κ. Κουφουδάκη από την Cognitera, το όνομα του οποίου δεν υπάρχει στην λίστα της Νέας Δημοκρατίας" απάντησαν οι πηγές του ΠΑΣΟΚ.

ΜΗΝΥΜΑ 05 Νοε 2025 | 11:46

Τσίπρας για εκλογή Μαμντάνι: Είναι μία νίκη απέναντη στην ολιγαρχία - Δείχνει ότι υπάρχει εναλλακτική

Για "νίκη απέναντι στην ολιγαρχία" έκανε λόγο ο πρώην πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας μετά τη νίκη Μαμντάνι στη Νέα Υόρκη.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ 05 Νοε 2025 | 11:14

Μεϊκόπουλος: Συνδικαλιστής της ΝΔ στον ΟΣΕ που συνέταξε το πόρισμα για τα Τέμπη, έχει καταδικαστεί για απάτη

Η καταγγελία - ερώτηση στη Βουλή του Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου για τον συνδικαλιστή της ΝΔ στον ΟΣΕ.

ΠΑΣΟΚ 05 Νοε 2025 | 10:11

"Δεν θα πεθάνουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη" - Ο Μανώλης Χριστοδουλάκης τρολάρει τη Βάσια Αναστασίου

Απάντηση στη... viral δήλωση της Βάσιας Αναστασίου, η οποία είπε ότι "είμαι έναν θάνατο μακριά από την έδρα", έδωσε ο Μανώλης Χριστοδουλάκης.

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ 05 Νοε 2025 | 10:09

Η ανάρτηση της Αγαπηδάκη για τα ΕΛΤΑ που εκνεύρισε τους βουλευτές της ΝΔ και το like από Σκέρτσο - Μυλωνάκη

Η ανάρτηση της Ειρήνης Αγαπηδάκη που άναψε νέα "φωτιά" στη ΝΔ για το θέμα των ΕΛΤΑ.

ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ 04 Νοε 2025 | 20:14

Δημοσκόπηση Alco: Το 62% δεν εμπιστεύεται καθόλου τον Τσίπρα - Από ποια κόμματα αντλεί ψηφοφόρους

Οι πολίτες ρωτήθηκαν συγκεκριμένα "πόσο εμπιστεύονται" τον πρώην πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ

ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ 04 Νοε 2025 | 19:37

Αλέξης Τσίπρας: Αυτό είναι το εξώφυλλο του βιβλίου του "Ιθάκη" - Πότε θα κυκλοφορήσει

Πρόκειται για προσωπική, εξομολογητική, αλλά και αυτοκριτική ματιά του Αλέξη Τσίπρα

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ 04 Νοε 2025 | 15:24

Ανδρουλάκης: Η παραίτηση του Σκλήκα αποτελεί ομολογία για το φιάσκο της ΝΔ στο ζήτημα των ΕΛΤΑ

"Ο πολίτης στην περιφέρεια θέλει το κράτος δίπλα του, αλλά η ΝΔ απαξίωσε τα ΕΛΤΑ και τα χρησιμοποίησε για αναθέσεις σε κολλητούς", τόνισε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

ΠΥΡΑ ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ 04 Νοε 2025 | 13:31

Εντονες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης για την αναβολή της συνεδρίασης στη Βουλή για τα ΕΛΤΑ

Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση για την αναβολή της συνεδρίασης για τα ΕΛΤΑ στη Βουλή.

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ 04 Νοε 2025 | 12:33

Τσουκαλάς: Οι δηλώσεις Σαλάτα καταδεικνύουν τον κεντρικό ρόλο Μυλωνάκη στη διαχείριση του ΟΠΕΚΕΠΕ

"Πλέον η κυβέρνηση δεν μπορεί να παίζει καθυστερήσεις" ανέφερε ο Κώστας Τσουκαλάς

ΕΝΤΟΝΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ 03 Νοε 2025 | 21:03

"Σφαγή" στην κυβερνητική τηλεδιάσκεψη για τα ΕΛΤΑ: Βουλευτές της ΝΔ ζήτησαν την παραίτηση της διοίκησης

Η άτυπη τηλεδιάσκεψη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας για τα ΕΛΤΑ συνοδεύτηκε από αρκετή ένταση - Ποιοι βουλευτές αντέδρασαν έντονα

Η ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ 03 Νοε 2025 | 18:47

Στρατάκος για ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο "Φραπές" δεν εννοούσε τα περί δολοφονίας της Τυχεροπούλου - Δεν τα έπαιρνα στα σοβαρά

"Ο διάλογος είναι καθ’ υπερβολήν - Συνεχώς έλεγε διάφορα. Τα περισσότερα δεν τα εκλάμβανα ως σοβαρά", τόνισε ο Γιώργος Στρατάκος στην Εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

ΜΕΤΑ ΤΟΝ "ΕΝΑ ΘΑΝΑΤΟ" ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΔΡΑ 03 Νοε 2025 | 17:46

"Ξαναχτύπησε" η Βάσια Αναστασίου του ΠΑΣΟΚ: "Έχουμε στελεχάρες και προγραμματάρα" [βίντεο]

Συγκεκριμένα, η κ. Αναστασίου κάλεσε τους συναδέλφους της στο ΠΑΣΟΚ να σταματήσουν τη γκρίνια, σχολιάζοντας τα περί "κολλημένης βελόνας"

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ 03 Νοε 2025 | 17:00

Καρφιά Ανδρουλάκη για πολυφωνία από κορυφαία στελέχη: Δεν αξίζει στον κόσμο του ΠΑΣΟΚ να γίνονται λάθος δηλώσεις

Ο Ν. Ανδρουλάκης αναγνώρισε πως το ΠΑΣΟΚ δυσκολεύεται στην εισαγωγική τοποθέτησή του στη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας της ΚΟΕΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ 03 Νοε 2025 | 12:52

Το ΠΑΣΟΚ ζητά την αποκατάσταση της άνισης μεταχείρισης των θυμάτων και συγγενών της τραγωδίας στο Μάτι

Η πρωτοβουλία έχει ως στόχο να αποκαταστήσει την αδικία εις βάρος των πληγέντων και να εξασφαλίσει την ίση αντιμετώπιση όλων των θυμάτων εθνικών τραγωδιών.

ΤΕΜΠΗ 03 Νοε 2025 | 12:25

Καρυστιανού: "Ο Μητσοτάκης είναι το χάος - H λύση ετοιμάζεται πολύ γοργά, θα βγάλει και τον ηγέτη της"

"Αυτή η κυβέρνηση είναι το χειρότερο που μας έχει συμβεί" είπε μεταξύ άλλων η Μαρία Καρυστιανού.

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΕΑΡ 03 Νοε 2025 | 11:34

Η οργισμένη διάψευση της Έφης Αχτσιόγλου για τον... καναπέ και τις δύο βιβλιοθήκες: "Εχω περάσει πολύ χειρότερα"

Η κ. Αχτσιόγλου διέψευσε το συκοφαντικό δημοσίευμα, λέγοντας "στις ιδιοφυίες που σκέφτηκαν αυτή την ιστοριούλα ότι έχει περάσει πολύ χειρότερα ".

FCEM 2025 03 Νοε 2025 | 08:07

Η Ελλάδα στο επίκεντρο της παγκόσμιας γυναικείας επιχειρηματικότητας - "Αυτή η γενιά μπορεί να κάνει την αλλαγή"

Σε μια περίοδο που η γυναικεία επιχειρηματικότητα αναδεικνύεται σε κινητήριο δύναμη της ανάπτυξης, η πρόεδρος του ΣΕΓΕ μιλά για τη μεγάλη διοργάνωση του FCEM 2025 στην Ελλάδα.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 02 Νοε 2025 | 08:35

Παπαγιαννίδης για Τσίπρα στο TheTOC: Η πολιτική ζωή χρειάζεται οπωσδήποτε αλλαγή και επανισορρόπηση

Ποιος είναι ο νέος Αλέξης Τσίπρας μετά το rebranding πόσο έχει αποστασιοποιηθεί από λογικές του παρελθόντος και ποιος κινδυνεύει από την επιστροφή του.

ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΗ ΝΔ 01 Νοε 2025 | 23:59

Ανδρουλάκης από Λάρισα: Η κυβέρνηση οδηγεί τους αγρότες σε μνημόνια

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατηγόρησε ευθέως τη Νέα Δημοκρατία ότι χειρίζεται τα κοινωνικά προβλήματα με διχασμό και πελατειακές λογικές

ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΡΙΓΜΟΥΣ 31 Οκτ 2025 | 19:15

ΕΛΤΑ: Αντιδράσεις και εντός ΝΔ για το κλείσιμο 204 καταστημάτων - Θέμα επιβίωσης των θέσεων εργασίας έθεσε ο Μαρκόπουλος

Βουλευτές της κυβέρνησης κατέθεσαν ερωτήσεις και αναφορές, ζητώντας εξηγήσεις για το κλείσιμο 204 καταστημάτων ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα

"ΛΑΘΟΣ ΤΟ ΟΤΙ ΥΠΗΡΞΕ ΠΡΟΒΕΒΛΗΜΕΝΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ" 31 Οκτ 2025 | 16:01
ΜΠΡΡΡΡ 31 Οκτ 2025 | 15:12

Βάσια Αναστασίου: Η επιλαχούσα βουλευτής που είπε ότι είναι "ένα θάνατο" πριν να καταλάβει την έδρα…

Αρνητικά σχόλια για την υποψήφια βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Βάσια Αναστασίου

ΜΕΤΑ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ 31 Οκτ 2025 | 15:07

ΕΛΤΑ: Αυτά είναι τα 204 υποκαταστήματα που κλείνουν - Στη Βουλή το θέμα, αντιδράσεις και από βουλευτές ΝΔ

Συγκαλούνται οι αρμόδιες επιτροπές της Βουλής για το ζήτημα των ΕΛΤΑ, μετά το αίτημα του Νίκου Παππά.

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ 31 Οκτ 2025 | 13:20

Δούκας: Eμπιστεύομαι τον Ανδρουλάκη αλλά να είναι καθαρό, μέσω συνεδρίου, ότι δεν θα συγκυβερνήσουμε με τη ΝΔ

Ο Χάρης Δούκας είπε ότι εμπιστεύεται τον Νίκο Ανδρουλάκη, τόνισε όμως παράλληλα ότι λείπει ένα μεγάλο, ανοιχτό συνέδριο.

ΟΡΙΣΤΙΚΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ 31 Οκτ 2025 | 12:04

Εντονες αντιδράσεις για το λουκέτο 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ - Τι θα γίνει με τις συντάξεις στην επαρχία

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΤΑ, το επιστολικό έργο έχει μειωθεί κατά 90% την τελευταία δεκαετία, γεγονός που καθιστά μη βιώσιμη τη διατήρηση τόσων φυσικών καταστημάτων.

ΜΑΚΡΟΚΕΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ 31 Οκτ 2025 | 12:02

Καρανίκας για επιστημονικό συμβούλιο Τσίπρα: "Τα νέα λιγούρια της πολιτικής – Θεωρεί ότι είμαστε χαζοί"

Ο Νίκος Καρανίκας κατηγόρησε τον πρώην πρωθυπουργό ότι "μας κοροϊδεύει μπροστά στα μάτια μας".

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΔ 31 Οκτ 2025 | 11:56

Διαγραφή Βούλτεψη ζητά το ΠΑΣΟΚ - Είπε "να πάει πίσω στη χώρα της η Ευρωπαία Εισαγγελέας"

Επίθεση ΠΑΣΟΚ στη Σοφία Βούλτεψη για δηλώσεις της για την Ευρωπαία Εισαγγελέα Λάουρα Κοβέσι.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ 31 Οκτ 2025 | 11:29

ΠΑΣΟΚ σε γραμμή... Ντόρας για την απομάκρυνση του Λιμενάρχη Χανίων: Αλαζονεία και αυταρχισμός Κικίλια

Το ΠΑΣΟΚ καλεί τον Βασίλη Κικίλια να ενημερώσει τη Βουλή αν η απόφασή του να απομακρύνει τον Λιμενάρχη Χανίων ελήφθη σύμφωνα με τις αρμόζουσες διατάξεις.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΑΡΧΕΙΟΥ 31 Οκτ 2025 | 10:50

Μαραντζίδης: "Αν όχι με τον Τσίπρα, με ποιον; - Δεν είναι κόμμα, είναι προοδευτικό think tank"

Ο κ. Μαραντζίδης ξεκαθάρισε ότι το Ινστιτούτο "Αλέξης Τσίπρας" δεν αποτελεί πρόπλασμα νέου πολιτικού φορέα, αλλά ένα προοδευτικό think tank που θα παράγει ιδέες και εφαρμοσμένες πολιτικές.

ΟΠΕΚΕΠΕ 31 Οκτ 2025 | 10:16

Ο Φεύγας της ΝΔ για τους αγρότες της Κρήτης: "Γιατί ξεσηκώνονται μόνο αυτοί;" - Οργή από ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ

"Ποιος μας το λέει ότι είναι πραγματικοί οι αγρότες που βγήκαν στα μπλόκα στην Κρήτη;" σχολίασε ο Βασίλης Φεύγας της ΝΔ σχετικά με τις αγροτικές κινητοποιήσεις.

ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑ 31 Οκτ 2025 | 09:24

Πώς ο Τσίπρας "χτίζει" κόμμα με τους 41 τεχνοκράτες - Επανέρχεται η εσωστρέφεια στο ΠΑΣΟΚ με γκρίνιες και αιχμές

Το ΠΑΣΟΚ ανησυχεί για την επαναδραστηριοποίηση του πρώην πρωθυπουργού, από την εποχή ήδη που το "κόμμα Τσίπρα" δεν ήταν παρά ένα σενάριο.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ 31 Οκτ 2025 | 09:12

Θεατρική βραδιά για τον Νίκο Ανδρουλάκη - Η παράσταση που παρακολούθησε [εικόνες]

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ έκανε και σχετική ανάρτηση με φωτογραφίες από την παράσταση στο instagram

ΑΝΑΡΤΗΣΗ 30 Οκτ 2025 | 20:11

Πυρά Μωραΐτη κατά Τσίπρα για το επιστημονικό συμβούλιο: "Δεν ακούει τον κόσμο που λέει μη φέρεις τους ίδιους, τους σιχαινόμαστε"

Στο πλαίσιο της κριτικής του επισημαίνει πως η κοινωνία έχει στείλει πολλάκις μήνυμα ανανέωσης, το οποίο, κατά την άποψή του, ο Αλέξης Τσίπρας "δεν ακούει"

ΠΗΓΕΣ 30 Οκτ 2025 | 17:32

ΠΑΣΟΚ για Εξεταστική: Οι σχέσεις και οι συνεργασίες μεταξύ ΟΠΕΚΕΠΕ-Cognitera-Neuropublic παραμένουν αδιευκρίνιστες

Οι πηγές του ΠΑΣΟΚ τονίζουν ότι "από την κατάθεση προκύπτει ότι οι σχέσεις και οι συνεργασίες μεταξύ ΟΠΕΚΕΠΕ - Cognitera - Neuropublic παραμένουν αδιευκρίνιστες

''ΤΡΙΓΜΟΙ'' 30 Οκτ 2025 | 17:13

Διαμαντοπούλου και Γερουλάνος "σφάζουν με το γάντι" τον Ανδρουλάκη: "Υπάρχουν ζητήματα", "γίνονται και λάθη"

Ουδείς είναι τέλειος, τα προβλήματα να τα διορθώνουμε", είπε η Άννα Διαμαντοπούλου - "Δεν με φοβίζουν οι διαφορετικές απόψεις εντός του ΠΑΣΟΚ", είπε ο Παύλος Γερουλάνος.

ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ 30 Οκτ 2025 | 16:15

Με Μαραντζίδη, Γαβρόγλου και Παπαγιαννίδη το επιστημονικό συμβούλιο του Ινστιτούτου Τσίπρα: Δείτε τα 41 ονόματα

Δείτε την πλήρη σύνθεση του Επιστημονικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Τσίπρα.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ 30 Οκτ 2025 | 15:20

Αποστολάκης: Αν με εκφράζουν όσα πει, βεβαίως και θα είμαι με τον Τσίπρα - Δεν ασχολούμαι με τον Κασσελάκη

Ο κ. Αποστολάκης τόνισε ότι θα μπορούσε, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, να συγκλίνουν οι δρόμοι του με τον Αλέξη Τσίπρα.

ΣΥΡΙΖΑ 30 Οκτ 2025 | 14:20

Νέο άνοιγμα Φάμελλου σε Τσίπρα: Οι δρόμοι μας μπορούν και οφείλουν να συγκλίνουν

Ο Σωκράτης Φάμελλος ξεκαθάρισε ότι διαφωνεί κάθετα με την εκτίμηση ότι "η κίνηση του Αλέξη Τσίπρα ήταν διασπαστική".

ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ 30 Οκτ 2025 | 14:06

"Καρφιά" Διαμαντοπούλου για Ανδρουλάκη: Είναι ισχυρός αρχηγός αλλά υπάρχουν ζητήματα με την εικόνα του [βίντεο]

"Υπάρχει εκλεγμένος αρχηγός, με αυτόν πρέπει να πάμε στις εκλογές. Ουδείς είναι τέλειος, τα προβλήματα να τα διορθώνουμε", είπε η Άννα Διαμαντοπούλου

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ 30 Οκτ 2025 | 11:24

Πέθανε ο πρώην βουλευτής της ΝΔ, Γεώργιος Παπαδόπουλος

Πέθανε σε ηλικία 91 ετών ο πρώην βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Γεώργιος Παπαδόπουλος, ένας εκ των στελεχών που συγκρότησαν την πρώτη Κοινοβουλευτική της Ομάδα το 1974.

ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ 30 Οκτ 2025 | 11:03

Βουλή: Ψηφίστηκε ο "χρονοκόφτης" - Πώς τοποθετήθηκαν τα κόμματα

Εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία οι προτάσεις του προέδρου της Βουλής Νικήτα Κακλαμάνη για την τροποποίηση διατάξεων του Κανονισμού της Βουλής.

ΠΡΩΗΝ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗΣ 30 Οκτ 2025 | 10:58

Κύρτσος: "Θετική η πρωτοβουλία Τσίπρα - Το ΠΑΣΟΚ έχει μπει σε πρέσα δημοσκόπων - Μαξίμου - Media"

Ο κ. Κύρτσος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι διαθέτει έναν ισχυρό προπαγανδιστικό μηχανισμό, ο οποίος χρησιμοποιεί ΜΜΕ και δημόσιο χρήμα για να ελέγχει την πολιτική του εικόνα.

ΟΡΓΙΣΜΕΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 30 Οκτ 2025 | 09:16

Τέμπη: Οργή στην Κουμουνδούρου μετά τη δήλωση Βούλτεψη: "Από τον ΣΥΡΙΖΑ πέθαναν τα παιδιά, που πουλήσατε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ"

"Μνημείο αθλιότητας αλλά και τοξικότητας" χαρακτήρισε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τις δηλώσεις της βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Σοφίας Βούλτεψη.

ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΙΑ Η ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ 30 Οκτ 2025 | 08:59

Αποκαλυπτήρια της "Επιτροπής Τσίπρα" - Σε vertigo ο ΣΥΡΙΖΑ

Ακαδημαϊκοί, τεχνοκράτες, πρόσωπα από την Κοινωνία των Πολιτών, δημοσιογράφοι και πρώην συνεργάτες αναμένεται να συγκροτήσουν την "επιστημονική επιτροπή" του Ινστιτούτου Τσίπρα.

ΣΤΟΝ ΣΚΑΙ 30 Οκτ 2025 | 08:37

Γερουλάνος: Λάθος η άδεια καρέκλα στην κηδεία Σαββόπουλου, το ΠΑΣΟΚ όμως ήταν εκεί

"Δεν με φοβίζουν οι διαφορετικές απόψεις εντός του ΠΑΣΟΚ", είπε ο Παύλος Γερουλάνος.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 29 Οκτ 2025 | 20:17

Σε τροχιά συνεδρίου το ΠΑΣΟΚ: Στις 3 Νοεμβρίου η συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας της ΚΟΕΣ

Στην εναρκτήρια συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας της ΚΟΕΣ θα παρίσταται ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης

ΒΟΥΛΗ 29 Οκτ 2025 | 16:25

Γεωργιάδης: Δεν εκφράζει τη Νέα Δημοκρατία η άποψη που εξέφρασε ο Δρυμιώτης για τους Αριστερούς

"Ο κ. Δρυμιώτης δεν είναι κομματικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας. Είναι ένας Έλληνας πολίτης, έχει όποια άποψη θέλει. Έτσι δουλεύει η Δημοκρατία", σχολίασε ο Άδωνις Γεωργιάδης

ΓΙΑ ΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ 29 Οκτ 2025 | 14:32

Συνεχίζεται η κόντρα για Άγνωστο Στρατιώτη: "Το ΠΑΣΟΚ βρίσκεται σε πλήρη σύγχυση" - "Η κυβέρνηση έχει χάσει τη μπάλα"

Δεν σταματά η κόντρα κυβέρνησης-ΠΑΣΟΚ για τη διαχείριση του μνημείου του Αγνώστου Στρατιώτη

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ 29 Οκτ 2025 | 12:55

Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Η ΝΔ είπε όχι στην άμεση κλήση "Φραπέ" και Σεμερτζίδου - Συγκάλυψη καταγγέλλουν ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ

Τα δύο κόμματα έκαναν λόγο για "συνειδητή επιλογή συγκάλυψης" με αφορμή τη μη κλήτευση του Γιώργου Ξυλούρη ("Φραπές") και της Πόπης Σεμερτζίδου.

29 Οκτ 2025 | 11:02

ΠΑΣΟΚ: Είναι επίσημη θέση της κυβέρνησης ότι "το να είσαι αριστερός, έχει καταλήξει να μην είσαι Έλληνας";

Το ΠΑΣΟΚ σημειώνει ότι ο πρωθυπουργός οφείλει να πάρει θέση για τις αναρτήσεις της "Ομάδας Αλήθειας".

ΠΑΣΟΚ 29 Οκτ 2025 | 10:46

Τσουκαλάς για Μαρινάκη: Υποτιμά τη νοημοσύνη των πολιτών και ψεύδεται ανερυθρίαστα σε απευθείας μετάδοση

"Ως δικηγόρος αγνοεί ότι ο Ποινικός Κώδικας στο άρθρο 191Α προβλέπει ποινές φυλάκισης για όποιον ρυπαίνει, φθείρει ή προσβάλλει τόπους ιδιαίτερης εθνικής σημασίας", αναφέρει ο κ. Τσουκαλάς.

ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ Ο ΚΑΝΕΝΑΣ 29 Οκτ 2025 | 10:34

Δημοσκόπηση Interview: Στο δίλημμα "Μητσοτάκης ή χάος" το 42% επιλέγει "χάος" και το 30% Μητσοτάκη - Στο 2,6% ο ΣΥΡΙΖΑ

Παρά την πολιτική κόπωση, η πλειονότητα των πολιτών φαίνεται να προτιμά την επανάληψη της κάλπης από μια συνεργασία κομμάτων.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ 29 Οκτ 2025 | 08:43

Γεωργιάδης: Ο Τσίπρας θέλει rebranding αλλά λείπει από την κηδεία Σαββόπουλου – Στο ΠΑΣΟΚ είναι έτοιμοι να τσακωθούν στο δευτερόλεπτο

Ο Άδωνις Γεωργιάδης σχολίασε πως ήταν πολύ άσχημη εικόνα οι άδειες καρέκλες στην κηδεία του Διονύση Σαββόπουλου.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΡΙΖΑ 28 Οκτ 2025 | 18:17
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 28 Οκτ 2025 | 16:23

Ανδρουλάκης: Η 28η Οκτωβρίου είναι ημέρα μνήμης και εθνικής υπερηφάνειας για όλους τους Έλληνες

"Να πούμε ένα μεγάλο "Όχι" στη διαφθορά, την αδικία, την ατιμωρησία", τόνισε ο Νίκος Ανδρουλάκης.

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑΣΟΚ 27 Οκτ 2025 | 13:51

Νάντια Γιαννακοπούλου για παραίτηση Παπαβασιλείου: Καλό είναι να μην βάζουμε τέτοιου είδους αυτογκόλ

"Καλό είναι να μην γίνονται τέτοιου είδους λάθη. Καλό είναι να είμαστε πολύ προσεκτικοί", τόνισε η Νάντια Γιαννακοπούλου.

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ 27 Οκτ 2025 | 12:59

Τσουκαλάς για απουσία Ανδρουλάκη από την κηδεία Σαββόπουλου: "Eίχε ανειλημμένη υποχρέωση στο εξωτερικό"

Ο Κώστας Τσουκαλάς έκανε λόγο για μία "εικόνα σκηνοθετημένη ώστε να εγείρει συζητήσεις".

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ 27 Οκτ 2025 | 12:38

Χάρης Δούκας: "Υπάρχουν στελέχη του ΠΑΣΟΚ που σφιχταγκαλιάζονται με τη ΝΔ - Να μιλήσουμε ακόμα και με τον Τσίπρα"

"Το ΠΑΣΟΚ πρέπει να ενώσει δυνάμεις στην κοινωνία και αφού το ίδιο έχει καθαρή θέση, δεν βρίσκω τον λόγο να μην είναι ανοικτό στον διάλογο" είπε ο κ. Δούκας.

ΦΟΥΡΤΟΥΝΕΣ 27 Οκτ 2025 | 10:10

Γκρίνιες στο ΠΑΣΟΚ: Η απουσία Ανδρουλάκη από την κηδεία Σαββόπουλου και το αυτογκόλ με τον "φιλομητσοτακικό" διευθυντή

Η μουρμούρα πάντως στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ από τα αυτογκόλ είναι και εύλογη και αναμενόμενη.

ΝΕΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ 26 Οκτ 2025 | 15:13

"Δεν έχουμε χρήματα για να ζήσουμε": Τέσσερις μήνες απλήρωτοι οι εργαζόμενοι σε "Αυγή" και "Κόκκινο"

Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι για τέσσερις μήνες, πραγματοποίησαν την κινητοποίηση την ώρα που βρισκόταν σε εξέλιξη η συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ.

ΠΑΣΟΚ 26 Οκτ 2025 | 13:57

Τσουκαλάς για ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο πρωθυπουργός λειτουργεί ως επισπεύδων της συγκάλυψης

Ο κ. Τσουκαλάς σε δήλωση του ανέφερε ότι "ο συντάκτης της κυριακάτικης ανάρτησης του πρωθυπουργού έχει εν τέλει πολύ χιούμορ".

ΝΕΟΣ ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΣ ΣΤΗ ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΤΡΙΚΟΥΠΗ 25 Οκτ 2025 | 19:45

Παραιτήθηκε ο Γιώργος Παπαβασιλείου από διευθυντής του γραφείου του Νίκου Ανδρουλάκη μετά τα σχόλια θαυμασμού στην κυβέρνηση

Ο Γιώργος Παπαβασιλείου ανέλαβε τα καθήκοντά του ως διευθυντής του γραφείου του προέδρου του ΠΑΣΟΚ μόλις χθες.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ 24 Οκτ 2025 | 17:09

Σκέρτσος για ΟΠΕΚΕΠΕ: Διαχρονικό το πρόβλημα - Κυνική ομολογία ότι γνώριζαν το σκάνδαλο από το 2019, λέει η αντιπολίτευση

"Αυτό που κατάλαβε ο κ. Γερουλάνος[...]χωρίς να εγείρει κανένα ζήτημα για όσα είπα ως προς τα θέματα του ΟΠΕΚΕΠΕ, δεν το κατάλαβε το ΠΑΣΟΚ" λέει ο Άκης Σκέρτσος

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ 24 Οκτ 2025 | 15:13

Ανδρουλάκης για ακρίβεια: Από το σούπερ μάρκετ μέχρι το ρεύμα… η αλήθεια είναι μία - Όλα αυτά τα πληρώνεις εσύ

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης επανέλαβε τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για την αντιμετώπιση της ακρίβειας

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 24 Οκτ 2025 | 13:04
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ 24 Οκτ 2025 | 11:43

Γιαννούλης υπέρ της συμπόρευσης: Να μην υπάρχει στις εκλογές και ψηφοδέλτιο ΣΥΡΙΖΑ και κόμμα Τσίπρα

Θέση για τις χθεσινές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ, πήρε ο Χρήστος Γιαννούλης.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ALPHA 23 Οκτ 2025 | 21:37

Πυρά Ανδρουλάκη σε Μητσοτάκη: "Εκείνος έγινε ουρά των άκρων, της τοξικότητας και του διχασμού"

"Μου προκαλεί αλγεινή εντύπωση ότι ο Πρωθυπουργός χρησιμοποιεί αυτό το σύμβολο για να διχάσει τον ελληνικό λαό", είπε ο Ν. Ανδρουλάκης

ΗΜΕΡΑ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ ΣΤΗΝ ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ 23 Οκτ 2025 | 21:18

Στην αγκαλιά του Τσίπρα ο ΣΥΡΙΖΑ: Μόνο τρεις διαφώνησαν με την πρόταση Φάμελλου για συμπόρευση - "Απασφάλισε" ο Πολάκης

Η συντριπτική πλειοψηφία της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ τάχθηκε υπέρ του ανοίγματος που έκανε ο Σωκράτης Φάμελλος στον Αλέξη Τσίπρα - Ποιοι συμφώνησαν με τον Παύλο Πολάκη που καταγγέλλει διάσπαση

ΣΤΟΝ ΣΚΑΙ 23 Οκτ 2025 | 21:14

Δημοσκόπηση Pulse: Διχασμένοι οι πολίτες για τον Άγνωστο Στρατιώτη - Ποιοι θα ψηφίσουν Τσίπρα και Σαμαρά

Στο 29% η ΝΔ, 15,5 μονάδες διαφορά από το ΠΑΣΟΚ - Στην 6η θέση κατρακύλησε ο ΣΥΡΙΖΑ - Νούμερο 1 πρόβλημα η ακρίβεια - Η δημοσκόπηση της Pulse

ΣΤΟ FACEBOOK 23 Οκτ 2025 | 19:59

Πολάκης εναντίον Φάμελλου: "Εγώ ήμουν και θα είμαι ΣΥΡΙΖΑ - Αυτά που ακούω από τον Τσίπρα δεν με εμπνέουν"

"Εγώ ήμουν και θα είμαι ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και καλώ όλους να ξεκαθαρίσουν τη θέση τους", έγραψε ο Παύλος Πολάκης μετά την Πολιτική Γραμματεία του κόμματος

ΣΗΜΑ ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗΣ 23 Οκτ 2025 | 17:57

"Ανοιγμα" Φάμελλου στον Τσίπρα: Η σχέση του με τον ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να είναι αντιπαραθετική - Στα κάγκελα ο Πολάκης

"Αυτό που θεωρούμε ότι είναι σημαντικό είναι η ενωτική και συνθετική προοδευτική διέξοδος", είπε ο Σωκράτης Φάμελλος για τον Αλέξη Τσίπρα

ΣΦΟΔΡΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ 23 Οκτ 2025 | 17:10

Σφοδρή επίθεση της αντιπολίτευσης στην κυβέρνηση για την κατάθεση Τυχεροπούλου στην εξεταστική επιτροπή για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

"Διαχρονικά "γαλάζιο" το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, σημειώνουν πηγές ΣΥΡΙΖΑ, για σύστημα φόβου, συγκάλυψης και διαφθοράς κάνουν λόγω πηγές ΠΑΣΟΚ

ΑΚΤΕΝΕΣ ΑΦΙΕΡΩΜΑ 23 Οκτ 2025 | 12:24

Handelsblatt: Το πολιτικό rebranding του Αλέξη Τσίπρα - "Από τις πιο αμφιλεγόμενες μορφές της ιστορίας"

"Ο Τσίπρας συγκαταλέγεται στις πιο αμφιλεγόμενες μορφές της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας", αναφέρεται στο εκτενές αφιέρωμα του γερμανικού μέσου.

ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΥΡΙΖΑ 23 Οκτ 2025 | 11:59

Κοντονής κατά Τσίπρα: Έρχεται ο "Μεσσίας" να συστήσει κόμμα μέσω βιβλίου - Αποκλειστική του ευθύνη η κρίση στην Αριστερά

Ο Σταύρος Κοντονής χαρακτήρισε την κρίση που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αριστερά ως "προϊόν αποκλειστικά του πρώην πρωθυπουργού".

ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ 23 Οκτ 2025 | 10:16

Τσακαλώτος για Τσίπρα: "Σε ένα σχήμα Σοσιαλδημοκρατίας, Αριστεράς που συμφωνεί σε 4-5 πράγματα, έχει ρόλο"

Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος τόνισε πως αν ο Αλέξης Τσίπρας μπορεί να συμβάλλει και να είναι μέρος μίας συμφωνίας ευρύτερης στην κεντροαριστερά, τότε είναι καλοδεχούμενος.

ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ 22 Οκτ 2025 | 21:10

Δημοσκόπηση Metron Analysis: Κερδίζει Σαμαρά ο Τσίπρας - Μικρή άνοδος για ΝΔ, απώλειες για ΠΑΣΟΚ και Πλεύση Ελευθερίας

Πολιτική αλλαγή ζητούν έξι στους δέκα συμμετέχοντες στη δημοσκόπηση της Metron Analysis - Κατακερματισμός στην αντιπολίτευση

ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΔΙΚΗ 22 Οκτ 2025 | 16:20

Κατάθεση Ανδρουλάκη για Predator: "Θα πάμε την υπόθεση μέχρι τέλους - Να πληρώσουν όσοι έπαιξαν βρώμικο παιχνίδι"

Ξεκίνησε σήμερα, Τετάρτη 22 Οκτωβρίου, η δίκη για την υπόθεση των παράνομων παρακολουθήσεων με κατηγορουμένους γνωστούς επιχειρηματίες

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ 22 Οκτ 2025 | 15:22

ΣΥΡΙΖΑ για ΟΠΕΚΕΠΕ: Επιβεβαιώθηκε από την κατάθεση Σατολιά ότι υπουργοί της ΝΔ γνώριζαν για παράνομες επιδοτήσεις

Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά "πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης και την απόδοση ευθυνών στους πραγματικούς ενόχους για τη λεηλασία στον ΟΠΕΚΕΠΕ".

ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ 22 Οκτ 2025 | 14:33

ΠΑΣΟΚ για Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Πρωτοφανές το αίτημα της ΝΔ ο ελεγχόμενος να γίνει ελεγκτής

"Δεν είναι δυνατόν η ίδια υπηρεσία που έχει αναλάβει την εκτέλεση των διαδικασιών να κληθεί να ελέγξει τον εαυτό της" σχολιάζουν πηγές του ΠΑΣΟΚ.

ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΗ ΔΙΚΗ 22 Οκτ 2025 | 14:23

Νίκος Ανδρουλάκης στη δίκη για τις υποκλοπές: "Οι κατηγορούμενοι πουλούσαν υπηρεσίες σε συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα"

Ξεκίνησε σήμερα, Τετάρτη 22 Οκτωβρίου, η δίκη για την υπόθεση των παράνομων παρακολουθήσεων με κατηγορουμένους γνωστούς επιχειρηματίες.

ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 22 Οκτ 2025 | 12:26

Παρέμβαση Τσίπρα για την εξωτερική πολιτική: 6+1 προϋποθέσεις εθνικής στρατηγικής

Ο Αλέξης Τσίπρας αναφέρεται στις ευκαιρίες και τους κινδύνους από την πρόταση του πρωθυπουργού για μια διάσκεψη των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου.

ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟΣ 22 Οκτ 2025 | 12:07

Ανδρέας Λοβέρδος για ΠΑΣΟΚ: Αυτό με τον Άγνωστο Στρατιώτη δεν καταπίνεται με τίποτα

"Εγώ δεν έχω αλλάξει. Ό, τι πίστευα πιστεύω και ό,τι έλεγα λέω. Εκείνοι από τους οποίους έφυγα, άλλαξαν", ανέφερε για το ΠΑΣΟΚ ο Ανδρέας Λοβέρδος.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ 22 Οκτ 2025 | 10:55

Ανδρουλάκης για Άγνωστο Στρατιώτη: Επίδειξη εσωκομματικής πυγμής από έναν πολιτικά αδίστακτο πρωθυπουργό

Ο Νίκος Ανδρουλάκης κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι "εργαλειοποίησε ένα σύμβολο εθνικής ενότητας για να διχάσει την κοινωνία με μόνο στόχο να λύσει τα εσωκομματικά του θέματα".

ΤΟΝ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΕ 21 Οκτ 2025 | 22:31

Ανδρουλάκης για Σαββόπουλο: "Μέσα από τα τραγούδια του σκιαγραφούσε το βίωμα, τις ελπίδες και τις αγωνίες του λαού μας"

Ο "Νιόνιος" δεν είναι πια κοντά μας, αλλά θα είναι πάντα στις καρδιές μας σε μια θέση στο πάνθεον των κορυφαίων δημιουργών της ελληνικής μουσικής, των μεγάλων Ελλήνων"

ΤΙ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝ 21 Οκτ 2025 | 21:19

Η δήλωση Δένδια για τον Άγνωστο Στρατιώτη, η απουσία του από τη Βουλή, οι μπηχτές ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ και η απάντηση της ΝΔ

Ο υπουργός Άμυνας παραβρέθηκε σε εκδήλωση των Ενόπλων Δυνάμεων για το στρατιωτικό ημερολόγιο της περιόδου 1940-41, σε πολύ κοντινή απόσταση από το Κοινοβούλιο, στο ξενοδοχείο "Μεγάλη Βρεταννία"

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ 21 Οκτ 2025 | 20:00

MRB: Η δυναμική πιθανών κομμάτων από τους Αλέξη Τσίπρα, Αντώνη Σαμαρά και Μαρίας Καρυστιανού

Τα ευρήματα για πιθανή δημιουργία κομμάτων από τους Αλέξη Τσίπρα, Αντώνη Σαμαρά και Μαρίας Καρυστιανού

ΒΟΥΛΗ 21 Οκτ 2025 | 19:50

Φάμελλος για Άγνωστο Στρατιώτη: "Αντισυνταγματική και ντροπιαστική η τροπολογία - Ρεντίκολο η κυβέρνηση"

Ο Σωκράτης Φάμελλος υποστήριξε ότι η κυβέρνηση φοβάται τις λαϊκές διαμαρτυρίες

ΒΟΥΛΗ 21 Οκτ 2025 | 18:52

Ανδρουλάκης για Άγνωστο Στρατιώτη: "Α λα καρτ ευαισθησία όταν έβγαζαν σέλφι οι υπουργοί της ΝΔ στο μνημείο"

Ο Νίκος Ανδρουλάκης έκανε ειδική αναφορά και στη πρόσφατη ρύθμιση για το 13ωρο στην εργασία όπου επισήμανε ότι η κυβέρνηση συνεχίζει τη συνειδητή διασπορά fake news

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ 21 Οκτ 2025 | 16:29

Εξεταστική επιτροπή ΟΠΕΚΕΠΕ: Κόντρα ΝΔ - ΠΑΣΟΚ για τον Μόσχο Κορασίδη με αλληλοκατηγορίες

"Πυρά" από πηγές ΝΔ και πηγές ΠΑΣΟΚ για τον εκπρόσωπο της Εθνικής Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ) Μόσχο Κορασίδη

ΑΙΧΜΗΡΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ 21 Οκτ 2025 | 14:26

Τσίπρας για Μητσοτάκη και Αγνωστο Στρατιώτη: Παίζει τα γνωστά παιγνίδια με την άκρα Δεξιά και την πατριδοκαπηλία

Ο Αλέξης Τσίπρας κατηγόρησε τον Μητσοτάκη ότι δεν διστάζει να συμπεριφέρεται "ως ιδιοκτήτης του Άγνωστου Στρατιώτη και της Ιστορίας".